reiki-healing
Jag har länge känt att detta vill jag utveckla och lära mig. Reiki och healing är inte direkt samma sak. Så en fråga är, vad bör man sattsa på först? Och kurser kostar en del så skulle bli glad om ni kunde tipsa om sidor eller böcker. Helst på ssvenska. Tack i förhand^^ // skymningsaga
- Redigerat 2021-05-14 12:00 av FataMorgana
Kolla med de inne på Healing iFokus
…finns många trådar att läsa om detta där inne åxå.
/L
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej skymningsaga. En bra bok som tar upp grundläggande orsaker till sjukdomar, relationen till de olika energicentren (chakras) och vad som är viktigt att tänka på för healingen är: Esoterisk läkekonst av Alice Bailey. Den kan vara ganska djup och svårläst bok men ger bra bakgrund och förståelse.
#0 healing -reiki är samma sak helter lite olika bara men allt är lika.
det är inga konstigheter som du behöver lära dig egentligen,det är mer närvaro och känsla.prova en dag o lägg dina händer på någon kort el längre stund ibl över h kroppen,vad händer kan du få personen att må bättre,ja då är det lite healing.healing är din egen kraft som du ger till någon behövande person.inte alls gudomlig utan medmänsklig.
#3 det finns skillnader då healing jobbar du utifrån universum Genom dig och reiki är ren energi. Healing är lite mer riskfylld då du kan överföra problematik eller få av den du healar om du inte skyddar dig. Så man ska vara försiktig och alltid gå in helhjärtat. Det är min syn. # 2 tack , ska verkligen kolla upp det . ^^
#4 det gör den inte,d är din kraft hur du väljer att använda bestämmer du själv.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ett tips är också att kolla upp vad som finns på biblioteken. Då kan du låna hem och få en uppfattning om vilka böcker du gillar i ämnet.
Healing.ifokus har en kategori för just reiki. Vill påminna också om att använda sökfunktionen på iFokus. Det går att hitta många inlägg om reiki-healing.