Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1535 ggr
findusfelix
0

drömmer det mest konstiga!

Har nu sedan ca 6 veckor haft konstiga drömmar men of sista nätterna har varit helt otroliga! Behöver lite annan syn på vad som händer och hoppas på att detta är rätt plats!:) igår natt ( kortar ner det rejält!) Var jag s en sjukstuga massor av patienter men bara en sjuksköterska. Hon tog ett rejält blodprov vid tumroten genom att stansa ut en hudbit. Blödde rejält och hon fick lägga om förband två gånger. Efter det vaknade jag av att de tog en leverbiopsi jag kände nålsticket och vaknade. I natt vaknade jag av ljudet från en skallerorm! Vågade inte röra mig då det var så verkligt! Jag visste ju att det inte var möjligt men det hjälpte inte:) en liten lkatt väckte mig senare när den la sig vid min nacke vuxen men mycket liten! Jag har varit medial sedan jag var liten men lagt det hela åt sidan lite. Händer en del i mitt liv nu men det här blir jag inte klok på:) fick förresten en nyckel i guld igår också en dam stod där i drömmen och höll fram den mot mig utan att säga något. Kan djuren vara totemdjur? Någon som vill hjälpa mig att förstå:)?? Tack!

Ge av dig själv det du vill ha av andra!

Minnaform
0

sjuksköterska kan betyda:fruktan på sjukdom, eller bli förhörd. Skam för vissa kroppsfunktioner. Kan också betyda ett starkt behov att anförtro sig åt någon eller skräck för att få hjälp.

Blod: är en universiell symbol för den fysiska och spirituella livskraften. För strängt kristna kan de stå för kristi blod och att ta "nattvarden med den gudomliga aspekten av jaget.

Ifall det är att man känner motvilja att bada eller bli täckt av blod så kan de symbolisrra att man inte vill ta ansvar och bli vuxen.

Ifall man blöder ur ett sår står de ofta för rädsla för att bli försvagad, kastrerad, förudmjukad eller brist på virilitet.

Ifall det är en kvinna som drömmer så kan de stå för rädslan att förlora oskulden eller minnet av det tillfället.

Att blöda ur ett sår kan också stå för känslomässiga trauman, speciellt bli känslomässigt tömd av en älskare eller att man skadar sig själv genom oöverlagda handlingar.

Hud: Symboliserar hur vi ser oss själva eller hur andra ser på oss. Att visa huden står för att visa känslor. Hud med sår eller ärr symboliserar sårbarhet.

Hoppas det här kan hjälpa dig något.

findusfelix
0

Jag har tänkt mycket på min dröm och tror den visar min fas i livet just nu, jag arbetar själv som sköterska och har otroligt mycket på jobbet. Jag är den enda som har orkat stanna kvar till nu vill säga då jag blivit sjukskriven. Har gått igenom cancer och hjärt infarkt. Är otroligt ansvarstagande tyvärr:( tar på mig allt tills jag själv går på knäna:) det intressanta är ormen men kan ana en förklaring till den också. Är lyckligt gift;)

Ge av dig själv det du vill ha av andra!