Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1365 ggr
Soulmate
0

Motstånd eller vägledning?

Funderar på om det motstånd jag känner till mitt nuvarande jobb faktiskt är ett sätt för universum att säga att du ska inte gå den här vägen! ?

Ofta har jag hört att "när det är lätt, då är det rätt". Nån mer som känner igen det?
Och faktiskt så tycker jag själv att det stämmer. De gånger jag har känt att det bara kommer av sig själv, jobb, relationer, möten…så är det verkligen rätt för mig just nu. Och när jag får kämpa för mycket för något, så kanske det inte var helt rätt.
Det svåra är att vara i "tystnaden"…när man inte vill ruscha på något utan helt enkelt bara VARA och vänta! Tycker mig vara där nu. Vill nåt annat, behöver nåt annat…men vet inte alls vart jag ska gå???

Någon som har några tips?

[nidlo_1]
0

Olika personer agerar olika när de agerar spontant, och lätt. Beroende på hur stabil man är varierar nog graden av hur ens liv kommer att bli då man tar den lätta/enkla vägen.

Man funderar tills man agerar, vad det nu innebär…

[Lisake]
0

Du har redan skrivit svaret själv genom att bara vara och vänta.acceptera det som händer och sker på livets väg till ditt eget bästa.kanske inte alltid så lätt att ta till sig det ibland på vägen.

Angellove
0

Jag tror att man ska ta ett steg i en riktning, sen visar oss andevärlden om det är rätt eller fel. Och något som aldrig blir fel är när vi känner efter hur det känns. Tänk en tanke och känns efter hur det känns. Då har du svaret. Kram

skogspinglan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad intressant du skriver! Det där har jag ofta tänkt på. När det känns lätt, är det rätt..

Jag tror oxå att du har formulerat svaret du behöver just nu. Att bara vara, acceptera, bida sin tid.. Ofta känner man behov av det just innan man tar steget mot en förändring. Ha det bra!