Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1950 ggr
[nidlo_1]
0

Annorlunda ögon

För ungefär två år sedan studerade jag på högskola. Vi hade en lärare som stack ut från resten. Jag såg honom som smart med en dust av intelligens. Något jag var medveten om, och lade märke till var att hans ögon såg annorlunda ut. Det såg inte ut som att han såg på en med sig själv. Något annat tittade… Jag kunde se som vita skivor runt pupillerna. Hans blick var ganska platt.

Liknande ser jag hos min pappa. Hans ena öga ser oftast ut på samma sätt. Jag har lätt att undvika pappas blick då den faktiskt skrämmer mig…Som att något annat finns där, och har en förmåga att vilja anfalla den andre. Inte rakt fysiskt…Mer själslig/psykisk attack.

Vad kan detta vara? Någon som har lagt märke till liknande..?

Niklas

Gaiatri
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Linser kanske?

Om man inte mår riktigt bra så syns det ofta på ögonen. Ofta om någon är deprimerad och hängig så ser ögonen annorlunda ut.

fri
0

Hej Niklas!

Om man t.ex ser dåligt och inte bär sina glasögon kan det vara svårt att fokusera blicken och då kan det se lite underligt ut eller när man mår dåligt, som Gaiatri sa.

Jag har själv alltid fått höra att mina ögon ser igenom eller är speciella på något sätt. När jag var barn blev jag rädd att det var något fel på mig och tyckte inte om när någon kommenterade mina ögon.

Det jag kan säga nu som vuxen är att jag ofta ser hela människan, inte bara det den visar utåt. Det sägs att ögonen är själens spegel och det stämmer verkligen.
Kanske är det du uppfattar som att någon annan tittar på dig än din far, helt enkelt han som ser hela dig.
Det är ju bara positivt egentligen !

fri

[nidlo_1]
0

Jag har också tänkt på att det kan vara linser. Känns inte sannolikt, och själva blicken är även den annorlunda. Vissa jag har sett in i ögonen på kan det vara som ett svart djup. Som att se in i universum. Detta är åt andra hållet. Som att något blockerar insikten.

Hej fri! Jag tror inte att det är positivt denna blick, i alla fall inte från pappa. Jag har sett personer med mjuka, lugna blickar, och det är skillnad.

---

Det är en ganska tung andlig aktivitet här, och jag har upplevt förföljelse av ovälkomna väsen. Brukar undvika blicken också för att den får mig att må sämre, vilket kan ta ett tag att komma tillbaka från. Som att pappas sämre energier kontaktar mig.

Brukar i alla fall kunna se till själen genom det negativa…om energin och orken finns.

Niklas

[nidlo_1]
0

Kan ju vara som ni skriver att pappa mår dåligt och att det syns i ögonen, och hans blick. Undrar dock varför…om det kan ha att göra med väsen som på något sätt tar över en del av kroppen.

fri
0

Låter inte så kul att du känner så……. kan förstå vad du menar, men för det allra mesta har det en naturlig förklaring.
Även rädsla, frustration, depression och oro kan ju ta över kroppen på sätt och vis och få en människa att verka annorlunda.
Du kanske kan fråga hur han mår ?

Nu tycker du nog att jag är ute och cyklar  Glad men jag brukar be och välsigna situationer och människor med gott resultat.

Hoppas det blir bättre, om inte kanske någon kan hjälpa er att rensa och rena aktiviteten hemma.

[nidlo_1]
0

Det är ett bra förslag, men samtidigt jobbigt då jag inte har bra kontakt med honom, och nog aldrig haft det. Faktiskt frågade jag både han och mamma hur de såg på sin situation.

Anledningen till min oro är att jag har känslan av att det inte endast är psykiskt. Jag mår alltid sämre då jag är i huset, och i området de bor. Har nog hittat källan till de negativa energierna ute i skogen en bit här ifrån.

Synd att de är fast här i huset. Det som går att hjälpa till ändring är väl deras synsätt.

Niklas

fri
0

Det är svårare när man inte har bra kontakt men det kan bli en öppning till bättre kontakt förhoppningsvis.

Det är nog en bra ide att ta kontakt med någon som arbetar med såna här saker, så att det blir lugnt och ni får må bättre.
Skönt med en förklaring också, det är aldrig bra att gå och grubbla över sånt här själv.

[nidlo_1]
0

Som du skriver skulle det vara bra att rensa ur negativa energier här. Men då källan verkar finnas en bit här ifrån känns det som att problemet kommer tillbaka.

Jag vet inte hur dessa energier uppstår där i skogen…Kan ha att göra med mänsklig avsikt för detta. Eller/och så är det något fruktansvärt som har skett för länge sedan.

Verkar hur som helst krävas ganska stora insatser med mer än ett medium. Kan ju ändå vara intressant att få höra någon annans upplevelse av detta…

Niklas