En varelse
Jag har de senaste dagarna upplevt att något har velat ta sig in i mig. Ett väsen, som när jag lagt mig för att sova, velat ta sig in genom min rygg. Ser det inom mig, som att detta väsen öppnar ryggen… Några gånger tog den sig in ända in i hjärtat, andra gånger höll jag den utanför, men den befann sig då i resten av kroppen. Efter meditation, har jag lyckats hålla varelsen nästan helt utanför mig.
Idag upptäckte jag dock, att jag inte kan gå riktigt så djupt i meditationen… Kan inte vara så öppen som jag skulle vilja. Fick känslan av att jag skulle släppa in denna varelse, så djupt den ville komma.
Märker den genom att det sticker i olika kroppsdelar, som fötter, händer, hårbotten, och armar. Som att det sticker i huden, och att en energi finns runt mig. Nu ser jag samma bild inom mig, som jag gjorde förra sommaren… Det jag berättat om, innan jag läste artikeln om Väktaren på Tröskeln, här på AU iFokus.
Undrar lite, om detta är en slags "demon", eller något som vill till andra sidan, eller som mest vill vara jobbig mot mig. Eller kan det vara denna varelse igen, som jag slogs med förra sommaren? För det blir ju då viss skillnad…
Intressant
*bevakar*
Antar att vad jag mest undrar är, om jag ska gå så djupt i meditationen, och vara så pass öppen, även om varelsen då får en chans att ta sig in…?
Oj, ursäkta #1…

Såg inte din kommentar.
Vad får du för känsla när detta händer?
Känslan varierade, från att jag var lite rädd, till att jag tyckte det var jobbigt.
Dock så är det lyckligtvis inget problem nu :) Känner inte av stickningarna längre, och blir inte lika störd innan jag somnar. Tror att jag behövde acceptera varelsen…
Är inte så teoretiskt bra på detta, var därför jag skrev detta inlägg. Men det kan väl vara så att detta är varelsen som representerar det "mörka" i mig… Som jag nu har börjat acceptera, och kanske till och med kan förvandla till enbart ljus?
Känner mig faktiskt stabilare, sedan jag slutade kämpa mot varelsen. Och vad jag förstår, så skiljer den sig mot andra, mer yttre väsen. Det är väl där skillnaden kommer
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kan det vara personlighetens energikroppar du känner av? Ibland kan astralkroppen eller eterkroppen vara lite extra stimulerad pga av meditation eller dyligt. När själsenergi har kontaktats under meditation så kan det stimulera energin i någon av kropparna och då känns dom extra mycket. Man blir mer uppmärksam på dem och känner vad som sker. Själsenergin förenas med den energi som man bär i personligheten och förhöjer vibrationen.
Det kan ibland kännas under meditationen att energin har stimulerats och det kan tex kännas i ryggen som att det vibrerar och rör sig. Olika känslotillstånd kan upplevas och det kan vara behagligt eller obehagligt.
Även på natten när man slappnar av så kan man uppleva energikropparna pga den stimulans som meditation eller dyligt har gett och den ökade vibrationen i energikropparna.
Hmm… Jag har nog svårt att säga precis vad det var. Men det upplevdes som jag beskrivit ovan.