Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2221 ggr
[nidlo1]
0

Jordens undergång.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Fick se denna video. Skulle vara lite intressant att höra era tankar kring den, innehållet.

Till exempel; Hur man kan bli så säker på en sådan sak, varför man vill sprida informationen till så många, vad det är som engagerar?

Er spontana reaktion.

Själv har jag väl en uppfattning… Men vill lämna det öppet.

[nidlo1]
0
[nidlo1]
0

Så här skrev jag i en annan tråd, som handlade om liknande:

…Själv tänker jag som så, att vi är givna en visshet om framtiden, ---. Den kan vi ta vara på. Dock blir det lätt att framtiden missbrukas, oro, rädslor träder fram. Det kanske kan kallas en "reningsprocess", där rädslor tas fram, och upp till ytan, för att sedan förvandlas till kärleken.

Ribessa
0

Det där tror jag inte alls på. Bibliska grejer. Maya-indianerna visst, jag är lite rädd över 2012, men det här? Nej.

[nidlo1]
0

Ja, det är ju mänskligt att vara rädd… Svårt att veta vad man ska tro, bland allt man hör.

Har själv varnat de jag känner, för saker jag har förstått ska hända dom. Vet jag om det var verklighet..? Nej.. Hur ser jag på det nu, efteråt..? Tänker ändå, att det var jag som "tog det säkra före det osäkra". Det var nog mer jag som var rädd, att förlora.

[Tobbe-Rutgersson]
0

jag tror inte på  en undergång värken nu på lördag eller 21 dec 2012

AnnMarDan
0

Jag tror inte heller på jordens undergång.

Jag tror att vi lever i en förändrad värld full av medvetande och jag tror att vi kommer att fortsätta finnas länge till men med mycket mer kärlek!

//Maria

namahava
0

Hej,

Vi lever onekligen i en spännande tid. Det händer så otroligt mycket, både inom oss och utanför oss. Jag kan förstå att det skapar oro och rädsla hos många. Jag tror personligen på att den tid vi nu lever i är människans chans att utvecklas på ett högre plan, genom att vi höjer vår medvetenhet. På så sätt kan vi tillsammans skapa en bättre värld. Vad tänker ni?

Marcus

www.namahava.se

[nidlo1]
0

This is not the end, it's the beginning…

szirius
0

#4 Har själv varnat de jag känner, för saker jag har förstått ska hända dom. Vet jag om det var verklighet..? Nej.. Hur ser jag på det nu, efteråt..? Tänker ändå, att det var jag som "tog det säkra före det osäkra". Det var nog mer jag som var rädd, att förlora.

Det var en fin insikt du gjort.Glad

[nidlo1]
0

Tack, szirius :)

Howliten
0

Jag tror inte på den här mannen.

Jorden kommer att gå under en dag. Fråga vilken astronom eller fysiker som helst. Det är bara så. Solen kommer att äta upp jorden. OM vi människor finns på planeten då är däremot mindre säkert. Vi kan ha dött ut.

Hur vi människor dött ut är en annan fråga. Det finns flera "hot". Katastrofer av olika slag.

Om man är säker på att en sak ska hända så vill man varna så många som möjligt. Samtidigt, skulle jag i alla fall, känna mig väldigt dum. Jag har fått en vision om något. Sett det innanför mina slutna ögon. Många skulle kanske tro mig men ännu fler skulle skaka på huvudet. Men att ta steget ut och "informera" är starkt av honom ändå. Han måste ju vara medveten om att nästan en hel värld gör narr av honom.

Onekligen kommer ett gammalt ordspråk upp i huvudet… "skrattar bäst som skrattar sist…"

Jag är glad. Är du?

[nidlo1]
0

Så lustigt. Det ordspråket har jag också delat med mig av, angående detta.

Själv har jag haft en dröm om en stooor våg… Jag klättrade upp på ett högt ställe, och överlevde. Jag har hört andra prata om samma sak. Men hur ska detta tolkas? Det går ju inte att veta. Jag tror på att vara öppen…

[GunillaR]
0

Varför ska man gå omkring och leva i skräck och rädsla? För dessa undergångsbudskap gör ju inget annat än att sprida skräck och rädsla.

Sen kan man ju fråga sig om vad som menas med "jordens undergång", om det är människans värld eller om det är planetens. För det där är stor skillnad!

Vi lever i förändringarnas tid, javisst, men är det inte viktigare att sprida ut kärleksbudskap i denna tid av hat och våld? Kärleken till medmänniskorna och kärleken till vår planet.

Howliten
0

Vi lever i förändringarnas tid, javisst, men är det inte viktigare att sprida ut kärleksbudskap i denna tid av hat och våld? Kärleken till medmänniskorna och kärleken till vår planet.

Jepp Gunilla, där har du rätt. Glad
Men det är spännande samtidigt att spekulera. Tycker jag i alla fall.

Jag är glad. Är du?

[GunillaR]
0

Absolut kan man diskutera och spekulera. För det är faktiskt det enda vi kan göra i sakfrågan Flört

Gaiatri
0

Det verkar finnas ett behov av att hitta på teorier om detta. Många datum har tidigare laggts fram av olika grupper och individer. Men vad är det som gör att man söker efter en bekräftelse om att jorden ska gå under och att det ska ske inom ens livstid? Denna man har verkligen gjort det till sin livsuppgift och har efter att datumet inte slog in (för andra gången!) sagt att han räknat fel på 5 månader.

Det är tyvärr en del som blir påverkade av detta och tror på att det ska ske och det genererar mycket rädsla och oro. Jag tror inte på detta och heller inte på 2012 som speciellt avgörande.

För de som faktiskt lever i katastrofområden och har varit med om stora förändringar och förluster av nära och kära och hem så kan det kanske kännas som en undergång men sedan växer också något nytt ur askan och livet går vidare.

Jag tänker att livet också fortsätter även om den fysiska tillvaron förändras och också efter att den fysiska kroppen lämnats. Livet fortsätter… men det som är svårt är att accepetera de förändringar som kanske kommer under vår vandring. Jag tänker dock att vi har långt kvar på vår vandring här.

Gaiatri
0

Jag tänker att utifrån personligheten så är världen ändlig. Personligheten lever en gång och det är utifrån personligheten som rädslan finns att något ska hända. Det är den materiella aspekten av livet som uttrycker sig genom en materiell form.

Vid identifikationen med själen och själslivet så minskar rädslan för den förändring som kan ske för formlivet. Man vet att livet fortsätter. Detta gör att tankar om katastrof eller undergång minskar eller försvinner.

[nidlo1]
0

…Rädslan ligger ju i identifikationen. I illusionen. Även om livet inte fortsätter efter döden… Även då, så tjänar man inte på att vara rädd.

Så tillslut handlar det ändå om att möta allt med kärlek. De som lider, de som inte känner kärlek, de kanske lever i illusionen att inget bättre finns… Och hur ska man då kunna uppoffra?

Angående mannen. Han kanske vill ha nåt att göra..? En livsuppgift. Något att tro på.. Uppmärksamhet, någon som lyssnar..

Självklart har också han ett syfte. Frågan är hur medveten han är, om vad han skapar.