Vad har supermånen för magi?
Hej! vet inte riktigt var tråden ska ligga egentligen men ni får hjälpa mig och ställa den i rätt forum. Tack! :)
Just nu som alla ser är den vackra supermånen här och kommer tillbaka om 18 år och jag känner bara att den är speciell och att den är väldig kraftfull. Jag laddade mina stenar igår vid fönstret och hoppas de får massa energier och så undrar jag om det finns fler olika magi man kan göra under tiden supermånen är här? vill gärna veta mer :) den tillfällen får man ju inte så ofta heller :)
/ Tina
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Du kan också ställa frågan hos http://haxor.ifokus.se för att kanske få mer svar om magi.
Månen har påverkan på vår astralkropp och tillhör vårt förflutna. Esoteriskt kan man säga att månens påverkan på oss sakta håller på att minska och också dragningskraften från vårt förflutna.
Men när månens bana gör att den kommer något närmare temporärt så kan man tänka sig att den astrala påverkan ökar något under denna tid. Man kan då få starkare känslomässiga reaktioner. Det gäller ju både jobbiga astrala reaktioner och finstämda känslor som kan bli intensivare.
Vid fullmåne så kan solens energier nå jorden med en mindre påverkan från månen eftersom den då inte skuggar solen. Detta gör att energierna från solen inte blir lika betingade av det förflutna och gamla astrala känslomönster.
Detta medför att om man lyckas hålla fokus på det själsliga under fullmånen så ger det möjlighet att se bortom det som vi växt ifrån och som bara sitter som gamla mönster. Därför är det bra att meditera vid fullmåne för att det ger en ökad möjlighet till klarsyn.
Ibland kan det dock vara så att man inte är känslomässigt stabil för tillfället och det är svårt att fokusera på det inre. Är det då fullmåne så kan astralkroppen och känsloreaktionerna istället bli starkare och då svårare att se klart.
Tack för din svar intresserant! ja kan höra med dom på häx forumet mer närmare ang magin. :)
Har du små kristaller och en genomskinlig glasflaska med kork kan du lägga kristaller i flaskan sen fylla den med rent kranvatten låt den stå över natt i ett fönster så har du kristalvatten.
Kan användas och håller någon dag i kylskåp.Du kan tex koka the på vattnet eller badda ditt tredje öga i pannan för att öppna upp komunikation eller enbart rena tredje ögat.
Brukar ladda kristallvatten när det är fullmåne men man kan även göra vattnet även om det inte är fullmåne.Det finns många användningsområden med kristallvatten.Brukar ibalnd hälla vattnet i skurhinken och använda vid städning vilket ger en bättre energi i våra hem.
# 3 Vilket dravel tycker att det är tråkigt att du försöker lura i
människor att vatten som stått i månens sken har bättre effekt
o badda pannan för att uppnå kommunikation skärpning
det finns många människor som kan tänka själva
men det finns många som inte kan el vågar tänka själva
hör du inte själv hur idiotiskt det låter badda pannan i the vatten
för att uppnå andlig kommunikation.
#4 Det är inget konstigt egentligen och inget "dravel", när man känner till lite om månens påverkan på det undermedvetna, samt vattens magnetiska egenskaper och kristallers förmåga att ladda och sända energi…
Det finns olika undersökningar och forskning som gjorts på vattnets förmåga att dra till sig och laddas med en viss energi. Läs om Masaru Emotos forskning, t ex.
Och kristaller används som sändare och mottagare på flera områden, inom teknologin. I din dator t ex. ;-)
Så varför skulle man då inte kunna använda laddat månvatten för att öppna upp för sitt inre seende, det ser jag inget problem med. Sen är det ju så att det är upp till var och en att själva testa och se om det funkar eller inte för dem.
Man måste inte kasta ut barnet med badvattnet det första man gör. Det är ju knappast så att det walkinbeauti tipsar om, skulle vara något direkt skadligt. Så varför reagera så hårt? ;-)
MackLobell.
Även om du själv inte tror på det eller har någon erfarenhet av det som diskuteras så kan du väl ändå visa mer respekt. Vill du fråga och undrar över något får du tänka över hur du uttrycker dig…
Jag förstår att det kan låta helgalet för någon som inte upplevt det själv men med egen erfarenhet får man andra insikter. Har du provat själv? Har du gjort en egen studie under en längre tid för att komma fram till dina slutsatser?
Det är intressant med vatten och det som Emoto beskriver om vattenkristaller och tankar. Jag har inte använt det vid fullmåne men gjort ceremonier för att rena vatten. Vid ett tillfälle så gjorde jag just detta att jag efter ceremonin tog vatten i min hand från sjön vi befann oss vid och baddade pannan med vattnet. Det var en ganska snabb rörelse och jag tänkte inte på vad jag gjorde men såg en bild av en kristall. Det var ett så kort ögonblick och jag blev något paff så jag hann inte riktigt uppfatta tillräckligt mycket av den för att rita upp den sen men det var tre kristallstenar med olika färg inbäddat i något slags kors.
# 4 Du kan ju prova själv så får du se inte för du skulle erkänna det efteråt för oss andra men du själv får den bevisföring du behöver.Kristallen och vatten är båda levande element en del av Moder Jord och Moder jord besitter enorma helande krafter om vi ger henne chansen att ge oss dessa helande krafter och inte enbart sårar henne med all mijöförstöring.
Månen i sin tur är en levande planet lägg ihop måne jord kristall och du har en underbar möjlighet att tillåta dessa ge dig kraft och energi.Men tillåter du inte det själv då kan inte denna energi komma dig nära man måste vara öppen och mottaglig som med allt annat oavsett om det är andligt eller inte.
Så med eller utan ditt medhåll det fungerar så ge det en ärlig chans själv,väntar mig inget resultat från dig för det skulle du aldrig erkänna men enbart för din egen skull prova du blir förvånad !!!!
Önskar jag vore en fluga på väggen när du ser att OJ det fungerar faktiskt
Tack det låter intresserant det med kristallvattnet jag ska prova det vid fullmånen :) det är uppe till varje person att tro på det eller inte. Synd bara att den supermånen är redan förbi nu men vanlig fullmåne går väl lika bra? :) kram!
Fullmånens kraft är alltid stark. Just denna "supermåne" var ju samma måne som alltid, bara att den var närmare oss än vanligt. :-)
# 6
Nu är det så att jag alltid kommer att uttrycka mig som jag vill
att du ser det som ett problem kan jag tyvärr inte göra något åt
o visst jag har studera själv