Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1317 ggr
[nidlo1]
0

Ord i drömmen

Det var några som diskuterade drömmar förra veckan. Hörde att de visst drömde på olika språk. Alltså, att de talade olika språk i drömmen. Kom då på mig själv med att inte klart minnas en dröm där jag har talat. Minns mina drömmar varje natt. På senaste har det möjligtvis varit att något har sagts i nån dröm. Även ord, i form av ej talande, är i stort sett helt frånvarande.

Hur upplever ni det? Säger ni saker i era drömmar, eller är det mer som endast bilder?

Har ni tänkt på detta förr? Det slog mig. Haha. Något "saknas" i mitt drömmande, och skiljer sig en del från annars.

Alwyn
0

Vilken lustig grej.
Jag talar i alla fall i mina drömmar.

[Trulig]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja jag pratar oxå. Och folk pratar med mej. Drömmer som en tok. Ofta vaknar jag med tydliga ord. Härom natten vaknade jag av : Skarpt läge! Jaha - fattar fortfarande inte vad det skulle betyda.

[nidlo1]
0

Ja, det är lite lustigt. Tänker jag nu så kan det till och med vara så att det är tysta konversationer. Eller att samtalandet liksom blir i bilder i stället för att jag hör orden. Haha, ser fram emot den första dröm jag klart minns där jag säger något, eller någon säger nåt till mig.

Kanske är det för att jag inte ser ord som så viktiga? Det är mer intentionen som spelar roll för mig. Å andra sidan så lyssnar jag ganska skarpt på orden som sägs, och försöker förstå. Men känner jag att sammanhanget redan är förstått, då brukar jag inte lägga så mycket energi på orden.

Intressant att du också pratar i drömmarna. Hmm… Kanske skulle jag försöka säga något i en dröm? Är i och för sig inte van att styra mina drömmar på så vis.

[dandamimm]
0

Jag pratar inte alltid i mina drömmar. Ibland upplever jag det mer som om jag förmedlar mig telepatiskt i drömmarna men ibland på vanlig svenska. Sen pratar jag väldigt ofta teckenspråk i mina drömmar men det förklaras nog bäst av att det är det språk jag använder mest i mitt arbete. Så det upptar mycket av min vakna tid också.

har aldrig funderat över det faktiskt. Intressant ämne. Man kan ju undra vad vårt drömspråk säger om oss…

//Danda

[nidlo1]
0

Tack för din kommentar Danda.

Jag har tänkt en del på detta. Det verkar som att jag i drömmarna ser allt i bilder, även ljud. Som att ljudet inte är skiljt från det övriga. Att allt är som en helhet, ungefär som en målning.

När jag gick hem igår, då såg jag på omgivningen ungefär lika. De ljud jag hörde, som när en bil körde förbi, det blev som bilder. Också såg allt ut som samma. Som ett. Man kan tänka sig stillbilder, som efter varandra bildar rörelser.

En annan sak, som egentligen inte direkt har med trådens ämne att göra, är att jag ibland upplever det som att saker händer snabbt. Till exempel om någon säger saker, så låter det som att man spolar en film.

Konstigt, kan tyckas.

Denna kommentar har tagits bort.
[walkinbeauti]
0

Är helt värdelös på drömmtydning men tycker det var lite komiskt efter att ha läst din tråd Nidlo 1 så drömmde jag om dig en person jag aldig sett eller träffat och i den drömmen sa du som så -Man ska prata i drömmarSkrattande vart det kom från eller betyder det vet jag inte men tyckte det var lite festligt och ville dela med mig.Glad

[nidlo1]
0

Skulle vara intressant att veta hur personen i din dröm såg ut. Om det stämmer det vill säga. Men det är mest bara för att.

Haha. Kanske var jag på besök… Hahaha SkrattandeCool

[walkinbeauti]
0

# 8 Nu är jag ingen bra drömmare men den jag såg var blond eller hade åtminstonde ljust hår och ung,en som bryr sig om lite hur han ser ut.Men då är du väl både mörkhårig och en slarver bara för att jag drömde ljushårig och prydlig Skrattande men mina drömmar brukat vara lite knepiga så jag har aldrig lyssnat till dom på allvar men ska bli intressant och höra om du är blond,ung vet jag för det framkom i en tråd och du var även ung i drömmen.

[nidlo1]
0

Det stammer Glad Jag har blont har, och ar relativt ung. Man kan val saga att jag bryr mig nagat om hur jag ser ut. Inte sa att jag ar utseendefixerad, men ar heller ingen slarver.

Inatt talade jag faktiskt i en drom. Kommer ihag det klart Skrattande Talade med pappa, som jag inte traffat pa nagon manad. Det kanns ungefar som jag har traffat honom. Var sa pass klart och tydligt.

Niklas

[walkinbeauti]
0

#10 Skrattande Ha ha…vem vet vi kanske har morsat på varandra astraltSkrattande

[nidlo1]
0

#11 Haha, ja inte omojligt…. Cool