Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2492 ggr
lenadelfin
0

James Redfiel

Någon som läst hans böcker? Skulle vilja ha någon att prata med. Kram Lena

retep
0

Hej Lena!

Jag har flera ggr. läst alla insikterna av James Redfield.

Intressanta och lärorikt inspirerande tycker jag.

Vad är det du undrar över och vill prata kring?

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Mairi
0

Jag har också läst dem några varv.
Har kommit på att jag i förvirrade perioder kan använda dem diagnostiskt för att se vad det är jag jobbar med för tillfället - vilka insikter som lyser upp för mig mer än de andra, och vilka nya nyanser jag hittar denna gång. Glad

Jag har "romanerna" och "Gud och vår andliga utveckling", men inga övningsböcker.

Alwyn
0

Låter som en bra författare som har mkt att lära ut.

Kan ni ge tips på vilka böcker av honom som kan vara bra att börja med, och i vilken ordning man ska läsa dem?

Gaiatri
0

Det var många år sedan jag läste Den nionde Insikten…

Den är intressant.

Den fick mig attt börja fundera på energi som flödar från träd och man skulle ge skicka kärlek till träden. Det är detta jag kommer ihåg och har tagit till mig. Kommer inte ihåg så mycket mer. Skäms

Läste också tionde insikten men den gjorde inte så mycket intryck på mig.

retep
0

Den första boken heter den 9 insikten och beskriver de olika insikterna.

Shambalas hemlighet.

Den 10 insikten

Visionen

szirius
0

Jag har läst dem för väldigt många år sedan och minns tyvärr inte så mkt av dem…Skäms…kanske dags att läsa om ?Flört

retep
0

För mig blev dessa böcker en betydande tillgång och bekräftelse på tankar och situationer jag mött…Om man vill kan man se kopplingar och hur det är nära sammanbundet med Lagen om Attraktion

frufidelia
0

Alwyn…Jag har läst alla hans böcker…tror nog att den nionde insikten är den som öppnar mest för nya tankar och perspektiv…första gången tyckte jag den var fantastisk, andra gången lite tunn :P , men helt klart en bok som jag tycker är nyttig för alla att läsa. :)

Alwyn
0

tack! Ska beställa dem

szirius
0

# 8 jag tror också att det beror på vad man läst innan…är tankarna "nya" så kan den säkert ge mkt….men inte samma aha-upplevelse annars, mer en bekräftelseFlört.

# 9 jag tror 9:e insikten är bra att börja med.Glad

Mairi
0

Hej igen!
Jag har haft problem med inloggningen till iFokus, men nu är jag tillbaka.

Jag håller med om att 9e insikten inte kommer med många nya idéer 2011, men den är ändå psykologiskt intressant. Hur olika personligheter projicerar olika saker på varandra, och vad som händer energimässigt i olika möten mellan människor i vardagen.
Åtminstone behöver jag dessa påminnelser återkommande, och även om den boken vissa läsningar känns tunn och gammal, så hittar jag ändå tillbaka till den igen senare. När jag kommit in på ett nytt innerspår i min utveckling (skalat bort ett par lagar på löken, nått en ny nivå, välj liknelse själv) så ser jag nya aspekter i mötena som beskrivs.

Sist jag läste dem så tyckte jag t o m att den 11e insikten, Shamballas Hemlighet, var bäst. Dittills hade jag tyckt att det mest var en kommersiell äventyrsroman, troligen skriven för att mjölka ur mer pengar ur den första succen! :D
Tar tillbaka det nu…