Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 8318 ggr
[resande71]
1

Kärlek

Kärleken är det bästa som finns. Kärleken är det enda vi behöver uppleva för att känna oss glada, lyckliga, nöjda och harmoniska. Om du upplever harmoni upplever du kärleken till livet. Om du upplever tillfredsställelse upplever du kärleken till dig själv. Om du upplever lycka upplever du kärleken till dig själv och livet samtidigt. Om du upplever glädje upplever du kärleken till din omgivning. När man vill uppleva kärlek lägger man först ned alla föreställningar om den, för då har man öppnat en dörr till sanningen. När man vill uppleva kärlek släpper man motståndet och rädslan för den. När man vill uppleva kärlek släpper man kontrollen av den. När man släpper kontrollen och föreställningen av den har man öppnat grinden för att den ska kunna få flöda fritt åt vilket håll den så önskar. Kärleken vill flöda fritt. Den vill inte gå i ett koppel. Kärlek är frihet och så vill den också känna sig. Fri och inget annat än fri. Kärleken är stor, fri, varm och mäktig. Den har inga gränser och den vill gå åt alla håll samtidigt. Ett universum som är oändligt och som hela tiden växer är just KÄRLEK. Den tar aldrig slut. Den har inget slut. Den är EVIG. Felet många gör är att de försöker tygla kärleken, bemästra den, försvara den, spara den, låsa in den, äga den och JAGA den. Kärleken vill inte bli jagad. Den vill komma till dig. Kärleken vill inte ägas, den vill äga DIG. Kärleken vill inte låsas in, den vill vara fri. Kärleken vill inte försvaras för den behöver inget försvar. Kärleken vill inte bemästras för den är sin egen mästare. Kärleken vill inte sparas för den vill växa och expandera.

När en människa upplever att hon inte kan styra livet, utan förkrossad upplever att livet försöker styra HENNE, så är det inte LIVET som hon känner styr – det är kärleken inom henne som styr. Kärleken och LIVET är exakt samma sak. När du vill styra utan att kunna det så är det kärleken som tagit över ratten. Du upplever att universum, Gud eller livet styr ditt liv – i själva verket är det kärleken som styr. Universum, livet, Gud och kärleken är samma sak! Du ser livet men det är faktiskt kärleken du ser. Du ser Gud men det är kärleken du ser. Du ser universum men det är kärleken du ser. KÄRLEKEN är känslan av vanmakt som du bekämpar, bestrider och motarbetar. När du upplever känslan av maktlöshet, frustration och uppgivenhet så är det kampen om vem som ska vinna i ditt liv som utkämpas i ditt inre. Att tillåta kärleken vinna är att sluta kämpa. Att tillåta kärleken segra är att ge upp. Att tillåta någon ANNAN styra och ta över är att ge bort sig själv till KÄRLEKEN. Kärleken vill att du ska få uppleva dess kraft, mjukhet och värme. Kärleken kämpar för att nå fram till dig, men du gör motstånd mot den. Du TROR att det är LIVET eller universums hotande makter, men det är kärleken. Inget annat än kärleken. När kärleken har vunnit över dig är du FRI. Fri från motståndet till den. Kärleken vill GE dig något men du behöver släppa ditt försvar mot den. Kärleken kan inte ge dig något så länge du kämpar EMOT den. När du slutar försvara dig själv och tar EMOT den har du och kärleken båda VUNNIT. Kärleken fick GE dig något och du fick TA EMOT något. Båda är lika glada. Båda fick sin önskan i uppfyllelse. Båda blev fria. Båda TVÅ.

Om man fängslar kärleken får man aldrig uppleva mer av den. Om man sparar kärleken får man aldrig mer av den. Om man motarbetar kärleken får man aldrig njuta av den. Om man försöker styra kärleken kommer den alltid styra dig tillbaka. Om man ger upp kärleken blir man olycklig. Om man kontrollerar kärleken försöker den alltid smita. Om man accepterar, bejakar och välkomnar kärleken och älskar den osjälviskt och villkorslöst blir kärleken lycklig, hel och fri. Kärleken vill gå sina egna vägar. Kärleken vill inte vara fången och begränsad. Kärleken vill vara älskad precis som den är. I stället för att älska en PERSON villkorslöst kan du välja att älska KÄRLEKEN villkorslöst! Kärleken vill vara älskad, behövd och efterlängtad. Kärleken vill vara fri, klar och ren utan restriktioner över hur den ska uppföra sig. Kärleken älskar DIG kravlöst och utan förbehåll.

(En text jag plitade i hop för nåt år sedan).

/Lena

[magicadehex]
0

Tack, Lena. Den är jättefin!

[Trulig]
0

Tack Lena! Behövde verkligen bli påmind igen! Jag behöver verkligen påminnas om villkorslös kärlek, trillar så lätt tillbaka i gamla tankebanor. Ska läsa i lugn och ro…flera gånger :)

Kram

Alwyn
0

Så sant så sant, mycket av dethär.Vackert!

Dock är jag inte riktigt med på resonemanget om att kärleken är medveten på det sättet du beskriver. För mig är den mer som ett energiflöde som rör sig utan mål och vilja.

Kanske jag har fel, men det är i dagsläget så jag uppfattar det. Vad tänker ni om det? Kanske skulle starta en ny tråd om ämnet Glad

szirius
0

Fin text, fina tankar. Villkorslös kärlek är ett tema man får öva sig på…att släppa det man älskar…ge det utrymme….det är rädslan att mista som gör att man försöker hålla fast…men bara när man släpper något kan det finnas plats för det att växa.

När vi gifte oss var en del av kärlekslöftet:

"Vår kärlek flödar för att vi släpper varandra fria. På det sättet kan vi välja varandra om och om igen. Välja varandra på nytt varje dag."

Dessa tankar om kärlek finns väl förklarade i första Samtal med Gud-boken, om någon vill förkovra sig, bara som ett tipsFlört

[resande71]
0

Texten bara flödade ut över tangenterna. Jag tänkte inte så mycket på VAD som berättades utan mer på HUR det berättades. Vill inte lägga kärleken i något fack eller så. Om kärleken är medveten vet jag ej. Medvetandet bor tydligen i Universum och om kärleken bor där så kanske den är en del av det på något sätt? Jag har ingen aning faktiskt.  Glad

Äktenskapslöftet känner jag också igen från "Samtal med Gud" böckerna.
Om jag någon gång gifter mig ska jag använda mig av samma löfte!

Kram på er!

/Lena

Alwyn
0

#4 och #5 Ja precis så ska det vara! Annars ÄR det inte ens kärlek. Precis så har jag och min pojkvän bestämt att vi vill ha det och att det är et som görr vårt förhållande så speciellt. Att vi är fria, och kan välja att vara med varandra på nytt varje dag!

[Trulig]
0

#4,5,6. Jag vill gifta mej och då skulle jag vilja kunna ge dessa äktenskaps löften från mitt hjärta.  Och nu ska jag banne mej gå och köpa "Samtal med Gud" nu har den dykt upp tillräckligt många gånger - t.om i lokal blaskan i morse stod det att den var med i bokrean. Jag fattar piken universum Flört

szirius
0

# 7 Flört

Alwyn
0

#7 haha underbart när man får en sån känga i huvudet. "Jaaaaa jag hajjar nu!"

[Trulig]
0

Så var den slutsåld??? Den var populär sa dom, det är ju bra i och för sig. Ibland undrar man….när allt är solklart tycker man, sen få man lång näsa, jaja.

[resande71]
0

Trulig!

Jag har för mig vi bodde i samma stad?

Jag har de tre första delarna i serien. Vill du ha dem så hojta till!

Har läst dem och behöver inte ha tillbaka dem.

/Lena

[Trulig]
0

Lena, du är gullig du :) har skickat PM.

Maria

retep
0

För mig är kärlek först och främst Ren Universell Kärlek…utan den har jag ingen kärlek alls att ge…och ingen att få.

Universell Kärlek är Rent Medvetande…så Kärlek kan inte vara annat än Medvetande…som du erfar.

kärleken du uppfattar, den du ger och får… den kan däremot vara mer eller mindre medveten.

Kärleken Är liksom Medvetandet Är!

Men den kärlek och den medvetenhet du har…den är mer eller mindre…beroende på…Uppmärksamheten du har.

_Peter

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Gaiatri
0

#0 Tack för att du delar med dig Lena. Glad

[resande71]
0

Jag får läsa dina ord många gånger för att förstå dess djup.
När jag ser ordens djup förstår jag.
Instämmer med det du säger Peter. Glad

#14 Det var så lite, Gaiatri! 
Sprang över texten då jag nu försöker sammanställa en bok av allt jag skrivit under åren 2006-2010. Min andliga resa var som mest intensiv under dessa år. När jag läste om kärleken tänkte jag genast på iFokus… För vad är det vi alla söker, om inte kärleken?

/Lena

Alwyn
0

#13 Dethär ska jag ta och meditera över! Tungan ute

Återkommer när jag blivit lite klokare hihi.

Gaiatri
0

#15 Roligt att du har nya planer med ditt material. Nu är man nyfiken … och kommer förstås läsa när det blir färdigt.