Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 3978 ggr
Destany
0

Hur ska jag kunna?

Jag har hört på flera olika håll nu att jag ska ha en medial gåva men att den e blockerad. hur ska jag få den att öppna sig? Det ska vara nåt med att jag ska kunna se andevärlden. Jag ser ibland skuggor o så men jag blir så jädra rädd så det kanske e det som blockerar?

är det nån som har nån bra ide hur jag ska få rädslan för det okända att försvinna o öppna upp för gåvan?

MalinL
0

Varför vill du det?

nidlo0
0

Det finns nog andra iFokus sajter att fråga på, om man vill att chansen för svar ska vara större, inom det ämne du skriver (vilket jag uppfattar som "medialitet").

Gaiatri
0

Är det vad du vill? Vad vill du utforska i ditt liv? Vad är du intresserad av och vilka "gåvor" i livet vill du utveckla?

Blockeringar är inte alltid fel. Ibland behöver man ta sig förbi blockeringarna men andra gånger är de där för att man ska kunna se på andra aspekter av livet. Utvecklas i andra riktningar så att man utvecklas på fler områden.

Jag tror att det är bra att följa sitt hjärta. Vad får dig att känna glädje och intresse.

Navajolady
0

Skulle tipsa dig att läsa böcker och gå mediala utvecklingskurser där man får lära sig öppna och stänga ner.Träffa andra med olika erfarenheter och samma intresse.Under mediala kurser växer man andligt och får en trygghet i sitt mediumskap och som person.

Blir lite bekymmrad över att du känner rädsla inför andevärlden och jag brukar säga till dom som har en rädsla för att möta en ande, tänk på hur dom var  som personer i livet och att dom absolut inte är farligare nu än då dom var i jordisk form.Själv är jag mer rädd för den fysiska människan som verkligen kan göra oss illa men andevärlden känner jag enbart trygghet med.

Dom är ren kärlek och kärlek behöver vi inte vara rädda förGlad

MalinL
0

#4 Hur vet du att de i andevärlden är ren kärlek och trygghet? Om det är avlidna människor du tänker på, varför skulle de vara med kärleksfulla etc för att de är döda?

När ni säger andevärlden tänker jag på astralplanet och alla "väsen" där är väl inte lika kärleksfulla eller? Obestämd

MackLobell
0

#4 Funderar också på hur du så tvärsäkert kan uttrycka dig att det bara är kärlek från andevärlden,det kan du omöjligt veta, då jag inte tror att du har mött varenda människa där.

MackLobell
0

#0 Alla människor är rädda i olika mängder och rädslan är viktig den räddar oss många gånger,ibland kan den bli ett hinder då den kanske inte behövs men finns där av olika själ.Din egen rädsla det blir så att det får du ta itu med själv, vi kan inte ge förslag då du måste göra det själv.Du får prata med dig själv det hjälper många gånger att förstå vad man är rädd för då.Och att försöka öppna upp för att någon pratar om gåvan kanske inte alltid är så viktig.

Det finns så mycket annat som berikar livet bara just att få leva.

MackLobell
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tycker om den här låten,det handlar inte alltid om en massa guider som hjälper.

Utan om oss själva barnet vi en gång var  och som alltid finns med.

Navajolady
0

5 och 6/

Efter alla år med andligheten har jag aldrig mött en "ond ande" och tror aldrig en ande är ond,däremot kan det finnas bittra själar som blivit jordbunden av olika orsaker.Dessa kan vi känna negativitet ifrån men dom är för det inte onda och med tiden släpper dom taget och går dit dom ska.

En bitter ande kan ge oss en rädsla pga många orsaker,denne kan ha vart en rädd människa under livet då plockar vi som medium upp kännslan.En person som vart stökig och bråkig på många sätt, kanske kriminell och gjort mycket dumt under sin tid i fysisk form även där plockar vi upp "kännslan" men det betyder absolut inte att det är onda andar ingen föds ond utan livet formar oss till den vi är sen tar vi med oss vår personlighet över till andra sidan och en del fastnar i jordens astralplan.

Sitter man fast som jordbunden är  man frustrerad.Föreställ er denna situation som ett exempel:Du har dött men sitter fast i jordens astralplan och vågar inte släppa taget av olika orsaker, det kan vara religioner som hotat med h-vetet tex och ofta förstår den jordbunde inte att dom dött utan tror sig vara kvar i livet vilket oftast beror på sättet att dö.Du finns i ditt hem där du bott och in kommer en massa folk som börjar släpa ut dina saker och plötsligt bor där nya människor med sina prylar (i ditt hem).Enda sättet för dig då är att pocka på deras uppmärksamhet,synas höras märkas flytta på saker eller rent av knuffa på någon.Själv hade jag blivit riktigt sur om jag satt fast och någon kmmer in och tar mitt hem i besittning.

I en sån situation kan anden uppfattas som ond då den är obekväm och vill få uppmärksamheten.Filmens värld har förstört så mycket genom att skrämma upp komma farande med demoner och små-jä..ar osv allt för spänningen och det har människan tagit till sig och får då en falsk bild av en ond andevärld när det enbart rör sig om en jordbunden frustrerad ande som så väl behöver vår hjälp att gå mot ljuset.

Så onda andar köper jag inte en sekund, bittra själar är vad min guide kallar dom,precis som vi i fysisk form kan vara bitter kan en ande vara bitter av olika orsaker som livet smärtat dom med men dom kan få hjälpen och jag har mött många sorgnsna själar som suttit fast men som sen fått ro då man fört över dom till sina anhöriga.Ingen går någonsin förlorad utan hittar ljuset så småningom.

Sen finns situationer där folk sett "otäcka" andar som man trott genast då vart onda.Har själv mött dom som visat sig hur dom såg ut när dom dog som tex från en olycka då hela ansiktet och kroppen kan se för hemsk ut och visst kan man hoppa till men för det är dom inte onda utan enbart visar sig hur dom såg ut i dödsögonblicket.Ibland visar dom sig med ihåliga ögon eller andra obeahgliga drag som vi kan bli skrämda av men onda eller demoner kan jag aldrig ta till mig.Möter man en obehaglig syn ska man ha i tanken att hur såg denna ut när han/hon dog.

Onda andar måste raderas ut och jag förstår inte varför människan jagar efter den spänningen när den enbart skrämmer upp.För att göra det enkelt vi känner in andens kännslor från både dödsögonblicket och under deras livstid, var det en bullbakande trevlig mormor känner vi in hennes värme,var det en kall trumpen typ plockar vi upp dom kännslorna.Här går man på intuitionen och måste lära sig separera sina egna kännslor från andens.Men onda andar är dom inte men kan naturligvis upplevas jobbiga och det är då dom behöver vår hjälp.Känner en enorm sorg med deassa som fastnar i vårt astralplan och det är dom jag är till för att hjälpa, inte alltid den lättaste uppgift då många kan vara envisa till tusen men väl över på andra sidan kommer läkningen och harmonin tillbaka.Men onda andar,,,det är en sorg att höra,demoner och små-j-vlar tror jag inte en sekund på där är vår egen tanke en sån kraft att vi kan manifestera rädsla och sen tror vi på någon form av ond ande, tragiskt nog.

Ljus och kärlek!

nidlo0
0

Känner lite som #9… Angående andar. Verkar andar onda, så beror det nog på deras brist på medvetenhet.

MackLobell
0

#9 Det du har upplevt betyder inte att du har upplevt det till andra människor,du bör skilja på dina egna upplvelser dom är dina.

Och inte någon universell sanning som ska råda för andra människor.

Om det finns onda andar varför är det så farligt med de,vad kan de göra?Så att ni hela tiden måste tala om att det absolut inte finns, varför är det så viktigt att påtala att det absolut inte finns?

Du vet inte hur allt är så är det. och jag är rätt osäker på om du någonsin har sätt en människa dö bokstavligt talat.

Jag köper ingenting av det du skriver.

Navajolady
0

# 11/Jodå nog har jag sett människor dö genom mitt förra jobb och någon univeresell sanning pratar jag inte om här utan av egna erfarenheter manifesteringar av andeväsen,vi bär alla på vår egen sanning och våra egna upplevelser dessa kan ingen någonsin ta ifrån oss.

Men det är helt upp till dig att tro det du vill det kan ingen annan göra åt dig.Men varför låta sig skrämmas av något som inte finns,onda andar, så onödigt då dom inte finns men visst bittra själar men det är något helt annat än en sk ond ande.

Känner att jag inte för denna diskussion vidare med dig får en enorm stress av din  frustration och då är det lönlöst att föra en diskussion då du bara är ute för att provosera.

MackLobell
0

#12 Men det är inte upp till var individ att få tro det och uppleva det dom har gjort,specielltför unga människor för det är alltid någon som anser sig veta bättre och ha sanningen till alla som är andligt intresserade.Du har ändå aldrig mött alla människor, det är en omöjlighet,där av är din slutsats omöjlig också.

Vet du vad jag tro, jo att det ligger ett penga intresse i det hela därför får inget vara av ondo utan det måste bara finnas kärlek från andevärlden.För många människor är faktiskt rädda för döden och dom kan också känna sig obekväma när någon säger sig vara medial.

Men om ni säger att det bara finns KÄRLEK då rullar pengarna bättre.

Det är viktigt att var människa får ha sitt,det är inte meningen att några som startar eget ska tala om för andra,att så här är det.

Jag förstår att du känner att du inte kan föra diskussionen vidare då jag inte köper det du säger.Jag förstår att du känner dig stressad av det.

Navajolady
0

nr 13 Glad Är riktigt glad att kunna säga jag tar inte ett öre betalt för andlighet, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra, så något pengasyfte är det absolut inteGlad inte från mig men tyvärr finns den därute och männsikor som rider på andras olycka.

Om du läser på min hemsida ser du att jag skriver starkt om att vi alla bär på vår egen sanning och tyvärr är det så många är rädda för döden och en del blir obekväma av mediala personer därför är det så viktigt att framföra allt detta på ett kärleksfullt sätt och inte skrämma folk så dom blir mer rädd än dom är.

Döden är naturlig och inget som jag personligen har rädsla för men vill stötta dom som har den och förklara att det där med onda andar har filmens värld förstorat upp, visst negativitet kan vi uppleva med en del andar men för det är dom inte av ondo utan har en frustration som läker den dagen dom släpper det jordiska och går mot ljuset där dom hör hemma.

MackLobell
0

#14 Tror att vi har olika åsikter vad som är sant och inte sant speciellt i texter.

Destany
0

hej tack för alla svar =)

#1 för jag vill det helt enkelt e trött på att må så här jädra dåligt o om jag då tar bort blcokeringen till andevärlden så kanske jag finner ro..

#3 ja jag känner att jag vill att det ska bli en del av mitt liv igen.. jag stötte bort det när jag var tonåring för jag ville vara som alla andra ju..

Jag tror inte andarna e onda men de få jag har sett har sett så skrämmande ut så jag funderade ett tag om jag började bli psykiskt sjuk.. oftast flög de förbi när jag körde bil…kanske de människorna som dött på de vägarna ingen aning men jag blev skit rädd minst sagt hehe..

Gaiatri
0

Som jag ser på det så är människans själ alltid god. Men vi tänker, känner och handlar inte alltid med goda avsikter. En person som skadat andra människor under livet i fysisk inkarnation blir inte helt plötsligt en trevlig prick som är osjälvisk och tänker kärlek om allt och alla.

På själens plan Ja. Där är vi hela tiden osjälviska… Men på astralplanet eller känsloplanet som det också kallas är vi fortfarande påverkade av det känsloliv vi hade i fysisk inkarnation.

Däremot är vi kanske inte särskilt intresserade av förehavande på det fysiska planet efter vi dött och lägger oss kanske inte i så mycket av det som sker här. Det är i så fall en jordbunden ande som inte släppt intresset för vad som sker och som är fast på grund av det.

Astralplanet innehåller de känslor och begär som vi också alstrar i det fysiska livet. Dessa bildar tankeformer som vi kan möta på astralplanet. Det finns också andra former av liv som vi också kan stöta på och allt är inte bara döda människor.

#16 Sajterna Övernaturligt.ifokus och Medialt.ifokus diskuterar det du är intresserad av. Det finns också intressanta artiklar om astralplanet här på AU om du är intresserad av det.