hade god kontakt....
kan kontakten avta mellan dessa två världar? eeller är det bara jag som blivit mindre mottaglig alltså kan det dala för att sedan komma tillbaka???
Mellan vilka världar menar du? Beskriv gärna på vilket sätt du haft kontakt.
ande världen och våran… jag ser hör och fr meddelanden från deras sida eller vad man ska säga det där med meddelanden är väldigt svårt att förklara på ett bra sätt… Men om du är insatt i det hela så kanske du förstr utan att jag förklarar.
Har alltid varit motaglig för dessa "fenomen" redan innan jag kan komma ihåg (vad jag fått höra så har jag tydligen sett o hört saker)
"ande världen och våran… jag ser hör och fr meddelanden från deras sida eller vad man ska säga det där med meddelanden är väldigt svårt att förklara på ett bra sätt… Men om du är insatt i det hela så kanske du förstr utan att jag förklarar.
Har alltid varit motaglig för dessa "fenomen" redan innan jag kan komma ihåg (vad jag fått höra så har jag tydligen sett o hört saker)"
Du kanske skulle försöka läsa det här litet kritiskt och först förstå ditt eget meddelande…typ Vad är det jag vill veta och varför?
Meningen i ( ) får en att undra…det låter litet som en gissningslek!
Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn
ja ursäkta hade ett barn som babblade i andra örat så det blev väldigt krypiskt det jag förökte skriva är att :
Så långt tillbaka jag kan minnas har jag hört och sett saker. i tonåren började jag f meddelande vidare befodringar kan man nog kalla dem.
Har även fått höra av mina föräldrar att jag som två åring har sett och berättat saker som ingen kan ha sagt till mig. utan jag bara visste.
Så jag har varit öppen och motaglig för det andliga spöken wtsoever.
Det jag undrar är kan dessa fenomen om man får kalla dem det upphöra som att se och höra saker? och sedan komma tillbaka?
hoppas översättningen duger(= och ja jag håller med men det såg ut som en gissningslek(= men det bjuder jag på för denna gången.
Jag är kanske inte rätt person att svara på det…men å andra sidan tror jag att du redan har svaret själv…om inte så kommer det att visa sig…antagligen på ett nytt, annat sätt
Om detta verkligen är vad du VILL ska ske så kommer det tillbaka när du är mogen för det.
/Lena
okej…. men hur då på annat sätt???
tack lena både trivs och otrivs med det. det är inget stör mig så länge det inte kastas saker såatt säga.Men finns det något man kan göra för att kontakta dem för att få svar på vissa saker de har gjort?? vet att det finns sätt men inte hur man gör.:S
Så länge du bär en känsla av "otrivsel" är du inte redo. Universum ger dig bara det du kan ta emot när mognad och fulla viljan finns. Alltså frihet från rädslor eller tvivel. Jag skulle släppa taget om det om jag var du.
Om du hellre vill undersöka saken närmare är meditation den bästa vägen till upplysning/förvandling/svar…
Meditation utvecklar den mediala förmågan.
/Lena.
Jag trivs inte när någon slänger min sons allergi medicin i golvet så vi inte kan gå ut eller göra någonting då trivs jag inte.
vilket jag tycker är fullt förståerligt.
Bara för att jag inte är påläst eller kan alla termer så betyder inte det att jag vill släppa taget eller inte är intreserad..
Vem är någon…som slänger din sons allergi medicin i golvet?
Det är klart att du är intresserad och inte vill släppa taget
Frågan är väl…Vad är det egentligen du är intresserad av och vad är det du inte vill släppa taget om?
Det är inte helt ovanligt att vi som barn har kontakt med astralvärlden. Ofta kan kontakten försvinna när vi växer upp och det är helt naturligt.
Det kan vara så att det kommer tillbaka senare i livet men det är inte säkert.
Det beror på din livsinriktning i detta livet och vad din själ vill att du ska lära dig.
Du kanske vill läsa lite mer om det astrala och länkar en artikel till dig. Känslokroppen/astralkroppen
10# jag vet inte vem någon är… (spöket) har inte frågat vem han är?
vad jag inte vill släppa taget om?
hmmm ja a du… ja vet inte?!
Jag är intresserad av det mesta faktiskt.
11# tack för länken ska kolla den.
livsinriktningen i detta liv kan det vara att leva det tills en naturlig död inträffar?? eller vilka val av liv man väljer att leva?
#9 Måste bara få fråga om den här allergimedicinen, fenomenet att någon kastar den.
Såg du vem som gjorde det?
Kastades det framför er?
Hur utspelade sig händelsen?
Vet av erfarenhet att man inte får ställa den Här typen av frågor (minområde)
Men faktiskt är jag uppriktigt intresserad av/ om fenomenet verkligen existerar.

Jag är också intresserad av "kasta medecin-fenomenet"….
om ni är säkra på att det inte skedde på "naturlig" väg skulle det kunna vara någon som vill kalla på uppmärksamhet och försöka få dig att bli mer uppmärksam på det andliga igen. Behöver inte ha varit av ondo, utan mer för att starta en process.
"Kasta saker" får mig att tänka på poltergeist-fenomen. Detta är något som sker i närheten av en person och om personen tex åker till en annan stad så kan poltergeisten följa med. Det är oftast unga tonåringar som drar till sig detta.
Jag hade själv en sådan "ande" i närheten när jag var i 16-17 års ålder.
Jag tycker inte att det tyder på en bra kontakt. En kontakt bör vara ömsesidig och med tvåvägskommunikation. En person som kastar saker vill man ju inte ha i sin närhet och det samma är det ju med "andar" också.
Skickar med två länkar Teosofisk förklaring och poltergeist enligt Wiki
Hej,
jag upplevde häromdagen ett äpple som ramlade ned från mitt fruktfat, jag kollade och det hade inte ramlat ned av sig självt utan det var som om någon puttat ned det. Jag kom och tänka på ett budskap jag nyligen fått från den andliga dimensionen…att äta fler äpplen för min hälsas skull :) Det finns säkert en god andledning till varför anden har ned ditt barns medicin…fundera på vad det kan vara.
Maffeplaffe, har läst igenom det du skrivit och jag tror inte vi kan "tappa" kontakten som vi en gång haft och byggt upp.Däremot får jag kännslan av att du blivit irriterad när sonens medicin kastats i golvet vilket ju inte är så konstigt.Eftersom du blivit irriterad och sagt åt dom att nu får det vara nog har dom lyssnat och du upplever att ni förlorat kontakten medans det är så enkelt att dom istället dragit sig lite tillbaka när du sagt till.
Skulle vilja råda dig att bestämt säga att sonens medicin ska lämnas ifred men att om du själv vill får dom gärna finnas kring er förutsatt att inte sonen störs eller att hans medicin plötsligt far iväg.Får kännslan av att din son även upplevt någon från andra sidan,att han plötsligt kan stirra i tomma intet och följa något med blicken som blotta ögat inte kan se alla ggr.
Det här är en ande som helt enkelt pockar på eran uppmärksamhet och har ett starkt varmt hjärta till grabben och då tar man till dessa fenomen som att kasta hans medicin för att synas och höras,det känns som en släkting till dig,en gammelfarfar är vad som kommer in som helt enkelt bryr sig om er alla i huset.Sen finns en annan man på besök som inte tillhör släkten skulle vilja påstå att han bott på den marken tidigare där erat hus står ett torp som fanns på hans tid med väldigt enkel levnadsstandard, tidigt 1800-tal.
Det är helt upp till dig hur mycket kontakt du vill ha men här är det nog så enkelt att du blivit irriterad över medicninen som farit i golvet och då har man tagit steget tillbaka, helt enkelt lyssnat på din önskan om att nu får ni lägga av.Beronede på hur du själv vill ha det så säg detta till andarna, gör klart vad som gäller i ditt hem och att dom får finnas där så länge saker får vara ifred och att dom inte skrämmer sonen om det är en situation du själv är bekväm med.
Detta är enbart uppmärksamheten och eftersom dom sällan förmedlar sig med röst och ord måste dom ta till något fysiskt fenomen för att synas.Men tappat kontakten har du inte däremot ska du bestämma hur mycket du vill ha att göra med andevärlden.