Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 3270 ggr
Alwyn
0

Inatt jag drömde...

Jag skulle vilja dela med mig om en dröm jag hade inatt, eftersom jag är övertygad om att det finns rädslor gömda här som jag borde dra upp till ytan och jobba med. Kanske kan ni hjälpa mig att se var rädslan ligger?

Jag drömde att jag befann mig i ett förhållande med en tjej som senare visade sig vara min kusin. Jag ville inte alls vara i ett förhållande med henne, men hon tvingade mig och styrde mig och jag hade inget val. Hon hade mig fången som en slav.
Hon satte klockan på 6.00 på morgonkvisten för att vakna upp och ha sex med mig, när hon tog på mig stretade jag emot och försökta få henne att sluta. Jag bad henne sluta men hon lyssnade inte alls på mig. Det var mycket obehagliga känslor då hon rörde vid mig och det gav mig panik….sådär som när någon större och starkare håller fast dig och kittlar dig tills du tror du ska dö!
När jag lyckades komma ifrån henne sprang jag längs en gata och kände hur hon förföljde mig. Hon förvandlades till en kvinna i medelåldern med schal runt huvudet, hon var en stark och mäktig häxa och jag visste att jag var tvungen att bekämpa henne med våld och magi. Plötsligt vänder jag och attackerar henne. Sparkar, river, sliter henne tills hon faller till marken. Då rusar jag in i en gammal butik som jag känner väl och ropar till ägarinnan att jag är förföljd och behöver hjälp. Kvinnan kommer in i butiken och sliter tag i mig, det spelade ingen roll hur mkt jag skadade henne för hon var skyddad och mäktig. Jag va försvarslös.

Piiip säger min mobil mitt i natten och väcker mig ur panikdrömmen. Telenor som vill tala om att jag ringt för 200 spänn, haha. Tack Telenor! ….jag kunde fortfarande känna hennes händer på min kropp. Usch!

Det händer då och då att jag drömmer om ett tema där någon inkräktar på min kropp, ofta är det andar, vilket gör att jag inte kan försvara mig för de påverkas ju inte av att man puttas eller slåss. Försvarslöshet, panik, desperation! Det händer också att jag drömmer att jag inte blir hörd, lyssnad på. Ofta då att jag försöker säga något superviktigt till min mamma (tex att ngn kommer att bli mördad), men att hon beter sig som om hon inte hör mig. Ibland drömmer jag att jag inte ens har någon röst. Dessa drömmar är bland de jobbigaste jag vet.

[resande71]
0

Jag har haft liknande drömmar under vägens gång. När jag kämpat emot har jag aldrig vaknat med segern i behåll. (Detta pekar på att kampen inte lönar sig). Jag hade under denna period i livet en stark kamp inombords gällande att släppa ett livsmönster. Det var något jag hade svårt att acceptera hos mig själv.

Leta inom dig eller i ditt liv om det är något du har svårt att acceptera.

Senare ändrades drömmar till andar som våldtog mig där jag först gjorde starkt motstånd men sedan gav upp kampen och då blev det jätteskön sexuell njutning som varade några ögonblick innan jag vaknade. Den drömmen symboliserade vad jag behövde göra, nämligen att ge upp min negativa syn på "problemet" som i stället behövde omfamnas.

Jag gjorde detta efter mycket om och men… och mår nu mycket bättre sedan dess! Skrattande

/Lena

nidlo0
0

Vad jag kan läsa i ditt inlägg… Bakom orden, så kanske det finns blandade känslor? Kanske är det något i ditt liv, som du gillar, men ändå ger dig obehag?

Det du sedan skriver, får mig att fundera på, om du i ditt liv känner dig ouppmärksammad?

Kanske ska jag nämna något mer. Andar kan vara påträngande. Möjligheten finns ju att man har med andar att göra, i sin närhet.

/ Niklas

Alwyn
0

Tack för era svar.

#1 ja, det skulle kunna vara något sådant faktiskt. Undrar vad det är jag inte vill acceptera i så fall. Hmmm

#2 Blandade känslor, nej skulle jag säga. Inte alls, det är rent obehag och jag känner inget positivt för den som inkräktar på mig. Och jag känner ingen i min närvaro som ger mig obehag. Ouppmärksammad känner jag mig inte alls faktiskt. Jag kräver inte uppmärksamhet direkt, jag får oftast mer av den än jag ber om av folk.

Dethär med att inte bli hörd. Det kan handla mer om att jag känner att jag inte blir förstådd av folk i allmänhet. Att man inte kan prata andligt klarspråk med de som är mig närmast, eftersom om man gör det så förstår de inte. Man blir lixom förlöjligad.
Och jag vet att jag har en svaghet här, jag blir fruktansvärt frustrerad av folk som inte lyssnar. Folk som bara babblar och babblar men inte lyssnar.

Jag kanske ska nämna att dessa drömmar har följt mig VÄLDIGT LÄNGE, det är alltså inget som har att göra med min speciella situation just nu.

nidlo0
0

Alwyn, okej. Kan säga att jag känner igen mig i det du beskriver… Och känner faktiskt igen drömmarna också. Ska säga till om jag kommer på något mer, som kanske kan hjälpa!

nidlo0
0

Jag tänker lite så här. #1 skrev, att när hon gav efter i drömmen, så blev det i stället njutning. Du verkar hålla med hennes kommentar. Finns det en slags njutning i drömmen, du inte märker…?

Hoppas jag inte går för djupt nu.

nidlo0
0

Är inte "att folk inte lyssnar", att du blir ouppmärksammad?

Vänligen/Niklas

Alwyn
0

#5 Nej, det vill jag inte direkt påstå att det är. Jag kan lixom inte ens "slappna av och ge upp" i drömmarna vilket jag provat, eftersom känslan när de rör mig är så PANIIIIK aktig. Har du provat att ge dig hän när någon kittlar dig? det GÅR inte, man krampar och får panik. Det jag håller med om är att det skulle kunna handla om en kamp inombords.

#6 nej…att det händer att folk inte lyssnar/förstår i vissa situationer är inte samma sak som att känna sig allmänt ouppmärksammad som person.

Folk lägger ofta märke till mig och ger mig uppmärksamhet. Jag syns ganska tydligt i mängden, och drar folks uppmärksamhet till mig på ett positivt sätt, enligt folk. Har någon slags "utstrålning" som de säger….kanske handlar det om min aura eftersom jag är andlig. Jag vet inte vad det beror på men folk säger att min energi är så öppen, och det gör även att jag drar till mig "tokstollar" på gatan mm, haha. Och när jag talar lyssnar de flesta.

Men ibland händer det att man möter folk som inte har förmågan att lyssna på andra. Detta gör mig lite smått galen, och jag inser att det finns saker att jobba med där. Utöver det handlar det nog mkt om att min familj ofta inte förstår mig och tar mig på allvar (jag är yngst). Trots detta har jag alltid följt min egen väg och gjort som jag vill….men ska jag va ärlig så smärtar det lite var gång man berättar om en idé/plan och de ger nedlåtande respons som säger: "Men lilla du, tänk om. Följ flocken istället. Gör som alla andra".

Allt dethär kan orsaka drömmarna om att inte bli hörd….men det förklarar inte de kroppsliga intrången.  Obestämd

nidlo0
0

Så bra att du börjar inse det om att inte bli hörd, om jag förstår det rätt.

Ja…att bli kittlad och inte vilja det, är jobbigt. Det gör nästan ont.

Känner igen det med familjen. Är själv yngst. Men mitt spontana, vänliga sätt att vara, förstås inte. Det kan vara jobbigt.

Att bli kroppsligt berövad i en dröm, kan säkert ha flera betydelser. Kanske känner du dig inspärrad… Att något stänger dig inne. Du kan kanske inte vara helt du, där du skulle vilja..?

Tror du att drömmarna om kroppsligt intrång, och att inte bli hörd, hör ihop?

nidlo0
0

Kanske river du de som inte lyssnar, och kanske de som inte lyssnar är de som gör intrång på dig…inte ger dig frihet, tvingar dig att höra på dom, fast du inte vill?

Symboliskt alltså. Jämförelse, mellan dröm och vakenhet.

/ Niklas

nidlo0
0

Hur pass ofta upplever du det, som att folk inte lyssnar, och du blir frustrerad? I förhållande till hur ofta drömmarna kommer.

Alwyn
0

Jag tror inte att drömmarna här ihop, jag har haft båda sorterna många gånger, men inatt är nog första gången de kommer i samma dröm.

Jag känner mig inspärrad ofta, ja absolut….MED det är inte direkt av människor utan mer som att vara inspärrad i min kropp. När själen bara vill flyga fritt eller åtminstonde vara ett fritt vildt djur. Det är inte det drömmen gäller heller, det vet jag. de drömmarna visar sig ofta genom att jag flyger, flyger bort från allt som håller mig fången här i människokroppen…. eller att jag transformeras till andra djur som springer ut i skogen bort från mänskligheten.

Hur ofta jag upplever att folk inte lyssnar, ja du. Det beror nog på hur ofta jag kommer med planer eller berättelser till min familj. Jag har förstått att det ofta inte ger mig något att berätta om sånt som betyder mkt för mig, och inte heller ger dem något….möjligen ger det dem mest oro…och mig besvikelse. Det är ngt jag börjat acceptera. Bortsett från dem händer det ibland med vissa personer men inte så ofta. Ibland skickar nog ödet på mig folk som är väldigt extrema, för att jag ska bearbeta saker och utvecklas. Som chefen nu tex. Han vet inte vad lyssna är!

Drömmarna kommer då och då. Kanske en gång i månaden. Men jag minns dem alltid då jag vaknar pga att känslan är så stark: jag tom vaknar halvt skrikandes ibland då jag drömmer att andar vill mig illa och jag inte kan försvara mig.

Kanske det ligger en rädsla för den andliga utvecklingen där och gror….? Att det jag inte ser nu kan inte skada mig, men när porten väl är öppnad så är det kört….typ.

nidlo0
0

Okej. Det har alltså inte med att du känner dig inspärrad att göra.

Jag tror att extrema drömmar, kan handla om sådant som ligger under ytan. Kanske sådant man inte gärna tar fram själv. Det är du nog medveten om.

Ja du, kanske träffade du rätt där i slutet. Möjligtvis är du på väg in i en ny del av din utveckling… En övergående fas av rädsla, för något du känner som ovisshet. Farligt, och okänt. Kanske är du på väg till en stor och fin insikt… "Porten väl är öppen."

Vad finns bakom porten, tror du? På vilket sätt kan det vara skrämmande, och okänt? Glad

Kanske behöver du slappna av… Släppa taget. Meditera… =) Chefen är bara människa… Din familj är människor.

Du vill flyga fri. Tänk om du öppnar dig, för nästa steg, och din själ expanderar… Det är frihet!

Hoppas du har fått någon insikt. Jag hjälper gärna till, fortsättningsvis.

/ Niklas

Alwyn
0

Som jag skrev så är det inte en period jag är inne i, det har pågått i många många år. Nja, jag känner inte att jag nått så mkt insikt. Får meditera lite över detta känner jag.

Eller hitta andra sätt att nå svaren.

nidlo0
0

Sen när blev många år "inte en period"… Tungan ute En lite längre period är väl det. Haha.

Lycka till.

nidlo0
0

Själv tycker jag att du verkar streta emot svaret. Hoppas du finner insikt!

Alwyn
0

Streta emot "dina svar" menar du? Flört

retep
0

Alwyn!

Niklas fick dig att berätta…och det jag läser ut av det, är att du redan är medveten om mycket av orsaken till dina drömmar.

Nästa steg är att du medvetandegör dig själv om det du redan vet…allt det du ser som ett hinder i vardagen och ditt andliga liv. Att du efterhand inte låter de människor och situationer du möter ha den påverkan på dig.

Problemet ligger inte hos dig utan hos dem och situationerna du möter, möt dem med acceptans och lugn…med en förståelse att de kommer att förändras och kanske inte är så viktiga eller värt att hänga upp sig och reta sig på.

Förändringen sker i dig! Om den också sker i det omkring dig, då är det en extra bonus.

Själva drömmandet är ofta bara mentala bilder som vårt sinne plockar upp och använder för att lösa och normalisera de känslor, intryck, hämningar, och spänningar som lagrats i vårt nervsystem…gammalt och nytt, fysiskt och mentalt omvarannat.

Stärk dig i upplevelsen att vara den andliga varelse som lever livet för att bli befriad…

Kort och gott skit i resten…även när du mer eller mindre tvingas delta i ekorrhjulet.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Alwyn
0

Ja, visst känner jag att jag är på rätt väg och har en viss hum om vad som kan ligga bakom på viss nivå. Men än sålänge har jag inte nått någon insikt. De brukar komma som en polett som trillar ner och sätter allt på plats. AHA! typ.

Det tar alltid lite tid och kräver en viss sinnes-stämning för mig innan jag kan omvandla början av en tanke till den insikten. Insikten som inte handlar om en intellektuell tanke, utan som kommer från något djupare. Det handlar inte om att jag motarbetar det jag, eller andra säger utan mer att jag behöver känna på det lite. Jag känner att det finns så mycket här jag inte ser ännu, men säkert kommer det. Nu när jag börjat nysta i det och har en hum om i vilken ände jag ska börja reda ut knutarna.

Tack för er hjälp.

[resande71]
0

Insikter gillar jag.

I bland är de så feta att man håller på ramla av stolen.

Har märkt att insikten kommer när den mentala förståelsen mognat in i känslolivet. Det kan ta lång tid i bland,men när den kommer så vet man inte bara… nu KÄNNER man också att det är så!Cool

Jag försökte tyda mina drömmar jämt förut. Skiter i det nu för det som skall upp till ytan kommer förr eller senare vare sig jag vill eller inte.

Det jag ser nu i mina drömmar är om jag är på väg in i en formsvacka. Brukar få en falldröm eller likande när jag är på väg ner i en grop. Då kan jag mentalt förbereda mig på ett smärre lidande och tar mig effektivare igenom det.

Du ska se Alwyn, att allt löser sig när tiden är mogen! Skrattande

/Lena

nidlo0
0

#16, Alwyn.

Själv känner jag att jag inte gav dig svar. Du fick frågor, och utefter dina svar hjälpte jag dig med egna små teorier. (vilka de flesta fick negativ respons från Dig, men det är okej).

Insikter verkar komma när man får en koppling… Som att tankarna smälter ihop i en viss punkt, och det sedan finns en lagom medvetenhet bakom.

Drömmar behöver man nog inte tyda. Det kan vara kul, och intressant. Det kan också vara svårt för andra att tyda drömmar åt en, tror jag. Man kan hjälpa och gräva, och utefter det man får reda på komma med förslag. Om inte drömmen är så tydlig att man kan tyda den själv i och för sig. Haha. Som en dröm jag hade en eller flera nätter när du började skriva här för ett tag sen. Vilken fick mig att inse att du nog är en schysst person. Jag var inte uppmärksam nog från början, tog dig som vem som helst. Tack drömmen.

/ Niklas

nidlo0
0

Och som vanligt har Peter bra saker att säga Skrattande

Alwyn
0

Självklart Niklas, jag ber inte om svar för jag vet att de bara kan komma från mig. Jag bad om ideer, tankar och det är vad jag fick. Toppen! Glad

Därför blev jag förvånad och förstod inte vad du menade med att jag "stretar emot" svaren. Där finns ju ännu inga synliga svar varken från mig eller dig eller någon annan. Det finns funderingar. Möjligheter.

Min respons är inte negativ på de förslag du givit, den är nekande. Det hoppas jag du förstår. Jag är tacksam för alla förslag. När jag får ett förslag som jag inte känner stämmer så måste jag ju skriva det, så att man kan gå vidare.

Nej, jag tror inte heller man måste tyda var dröm hehe. Det mesta är ju nonsens Tungan ute MEN när det finns ett mönster av drömmar som får en att känna obehag tror jag det är bra att gå till botten med dem.

Drömmer gör man ju trots allt nästan under en tredjedel av ens liv! OMG

retep
0

En liten () om drömmar och andra mentalabildassociationer…

Sinnet har en tendens att fånga upp det som ligger nära till hands…det som ger en association till en händelse eller minne t.ex.

I vaket tillstånd kan ganska spontant en särskild doft, eller annat sinnesintryck, få rika mentala minnesbilder och stämningar…kanske från vår barndom, att dyka upp.

nidlo0
0

Alwyn, jag förstår.

Det kan vara jobbigt med återkommande drömmar. Själv minns jag drömmar varje natt. De har oftast ett speciellt tema… Faktiskt så är det vissa saker som dyker upp i, ja, stort sett varje dröm. Kan bli lite less ibland. Jag vill ju ut på varierande äventyr när jag drömmer… =) Haha. Vet att man kan styra drömmar, men det har jag inte sett som nödvändigt.

När jag nu har mediterat relativt länge, då blir drömmarna klara. Minns nästan aldrig oklara drömmar längre. Inatt till exempel, då drömde jag om en ande som befann sig i närheten. Jag tog tag i andens hand… Det var en liten hand, som ett barns. Jag frågade den vem det var. Då sa den…: "Det är Niklas." Hmm… Då var jag i något stadie mellan dröm och vakenhet, så det kändes som att jag låg vaken.

Ofta drömmer jag om min bror… Speciellt nu på slutet. Sedan är det en barndomsvän som är med i många drömmar. Inte vet jag varför, för tänker aldrig på honom när jag är vaken…

Hoppas du kommer till insikt om dina drömmar. De lät obehagliga.

/ Niklas

Alwyn
0

Dethär med att drömma vakendrömmar är något jag gör ibland. Det gillar jag skarpt. Ni vet, när man plötsligt inser i sin dröm att man drömmer, och kan vara fullt medveten om detta när man agerar.

Då detta händer mig brukar jag ge mig iväg på äventyr. Se och känna detaljer, gå runt och tala med folk etc.

Jag tycker att det är underbart. När jag va liten brukade jag kunna använda detta för att väcka migsjälv från mardrömmar. Jag gick fram till folk i drömmen och sa: Hördu jag vet att jag drömmer, och vill att du väcker min. NU! Vips, så vaknade jag.

Tack Niklas, jag tror säkert att dethär ska gå att reda ut och bli fri från.

Med tanke på vad Peter nämnde nu härsist. Jag funderade lite innan om ifall de kunde vara relaterade till att man blivit antastad i tidigare liv….men jag vet inte. Det är nog lättare att leta här och nu i detta livet efter orsaken iaf Tungan ute

nidlo0
0

Alwyn, ja sådana vakendrömmar är fantastiska. Man kan säkert öva upp det. Skulle du inte kunna använda det i dessa obehagliga drömmar, förresten? Väcka dig själv? Men det kanske du har försökt. I stället för att väcka sig själv ur sömnen, så kan man om man är duktig, ändra drömmens innehåll från jobbig dröm, till lättare.

Jag har haft ett tidigare liv, som innehöll barnövergrepp. Tror faktiskt att det har spelat in på detta liv. Inte mycket, men att det har resulterat i vissa rädslor. Har dock lyckats inse saker om detta, vilket har positiva effekter.
Kan du söka i dina tidigare liv?

En till idé..: Har du funderat på, om dessa obehagliga drömmar, kan ha med något i din barndom att göra?

Självklart ska du neka, om något jag skriver inte stämmer. Min känsla av att du stretade emot tidigare, kan vara för att du nekade, vilket man bör göra om det är nödvändigt.
Också tror jag att de flesta stretar emot på något sätt, till och med fast man kanske inte är medveten om det. Insikt kommer väl när man bland annat har slutat att streta emot den.

Vänligen/Niklas

retep
0

Insikt = att in förstå någots innersta väsen eller naturliga grund rent intuitivt.

Intuition = det sinnesorgan som vårt ego eller personlighet först förnimmer den relativa tillvaron med. Den första flödesimpulsen utanför Källan.

Alwyn
0

Tack Peter…tyckte du att vi använde orden fel? Tungan ute

Niklas, jag har inte lyckats nå tidigare liv ännu….inte vad jag vet iaf. Kanske jag fick en snabb glimt sist jag mediterade men jag är osäker.

Att inte bli lyssnad på-drömmen är säkert länkad till både min barndom och mitt vuxenliv. Så är det väl om man är en människa med annorlunda önskningar, viljor och tankar än de flesta i omgivningen. Intrångsdrömmarna kommer inte från min barndom i detta liv dock.

retep
0

Alwyn! Nej det är bara att jag gillar att leka med ord

Alwyn
0

Haha ok. Kul, man lär sig Glad

nidlo0
0

Okej, Alwyn. Kanske är det inte en dålig idé då, att vissa av de drömmarna kommer från något av dina tidigare liv. Annars tycker jag att det brukar visa sig ganska självklart i livet… Speciellt när du upplever drömmarna så starka.

Inte omöjligt att du fick en glimt av tidigare liv när du mediterade. Tidigare liv har kommit till mig både utanför, och under meditation. Jag tror dock att det har att göra med mitt utövande av meditation…vilket har hjälpt att öppna mig.

nidlo0
0

För övrigt!

"Så är det väl om man är en människa med annorlunda önskningar, viljor och tankar än de flesta i omgivningen."

Så roligt Glad Fortsätt vara sådan människa!

/ Niklas

[Trulig]
0

#19 Apropå insikter..Just det här med att mentalt förstå vissa saker - men ändå att det inte går in i kroppen "rent intuitivt" som Peter uttrycker sig. "Polletten trillar ner" Jaha upplevelser.  Mognat in i känslolivet. (den kändes bra) Jag önskar att man kunde snabba upp den kopplingen. (det kan man säkert) Jag läste nyss dagbok från 30 år sen "jag måste vara snällare mot mig själv - jag slår på mej själv alldeles för ofta " Det tog 30 ÅR innan det gick in i kroppen….

Men det är som att lära sig något nytt tror jag - ibland behöver man vrida och vända på saker - lite som Alwyn gjort här - att få hjälp att se samma sak från olika håll. Få andras ord på ens egna tankar och känslor - det borde speeda upp processen.

#27 ehhh, "den första flödesimpulsen utanför källan" menar du att den inte är urspungen ur källan utan separerad? Jag hoppas att du menar som att den är den första vågen från källan sedd som en sten kastad i vattnet.

retep
0

Trulig!

Separationen uppstår så fort den första impulsen lämnar Källan.

Men separationen  i sig är inte något negativt…det är vad separationen leder till och orsakar i det yttre. Något begränsat eller något stort och fritt. vi kan spinna vidare …..måste bara lämna just nu.

attvaraellerintevara
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej.. instinkttivt tänker jag, det är någonting som  oroar dig och du måste ta tag i… för att slippa förföljas av detta i sömnen och för att kunna gå vidare.

Ger ett exempel här.

Inför en skilsmässa för många år sedan hände det ofta att jag drömde att någon jagade mig med kniv..jag vaknade alldeles kallsvettig,men när vi två sedan rett ut problemen och gick vidare ,så slutade jag drömma mardrömmar. … Kan du förstå vad jag menar? Red ut det du går och grunnar på och är missnöjd med.eller tala ut med verderbörande,det känns gott efteråt,men kanske svårt att komma igång med. .välj en stund som känns bra och säg till dig själv,nu eller aldrig så får det bli vad det blir,livet kan inte bli sämre. Ångest och mardrömmar är fruktansvärt… Kram på dej och jag hoppas du förstår att jag menar väl. AstridBirgitta.

Alwyn
0

AstridBirgitta, tack för att du delar med dig. I detta fall vet jag såklart redan att det är något som oroar, och som måste tas tag i. Det vi bollar med här är tips på vad ursprunget kan vara. Vad det är som måste redas ut Tungan ute Inte lätt minsann. Jag känner inte att jag har saker outredda….inte med folk iaf. Hmmm

attvaraellerintevara
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Du, iallafall så är det någonting i ditt liv som gör att du inte mår bra.

Det kan vara du själv som står och stampar och vill göra någonting helt annat i ditt liv..om det är så så sätt igång och försök förändra ditt liv.vad jag förstår så är du ung och stark!

Ex:   En av våra goda vänner sålde sitt pick o pack. Hon har en ledsjukdom som gör att hon inte klarar av kylan här hemma,tog med sig sin gamla hund som också led av kylan. Körde bil ner till Spanien och hyr nu ett hus där nere. Både hon och hunden mår bättre.

se bilden; Det här att måla förgyller mitt liv just nu.   och detta med en vernissage har jag alltid drömt om. Men jag har min yrkeskarriär bakom mig nu så det är ju lite skillnad. Kram!

Alwyn
0

#37 "Du, iallafall så är det någonting i ditt liv som gör att du inte mår bra"

Haha lustigt påstående. Tack för omtanken dock, jag förstår att du menar väl. Men nej det är faktiskt inte alls så. Jag vill påstå att jag har en ganska bra självinsikt och kan därför berätta att det inte är sant i mitt fall. Jag mår toppen! Glad Har aldrig mått så bra och kännt mig så fri förut. Det jobbiga som kommer i drömmarna försvinner när drömmen tar slut.

Det som kommer i drömmarna handlar inte om att jag "inte mår bra". Det handlar om att det finns något i min utveckling som hindrar, och behöver uppmärksamhet. Blockeringar och spänningar som måste lösas upp om jag ska kunna utvecklas vidare. Så som du berättar att din vän har gjort, så lever jag! Jag varken behöver eller vill ändra mitt liv. Om man läser mitt inlägg i tråden "Vad är meningen med livet" så förstår man nog mer om var jag befinner mig. Jag följer mitt hjärta och det är precis så det ska vara.

Drömmarna ger mig inte trubbel alls, jag mår inte dåligt av dem. Men eftersom jag vet att drömmar ofta handlar om just sådanahär saker, och dessa drömmar har följt mig länge tyckte jag det va dags att ta tag i det Tungan ute

Jag skulle vilja tacka alla här för hjälp och förslag! Jag vill även tala om att jag inte längre känner behovet av att fortsätta denna tråd då jag mest ville ventilera lite för att komma igång med egna tankar och lösningar på detta. Jag upplever att det har lyckats och jag kommer att finna insikten med de tankar jag har nu.

Tack!

attvaraellerintevara
0

Kram och Lycka till,du vet ju bästt själv hur du ska ta tag i saker o ting!

AstrdiBirgitta