vad var det där?
Hejsan!
Idag så mediterade jag. Jag lyssnade på meditations musik och låg i sängen helt avslappnad. Innan jag började meditera och under själva meditationen så hade jag typ en klump i magen.
Efter ca 15 minuter efter att ha legat helt avslappnad så känner jag att min arm blir helt kall, sedan blir jag helt varm och hör en röst inom mig själv som säger "välkommen", efter det så blir jag ännu varmare och känner ett stort tryck på bröstet. När jag öppnade ögonen så kände jag mig konstig och när jag skulle gå ut o ta en cigg så var jag helt skakis.
Efter ett tag så tänkte jag att jag skulle meditera igen, men det kändes inte bra, och när jag var nere och skulle laga lite mat så tänkte jag att jag skulle göra det, men när jag kom upp till rummet igen så kände jag att jag inte ville…
Är det någon som vet vad det var som jag upplevde?
Jag tänker att du kom i kontakt med något på astralplanet. Vad för meditation gör du? Är syftet att bli avslappnad eller har nu något annat mål meditationen.
Vid meditation som jag ser det så kan man uppnå olika medvetandeplan eller erfarenhetsfält. Det är ganska vanligt att man kan erfara astralplanet under olika typer av meditationer och då är det viktigt att kunna skilja på de olika erfarenheter man kan göra i detta tillstånd.
Det finns flera artiklar på sajten som tar upp astralplanet och vad man kan stöta på där. Allt ger inte trevliga upplevelser.
Det gäller för var och en att upptäcka astralplanet och känna efter vad som är erfarenheter man vill utveckla och vad man känner att man inte vill utforska.
Meditation kan syfta till olika saker och utvecklande av olika förmågor. Meditationen kan nå astrala nivåer eller mentala nivåer. Och det kan också göra att man fokuseras på själsnivå eller högre.
Jag tror att du kan gå på din känsla. Känner du att det inte känns bra så stämmer det säkert. Jag tycker inte att man ska behöva känna sig skakis efter meditation.
Ett tips är att sitta upp vid meditationen så att du inte glider lika lätt in i gränslandet till astralvärlden utan håller dig fokuserad på att komma i kontakt med själen.
Puuush!
En annan, eller förklaring med andra ord är att det under eller efter meditation sker upplösningar / normaliseringar i nervsystemet som kan ge dessa obehag. Av att har stött på starka förnimmelser, känslor och tankar på de olika medvetandeplanen…så som Gaiatri beskriver.
Dessa spännings upplösningar i nervsystemet kan visa sig som både mentala och fysiska uttryck…inklusive de du beskriver.
Även om obehagliga och skrämmande så är de inte farliga.
Ett annat tips förutom vikten av att sitta upp, bekvämt… för att balansera och mildra dessa upplevelser är att meditera kortare tid. Att vara noga med att inte komma för snabbt ur meditationen…bara sitta ock blunda ett par minuter…lägga dig ner och vila 5 min. innan du går tillbaka till aktivitet. Inte äta innan eller avbryta för att svara i telefon m.m.
Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn
Tack för era svar 
# 1
Jag mediterade för att känna mig avslappnad och hitta ett lugn i mig själv. Har känt oro och varit nere hela veckan, så jag ville också känna mig lättad. Efter meditationen så kände jag mig väldigt lättad och blev på bra humör, och idag har jag varit på topphumör hela dagen så det lönade sig iallafall haha. Jag tänkte att jag skulle sitta upp igår, men det kändes inte skönt för jag hade lite ont i ryggen, men jag ska tänka på det hädan efter.
# 2
Ja, jag kände en lättnad efter jag hade vaknat upp ut meditationen, som jag skrev ovan så har min vecka inte varit så särskilt bra. Jag ska tänka på att inte komma för snabbt ut ur en meditation.
Puuush: Jag säger samma sak som Peter. Spänningar som löses upp kan ge lite fysiskt obehag. Sammantaget verkar meitationen ha gjort dig gott iom ditt välmående. Det är bra om man låter bli att äta, dricka kaffe och röka innan och efter meditation.
Vänligen/Magica