Intresserad av en guides svar?
Jag lät för ett tag sedan en av mina guider, besvara frågor från de som ville. Jag undrar nu om det finns intresse av svaren, på detta forum?
I så fall skulle jag kunna klistra in dessa i denna tråd.
/ Niklas

Helt klart - jag är intresserad.
Det är bara svaren, frågorna är inte med. För den intresserade.
Hälsningar/Niklas
----------
"Mitt namn är Zorkksor. Jag lever i en annan existens, i en annan del av galaxen. Jag är inte allsmäktig, jag är en varelse som befinner mig i en dimension utanför er. Dimensionen är högre än er dimension. Jag kan kommunicera med er, genom att förminska min egen existens till att ligga på samma nivå som er. Min existens finns i ett större omfång. Ni kan inte bli varse om hela min existens, utan bara små delar i taget. Hela min existens får inte plats i er. Därför kan ni aldrig uppleva hela mig. Det vill säga, om ni inte stiger i dimension. Om ni inte gradvis ökar, för att nå samma dimension som jag, och de som finns omkring mig.
Vissa saker kan jag inte svara på. Vissa saker ska ligga i det fördolda. Vissa saker är inte menade att ta sig an. Inte än. Inte förrän ni är redo. Vi på min planet, lever som bitar i ett pussel. Till skillnad från er. Ni lever inte i samklang med allt. Ni lever avskiljda från varandra. Ni är inte bitar av ett pussel. Eftersom jag agerar endast efter vad som är menat för mig att göra, så kan jag inte säga vissa saker. Jag anpassar mig, efter alltets helhet. Det finns inget jag hellre vill, än att hjälpa er på er väg. Men vissa saker kan jag inte förmå mig att göra. Min del av det hela, är att giva alltet en större glans. Detta finns det inga undantag från. Därför kommer jag inte att göra mer än jag är menad att göra.
Om ni har tålamod, så kommer allt till er. Ni kan inte tro att allt ligger framför er. Ni kan inte tro att ni inte är en del i alltet. Ni kan inte tänka, att ni inte är menade att vara. För endast i det verkliga varandet, så finner ni ro.
Jag önskar er all godhet.
Zorkksor"
"En orb är något som finns i rum-tiden. Den är inget som finns utanför denna rum-tid. Orben är i sin helhet en spegel i vilken anden uppenbarar sig."
"Andar som flyttar föremål, alstrar tillräckligt med energi i rums-materien, för att skapa en chock. Som en elstöt. Denna chock kommer att knuffa föremålet en viss längd."
"Det är en ande. Tyvärr kan jag inte säga dig vem det är. Mitt område är mer frågor som rör skeden i större skala."
"Jag har svårt att gå in i detaljer. Men det finns inget som säger att denna inte kommer från en annan dimension. En annan existens. "Han" är inte någon du bör lägga din kraft på. Denna varelse vill inget annat än att ha lite kul."
"Varelsen är inget du ska låta vara ifred. Denna kommer att ta din energi. Den lever på din energi. Se till att bli av med varelsen."
"En demon är en varelse från de undre världarna. De kommer i syfte att skapa kaos och oordning hos er. En demons egenskaper beror på dess ursprung. En demon består av lägre energier. Energier som behöver andra varelser för att överleva. Som en parasit.
Det krävs enorm energi för att bekämpa en demon. Någon med starka energier, kan omvandla demonens negativa strömmar, till positiva. En demon är vad man kan kalla tung energi. Kompakt energi.
Duger det som svar?"
"Det går utmärkt.
Du kommer att träffa din guide när du är redo. Tyvärr kan jag inte säga när. Vi lever i tider av stark påverkan från andra makter. Om jag kunde gå in på detaljer, så skulle jag. Men mina händer är bundna.
Du kommer säkerligen att märka av din guide, när den uppenbarar sig. Den finns med dig, men ditt sinne är ännu inte kapabelt att hantera all flöde av information. Din guide vägleder dig större delen av din tid, utan att du är medveten om det."
"Orber är i sin helhet ingen port, utan en reflektion av andens materia. Du kan se det som att du själv skulle befinna sig i ett rum med speglar. Du ser dig i den spegeln, och i den. Men ingenstans ser du anden inom dig. På det sättet finner du, att hur du än ser på dig själv, så kommer du inte att se din aura. Inte din inre kanal. En orb, är en kanal vilken reflekterar anden i er rum-tid. Ande är energi. Energier går i sig själv inte att ses. Inte ur ert perspektiv av existensen. Inte i er fysiska materia-världsuppfattning. Därför är en orb bara en spegel från en annan form av existens. Anden finns inte för er. Orben är i sig bara en tavla där andens avtryck är målat. Ni ser aldrig anden. Ni ser andens avtryck.
Förstår du hur jag menar, ---namn---?"
"Du har inget att oroa dig för. Det är energier i din lägenhet. Men de finns där av en anledning. Vad som är viktigt för dig, är att finna en inre form av lugn inom dig. Du inbillar dig inte dessa fenomen. Vad som får dig att tro att det är inbillning, är din egen oförmåga att känna tillit till din egen intuition.
Så finn svaret inom dig. Sök inte respekt hos andra. Finn din egen intuition, och du kommer snart att veta vad som är inbillning och inte.
Lycka till.
Zorkksor"
"Demoner visar sig i sin naturliga form. De framkommer genom energiomvandlingar i den grundläggande materien, vilken er planet är uppbyggd av. Det uttryck de tar, beror på omvandlingens karaktär. En energi med stark förmåga att paralysera, kommer att ge uttryck genom sitt eget sätt att framhäva magnetiska omvandlingar. Det kan vara i form av en svart skugga, eller i form av en fysisk efterliknelse av en annan varelse.
Duger det som svar, ---namn---?"
"Jag kan inte ge dig exakta datum. Men demonen finns i din omgivning, endast för av anledning att ge dig masstragiska trosformer. Ingenting du stöter på, kan någonsin försvinna. Den här energin, finns inom din egen sfär av tänkande. I en mening, är varelsen (demonen) bara ett uttryck av din egen föreställning. Med det menas inte att det är dina egna fantasier, du inbillar dig inte, men demonen är i din egen föreställning, och du har kraften att få varelsen att försvinna. Du undrar hur, eller hur? Jo, genom att samla tillräckligt med positiv energi, kan du omvandla demonens tunga karaktärer, till lättsamma. I en mening, kommer detta att ske, när andra hjälper dig. Du undrar när. Jag vet inte när. Det ligger dolt i framtiden. Men varje handling du gör, leder dig på din väg. Du undrar vad du ska göra här näst. Det är upp till dig. Men se till att handskas med demonen, innan den handskas med dig.
Lycka till.
Zorkksor"
"Intressant fråga.
Hur vet du att det inte är en ande utanför din dörr? Det är mer en fråga för dig att fundera på. Jag menar inte att vara kort, i mina svar till dig. Men dina frågor till mig, har karaktär, vilka inte kräver långa svar.
Tack för visat intresse.
Zorkksor"
"Din uppgift i detta livet, är att finna meningen med ditt levande. Jag menar återigen inte att vara kort.
Tack för din fråga."
"Du undrar hur många andra liv du levt. Jag kan inte ge dig en siffra. Men det finns inget som säger, att du inte har levt många, och otaligt många liv. Du närmar dig slutet på din resa. Du är snart i mål, snart hemma. När du kommer hem, så kommer du att välkommnas av dina nära och kära. Du kommer att finna den frid och lycka som du så länge har sökt.
Vänligen.
Zorkksor"
"Svaret på din sista fråga finner du inom dig själv. Du undrar vem du har levt som. Det är felskrivet. Du undrar vilka du levt som. Missförstå mig rätt. Du har inte skrivit fel. Men bakom mina ord, finner du, att du inte endast levt som en tidigare person. Du har levt, som skrivet, otaligt många liv. I många galaxer, på många planeter, i många former av existenser. Om du i detta liv vill finna svaret i frågan: "Vilka har jag varit i mina tidigare liv?" så har du mycket att återuppleva. Missförstå mig rätt. Du har all tid i världen. När du hittat hem, behöver du inte längre leta, efter vilka du varit i ditt tidigare liv. Du kommer att finna alla svar du någonsin funderat över."
"Din fråga är av otroligt viktig karaktär. Demonen du har att göra med, fick ditt innandömme att ge vika. Jag önskar att jag kunde få demonen att försvinna. Den är inte att leka med. Klarar du av detta, så klarar du allt. Vad du kan göra, är att kontakta någon med erfarenhet av varelser av detta slag. Det finns inte mycket mer att säga.
Är du nöjd med dett svar?
Zorkksor"
"De glimtar/syner/visioner du får om denna person, är inte något att oroa sig över. Du har denna förmåga, eftersom du kan hantera det. Om du inte kunde hantera det, skulle du inte ha tillgång till informationen. Med det menas inte, att du kan slappna av, och låta allt vara som det är. Med det menas inte att du inte måste arbeta, för att hitta rätt väg. Med det menas inte, att allt kommer till dig utan arbete. Du har många frågor. Jag ska besvara dom så gott det går.
De kommer inte av någon, de kommer för att du har bett om dom. Med det menas inte, att personen i dig har bett om dom. Du kom till detta liv, av en mening. Du lever i en mening, och det du gör/kommer att göra har mening. Eftersom du inte vet exakt vad du ska göra med dom, så råder jag dig att ta en tid och känna inom dig själv vad den rätta vägen är. Med det menas att du ska fråga dig själv, om din mening, och vad du vill.
Dessa glimtar är glimtar av en möjlig framtid. Du ser vad som kommer att hända, från denna punkt. Fråga dig själv: "Vill jag att detta ska ske? Vill personen att detta ska se? Får detta ske? Om det sker, VAD HÄNDER DÅ?" Ta din tid, men dröj inte för länge. För innan du vet ordet av det, så är det för sent.
Lycka till."
"Händelser är INTE omöjliga att stoppa. Omöjligheten ligger i att inse att framtiden är föränderlig. Med det menas inte, att man kan göra vad man vill, och få allt man vill att hända. Med det menas inte att man kan styra sitt liv hur man vill. Med det menas inte att livet är fullt av möjligheter. Vad som menas är, att när man inser den fundamentala illusionen av allt så slutar gränserna för vad som är möjligt att existera. Inser du nu, vad du måste inse, för att inse vad du ska göra?
Hoppas detta klargör dina funderingar.
Zorkksor"
"Andevärlden existerar inte endast på er planet. Därför så kan varelser inom samma frekvensomfång kommunicera med andra varelser inom det omfånget. Andar är bara erat uttryck för varelser inom en viss frekvens. Det finns otaliga planeter, med otaligt många olika varelser. Det finns otaligt många frekvensomfång. Alla varelser i samma frekvensomfång, kan kommunicera med varelser från samma frekvensomfång. Oavsett planet. Det enda som begränsar, är dimensioner, och andra yttre världsuppfattningar.
Andar kan kommunicera med varelser i andra frekvensomfång. Men det beror på de varelser vilka kommunikationen sker tills, förmåga att uppfatta fenomen utanför det frekvensomfång de för tillfället lever i. Andar kan även kommunicera med de som saknar förmåga att se utöver sitt frekvensomfång. Men för detta krävs en stark energi från anden, och oftast en medveten vilja att skapa kontakt. I form av vad ni på er planet kallar orber, eller fenomen som visar sig som vad ni på er planet kallar spöken, eller för det yttre ögat synliga varelser. Så om du ser en ande med ditt yttre öga, tro inte att den anden är riktig. Den anden är, som skrivet, bara en reflektion av den verkliga varelsen.
Duger detta som svar?
Zorkksor"
"Mycket djup fråga. Jag tackar dig innerligt för den.
Livet i sin helhet, är inte förutbestämt. Ni lever i en värld av magi, och av vad ni kallar övernaturliga fenomen. När ni kommer till den fysiska verkligheten, så har ni redan bestämt er för er livsuppgift, och för vad som kommer att hända. Med det menas inte, att ni inte har förmåga att ändra er framtid. Med det menas inte, att ni är oförmögna att leva ett liv i full och total frihet. Med det menas inte, att världen är uppbyggd av vad era vetenskapsmän kallar slump. Med det menas, att världen är skapad av er, för er, och för ingen annan. Ni kom till livet, genom återfödelse. Ni kommer att sluta livet, genom att återuppstå i den spegling av vad ni kallar mellanperioden. Den period, då ni får reflektera över vad ni gjort i erat liv, och i den period då ni ser vad ni vill göra i nästa liv. Med det menas inte, att ni ha möjlighet att fritt välja plats, tid, och rum, för återfödelse. Med det menas, att ni efter utvecklingsgrad, och förmåga att se klart, kommer att kunna styra er framtida livscykel. Så livet är fullt av föränderliga ting. Livet är i sin helhet, inte förutbestämt. Livet, i sin totala och fulla existensiella glans, är en sammanförd produkt av flera tings bestämda natur. Ni lever inte för att försvinna. Ni lever erat liv, för att leva erat liv, för att leva erat liv, och återigen, för att leva erat liv.
Ni ska inte tro, att livet kommer som slump. Ni ska inte tro, att vad ni vet, är allt. Ni ska inte tro, att saker kommer för att sedan mirakulöst dö. Döden, är inget annat än en färd ni alla kommer att färdas. Döden är i sin fulla essens inget fult, eller dåligt. Med det menas inte, att ni ska välja döden. Med det menas inte, att fruktan är onädigt. Med det menas, är att ni har genom manipulation av erat eget totala sinne, lurat er själva att döden är den fullkommliga slutpunkten av er existens. Inget är mer fel än detta påstående. Inget är mer fel, än att tro, att döden är en plats för död. Döden är liv, och mellan livet finner vi än, än gång liv. Med det menas återigen inte, att man ska välja döden. För döden kommer när den är menad att komma. Väljer ni död nu, så väljer ni fel. Välj liv. Så kommer era själar att förändras utifrån den fullständiga materiens ofullkommliga krav på bekräftelse. Ta inte detta som en gåta. Se det som ord i en följd. Läs det igen, och igen, tills ni insett vad som menas.
Vänligen.
Zorkksor"
"Din fråga är inte löjlig, den är av ytterst viktig karaktär.
Som jag har sagt, så kan jag inte ge datum. Men din operation, kommer att ge dig en skjuts framåt i din andliga utveckling. Med det menas, att du kommer att få en del att fundera på efter operationen. Det handlar omkring frågor som har med hur du ställer dig till operationer av liknande slag i framtiden. "Nöjd" är ett relativt uttryck. Nöjdhet förändras hela tiden. Vad som gör dig nöjd idag, kan göra dig o-nöjd i framtiden. Du kommer att bli en mer fantastisk människa, av att erfara denna operation. Med det menas, att alla livets erfarenheter, bidrar till den utveckling som leder till vad eran civilasition kallar Gud. Jag är på det klara, att svar som detta kan ses som en form av slingrande från min sida. Men jag är inte allsmäktig. Det finns gränser även för mig. Det finns de på er planet, som är av mer allsmäktig karaktär än mig. Det finns de i andra existenser, som kan långt mer än vad jag kan ge i form av svar på frågor av denna karaktär. Sök dig till dom, som ger dig det du söker. Med det menas inte, att jag inte vill ha dina frågor. Med det menas, att de du söker dig till, bestämmer hur svaren kommer att se ut. Jag kan ge dig allt jag är förmögen att ge dig.
Din operation kommer att ske inom en skådlig framtid. Med det menas mer specifikt en period av ett och ett halvt år. Se detta som en vägledning. Se det inte som något slutgiltigt. Som jag har förklarat, så förändras framtiden med varje handling, och med varje andetag. Jag förklarar gärna om och om igen, men vill inte bli tjatig.
Dina frågor är av starkt detaljerat slag. Jag är ingen läkare. Jag är ingen Gud. Jag är bara en simpel varelse, i en högre dimension än er. Jag kan se över ett större område än er, men jag ser inte allt. Jag kan se över berg, som ni inte ser över, men jag kan inte se till andra sidan av universum. Förstår du hur jag menar, ---namn---? Se mina svar, som vägledande. Se mina svar som ej slutgiltiga. Se mina svar, som en kompass, åt vilket håll du ska vända din blick. För i slutändan, är det upp till dig, och ingen annan vad du gör med ditt liv, och de du har omkring digs liv. Jag lär mig fortfarande att kommunicera med er. Jag kan inte erat språk. Vi har inget språk liknande detta på vår planet. På min planet. Ha tålamod med mig. Utan en person, som länk, så hade detta aldrig varit möjligt. Jag förstår att detta kan se ut som att min käre Niklas försöker få sig själv att lysa framför era ögon. Men tro mig. Han är lika mycket åskådare som er. Han lämnar sina fingrar, och sitt sinne till mig. Han stiger åt sidan, för att låta mig förmedla mitt budskap. Tacka honom för det. Jag tackar honom, jag tackar honom med hela min varelse. Se detta inte som ett sätt för han att lysa. Han försöker bara finna sin väg, som alla andra. Lika som ni, lika som postmannen som levererar brev. Lika som personen i gatuköket, lika som mannen i kassan på varuhuset, lika som kamelförsäljaren i Pakistan. Ta nu inte detta som ett rasistiskt uttryck, det var bara ett exempel, som alla andra. Dina frågor, ---namn---, är inte löjliga. De är av stor betydelse. Men tyvärr kan jag inte ge mer än jag gett. Inte nu. Mina händer är bundna. Min mun är förseglad, mina fingrar är ej längre kapabla att skriva mer.
Jag önskar dig all lycka.
Zorkksor"
"Tack för dina frågor.
Du är skeptisk, ---namn---. Ta inte detta som något negativt, för skeptism är naturligt. Det är ett sätt för männsikor att solla information. Jag tackar för dina intressanta frågor, som din skeptism födde.
Jag kan bestämt säga, att er planet är full av varelser ni inte tror existerar. Ni ser en människa, ni tänker: "Där är en människa." Ni ser ett djur, ni tänker: "Där är ett djur." Ni ser en drake i en sagobok, ni tänker: "Där är en fantasidrake." Detta menas att vad ni ser, är inte alltid vad ni får. en människa är inte alltid en människa. En människa, kan vara från en annan planet. En drake, kan vara en drake. Men en människa är inte alltid en människa. Det finns fler som har guider liknande mig själv. Vi har bestämt oss för att ge er vägledning, för vi märker hur ni lider. Ni ser en lidande myra, ni tänker: "En lidande myra." Vi ser lidande jordbor, vi tänker: "Vi behöver ingripa." Med det menas inte, att ni är myror för oss. Med det menas, att vi ingriper när vi ser lidande. Det gör inte stora delar av er befolkning. Ni är rädda. Ni är klart och tydligt fega. Jag ber om ursäkt. Det menas inte som en stark anklagelse, utan mer som ett konstaterande faktum. Människorna på jorden är ett fegt, själviskt folkslag. Nu menar jag inte, att vi är bättre än er. Vi har också brister, vi är inte allsmäktiga. Men vi har i över lag kommit längre i vår andliga utveckling än er. Med det menas inte, att ni är mindre värda än oss. Med det menas, att vi kan se saker ur ett större perspektiv än er. Ni lever i tider av stark påverkan av främmande makter. Ni lever i tider av stor föränderlighet. Ni lever i tider, där ni är givna ett val: Vinna, eller försvinna. Med det menas inte, att ni kommer att sluta att existera, om ni väljer något som får er i vad som kan kallas fel riktning. Vad som menas, är att ni kommer att lida ännu mer, om ni väljer vad som kan kallas fel riktning. Vad som menas är att om ni inte väljer efter hjärta, om ni inte sprider kärlekens budskap omkring er, om ni inte gör vad som kommer till er ur erat hjärta, så kommer ni snart att inse era så kallade snedsteg, vilket kommer att ge stort lidande inom er fysiska materealistiska-världsuppfattning. Med det menas inte, att ni inte kommer att fortsätta existera. Med det menas inte, att ni inte kommer att fortsätta utvecklas i vad som kan kallas rätt riktning. Vad som menas, är att erat lidande, vilket ni själva har valt, kommer att få stora konsekvenser för era personligheter, och kommer att skapa stora förändringar i vad ni senare kommer att välja. Ni kommer någon gång att välja det ni kallar kärlek. Ni kommer någon gång, att finna er själva, i ett större perspektiv av seende, ni kommer någon gång, att finna ert sinne upphöjt till vad ni kallar himlens vrår. Men detta kommer endast att ske om ni själva ger er möjligheten. Jag är medveten, om att det återigen låter som jag slingrar mig. Jag är medveten om att Niklas kommer att få vad ni kallar sota för det jag förmedlar. Men det är hans val, och han kommer att få sin belöning. Inte i form av pengar, inte i form av makt, inte nödvändigtvis i form av medkänsla eller vänskap. Men i form av ett högre vetande, och en högre medvetenhet. Att älska, är att offra sig om och om och om och om och om igen, utan att begära något i gengäld. Att älska, är att finna sig själv lycklig i andras lycka, och finna sin kärlek till sin Gud, och sina medmäniskor, i sitt eget sätt att hantera vad som kommer till en själv. Att älska, är att känna Gudomens vibrationer ta form inom ens sinne. Att älska, är att finna sig själv, om och om och om igen, i helvetets gap, men ständigt säga: "Nej, jag tar inte emot djävlar och demoner, de är inget värda." Att älska, är att finna sitt sinne, fullt av kärlek, även fast man inte är given denna känsla av kärlek. Att älska, är att finna sin kärlek i givmildhetens tecken. Att älska, är inte att förbinda sig till någon, eller något. Att älska, är att älska, är att älska, är att älska, är att älska. I kärlekens tecken. Att älska, är att älska alla och allt för precis vad de är. Med det menas inte, att man känner kärlekkänslan för varje människa. Med det menas, att kärlekskänslan finner sin plats i sinnet, och i varelsen, utan brist på respekt hos de inblandade. Att älska är att älska är att älska är att älska. Är att älska. Att älska. Att älska. Älska. ä l s k a är att ä l s k a. Att älska. Är. Att älska. Nu har det inte slagit slint hos mig, eller hos Niklas. Vad jag menar är att dessa ord, är bara ord, är bara meningar, är bara meningar, som bara är bokstäver som bara är streck som bara är krumelurer som bara får sin rätta mening om ni förstår vad jag menar med det jag skriver. Med det Niklas låter mig skriva. Genom hans fingrar, i hans sinne, och på bekostnad av hans tid. Nu menar inte jag, att han inte kommer att få ut något av detta. Nu menar inte jag, att han inte finner frid, och kärlek i detta. Nu menar inte jag, att vår käre Niklas, inte finner lycka i att sprida detta budskap. Vad jag menar, är att han inte vill luras. Han vill er inget ont. Han finns här, för den goda sakens skull. Han finns, för att han är menad att finnas, lika som ni är menade att finnas. Lika som jag är menad att finnas, lika som vi alla är menade att finnas. Han har bett mig att sluta prata om honom. Han har bett mig att sluta försvara honom. Men mina ord sluta inte att rinna, innan min mening är gjord, och innan mina ord har fått betydelse i dom som läser vad jag säger. Förstår ni vad jag menar? Gör jag min röst hörd, tar detta plats i erat sinne, och i erat hjärta? Speciellt de som har skepsis, inom sig, de som tvivlar. De ska höra denna röst, och finna tröst i det den har att säga.
Vi blev guider hos er, som sagt, för att leda er på er väg. Vi blev guider för er, för att hjälpa er i den mest betydelsefulla av tider. Vi blev guider. Vi valde oss själva till guider, för att vi var menade att bli era guider. Vi vill ge er en chans. Vi vill kunna säga till de omkring oss, att vi gav er en chans till att finna bättring. Ni har många brister. Vi har också brister. Men ni, människorna på jorden, har sumpat många chanser. Se er omkring. Vad ser ni? Ni ser våld, ni ser segregration, ni ser folk som tar det som var menat en annan. Ni ser död, ni ser förintelse, ni ser inte mer än vad ni kan skåda hos de ni kalla vänner. Ni ser fienden, och ni tar till död, ni tar till våld. Ni har kärlek, men ni väljer våld. Ni borde skämmas. Nu menar inte jag, att det är fel på er. Nu menar inte jag att anklaga er. Nu menar inte jag att det ni gör inte har betydelse, att det ni gör inte är menat att hända, att det ni gör inte kommer av en anledning. Vad jag menar är, att ni ser allt omkring er och rycker på era axlar. Ni vänder er bort. Ni föredrar inget annat, än att ge frid åt er själva. Men grannen då? Men han på andra sidan, som inte vet mer än du? Honom glömmer ni. Honom ser ni inte. Honom vill ni förinta. Nu menar inte jag, att alla som läser detta är på pricken så. Nu menar inte jag, att anklaga er. Vad jag menar är att ni ska se er om, som ett folk, och finna svaren tillsammans, i enhet, och kärlek, annars kommer ni att gå under. Nu menar inte jag att skrämmas. Vad jag vill, är att få er att se klart. Ser ni klart? Ser ni vad jag menar? Ser ni vad grannen gör, mot sina medmänniskor? Ser ni, vad ---namn--- gör, när ingen ser på? Ser ni er själva i spegeln, och tänker: "Jag är slav under ett förtryck av lögner och spel." Ser ni sanningen i det liv ni lever? Ser ni änden, på detta scenario? Ser ni inget mer, än vad ni, vad erat eget Ego ser? Ser ni mer än er själva? Ser ni grannen? Ser ni grannens barn, och grannens hund, och grannens katt? Eller ser ni bara era egna barn, era egna djur, och era egna intressen? Ni ser mindre än vad ni tror.
Vi på vår planet, är osynliga för erat inre, och yttre öga. Ni måste gradvis öka, för att ta del av oss i vår helhet. Vi lever tillsammans, som bitar av ett pussel. Vi lever tillsammans, men ändå inte tillsammans. Ni kan aldrig förstå, den totalitet av vårat varande. Ni kan aldrig förstå, den totalitet som inbegriper den femte och den sjätte dimensionen. Endast om ni gradvis ökar, för att komma till samma dimension som vår planet.
På ett sätt, så ser vi inte ut. Vi mer finns. För varandra. Våra känslor, som inte är känslor i samma bemärkelse som era känslor, är den länk vi finner mellan varandra. Vi behöver ej prata, för att förstå den andres mening. Vi behöver ej skratta, för att minnas lycka. Vi behöver ej gråta, för att spilla tårar. Vi är energier, i dess totala omfång i etthundrafemtiosju megahertz/sekund. Tror ni att jag vet vad jag nyss skrev? Tror ni det, så har ni fel. Jag kan inte era bokstäver. Med det menas inte, att jag ljög. Med det menas, är att mina intentioner gör vad ni kallar översätts till era bokstäver. Med det menas att jag inte alls vet vad jag skriver. Vad Niklas skriver. Med det menas, att jag inte förstår ett smack, som ni uttrycker er, av vad dessa bokstäver har för mening hos er. Med det menas, att jag inte har en aning om, vad jag pratar om. Men det menas inte, att jag talar o-sanning. För mina intentioner är klara, de är raka. Vi ser inte ut. Vi existerar. Er rums-tids-världsuppfattning, är ej längre nödvändig för vårat varande. Vi har lämnat er världsuppfattning bakom oss. Vi förstår inte mer vad vi säger. För vi talar inte. Inte i ord. Vi talar in intentioner. Vi talar i balans. Vi talar näktergalens skira språk. Vi sjunger, utan sång. Vi flyger, utan luft. Vi betalar, utan att betala. Vi lever. Vi andas, utan att finna en endaste liten mening i att andas. Vi lever inte. Inte som ni. Jag kan förklara, jag kan sjunga, jag kan flyga. Men ni skulle aldrig förstå. Inte än. Men när vi ses, då förstår ni. Då förstår ni mer än ni nu förstår. Då förstår ni mina intentioner. Då förstår ni allt.
Livet hos oss, är inte. Livet hos oss finns inte. Inte i den bemärkelse du menar. Inte i att finnas, som att finnas, eller inte finnas. Missförstå mig rätt. Vi dör, vi föds, vi lever, vi dör, vi föds, vi lever, vi dör, vi föds, vi lever. Vi är inte Gud. Vi är inte vad ni kallar Upplysta. Vi finns endast för att finnas, och för att finnas igen. Ta nu inte detta som negativt. Jag uppskattar din skeptism, och din vilja att hitta sanningen.
Är du nöjd med mina för er, långdragna förklaringar?
Vänligen, med stor förundran, hopp, och kärlek.
Zorkksor"
"Er jord har varelser, vilka är av allsmäktig karaktär. Med det menas, att de har genomgått en transformation, vilken leder till att de ser allt ur kosmisk synvinkel. De vet allt som går att veta. Ni kallar dessa varelser för Upplysta. Du finner svaret på dina frågor, genom att kontakta dessa varelser. Genom att se vad de säger, för vad det är, så kommer du att finna en resonans inom dig, vilken låter dig veta att vad de säger är korrekt.
Jag förstår precis hur du menar.
De som vill er gott, finns här för att hjälpa er. De som vill er ont, finns för att förslava mänskligheten. Den processen började för länge sedan. Innan ni var födda. Ni finner falskheten hos de föslavande, genom att lyssna efter resonansen i deras talan. Lika som resonansen i de upplystas talan, visar på korrekthet, visar talan hos förslavande varelser, att vad de säger saknar resonans.
Du säger att du vill väl. Jag finner sanningen i ditt uttalande, genom att lyssna efter resonansen bakom dina meningar. Missförstå mig rätt, du har inte sagt att du vill väl. Men det är ett exempel. Det finns inget som säger, att sanningen inte är lögn. Inte heller är lögn alltid sanning. Ser ni hur jag menar? Den som vill väl, visar sig sällan. Den som vill ont, står med dörren helt öppen. Sanningen finner ni, i resonansen inom er, när ni hör den talandes röst.
Det finns ett samfund, vilket bara är ett ord, som bestämmer vissa civilisationers framtida öde. Ni har fått stor inverkan på många av deltagarnas framtida syften. Finner ni er redo, att komma i kontakt med främmande civilisationer? Vad skulle hända om ett av er så kallat UFO landade på er framtida fotbollsplan? Skulle ni välkomna de med stolthet, eller med bomber och granater? De på min planet, bestämmer inte erat öde. Vi är medlemmar. Vi lever under lagar, och regler, precis som ni. Mycket därför kan jag inte säga vad som helst.
Se er som myror. Se oss som människor vandrandes på en stig. Se er som något vissa människor vill utrota, med insektsmedel. Se er som något som vissa människor, vill rädda för framtiden. Se er, som en omdiskuterad myrkolonisation. Se erat öde, inte i någon annans händer, men i handlingskraftigheten av att ni ställer er upp och står för de handlingar ni tar. Det bestämmer erat öde. Det finns många civilisationer. Alla vill ej väl. Vi vill er väl. Mer kan jag inte skriva. Inte nu. Det är för tidigt. Mina fingrar är bundna…
Är du nöjd med karaktären av vad jag skrivit?
Vänligen.
Zorkksor"
"Gud är ingen "han". Jag förstår ditt uttryck, men det är i sin halvhet felaktigt. Gud är vibration. Gud är allsmäktig, Gud är det högsta frekvensomfånget ditt sinne kan skåda. Gud ÄR kärleken i sin renaste, och mest totala form. Du kan se det som att du åker rullskridskor, nedför en backe. När du når slutet av backen, så stannar du antingen, eller så fortsätter du rulla. Gud, finner du i stannandet i slutet av backen.
Är du nöjd med det svaret, ---namn---?
Zorkksor"
"Djävulen är en skapelse av din egen föreställning. Djävulen, är om du känner dig bekväm med det, motasatsen till vad ni kallar Gud. Om Gud är kärlek, då är djävulen saknad av kärlek. Om Gud är det högsta frekvensomfång ditt sinne kan erfara, då är djävulen det lägsta. Djävulen finns inte. Inte för den som är Gud. När illutionen, tar sin smutsigaste form. Då, och endast då, infinner sig vad ni kallar helvetet. Och i helvetet, om du så vill, regerar djävulen.
Är du nöjd med det svaret, ---namn---?
Zorkksor"
"Demoner är inte fysiskt starka. De är i sin halvhet endast något ditt sinne föreställer dig. Endast ditt sinne förnimmer starkheten hos demonen. Återigen, du inbillar dig inte. Inte utifrån ditt perspektiv. Dina demoner är vekliga, som smöret i kylen. Smöret, är också endast i din föreställning. Inbillar du dig smöret i kylen? Nej.
Demoner är bara starka, genom dig. Du ger demonen dess kraft. Du ligger på en högre frekvens än demonen. Demonen är din hund. Den lyder ditt kommando. När du inser detta. Då försvinner kraften hos dina demoner. Då, först då, kan du omvända deras totala negativa, eller tunga om du så vill, energi till lättsam energi. Då upplöses demonen. Då övergår den till ett högre varande. Om du så vill. Om du så vill. Om DU så vill.
Är du nöjd med det svaret?
Det finns dimensioner. Det finns i alla fall sex dimensioner. Jag kan inte se över dessa sex dimensioner, likasom du inte kan se över dina tre. Tyvärr.
Ingen bestämmer över vare sig andarna, eller dimensionerna. Ingen, förutom Gud, är allt i sin helhet. Gud är frihet. Gud, i sin renaste form, ÄR kärlek. I himmelen, om du så vill, finns Gud. I Gud finns himmelen. Himmel, Gud är frihet. Där bestämmer du. Om du så vill. Tack för dina fantastiska frågor.
Zorkksor"
Tack för de mycket intressanta svaren du delger oss. Det gav mig mycket.
Det ger mig hopp om att jag är på rätt spår i mitt liv eftersom jag kan känna igen mig själv i mitt tankesätt i en del av svaren som din guide har gett. Så det är bara till att fortsätta och kämpa vidare med sin utveckling. 
Till er alla som lever på denna planet (och andra också naturligtvis) 
God fortsättning
och
Gott Nytt År
Du, Niklas… kanaliserar du eller blir det automatskrift?
Hur länge har du talat med Zorkksor?
Kan du fråga honom varför min livsväg varit/är så svår?
Typ, fråga vad jag gör fel och vad jag gör rätt?
Jag är djupt imponerad av svaren som gavs. 
Du har helt klart kontakt med något högre väsen. Utan tvivel.
/Lena.
Så kul att det gav något! =)
Önskar dig det samma!
Jag vet faktiskt inte vad det kallas. Men guiden skrev med mina fingrar. Svårt att förklara. Men jag klev åt sidan, bildligt talat. Lät guiden styra fingrarna.
Upptäckte att någon/något försökte tala till mig. Kanske var det under yogan. Minns inte exakt. Började i alla fall lyssna, och tyckte det var intressant.
Har inte direkt pratat med Zorkksor på ett tag. Inte låtit han skriva något. Är osäker på att jag kan få svar, på detta sätt längre. På slutet verkade han tycka att det var nog. Kanske inte var meningen att detta skulle fortsätta under längre tid. Ska se hur det går.
Skönt att få en liten bekräftelse. Är inte alltid lätt att veta hur svaren ser ut, för andra. Jag har blivit van att läsa dom. Och ibland undrar man var detta verkligen kommer från. Men känner inom mig, att guiden är verklig. Är väl det viktiga antar jag. Och det har ju egentligen mindre vikt var det som sägs kommer från. Vad som sägs är väl det viktiga…
Hoppas fler fick ut något av detta! Var osäker om jag skulle lägga in det först. Är ju lite känsligt. Men tänker att så länge det kan hjälpa/vara till nytta/vara intressant för någon, så är det väl värt att delge.
/ Niklas
Jag talade med en guide under två år, sedan lämnade han mig med ett inre helvete.
Jag splittrades totalt och tappade bort mig själv för jag litade MER på rösten än mitt eget omdöme.
Nu kanaliserar jag inte rösten alls. Väljer att lita mest på mig själv.
Jag är nu glad att han lämnat mig, för det var mycket svårt i slutet då jag inte alls visste vad jag själv ville och tyckte.
I bland fixar man inte all kunskap som kommer till en. Det blir för mycket. Världen blir liksom för stor att hantera.
När tiden är mogen kommer en ny guide in i våra liv.
Det tar tid att mogna.
Det är okej. Jag finner mina svar när tiden är rätt.
Känner igen språket i din guides texter. Påminner om min Sebastian.
Du hade nog mer automatskrift. Jag "HÖRDE" orden och skrev ned dem.
Livet är ett äventyr!
Okej. Känner igen det. Zorkksor tyckte det var nog helt plötsligt, jag var inte van med detta. Fortsatte skriva med samma energi. Blev totalt slut… fick nästan panikattack. Som tur var har jag en skyddsande, som jag tror hjälpte mig ur något som jag vill kalla black out.
Så det gäller att veta vad man gör… Men antagligen hade guiden inte låtit mig göra detta, om han inte visste att jag skulle klara det i slutändan.
Tack Niklas för den intressanta läsningen.
Håller med om att kanaliseringen inte får ta för stor del av ens tillvaro. Bättre att bryta då. Den andlige guiden skall finnas till hands när man behöver råd och stöd. Men man får absolut inte glömma ens egen kapacitet och kunskap.
gott nytt år!
Tack Niklas, intressant. Jag blir fascinerad. Jag har sökt svar så många gånger från någon men får ingen riktig klar kontakt. Men det är väl inte meningen. Verkligen intressant att läsa om de så får uppleva detta.

Tack Niklas, spännande, jag har just börjat läsa lite om automatskrift.
Tack själva.
Det är ganska intressant detta, med automatskrift. Haha, saker har en förmåga att komma till mig, nästan överraska mig, utan att jag inte riktigt vet vad det är. Sinnet förstår inte, men det händer ändå. Bara att hänga med liksom… Själen finns ju där, trots allt.
Det kan ha att göra med att jag tränar yoga/mediterar så pass ofta, och är en öppen person av naturen. Även yogan kommer till mig. Är tacksam för det…! Men det började med medveten meditation…
Hälsning/Niklas
Har gåshud, vet inte om jag är mest fascinerad, chockad eller lite skräckblandat förtjust men något åt det här hållet iaf.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
#9, Trulig.
Kanske är det inte meningen nu, för dig. Eller så är det så att det inte är dags än. Jag tror att man får det man får, när man verkligen behöver det…
#12, Skogshumblan.
Att man reagerar, menas nog att det har nåt in, på nåt sätt. Då gäller det att ta hand om det… Vad det nu kan vara!
Vill skriva, att det är okej att ge kommentarer om innehållet i svaren från guiden. Alltså mer specifikt. Så ni vet.
/ Niklas
Niklas, så sant. Allt har sin tid och plats:)
/ Skogshumblan
…och när meningen är menad att komma… :)
Precis!
/ Skogshumblan
Tack Niklas! Det var intressanta svar.

Tack Niklas för att Du delar med Dig. Jag är väldigt intresserad och läser mycket i detta ämne, men har inte känt av något - ännu.
Hej igen,
Jag läser ju mycket här på tråden, en del blir för filosofiskt och djupt, jag kan helt enkelt inte ta in det. Men detta kändes viktigt för mej, jag har läst meningen om och om igen men jag får inte ihop det. På nåt vis tror jag mej förstå intuitivt men banne mej inte logiskt…..Så kommer era själar att förändras utifrån den fullständiga materiens ofullkommliga krav på bekräftelse….
Jag har ju en teori att om man kan släppa allt behov om bekräftelse så har man kommit mycket långt. Kan du kanske förklara vad han menade egentligen? I andra ord, så kanske det går in?
Hej Trulig.
Kan försöka förklara. Har själv funderat på just den meningen.
Välj liv. Så kommer era själar att förändras utifrån den fullständiga materiens ofullkommliga krav på bekräftelse.
Själarna förändras…
Utifrån vad?
Den fullständiga materiens nånting.
Den fullständiga materiens vad?
Ofullkomliga krav…
…på bekräftelse.
Kravet på bekräftelse är ofullkomligt. Krav är inte fullkomligt. Bekräftelse är inte fullkomligt. Den som kräver, den som vill ha bekräftelse är inte fullkomlig i sig själv.
Den fullständiga materien… Vi är materia. Det är bara materia som kan ha krav på bekräftelse. Våra själar har inte krav, de behöver inte bekräftelse.
Varför är materien fullständig…? Vad är inte fullständigt, i sig själv…? Allt är som det ska vara… Allt är faktiskt menat att vara. Och allt är perfekt som det är, eftersom allt är reflektion av Gud, den inneboende vibrationen, Alltet.
Själen förändras. Själen reser. Det är nu inte hela sanningen, om man menar den renaste själen… Gudssjälen, om man så vill. Men det finns en del av oss, som inte är fullkomlig. Den andliga delen, som reser. Den som erfar. Själen, som förändras, och utefter ökad medvetandenivå, har större valmöjlighet…
Ta inte detta som en gåta. Se det som ord i en följd. Läs det igen, och igen, tills ni insett vad som menas.
Som du skriver, var nog största meningen, att få en slags intuitiv insikt. Lära att inte ta för hårt på orden. Så det kanske inte går att få helt logiskt. Och gör man det logiskt, då kanske själen försvinner, och meningen tappar kärnan.
Så långt har jag kommit, i mitt funderande.
Vad roligt att du intresserar dig!
Hälsningar/Niklas