Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 3001 ggr
Acima
0

Önskar tips om stängning/öppning

Hejsan!

När jag var yngre (kanske 7-8år) så fick jag varsel. Men detta upphörde, varför? Kan det vara så att jag stängde mig själv?

Undrar nu om det finns möjlighet till att kunna öpnna mig igen för detta och kanske vidare utveckla mig själv?

Om inlägget hamnat fel så ber jag om ursäkt för detta.

//Acima

AnneN
0

Har tyvärr inget svar på din fråga, men skriver en kommentar ändå för att jag är intresserad av att själv få svar på frågan Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Tunridan]
0

#0 Hej! Enligt min egen erfarenhet så går det att "öppna upp" eller öppna inåt kanske man också kan säga. Glad

Det handlar om tre saker kort och gott; intention, vilja och tålamod.

Be om det, om du har någon som du ber till, kanske ditt högre jag, skyddsängel, hjälpare eller annat. Eller bara till Universum som en opersonlig kraft.

Uttala tydligt inom dig vad det är du vill uppnå. Var klar över vad du vill och försök att slappna av i processen, det kan komma plötsligt men kan också ta tid. Så att ha tålamod är bra. Inte så lätt att ha alltid kanske, men bra att öva upp. Skrattande

Jag kan berätta en sak. Jag är själv häxa och vid ett skede under min väg så kände jag att det liksom inte "hände" mer. Det stod "stilla" upplevde jag, men jag hade en brinnande lust och vilja inombords av att uppleva mer. Detta var så starkt inom mig, jag bad om att få uppleva mer. Och, det fick jag. Flört

Tips; meditera. Använd dina fysiska sinnen och öva upp dem så mycket som möjligt. Det är där det börjar, sen kan du gå inåt mot de inre sinnena som kallas det sjätte sinnet ibland.

Lycka till!

Acima
0

Tunridan, tack för ditt svar Glad

Det gav mig mer info än jag trodde.

Jag har försökt meditera, och det är skönt när jag lyckas men oftast så kommer en massa tankar flygande. Har du något tips på om hur jag ska göra för att inte låta tankarna fladdra?

[Tunridan]
0

#3 Varsågod Acima. :-)

Den bästa inställningen när man mediterar är att se tankarna som oproblematiska. Blir de ett problem som du måste lösa när du mediterar, så är du dömd att misslyckas.

Tankarna kommer då fladdra och störa dig i all evighet. Detta är den främsta anledningen till att människor ger upp att meditera, för de tror de misslyckas eller inte "kan meditera" eftersom de inte lyckas stilla sina tankar efter några försök. Så ge inte upp, ha tålamod.

Här är lite konkreta tips:

Se tankarna bara som lätta moln på en himmel. Moln som kommer och går, dyker upp och försvinner bort. Den vidsträckta himlen finns alltid där före och efter och bryr sig inte om några moln (tankar).

När det kommer en tanke och du märker hur du dras in i den, återgå till bara andningen eller vad du nu fokuserar på. Det är tålamod som gäller även här.

Tanke kommer - du ser den som en tillfällig gäst, ingen fara - och återgår odramatiskt till att uppleva andningen igen. Gång på gång gör du så. Tro aldrig att du kan komma till en punkt där tankarna "tar slut". Då misslyckas du. Tankarna är inget problem.

fayo
0

Har tyvärr inget att bidra med men skriver i tråden för att se om det kommer upp någonting mer intressant :)

hm06
0

Många gånger stänger vi av omedvetet genom att våra sinnen är fullproppade med alla månsten, jobb, familj barn mm. Det finns inte alltid utrymme för att ta in mer.

Först och främst skulle jag ställa frågan om du skulle kunna hantera det du skulle kunna ta in. Varsel är juh inte alltid av godo.

Förstsa steget är som sagt att kunna meditera. Som det nämns här ovan behöver du rensa dina tankar. Försök med avslappningsövningar. Kommer det en massa tankar så försöker du släppa dom. Att lära sig att koppla bort tar tid. För mig tog det ett tag. >Men tids nog lär man sig. Träna regelbundet så kommer du klara av det.

Innan jag sätter igång med min meditation brukar jag omsluta mig med vitt ljus.  För mig betyder det beskydd…

Det jag brukar göra är att öppna mina chakran… jag börjar med rotchakrat och vandrar uppåt. Glöm inte kronchakrat…. då brukar man vara mottaglig… Det är viktigt att man vänder sig till de högt stående väsena av ljuset. Det ska kännas rofyllt, tryggt . Känner du minsta obehag råder jag dig till att sluta direkt. Det finns mycket ont där ute som man inte ska släppa igenom. När du är klar med din meditation ser du till att du stänger alla dina chakran ..börja med kronchakrat och arbeta dig neråt…

Jag befinner på det stadiet nu att jag etablerar kontakt med min andliga guid. jag går i en cirkel 1-2 gånger / månad och genom den cirkeln har jag utvecklats massor. I början hände ingenting. Tankarna far iväg och jag såg ingenting.Nu har jag utvecklat en stark intuitiv förmåga.

Nyligen konstaterade jag att jag var transmedial så jag försöker träna på att verbalt ta in min guid…

ett tips: läs bäcker… det är en bra väg att gå. JAg brukar rekommendera boken "lär dig kanalisera" av sanaya roman /duane packer… en bra bok där du får tips om hur du ska gå till väga i din andliga utveckling. Känner du någon som kan utbilda och giuda dig så ta hjälp av den personen.

Du skall nog även tänka på vad du vill…vad du är redo att ta emot och vad du vill göra med din återfunna "gåva"..

lycka till med din utveckling!!!

Skogshumblan
0

Får man lägga in länkar till andra sotet här? Rydalsesoteriska tycker jag skriver så bra om det mediala. Det är ju inte bara att "se" utan syften och avsikter.

Är själv så ny på det här men som sagt, rydals skriver så bra om detta!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Gaiatri
0

Det går bra att lägga in länkar.

Skogshumblan
0

Okej så bra .

Länken är här http://rydalsesoteriska.webs.com/

Jag är som sagt helt ny på denna andliga banan men denna sida har hjälpt mig mycket under de dryga tre månader min andliga resa hitills pågått.

.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.