Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 3479 ggr
Farwuq
0

Konstig påverkan

Vi människor kan påverka varandra det står helt utom tvivel. Igår när jag gick hem så var jag vid full vigör om än en anig trött efter att varit på jobbet mellan 06 och 15.

Jag kommer fram till en trevägskorsning, jag ser en till åren något kommen kvinna närmar sig från höger. Jag känner spontan motvilja emot henne och pinnar på. Precis när jag passerat korsningen är hon i fatt mig och svänger upp bakom mig, bara någon enstaka meter om ens det. Plötsligt börjar det kännas svullet i halsen och irriterat. Hon börjar hosta och så även jag. Hon går hela tiden strax bakom mig och trots att jag skyndar så hänger hon med. Jag hostar hela tiden i drygt 200 meter tills nästa korsning, då jag går rakt fram och hon svänger vänster, nästan omedelbart blir halsen klar som korvspad. 

Märkligt inte sant? Hon interagerade tydligen med mig och min aura. 

När jag kom hem så berättade jag det för frugan, hon svarade bara.

- Det är bara därför att du alltid går med dina chakran öppna.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Mariann]
0

Det är nog så att frugan har rätt, man brukar ju säga att det är genom solar plexus som andra människor kommer in i en så ev ska man då jobba på att beskydda sitt solar plexus…. Obestämd

[Spanaren]
0

Men så intressant denna fråga var?!?!

Hur gör man för att skydda sitt solar plexus?!?!

Hjälper det också när man måste träffa på en energitjuv?

/kram Bappi

Hoppfull
0

Jag har liknande problem… mår ofta väldigt dåligt när jag vistas bland mycket folk. Tror att det är därför i stor utsträckning som jag avskyr att shoppa och särskilt i juletid. jJg klarar inte heller av marknader med stor trängsel.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

szirius
0

För några år sedan hade jag en sån period.Jag satt tex på tunnelbanan o mitt ena knä började värka o dunka.Sedan ringde telefonen hos killen som satt mitt emot, och han sa att han inte kunde komma på träningen för han hade så ont i sitt ena knä!Så fort han klev av försvann min värk.Andra gånger har jag fått "ord" komna till mig, tex " reumatism" och tom "cancer" utan att jag känt personen i fråga, och det har visat sig stämma. Jag blev dock rädd av upplevelserna, och bad mkt om att jag inte ville ha dessa " förmågor".Kanske var det chakrana som var för öppna på den tiden, detta har iaf försvunnit utan att jag gjort något medveten kring det, förutom att be då.Men jag vill oxå gärna veta hur man kan skydda sig mot energitjuvar, då jag lätt tappar kraft och ork bland andra, särskilt klagande, dominanta personer.Det är som att jag tappar bort mig själv.Försöker jorda mig, men det biter inte…ännu.

szirius
0

( har nyss läst om glamour, att vilja berätta om sina upplevelser, och jag kände mig lite träffad, hehe.Samtidigt berättar jag  ju för att sedan kunna be om råd.Hur som helst, när tiden är mogen…; )

Indiania
1

En väninna har tipsat mig hur man kan skydda sig mot energitjuvar.

Vänster fot korsas över höger fot och håll fingertopparna mot varandra.

Har ej testat själv kommer aldrig ihåg det när det är aktuelltGlad

" Var nära naturen - var när dig själv "

[Mariann]
0

#5 Hi hi… det handlar ju också om syftet varför man vill berätta?? Hävda sig eller för att be om hjälp… lite skilda syften det se…

#6 skulle vilja se hur det skulle funka att gå runt på stan i den ställningen, måste vara en syn för gudar!! CoolTystKyss

men för att då komma till hur jag gör och andra, så kan man be om att få manifersterat en femuddig stjärna framför solarplexus och den måste man själv vara med till att hjälpa till att manifestera, så att man liksom tänker ibland på den och att man upprepar bönen om den hjälpen minst ett apr gånger om dagen coh i synnrhet när man vet man ska ut och träffa folk.

Varteftersom blir skyddet mer permanent och det visar sig oftast genom att man glömmer att be…. Släpper det får man bara börja om…

jag tror vi har något här om beskydd, rensning osv…

Sedan återigen, om man hade mediterat på et högre ljus och typ då en ljusmeditation/hjärtemeditation så skulle man rensa sig epr automatik efterhand och sådant inte behövas så mycket, utan då är man mer i kontakt med själen och då är man automatiskt beskyddad från det som inte ska hända, om man säger så…

Ursäkta mig att jag tjatar så om ljus/hjärtemeditation men det är vägen, förr eller senare så kommer man dit hän…. Läs gärna artikeln discipelskapets väg…Oskyldig

Indiania
0

#7 Kul om jag kan glädja mina medmänniskor…………

Men tänkte kanske att att det gällde att skydda sig inomhus också, även om  inlägget inte var till belåtenhet Flört

[Mariann]
0

#8 Joo jag förstod nog det… fast bilden som poppade upp i huvudet var att gå  på Coop i den stilen… kunde hålla inne med det…var tvungen att skriva det *förlåt* Skäms

[Spanaren]
0

Tack för tipsen!!!!

Indiana Jag kan väl inte sitta så en hel kväll *gapskratt* men jag ska ändå testa på det nu på lördag/ kram Bappi

Indiania
0

#9 Ingen fara det är ok! Kram

[Mariann]
0

#11 Kyss

[Myy2000]
0

Aha, nu förstår jag varför det har känts som jag gått omkring med ett stort hål imagen.Jag har också haft problem med att vistas ute bland folk.

Jättbra med ett handgriplig tips, Marianne. Jag har ofta fått rådet att "stå stark i egen kraft". Men hur gör man det egentligen? Det har ingen kunnat förklara.

Så tummen upp för tydliga råd som man kan förstå!!

Tack!

lenjon1
0

En kvinna lärde mig att stänga av genom att handgripligen sätta handen för kronchakrat och tredje ögat och be om att nu vill jag inte ta emot någon annans energier.

Men hon påtalade också att du måste menade det i hjärtat annars hjälper det inte. Jag har också provat och det fungerade. Har väldigt lätt för att öppna mig och förbli det och det kan vara jobbigt i längden.

Skickade ett sms igår till en kollega och frågade vad det var för problem? Inget fick jag till svar. Svarade genom att säg att då ska jag äta upp mina strumpor. Börja tugga sa han då.

Tänkte att kan jag verkligen känna så fel? Han är som en öppen bok och känner av honom även när vi är mil från varandra. Och igår träffades vi inte… Ikväll ringde han. Berättade om sitt problem.

Är glad att jag inte började tugga. Och sa inte heller: vad var det jag sa..

Kram Lena

[budewabo]
0

Det finns många olika sätt att beskydda sig. Det viktiga är att hitta ett sätt som känns rätt för en själv. Jag har läckt mycket energi genom åren men numera behåller jag den för mig själv. Jag gör själv två saker två gånger om dagen, morgon och kväll:

1. Jag visualiserar mig själv inne i en bubbla av ljus som starkt påminner om ett ägg. Jag har gult ljus närmast min kropp och utanför detta vitt ljus. Och så drar jag ner vitt ljus, nästan som silvertrådar, från universum/min lyckostjärna genom kronchakrat, på baksidan av min rygg/genom ryggraden genom benen och sedan låter jag det vita ljuset liksom passera ut genom mina fotsulor som rötter som växer sig in mot jordens mitt. Med rotknölar och allt. Samtidigt säger jag "Jag är ljuset/I am the light" (välj det som känns bäst eller gör både och) tre gånger.

2. Jag säger därefter tre gånger (med bibehållen ljusbubbla/ljuspelare genom kroppen: "Jag ber om beskydd, ljus, kraft, kärlek och healing" Och ibland lägger jag till Tillit, Flow, vad som helst som jag önskar för just den dagen/natten.

Enkelt och som en kort meditation på 30 sekunder för att centrera och hitta fokus.

Varför gör jag då detta? Jo, för att jorda mig. Och beskydda mig. Det är så lätt att halka iväg i energierna. Och frestande. Ibland har vi lätt att vara iväg i energierna och kan till och med behöva ta till det jag kallar ankfötter. Ankfötter med rötter och massa massa ljus för att jorda oss.

För mig är jordningen morgon och kväll en 30 sekunders manöver för att dels starta min dag innan jag kliver ur sängen, dels ett sätt att förbereda mig inför nattens 'resor' och rensa bort eventuella energiläckage från dagen. Då klipps alla tankar på jobb och lyckade/misslyckade möten osv bort. De slutar dra energi och jag sover som en stock :-)

Mirjami-78
0

Oj vilken upplevelse. Jag har alldrig varit med om något sådant men ändå varit med om hell dell kan jag ju säga.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Emalj
0

Det måste varit starkt, jobbigt. Har känt att jag haft problem som "inte är mina" Men inte riktigt trott mig själv. Det där med solar plexus var intressant och gillar din ritual budewabo, ska nog ta och testa. Har provat det där med skyddande ägg, märkte att det liksom blev ovanligt "tyst".

minda
0

OJ det låter bekant!

Har börjat ha en renad och skyddande bergskristall i lädersnöre så att den är/hänger just på solarplexus, och snabbrenar den varje kväll. Hittade detta i en bok om indianers sätt, och det finns liknande i måååången annan kultur Glad

Ibland känns det nog som om man har en lysande skylt ovanför huvudet "Kom hit och tala bara!" Skrattande Har börjat med mer skyddande via chakra också, och just lite "skyddsbubbla" och extra rotning. För jag är också jättejätte sensitiv och kääner att det kan vara väldigt tungt att vara bland människor (för) mycket…flyttade bort från stan också, och det känns bättre så!

Jag provar också liknande som Indiania skrev om, fingertoppar emot varnann, långfingret mot tummen och riktar dem neråt, båda händerna så båda "vägarna" stängs.

Har även börjat fördjupa mig i kroppsspråks" studier", särsk. NLP, Neuro Linguistic Programming, för att kunna hitta sätt att "skydda" mig själv och sända ut klarare signaler till de omkring mig. För just den aspekten att det kroppen reagerar på så reagerar tankarna på och vice versa, så så kan man ännu mer påverka sin "öppenhets- status".

Men nog är det otroligt att det kan gå sådär direkt-rakt-på Förvånad skrämmande på sätt och vis!

KallaMigMimmi
0

*Leer* blir lika förvånad varge gång. Jag tycker också att det är  svårt att tycka att det Inte är farsinerande och bjudr aldeles för ofta in andra att använda mig som..jag vet inte vad..eller så använder jag dom:S jag vet inte..har inte läst igenom tråden men kännde bara igen mig:)

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

hm06
0

jag har i många år tagit in andras smärtor… och sinnestämningar(ilska, oro, upprymdhet, stress mm). det tog mig många år att förstå att det var andras och inte mitt. Det tog mig även många år att lära mig att stänga av denna egenskap. Först när jag hittade information om just solar plexus chakrat tycker jag att jag äntligen kunnat hantera min egenskap. Nu känns det så skönt att inte ta in andras krämpor. Jag kunde tom få feber och få förkylningssymtom om någon i min närhet hade samma symtom…

Däremot har jag utvecklat min "gåva" att kunna läsa av människor… då kan jag hålla mit lite på distans och mer uttrycka med ord om vad som händer med den andra personen…