Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 3751 ggr
NiklasEri
0

Viktig dag idag? (10/11)

Hejsan.

Jag har en känsla av att idag är en viktig dag… En dag då mänskligheten gör ett val.

Har hört att det är viktigt att vara

extra uppmärksam

och medveten

idag.

Lita inte på makthavare, de som tror sig vara ledare.

Lita på er själva!!

Någon annan som fått samma känsla, hört liknande?

Såg detta på metro.se, artikeln lades upp idag:

http://www.metro.se/2010/11/10/91222/sa-gor-du-nar-jorden-traffas-av-aster/

Sammanträffande..?

/ Niklas

JonasDuregard
0

Jag kan inte säga att jag känt något sådant. Hur känns det så här i efterhand? (Själv var jag ordentligt förkyld igår, och hade nog inte orkat med något val oavsett!)

Sammanträffande..?

Vad annars?

NiklasEri
0

Det känns som att det var nånting.. Energierna var så pass höga.

Men hur pass stor vikt det var, har jag svårt att säga…

Jag har inte märkt något påtagligt, mer än att energierna kändes riktigt höga igår..

Tänker att det kan vara något som man inte märker väldigt påtagligt. Det sker ju hela tiden förändringar, som man inte är så medveten om.

Men jag är inte alls säker, det var därför jag lade ut inlägget som en fråga. Ville se om andra märkte samma sak.

Artikeln var mest något jag hittade i tidningen. Kollade lite snabbt efter något som kunde jag kunde koppla känslan till. Och den där artikeln stack ut. Sen var det artiklar om vädret..
Jag har hört att man kan kontrollera vädret. Att vissa kan det.

Hälsning
Niklas

JonasDuregard
0

Jag har hört att man kan kontrollera vädret. Att vissa kan det.

Var hörde du det? Och vilka?

/J

NiklasEri
0

Av vilken anledning undrar du, Jonas? Glad

Har hört det av en jag känner.

Sedan kan jag själv tänka mig att det inte är omöjligt. Om någon kan styra vädret, så tror jag inte att de går ut offentligt och talar om det…

JonasDuregard
0

Av vilken anledning undrar du, Jonas?

Jag har hört liknand epåståenden, men också påståenden om motsatsen.

Om någon kan styra vädret, så tror jag inte att de går ut offentligt och talar om det…

Varför inte?

/J

NiklasEri
0

Därför att om man kan få folk att halka runt på vägarna, när man vill, så har man kontroll.
Kontroll är makt.

Vad säger motsatsen då?

/ Niklas

NiklasEri
0

I alla fall…

Jag tycker att man ska vara medveten, och uppmärksam, och det är bra att veta att en del nog inte är som det verkar vara.

Man behöver inte vara misstänksam.
Men det är bra att vara medveten…

Hälsningar
Niklas

JonasDuregard
0

#6 Förlåt, jag skrev ett svar här men det kom visst inte fram :)

Vad säger motsatsen då?

Det beror på vad det ursprungliga påståendet är. De flesta är överens om att människor påverkar vädret genom att släppa ut växthusgaser, men det finns en del som förnekar detta. Om man pratar om att enskilda personer förändrar vädret så kan jag tänka mig att exempelvis en meteorolog skulle ha invändningar.

Därför att om man kan få folk att halka runt på vägarna, när man vill, så har man kontroll. Kontroll är makt.

Och makt vill man dölja?

/J

NiklasEri
0

De flesta gillar inte att stå under någon annan, och känna sig maktlösa. De flesta vill rå över sitt eget liv, leva i frihet. Det tror jag.
Så de som vill ha makt, är nog försiktiga att visa det…

Du skriver att en meterolog skulle ha invändningar. Det är möjligt. Men det är också möjligt att den meterologen då inte är medveten om hela sanningen.

* Niklas

JonasDuregard
0

Så de som vill ha makt, är nog försiktiga att visa det…

Jag anser att det finns många människor i samhället som öppet eftersträvar makt.

Om man läsaer på dessa forum samt övriga platser på internet så finns det folk som påstår förmågor som är betydligt 'mäktigare' än att ändra vädret (typ läsa tankar och sånt). Det finns säkert en hel hop som påstår att de kan kontrollera vädret också. Så att det skulle finnas några som kan men är för blyga för att visa det är jag inte övertygad om…

Du skriver att en meterolog skulle ha invändningar. Det är möjligt. Men det är också möjligt att den meterologen då inte är medveten om hela sanningen.

Jag förstår inte, vem har sagt att meteorologer vet hela sanningen?!

/J

Gaiatri
0

#0 Jag märkte inte av något särskilt i onsdags.

Om man missbrukar sådana förmågor så kommer förmågan försvinna. Det tar lång tid innan man kan återigen använda sig av det man en gång lärt sig. Karma….

Jag tror att det är på en mycket liten skala som det skulle kunna ske att någon påverkar vädret.

Det har ju också hänt att man med vetenskapliga metoder förändrat vädret… Det var tex i Ryssland för flera år sedan (90-talet?) som de ville ha en blå himmel under något arrangemang i Moskva. Sen regnade det inte där på mycket länge efter att de lyckats få det fina vädret som de ville ha…. (jag läste i de vanliga tidningarna om detta då).

JonasDuregard
0

#11 Tja, det spekuleras om att man i Sovjet tidigarelade ett regnväder som väntades falla över röda torget på minnesdagen av revolutionen (men det är långt ifrån bekräftade uppgifter). Mekaniskmen är ganska välkänd och handlar mest om att sprida ut tillräckliga mängder salt i molnen för att dessa skall bli till regndroppar istället, Det är dels väldigt dyrt att göra i större skala och dels är det inte precis det man menar med att kontrollera vädret, eftersom det enda man gör är att ett regnväder uppstår lite tidigare än normalt.

Gaiatri
0

Menar du att inte allt som skrivs i dagstidningen är sant? Förvånad Men nog är det konstigt att det inte regnade på flera månader över detta område. Det stog ju också i tidningen Flört sen om vilken torka de hade under flera månader.

Om ett regnväder uppstår tidigare än normalt så är det att styra väder tycker jag.

JonasDuregard
0

Men nog är det konstigt att det inte regnade på flera månader över detta område.

Jag vet inte vilket område och vilken tidsperiod du syftar på. Inte heller vilka tidningsartiklar.

Om ett regnväder uppstår tidigare än normalt så är det att styra väder tycker jag.

Jag sa att det inte är det man brukar mena med att styra vädret. Din åsikt står alltså inte i strid med min.

NiklasEri
0

#10 , J.

På vilket sätt är det mäktigare att ha förmåga att höra andras tankar, än att kontrollera vädret?

Att lyssna, är inte mäktigt.
Men att kontrollera är mäktigt…

Ingen har ju faktiskt påstått, att någon har sagt att meteorologer vet hela sanningen….

JonasDuregard
0

På vilket sätt är det mäktigare att ha förmåga att höra andras tankar, än att kontrollera vädret?

Kunskap är makt vet du väl. Det  beror så klart på i vilken grad man kan kontrollera vädret och i vilken grad man kan läsa tankar, men jag är inte jätteintresserad av ge mig in på detta stickspår ("vilken superkraft är bäst", typ).