Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2304 ggr
Julietteh
0

Var det mina guider jag såg?

För ett antal år sedan då jag låg uppe i min våningsäng och skulle sova var jag otroligt avslappnad, tänkte inte på så mycket och var nära på att somna. Men helt plötsligt dök det upp en bild i huvudet på en ung man i 27-års åldern eller något sådant.

Detta kom så plötsligt från ingenstans så jag blev vipps klarvaken och satte mig hastigt upp i sängen.

Detta hände även detta året fast då var det en bild på ett kvinnoansikte. Kan detta möjligtvis vara min guider?

Just vid de tillfällena var det inte medveten meditation, utan jag råkade bara vara väldigt avslappnad i sängen. Har precis börjat våga meditera medvetet, och med "våga" menar jag att jag varit rädd för att se saker, men jag känner mig redo och vågar nu ligga stillsamt i min säng helt ensam med lugn musik utan TV osv. Men nu när jag medvetet mediterar ser jag ingenting. Blir frustrerad. Har ni några tips på vad man som nybörjare kan göra?

retep
0

Denna fråga har varit uppe tidigare…i en annan tråd här på forumet

Som jag ser det så är din beskrivning av att "jag råkade bara vara väldigt avslappnad i sängen" mer betydelsefull och värdefull än att du vill veta om det är dina guider…och att du nu blir frustrerad för att du inte ser något, när du försöker meditera.

Din frustation och förväntan på att få se något, kanske dina guider, det hindrar dig från att slappna av, att släppa taget och att kunna meditera.

Mitt tips är att du släpper förväntningarna och vågar ligga stillsamt i sängen eller meditera lika stillsamt och avslappnat. Om dina guider vill förmedla något till dig, då sker det ofta som en intuitiv kommunikation i detta avslappnade och öppna tillstånd.

Du behöver inte söka dem…bara öpna dig för dem och det som de vill förmedla.

Så ju mer stilla och öppen du kan vara, genom meditation eller bara i att vila stilla i din säng ju större möjligheter…Inte bara för kontakt med dina guider, utan som jag sa "viktigare" för att ditt sinne och kropp då kan gå bortom och Transcendera…och erfara ditt högre Jag och Varat…

_Peter

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Julietteh
0

Tusen tusen tack för ditt svar! Ska tänka på det! =)

Kram Juliette