Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2329 ggr
Staffan
0

Att vara en fågel

Tyckte det var snudd på andlig utveckling att se den här filmen så jag gör ett försök att posta länken här så får vi se om den får vara kvar eller inte… :)

» Länk till filmen

// Staffan

hatchepsut
0

Härligt! Det där perpektivet skulle man behöva ha lite oftare…att se saker och ting lite grann från ovan…Flört

[Tunridan]
0

Fantastiskt, tack för klippet Staffan! Tänk vad mycket vi kan lära oss av att betrakta naturen och umgås med djur (andra djur än människan alltså, som ju också är ett djur), vad vi kan lära oss om oss själva. Djur är verkligen andliga mästare, i mina ögon. Flört

Visa ord från filmen:

"Every little nuance counts, when you're on the edge of what's possible."

NiklasEri
0

Hade inget ljud till filmen, men det var häftigt att se!
Speciellt när fågeln flög i skogen. Man kan nästan undra om de fåglarna har en förmåga att se tiden ur ett långsammare perspektiv. Alltså, så att händelser sker med kortare intervall. Som att tiden går saktare för dom.
Vem vet? Glad

Djur har nog förmågor som vi inte är helt medvetna om att de har.

/Niklas

[Tunridan]
0

#3 Ja visst var det häftigt där i skogen! Man måste ju bli imponerad.

Vet du jag har hört något om det där angående något annat djurslag, minns inte vilket nu - att de ser allting ur ett annat tidsperspektiv.

Eller rättare sagt så, enligt tv-programmet jag såg, så såg djuret ifråga ett annorlunda antal bilder per sekund än vi människor gör. Ju fler bilder per sekund, desto mer kan ju djuret uppfatta och reagera snabbare. De har ett annat perspektiv helt enkelt.

Men visst absolut att djur har förmågor vi inte ens kan förstå eller är medvetna om.

NiklasEri
0

Ja, precis!
Det är intressant.

Har hört att katter kan typ astral vandra när dom vill. Alltså, att de kan dela på sig på nåt sätt. Katter känns intelligenta. Man kan se katter i ögonen. Då ser man ett djup… =)

[Tunridan]
0

#5 O ja, katter kan vandra mellan världarna och uppleva energier väldigt märkbart.
De är speciella varelser och inte så konstigt då att de sedan gammalt varit en följeslagare till häxor. Och, de var ju även heliga djur hos de gamla Egyptierna. Allt sånt där är ju inte bara gammal kuriosa. ;-)

De har verkligen ett djup. Mina katter, särskilt den ena, ser saker, upplever och vandrar mellan världarna - och talar med mig väldigt tydligt. :-)

Glimtar
0

Ang. "talande" djur,  speciella möten med djur, har jag upplevt med en häst, hus/skogsmus och råtta.

NiklasEri
0

#6 Jaha, kan du tala med dina katter? =) Coolt. Har du lust att berätta hur det funkar?

#7 Vad hände då, då?

tomica
0

Jag har vissa perioder starka drömmar där jag flyger över skogar..oftast med sällskap av en uv..vad detta kommer sig av vet jag inget om,mer än att jag mår bra och fylls av en ljus energi..

Jag finner en enorm kraft i naturen och känslan av samhörighet är stark..

tack för klippet!

Glad/ Thomas

Glimtar
0

#8 Jag var ledsen och gick en promenad på en liten grusväg jag aldrig hade gått på tidigare. Jag såg en häst på ganska långt håll. Jag fick på något sätt redan då kontakt med hästen. Jag såg att hästen började gå och plötsligt försvann den ur sikte. Jag gick vidare och fick syn på hästen igen, den gick med bestämda steg rakt mot mig. Jag kände att den ville mig något. Vi var framme på samma plats exakt samtidigt. Den ville trösta mig, vilket jag var i behov av just då.

NiklasEri
0

Glimtar:

Vad fint att hästen ville trösta dig Glad Har också känt en viss kontakt med djur.. Ibland förstår de en bättre än människor.

Det är inte konstigt att man känner för att sluta äta kött. I alla fall jag tycker inte om kött.

[Tunridan]
0

#8 Hur det funkar? Haha, ja om jag det visste. ;-) Nej men allvarligt talat så är det inte så konstigt, med tanke på allt allting hänger samman här i livet.

Allt är samma medvetande, fast i olika form. Jag med "mitt" medvetande kan "känna in", eller "känna av" min katts medvetande och förstå hur han mår, vad han vill berätta o s v.

Till mig kommer det som en vetskap, en känsla vad han vill säga. En del får till sig bilder, men jag får informationen som en känslo-förståelse. Det känns i min kropp som en vetskap, intuition kanske.

Jag tror det kallas för att vara empat. Inte empatisk, det är en annan  sak. ;-)

NiklasEri
0

Ok, det känner jag igen Glad Har inget djur att prova prata med. Haha, jag får väl testa det nån annan gång kanske… =)

Glimtar
0

#11 Djur är fantastiska och de bryr sig om oss :) Jag känner en katt som inte är särskilt sällskaplig av sig i vanliga fall, men om jag har ont i magen kommer han och lägger sig på magen och ger healing. Han blir också väldigt orolig om någon blir sjuk och då vakar han över dem.

NiklasEri
0

Vilken snäll katt Skrattande

[Tunridan]
0

#13 Ja, du får göra så. :-)

[magicadehex]
0

Å, vilken härlig film. Tack så mycket Staffan.

Vänligen/Magica