Att se ljus- och färgfläckar?
Tänkte bara kolla om någon upplever samma som jag eller om jag helt enkelt har fått något synfel ;)
Jag har sedan en tid tillbaka sett mycket fläckar, färger och små blixtar. Det kommer inte varje dag och det ser oftast olika ut. Ibland blixtrar det till i periferin och andra gånger kan det komma när jag pratar med någon, och då tex. mer som ett rött "moln" som snabbt drar förbi bakom den jag pratar meds huvud. Det här är jätte skumt och har börjar komma oftare och oftare och gärna i samband med att jag hör något bankande eller liknande.
Jag har inget fel på mina ögon och det jag ser är inget som är konstant. Jag har också svårt att tro att jag helt plötsligt börjat få oerhört mycket damm eller smink i ögonen.
Finns det någon som haft/har samma? I så fall, vad är det och hur blir man av med det?
Forsta jag skulle gora ar att ga till doktor sa att dom kan kolla att det inte ar nagon ogonsjukdom.
Efter det kan du tanka pa andra orsaker. Att du ser bra och kan lasa behover inte betyda att du inte har nagot fel pa synen.
Kolla med foraldrar om slaktingar haft det eller har glasogon osv.
En kompis hade ogonsjukdom det borjade lite sen borjade flackar och det var som att se som ett pussel dar vissa bitar saknades sade han.
Bankande kanske utloser nagot i hjarnan. Prata med en doktor forst sa du kan utesluta sjukdom.
Hoppas du inte har fel pa synen.
#0 Så ser jag också, särskilt när jag är trött.