Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2686 ggr
mulac
0

We Are All Divine Creators

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Urgent Message from Kiesha Crowther "Little Grandmother"

[JesperAhlkvist]
0

Tack Mulac, helt underbart!

Vår medvetandenivå kommer accelerera fram till 2012. Detta innebär att fler och fler människor kommer vakna. När trycket ökar kommer också många må dåligt utan att dom vet varför. Speciellt barnen kommer känna av detta. Vi behöver varandra mer än någonsin nu. Även naturkatastroferna kommer accelerera. Redan i höst kommer vi få en hel del översvämningar här i Sverige.

Ljus till dig!

mulac
0

Tack själv Jesper,

Jag känner en otålighet över att man inte känner något speciellt, vilket några verkar göra. Men det kommer kanske!  Det man märker av är att vissa personer ändrar sitt sätt att vara vissa är snällare andra är mer känslosammare osv.

Naturfenomenen verkar ha ökat betydligt och det gör vissa rädda.

Tyvärr så är det många människor som lever inbundna och vågar man prata om detta så tycker många att nu är det dags för psyket.

Så jag är tacksam för detta forum som ger oss möjlighet att dela med oss av vad som vi känner av och upplever, vart det sen leder oss.

[Trulig]
0

#2 Jag har nog aldrig känt mej mer ensam än nu. Jag har ingen att dela mina upplevelser med. Min släkt och mina vänner kan jag bara läcka lite till, om ni förstår vad jag menar. Jag är otroligt glad över detta forum som på något vis bekräftar att jag inte är helt knäpp ändå. I såna fall så är jag inte ensam :)  Men kanske är det så att känslan av ensamhet och isolering grundar sig i att jag måste släppa så mycket av mina gamla tankar och värderingar, det blir ett tomrum där de varit. Jag hoppas att den platsen blir uppfylld av ny härlig kärleksfull energi och att jag har styrkan att göra det själv. Jag ber verkligen om att få in människor i mitt liv som kan hjälpa mej att minnas vad jag kom hit för att göra. Just nu känns det som att det är det enda jag kan göra samt att försöka leva genom hjärtat för allas bästa.

Ljus och kärlek

mulac
0

Jag känner igen det Trulig och vi sitter i samma båt men vet inte hur och vad vi skall göra.  Många är mera praktiska personligheter som har svårare med bön och meditation för att komma vidare.

Jag har läst en massa böcker och senaste tiden följt med på denna sajt och andra sajter med massor av filmer och inlägg att detta år skall bli speciellt !

Tålmodig väntan på förändringen som man inte vet hur den blir kan göra en rastlös och börja undra om det är riktigt men man känner ju att något är på gång.

Min far som är borta sedan många år hade sanndrömmar och jag kommer ihåg en som kanske har att göra med denna tid. Han såg en massa skepp som kom flygande över hela jorden och en röst som ropade att Jesus kommer, han såg människor som sprang överallt för att gömma sig.

Man undrar hur man själv kommer att reagera!?

[Trulig]
0

Jag hoppas att det inte kommer att vara så drastiskt. Fast å andra sidan så förstår jag inte hur allt ska reda upp sig om det inte händer nåt drastistk. Det enda jag fått till mej är att vila i det som är och att vara lugn, stabil och kärleksfull. Allt blir som det blir…men visst, även i mitt personlig liv är jag frustrerad och förstår inte vad allt ska vara bra för och hur i all världen detta ska bli till det bättre. Förändringarna kanske speglas på alla plan?

minda
0

Jag tror definitivt någon frekvensförändring kommer att äga rum inom snar framtid. Men hur så återstår att se.

Vill gärna dela med mig en dos av försiktighet vad det komemr till Kiesha länk till ett forum topic om henne

där just indianer tar upp ämnet om"plastshamaner" och ger sin syn på saken. Filtrera dock också deras påståenden och inlägg för vissa är rätt fundamentalistiska, och känner (nog förståeligt) sig väldigt sårade och vanhedrade av århundrades utplåning och sedan användning av deras healing (på ofta inte sanna sätt) och kultur.

Stambördighet är ett viktigt ämne för dem och många "fusk""shamaner" har redan upptäckts bara för att de ljugit om sin ancestry och stamtillhörighet och "uppgifter" (pipekeeper etc).

Jag håller ett öppet sinne även för de som är "stämplade" som "plastshamaner" för jag tror att de flesta endast till sist och slut vill föra fram just de andliga budskapet, och i ett stort samhälle var de sociala reglerna och kulturreglerna inte fungerar på samma sätt som i små stammar så måste pengar ibland möjlliggöra utbyte av kunskap etc.

Alla har något att tillföra till vår andliga utveckling, gränser och regler förändras hela tiden.

Håll sinnet öppet men filtret på Skrattande

mulac
0

Tack minda!

Jag har kollat lite och det är mycket som sägs hit och dit och det är lätt att bli förvirrad. Det är som om två eller flera "makter" kämpar emot varandra.  Man måste hela tiden uppgradera sin "brandvägg" och virusskydd men ibland kan man missa det väsentliga så ibland  måste man kanske leva farligt.

Normalt kickar jag bort alla som begär pengar för att sprida sitt "budskap" och ändå förstår jag att i den värld vi lever i just nu så behövs det pengar för att komma hit och dit.

Jag är så trött på regeringar, pengar och religion som skall styra vår vardag att man (för) lätt hörsammar om någon annan ser det ikadant!

Roligt om någon ger sin mera skarpa syn på detta!Förvånad

minda
0

De nada, tycker det är en så viktig aspekt att minnas Glad

Världen blir bara mer och mer komplicerad, vilket är lika logiskt som att celler växer och bildar nya helheter! Internet i sig själv är ju ett mäkta stakt bevis på det också, hihi!

Du sätter bra ord på det med "brandvägg" och "virusskydd" Skrattande

Men att minnas just det, att vi alla bär på en smula viktig, riktig information och en massa kärlek, att BUDSKAPET är det relevanta, så är nog det viktigaste!

Fick faktiskt en tänkvärd tanke på en kurs jag gick nyligen, ledaren på kursen jämförde pengar med energi, du ger av din energi när du healar/spår/ eller annat och de ger tillbaka med annan energi, och den behövliga energin i denna värld är ju pengar. Förr fick ju sierskor och visa gummor/gubbar mat(energi i rent ätbart format Skrattande) och pälsar, och alla visste att det hörde till att ge en motgåva - emedan i dagens läge förväntar sig många att få automatiskt och gratis. Ingen skillnad är det musik, filmer eller healing. Hon gjorde dessutom så att  hon bad mig läsa sin hand och betalade mig en liten slant för det. Men redan en liten slant fick mig illa till mods, trots att jag ser logiken i det (och att kursledaren, som jag själv betalat, betalade åt mig tycker jag var mycket fint symboliskt).

Hellre ger jag av det jag har såhär healingsmässigt gratis, men  jag vet att om man vill sprida godhet större vägar så måste man ha resurser till det Glad Så roligt att märka att andra går i liknande tankar!

Bondförnuft och att inte låsa fast sig fundamentalistiskt i någon specifik syn så tror jag ger givande resultat.

Gaiatri
0

Människor ger av sin tid och på nått sätt behöver man frigöra den tid som man annars skulle lagt på ett vanligt arbete. Det som blir fel är om det blir ett mål att känna pengar på andligheten på materiellt vis. Alltså om man tar mycket stora avgifter. Men visst blir det konstigt när vi i dagens samhälle förväntar oss att få det som människor skapar och lägger ned tid på alldeles gratis.

Tråkigt om Kiesha inte är förankrad i kulturen och utsänd som man fått uppfattningen om. Jag gillar ju Little Grandmother. Obestämd

Men man får ta till sig det som man känner är riktigt och som ger hjälp på vägen. Hon förklarar det mycket enkelt och bra hur vi kan bemöta det som sker omkring oss och hantera våra känslor. Det hon säger har många sagt förut men det behövs sägas många gånger om hur vi har möjlighet att stanna i hjärtat och inte gå in de lägre känsloyttringarna. Att inte ge det negativa energi. Se det som sker i världen men inte dras in i negativa tankar och känslor.

Vad gäller Mayakalendern så blev den mycket omtalad i new age kretsar inför Venuspassagen 2004 och det var då Callemans idéer som det baserades på. Enligt Calleman så tar Mayakalendern slut 28 october 2011. Nu verkar det vara 2012 som gäller från samma kretsar tror jag. Och då blir slutdatum 21 december 2012.

Maya kalendern är egentligen en mycket intressant uppbygd kalender och mycket avancerad. Det finns flera indikationer på att den egentligen är en del från den Vediska systemet.

mulac
0

Tack !

Jag är tacksam för att det finns flera som kan ge en tråd att spinna vidare på. Ibland känner man att man kört fast och då får man försöka ta tag i saker och ting själv.

Vi människor behöver tydligen ledare som för oss "framåt" (med ironi ibland)  och det gäller nu då det är val också.

Jag satt en stund ute i solen idag och en massa gäss flög över med en massa ljud (vet inte varför)  och tanken slog mig att det borde vara så med oss som med gässen då ledaren blir trött så flyger den åt sidan och låter någon annan leda.

Kanske gässen hade svårt  att bestämma vem som skulle leda då de hade så mycket ljud med sig.Skrattande

Hur som helst så tror jag att vi behöver ett tecken av mått större för att fler skall vakna upp och även vi som är inne i dessa tankegångar får mera bränsle eller vad tror ni?!

[JesperAhlkvist]
0

När vi åkte hem från Örebro igår så tog jag några otroliga bilder på himlen, aldrig sett något liknande. Helt underbart vackert. Var precis som om man såg flera dimensioner på en gång.

Gaiatri
0

#11 Du får gärna visa en bild här.

[JesperAhlkvist]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bilderna blev inte så bra som jag velat men titta på molnet som ligger framför.

mulac
0

Det är en fin bild Jesper!

Jag vet inte men man ser på himlen på annat sätt och upptäcker skönheten  på annat sätt än förr om det har med tiden vi befinner oss i eller vad det är.

I somras på en längre resa med bil så märkte vi att molnen var så otroligt låga det ar som man kunde ta på dom och ändå så var höjdskillnaden  bara några tiotal, konstigt!

[grinda]
0

Jag har också reagerat på att himlen "förändrats". Den är liksom djupare, intensivare…och jag har sett molnformationer som känts overkliga… som jättelika skepp. Jag tror absoulut vi går igenom en frekvenshöjning, och att den sker stegvis. Det är en spännande tid. Ju ärligare vi är mot oss själva desto mindre skaver förändringen.

Det var en vacker bild.

mvh

Grinda

mulac
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En ny interljuv med "lilla farmor" om det är bra eller dåligt vet jag inte men vi får känna som hon säger var och en i våra hjärtan. Vi är rädda för förändringar och vad är poängen i det hela. Det jag upplever eller känner är att vi vill ha en förändring hur vi lever. Vad tror du?

mulac
0

Läste någonstans att det blir en frekvenshöjning i november?!

LenaSofia
0

Hej!

Tack för inlägget med hänvisningen till forumet som diskuterar fejk-shamaner. Otroligt intressant. Jag hade tänkt gå och se LG i Köpenhamn,men har avbokat. Det är för många skelett i garderoben tycker jag. Ja, hennes budskap är vackert,fint, på alla sätt. Men hennes historier stämmer inte helt, hon är inte den hon utger sig för att vara. Det jag läst på detta forum bekräftar information som jag även hört från annat håll. Orden är vackra, hon är säkert en fin person…men som sagt - lite för många skelett i garderoden. Och jag ifrågasätter den enorma summan pengar hon tjänar på det här… En bra årslön…. Det rimmar dåligt för mig med tanke på att hon skulle vara "utvald". tack för infon.

minda
0

Var så god, tycker det är viktigt med ärlighet och öppenhet, särskilt för en som för goda budet framåt!

Såklart har hon bra budskap, som inte är mindre betydande för det att hon ger sig ut för att vara annat än hon är, men för mig så är ärlighet, respekt och dylikt grundstenar i livet.

Kommer alltid att tänka på gamla talesättet ser du en vit mus finns det hundra till i gömman Glad Om hon inte ÄR det hon påstår sig vara (släktled etc) så tycker jag det är synd för just det att man skall uppskatta sig själv och sina egna rötter är vad vi borde lära oss!

mulac
0

Kan någon klok förklar på ett bra sätt varför vi människor måste ha en person som är utan skrupler för att leda oss?

Jag försköker inte försvara "plastshamaner" eller andra predikanter men jag har träffat en del och blivit inspirerade av några.

Nu hör vi liknande "budskap" från många olika håll och vilka ska vi tro på. Om något är sant av allt som skrivs om 2012 och energihöjningar etc. så kan vi inte blunda för det hur länge som helst.

Jag har sett många gånger hur vanliga människor dömer andra (även jag) på grund av utbildning ,ras etc. så jag försöker inte döma andra.

Hur kan vi få kontakt med oss själva om vi är gudar då behöver vi inga ledare utan är direktkopplad till alltings källa!

Det som jag håller med LG är avskaffandet av  Religion, Pengar och Regeringar. Men det är kanske en utopi att leva i samförstånd och kärlek?  Det gamla håller oss kvar, då det gäller LG så såg jag att hon styrs mycket av vi människor vill skapa det vi är vana vid som ex. så vill medlemmar trycka upp T skjortor med tryck och för att sälja på hemsidan ….  trycket gör att det blir kanske så men helt onödigt vem behöver en skjorta med tryck för att visa något.

Men faktum kvarstår att de flesta ( kanske alla) som håller på med någon verksamhet behöver pengar idag för att allt ska fungera (tyvärr) så har de avgifter för deltagande. Det förstår man för många idrottsevenemang  etc. drar in stora summor för att inte säga ex. påven … ja …

Men det mest viktiga är BUDSAKPET som många försöker förmedla och som jag ser det är det många krafter som försöker förvilla oss, men ransaka det i ditt hjärta så vet du vad som är sant för dej.

[magicadehex]
0

Mulac: Lycklig är den som kan lära av alla. Ingen upphöjd behövs för att man ska kunna dra lärdom. Möjligheten till lärdom ligger inom individen- inte utom denne.

Vänligen/Magica

mulac
0

Tack Magica!

Det är svårt att förklara vad man tänker och ännu svårare att klä komplicerade känslor i ord!

Det skulle vara härligt på något vis att upptäcka hur dum man var dagen innan att se klart med hjärtat.

minda
0

Mulac: Det är det jag skrev, BUDSKAPET är lika viktigt och lika sant trots att det är en tex lögnare som framför det.

Det berättigar dock inte någon att ljuga och vara oärlig, särskilt om det är så att man förespråkar healing, och världsförbättring så säger det emot budskapet.

Och en skrupelfri person är en HELT annan sak än en som rakt av ljuger.

Vi har alla våra brister, men att medvetet (mer eller mindre) ljuga om tex ens rötter etc så säger emot budkspet att alla är lika värda då det insinueras att deras tankar och insikter då skulle vara mer "på riktigt" än andra. Då blir en fin grej istället en status grej.

Jag kan tro på en person med brister, alla har vi det, jag dömer inte andra, och fastän de felat så kan jag förlåta,. Detta betyder dock inte att jag hur som helt och naivt skulle ge vare sig mitt förtoende eller pengar åt någon som FALSKT påstått sig vara ditt eller datt.

Bondförnuft.

Rentutav för människans överlevnad har det varit utav stor vikt att fungera som grupper, och att ljuga försämrar gruppens chanser att överleva och förstör viktiga sociala band som vi människor behöver.

Därför förespråkar jag att ha sitt mentala filter aktivt, vare sig det kommer til "gurus" "ledare" eller "motståndare".

Därför skall man ta reda på även motviktens motivering och argument.

Och minnas att alla inte har likandant "filter" eller ens använder det.

Kärlek och respekt. Walk Your Talk, helt enkelt.

[magicadehex]
0

#23: Du skriver:

"Vi har alla våra brister, men att medvetet (mer eller mindre) ljuga om tex ens rötter etc så säger emot budkspet att alla är lika värda då det insinueras att deras tankar och insikter då skulle vara mer "på riktigt" än andra. Då blir en fin grej istället en status grej."

Men det behöver nödvändigtvis inte vara negativt; utan kan, tvärtom, vara myket lärorikt. Då kan ju "eleven" se klart och tydligt i vilken riktning denne själv vill utvecklas (h*n vill förmodligen inte gå åt samma håll som den som upphöjer sig själv).

Ni måste ha lite mer tillit till synkroniciteten :)

Vänligen/Magica

minda
0

I utlärande av läror och healingtyper ofta framställda av "plastisar", finns det tanken "en rätt andra inte" och då är det inte lätt för en person som är uppfostrad i dagens "norm" värld att gå emot det, då det programmeras in i vårt beteende sedan barnsben.

Det är helt klart oetiskt att vilseleda och förvränga sanningen, ingen skillnad till vilket ämne det hör (om det inte handlar om en födelsedagsöverraskning för en jätte nyfiken vän Skrattande och efter avslöja det) och vad som ÄR oetiskt och "ont" eller rättare sagt "destruktivt"

är det som inte tillför till utvecklingen utan hindrar den.

Lögn, det tillför inte.

Misstag och feluppfattingar kan tillföra.

Rentutav det att möta på en lurendrejare kan förstöra tron och viljan att utveckla det andliga, tack vare rädsla, osäkerhet och besvikelse. Och i det stora hela så är inte det bra för helheten.

Även tro-löshet, negativitet och förtroende-löshet "smittar" vidare.

Lögner är såklart lärorika, dock tror jag mer på konstruktivt lärande och att vi alla borde våga det bästa möjliga, och "ge vad vi vill ha tillbaka" i såväl behandling av andra som ärlighet.

Tyvärr är det ju också så att ju mer en människa bygger sitt liv på lögn och dylikt, desto mer FÖRVÄNTAR denne att alla andra gör det. Må vara undermedvetet, men den börjar behandla andra utifrån detta kriterium.

Även en lärdom det, ja, vi kan ändå göra det bättre på annat sätt.

Jag tror också att man "måste dunka huvudet i väggen tills någondera går sönder" för att lära sig vissa saker, det man måste bemöta på den väg man valt, men då måste också en viss styrka, fast andlig sådan, finnas för att klara av den-inte uppgivenhet och besvikelse. Och de som "bluffar och ljuger" tillför inte vare sig  trovärdighet eller kärlek till helheten, och kan dessutom få folk som vill söka in sig i healing/ andlighet att tappa tron och efter det fördöma allt sådant, och DET om något försör sedan det stora, det viktiga, kärnan i pudeln, budskapet.

För man kan inte förvänta sig att alla har ett välfungerande "filter" och tro på sin egen styrka.

Vilken synkronicitet syftar du på förresten, det finns ju åtminstone ett par olika teorier på den grejen Glad?

mulac
0

Tack kära vänner för att vi får fart på våra energier!

I morse tänkte jag (eleven) att jag inte ska bli upprörd över småsaker, jag blev testad på en gång Skrikandes !

Jag hade bytt ut en söndrig skrivare till en annan från en annan dator och installerat drivrutinen men den krånglade i morse och man känner…. men behärskade mig , till slut fungerade det och nu ikväll kraschade den andra datorn, normalt skulle jag bli f………. men jag har inte ……….  Jag är tacksam för jag har flera som fungerar.

Ni kanske tycker det är tråkigt men med allt som sker i denna spännande tid så undrar man.

En text som jag läste för en stund sedan:

"Enbart löftet om ett agerande till slut har lyft vibrationerna på Jorden enormt, och vi vill inte att ni förlorar denna spänning och energi av förväntan. Det kommer att föra er rakt förbi alla försök att hålla er tillbaka, då ni utan tvivel har lagt märke till ett plötsligt uppflammande av negativa utbrott, uträknade att föra tillbaka rädsla och osäkerhet. Håll bara era ögon rakt framåt och tappa inte siktet på anledningen varför ni kom till Jorden vid denna tid. "

Vad tror ni systrar och bröder?

mulac
0

Jag försöker fundera vad som gör att man ljuger och  i mitt fall då jag har ljugit om något är på grund av rädsla. Varför kan man undra, det är lika bra att sluta med det.

Förändringens tidevarv!

[magicadehex]
0

Tack, Mulac för dina kloka ord och insikter

Vänligen/magica

[magicadehex]
0

Minda: Vad är väl en teori?

Synkronicitet är det som sker.

Vänligen/Magica

minda
0

Magica - alltså, jag frågade hur du förklarar det begreppet, motivera liksom vidare gärnaGlad

[magicadehex]
0

#30: Minda: Synkronicitet är orsak och verkan, att dra till sig det ens innersta behöver i varje givet nu.

Vänligen/Magica

minda
0

Den Jungianska "teorin" eller rättare sagt - begreppet om synkronicitet handlar ju mer om händelser eller insikter som är som ofta är vitt skilda och inte har något att göra med varandra och är simultana, meningsfulla (för utveckling av personen OCH mänskligheten, och händelsena eller insikten är identisk.

Så nu förstår jag inte vad du menar med att förklara och definiera det som "orsak och verkan". Orsak och verkarn har mer att göra med "karma" eller benämd med mer avancerad terminologi heter det kausalitet vilket också kan tilläpas till de andliga grejerna inte bara innom det "rationella".

Även i böcker av tex Paulo Coelho och James Redfield behandlas begreppet synkronicitet enligt mer av den Jungianska formen.

Berätta gärna vidare om dittsätt att se på orden, hör gärna mer Skrattande

[magicadehex]
0

#32: Minda, du skrev:

"Den Jungianska "teorin" eller rättare sagt - begreppet om synkronicitet handlar ju mer om händelser eller insikter som är som ofta är vitt skilda och inte har något att göra med varandra och är simultana, meningsfulla (för utveckling av personen OCH mänskligheten, och händelsena eller insikten är identisk.

Så nu förstår jag inte vad du menar med att förklara och definiera det som "orsak och verkan". Orsak och verkarn har mer att göra med "karma" eller benämd med mer avancerad terminologi heter det kausalitet vilket också kan tilläpas till de andliga grejerna inte bara innom det "rationella"." 

Att Jung menar att det inte finns en kausal bindande princip innebär endast att man genom forskning inte kan påvisa ett samband mellan "fenomenen". Alltså man kan inte bevisa det på materiell väg. Det här blir en språkförvirring egentligen. För sedan tolkas det till att det inte är samma sak som orsak och verkan. Men hur kan det vara något annat?

Citerat ur Wikipedia:

Begreppet, som myntades av den schweiziske psykologen Carl Gustav Jung, har dock inte fått något större vetenskapligt genomslag på grund av avsaknad av såväl empiriskt belägg som koherent teori."  

Eftersom saken inte kan bevisas empiriskt så kommer det att förbli just en teori. Vi andligt intresserade å andra sidan ser ju saken ur ett icke-empiriskt perspektiv och kan därför sätta in det i sitt sammhang lättare än vad t.ex. vetenskapen kan göra.

Kausalitet, karma, synkronicitet- same shit :) Om man lägger in Jungs teori om synkroniciteten i hans idé om det kollektiva medvetna så får man ett större perspektiv över hur han egentligen tänkte. Om vi föreställer oss det kollektiva medvetandet och hur det verkar så förstår vi också hur lagen om orsak och verkan fungerar. Karmaprincipen appliceras på alla våra handlingar, tankar, känslor ja, i stort sett på allt som vi är. Därur kommer saker/människor/känslor/budskap och annat som vi behöver i våra liv att dras mot oss. Vi framkallar alltså det vi själva behöver, både- det vi med våra mått kallar för- negativt och positivt för att därigenom hjälpa oss till utveckling.

Vänligen/Magica

minda
0

Erh, what?

Jag  använde ordet teori OCH ordet begrepp, då vi inte verkar förstå varandra tidigare i diskussionen angående ordet "teori".

"Minda: Vad är väl en teori?

Synkronicitet är det som sker."

Just därför använde jag ordet begrepp istället, först och nu båda, då jag anser det klassas som en teori.

Kan inte hålla med om att kausalitet och synkronicitet är samma sak enligt betydelse av ord dock. För synkronicitet är inte orsak och verkan då det är en händelse. Jungs teori om detta ÄR ju knuten till kollektiva medvetna teorin, och om man sätter DE TVÅ oh  plussa ihop det så ser man kausaliteten i kombinationen av dem.

Så egentligen hade du rätt i att synkronicitet sker, men jag kan inte hålla med om att det är orsk och verkan (kausalitet) då synkronication sker på samma gång utan att det finns ett samband mellan händelserna rionet, utan just på den andliga sidan.

Vorde det orsak-verkan skulle det först ske på ena stället och sedan verka som så att det sker på ett annat ställe, som modegrejer och flunssor Skrattande

Ord är ju till för kommunikation, så att vi skall förstå varandra i denna värld, och vill kunna använda dem enligt deras betydelse så inga missförstånd händer, särskilt på webben. Att tillskriva ett ord en annan betydelse än det har skapar oftast besvärligheter.

Men på samma gång har ju alla sina egna uppfattningar av alla ord, och ibland kan det skära sig rejält - fastän två parter talade om exakt samma sak och tyckte lika Skrattande

Därför hejar jag nog på ordbok, och att ta reda på definitioner.

[magicadehex]
0

Minda: Så här säger du:

"Vorde det orsak-verkan skulle det först ske på ena stället och sedan verka som så att det sker på ett annat ställe, som modegrejer och flunssor " 

Men eftersom saker kan verka i ditt undermedvetna så kan en "åkallan" redan ha skett från din sida utan att du varit medveten om det och därför kan det synkront sett se ut som att det sker samtidigt, fast det i själva verket redan har satts igång en process i ett tidigare skede än då det inträffar.

Sedan så säger du:

"Ord är ju till för kommunikation, så att vi skall förstå varandra i denna värld, och vill kunna använda dem enligt deras betydelse så inga missförstånd händer, särskilt på webben. Att tillskriva ett ord en annan betydelse än det har skapar oftast besvärligheter.

Men på samma gång har ju alla sina egna uppfattningar av alla ord, och ibland kan det skära sig rejält - fastän två parter talade om exakt samma sak och tyckte lika Skrattande

Därför hejar jag nog på ordbok, och att ta reda på definitioner."

Skulle du kunna förklara lite hur du menar?

Vänligen/Magica