Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 5126 ggr
Carlo
0

Är jag synsk?

Hej Alla i Andlig utveckling i.f.
Jag tror faktiskt att jag är synsk. Jag drömde t.ex. att jag skulle ha ett oförberett prov och jag vet vad lärarna och eleverna skall säga.
Jag behöver inte ens "vänta" tills dem pratar. Ibland kan jag till och med höra röster som kommer från den  person som jag pratar med (tankeläsning??).
Jag drömde till och med om att vi skulle vinna 100 kronor på Triss lotto.
Det känns som att jag kan "höra" och se saker som inte är normala.
Kan ni hjälpa mig?

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.se & blodgivning.ifokus

[yodhe]
0

Hej!

jag skulle inte benämna dig som synsk, vill kalla det för medial…

Föreslår att du tar kontakt med en healer eller ett medium för att lära dig att stänga ner dina chakran och för hantera din gåva..

Det finns många bra både på Övernaturligt iFokus eller HealingIfokus…

Lycka till

Balettnu
0

#0 Det är väl bra om man kan veta saker i förväg..kanske inte alltid då..men för det mesta.Man behöver inte söka sig någonstans egentligen..ja menar bara för att någon ska tala om för dig, det du redan vet.Här på Andlig utveckling är Sajtvärd och medarb.lugna och bra,ett bra stället där du säkert kan få hjälp och svar - jag själv kan inte så mycket om de hela.

[yodhe]
0

# 2 Nu var ju syftet med mitt svar mer för att ge Carlo en möjlighet att utveckla sin mediala sida och ibland kan det hända att det blir för obehagligt att ständigt"höra och se" astrala väsen….

Visst kan man lära sig mycket både här och på andra sajter på forumet, men det kanske krävs lite annan feedback i  början, beroende på hur långt man har kommit i sin andliga utveckling och livsväg…

Det var det jag kände in i inlägget….

Balettnu
0

#3 Jag tror absolut att ditt svar till Ts är av välmening,men hur kan du vara så säker på att ditt svar är rätt frågade hen om det.

Carlo
0

#1 Okej, ska nog skriva i ÖN! Tack!
#2 Hoppas att en Medarbetare som är bättre svarar snart. Tack !

Hälsningar,
Carlo

[magicadehex]
0

Hej, Carlo.

Jag tror att det här är rätt forum för dig. För att kunna hjälpa dig skulle jag behöva veta några saker: Blir du rädd eller känner dig otrygg med det du ser och hör? Och vad känner du att du skulle vilja uppnå med din synskhet? Jag säger absolut att du är synsk. Mitt första tips till dig blir att läsa böckerna Samtal med Gud av Neale Donald Walsh. De finns oftast att låna gratis på bibblo, och om de inte finns på just ditt bibliotek så kan personalen där hjälpa dig att göra ett fjärrlån. Mitt andra tips blir att läsa på om meditation och försöka känna ut vilken meditationsteknik som skulle passa dig. Daglig meditation är en mycket bra grund, det stärker dig både fysiskt och psykiskt så att du blir en stark andlig och fysisk varelse. Jag vet hur det känns att leva med det du beskriver, det är stundtals ingen dans på rosor. Många som upptäcker den sidan av "andligheten" känner sig speciella, för de kan en annorlunda sak. Det är viktigt att inte falla ner i det "träsket", utan att istället vara ödmjuk och odla sin andlighet, den är tusenfalt härligare att uppleva än några paranormala fenomen.

Välkommen till forumet, hoppas du stannar.

Vänligen/Magica.

Balettnu
0

#5 "´Hoppas att en Medarbetare som är bättre svarar snart Tack"

Det gör dom säkert ska du se.

[yodhe]
0

#5  jag tycker absolut att du ska komma tillbaka hit och läsa av inläggen och framförallt artiklarna, för man lär sig mycket av det, men om du ska praktisera det du upplever tycker jag att du ska se till och få bra feedback….det är en väldig skillnad…

Och ta inte åt dig av vad en skepptiker säger…dom förstår inte bättre…

Gaiatri
0

Hej Carlo,

Om du vill utveckla det mediala eller har rena mediala frågor så är det ÖN som är den rätta sajten.

Här kanske du får lite andra perspektiv och teorier om vad som sker men grundat i den esoteriska tanketraditionen.

Säg gärna vad det är du vill ha hjälp med. Frågorna i #6 är bra för att se lite hur du upplever det.

Carlo
0

#6 Innan jag får mina syner så ser jag ett ljus och hör något väldigt högt. Sen kan jag t.ex. höra en väldigt konstig röst och så börjar jag se synen. Eller när någon pratar med mig och jag vet vad dem ska säga/tänka så känner jag att jag blir väldigt varm och jag börjar höra hans/hennes röst. 
Vad jag vill uppnå? Jag har faktiskt ingen aning. Skulle vilja veta mer om vad som händer med mig och varför!

Hälsningar,
Carlo

[magicadehex]
0

#10: Det som händer dig händer nog för att du är mera mottaglig för de signaler som ligger på den frekvensen. Det fysiska ligger på en specifik frekvens, medans andra dimensioner ligger på andra frekvenser. Jag känner exakt igen det du beskriver med det höga ljudet och att sedan hör man rösterna. Jag funderade också mycket på varför just jag, förut. Numera har jag bara accepterat att jag kan komma åt den frekvensen och ser det inte som något speciellt eller unikt på något sätt. Jag tror det är viktigt att känna efter vad som känns bäst för var och en. Vad har du för intresse med din synskhet? Skulle du vilja arbeta som ett medium? Eller vill du utvecklas andligen?

Vänligen/Magica.

Carlo
0

#11 Medium? Jag vill hjälpa djur. Jag är en total djurvän.. Kanske bli veterinär eller en sån som kan hitta djuren med hjälp av sin synskhet! 
Och när jag sover så kan jag "sväva". Jag ser mig själv uppifrån och jag kan liksom "styra" mig själv. När jag t.ex. ser min hund så vill jag klappa den men min hand går igenom :S Undra vad det är?

Hälsningar,
Carlo

[magicadehex]
0

#12: Det är ut-ur-kroppen upplevelser (astralresor) då du svävar under sömnen. Det finns många bra böcker i ämnet, ifall du vill utveckla det. "Ut ur kroppen" av Agneta Uppman och "Astrala resor ut ur kroppen" av Thomas Karlsson är bra böcker att börja med. De kanske finns på ditt bibliotek att låna. Finns de inte inne kan man be personalen göra ett fjärrlån.

Vilket bra sätt att använda din synskhet för att hjälpa djur. Jag älskar också djur :) Mitt tips skulle vara att börja meditera för att utveckla det lite mer. Meditation är alltid bra. Det finns massor av information på nätet och här på andlig utveckling i fokus, om du använder sökfunktionen på sajten. Det finns många olika tekniker för meditation, det bästa är att känna efter vilken metod som passar för just en själv och sedan lära sig metoden. Sedan kan man börja praktisera hemma.

Jag har sett att många skriver på iFokus och ber om hjälp med att hitta sina djur. Kanske det kan vara ett bra sätt att öva. Att sitta ner och känna efter var djuret befinner sig och vad som har hänt, skriva ner alla detaljerna och sedan skriva till den som efterlyser djuret att du är nybörjare, men att du försöker hjälpa till att hitta djuret och sedan skriva alla detaljerna du fick fram angående djuret.

Vänligen/Magica.

Liveva
0

Hej Carlo,

Med tanke på vad du skriver djurvän mm så rekommenderar jag varmt Emelie Cajsdotter två böcker. Alla Kungens hästar och Zander och tiden. Även om jag inte har djur så älskar jag hennes böcker. Här kan du läsa lite om du vill

http://www.dn.se/insidan/orden-ar-det-enda-som-skiljer-oss-fran-djuren-1.103863

Hon arbetar med telepatisk kommunikation och alternativ bahandling av djur, såsom kinesisk medicin, homeopati och fysioterapi.

Lycka till!

Gaiatri
0

Inne på Healingifokus finns en artikel om Djurkommunikation. Där kanske det finns någon som vet mer om det.

Jag tänker att vi är i kontakt med varandra hela tiden och kan plocka upp tankar, känslor och förnimmelser av varandra. Många plockar nog upp känslor men kanske inte kan identifiera var de kommer ifrån. Jag hör också röster Tungan ute ibland. Jag förstod när jag var barn att jag plockade upp tankar från andra om de tänkte på något mycket starkt och känslomässigt.

En sak som ska hända, tex ett oförberett prov har läraren troligen förberett innan och du plockar upp hans tankar om det. Det går även att telepatiskt föra över tankar och känslor på avstånd. Är du intresserad av att veta om hur förutsägelser kan gå till så kolla upp Akashakrönikan och Astralljuset.

Det jag skulle rekommendera är att stabilisera en själskontakt genom någon bra meditationsform som syftar till det. Själen arbetar genom de högre chakrana (hjärtat och uppåt) och om själen styr energierna som går genom de lägre chakrana så minimerar man risken i detta arbete.

Ska man telepatiskt kommunicera med djur så kommer man att arbeta med solarplexuscentret och då är det viktigt med den högre förankringen av själen.

Läs gärna om Andlig telepati 1 och Andlig telepati 2 

#14 Boken om Alla Kungens hästar hade jag glömt bort. Den vill jag ju läsa…

Carlo
0

Tack så mkt MagicaDeHex och allihopa! Ni har verkligen lett mig till bra böcker! Ska fjärrlåna! :)
Återigen tack så mycket!

Hälsningar,
Carlo

Gaiatri
0

Det kan också vara intressant med dessa artiklar:

Högre och lägre psykism 1 och Högre och lägre psykism 2 

Del 2 tar upp Akasha…

[magicadehex]
0

Carlo: Tack själv, du är en härlig djurvän som vill hjälpa de som inte kan tala för sig själva :)

Carlo
0

#17 Ska absolut läsa! Tack så mycket Gaiatri! Oskyldig
#18 Tack så mycket Magica! Kyss

Hälsningar,
Carlo