Fet råtta i dröm
Hej
Skulle behöva lite hjälp med att tolka en dröm!
Jag drömde att jag var på ett bibliotek(som liknade ett träsk och böcker på golvet istället för hyllor). Jag givk upp för en liten trapp och såg en bok längst bort i hörnet, först såg det inte ut som en bok men när jag kom närmare såg jag att det var en bok som stod helt ensam, den hette "troika?".
Jag började läsa lite i den och sedan var det plötsligt en råtta som var lika stor som två fotbollar fast mer rund och ett litet huvud. Den såg först lite gosedjursaktig ut. Jag sträckte fram foten mot den och såg att den började nafsa efter mig så jag försökte avleda den genom att kasta en sten på den men fokusen var ändå på mig. den bet mig i fötterna och hängde kvar , jag lyckades ta mig loss och gömde mig bakom en man som jobbade på biblioteket, jag klättrade upp på e liten stege av pinnar och kastade stenar på råttan och tillslut träffade jag dess huvud som föll av . Då fick huvudet en ny kropp och kroppen ett nytt groteskt huvud som var laddat med ilska. jag fösökte att bara springa och hörde en kvinnoröst säg: läsboken , huvudet måste kapas 3 gånger. sedan vaknade jag.
Jag har tidigare haft en liknande dröm fast med flera råttor occh efter den drömmen blev jag mordhotad och var med i ett jätte bråk där polis blev involverad, så känner mig lite orolig och undrar vad drömmen har att säga.
någon som kan hjälpa mig ? tack på förhand !

Enligt Solögas bok så är råttors budskap att ha tillit
.Fråga inne på PU, där finns en duktig tjej som tyder drömmar.

Hejsan!
Låter som en livlig dröm den där :)
Troika (troikka): betyder typ "tre stycken", härstammar från en tre-hästsspänn för vagn på ryska, där hästarna är spända brevid varandra, men också ett videospelsbolag som väl inte mer finns, så det finns ju chans att ditt undermedvetnas symbolspråk mer lutar åt den "gamla" tolkningen av ordet- Troikkan var ett snabbare färdmedel, och hästarna sprang med olika stil (den mittersta tror jag travade emedan de på sidorna galopperade), och det var fråga om praktiska hästar, inte liksom estetiska och för "syns skull" hästar.
Och om du måste kapa råttans huvud tre gånger kanske symboliken har någon mening?
Böcker kan ju också representera ens egna minnen, är det något i ditt liv du försökt gå ifrån snabbt och glömma?
Råttan är ju en överlevare, och den är också ett väldigt socialt djur som lär sig snabbt, har du funderat på något som har med utbildning, eller gamla skolminnen att göra, kanske?
Det är ändå intressant, att särskilt råttan vilken huvudet växer tillbaka på är ofta representerad i skräckis-genren av böcer och film, en huvudlös rädsla som man inte kan stoppa (jag tror på att också fundera på den "moderna" symboliken nuförtiden då vi proppas fulla av bilder i media nuförtiden, och dess symbolspråk i viss mån skiljer sig från den "gamla symboliken/arkaiska"), denna dagens behövliga plågoande, då djur som äter as behövs då vi förstör jorden. Du kan ju tänka på att gå igenom och "putsa bort" gammalt tankeskräp som du går och bär på, mönster du upprepar om och om igen fastän de är liksom bevisade att inte funkar :).
Lite lösa tankar, hoppas du hittar något i dem, är helt ny här på forumet.
Det är ändå allra viktigast att du tänker från DITT håll, för vi har ju alla ett eget symbolspråk innanför oss, för den ene är till exempel ormen "farlig och hotande" emedan för den andre är den "härlig och sensuell".
Jag skulle inte oroa mig om jag var du, för som man säger att "oron gnager" på en :)

Ja förresten:
bibliotek-träsk:
träsk/innanför jord/vatten->begravd information (i undermedvetna), vatten är en symbol för såväl kvinnlighet som undermedvetna.
Lite sådär för att förklara varför jag associerade det till minnen och så :D
det enda budskapet jag inte förstår i drömmen nu är tretal?
fick en bok där jag lärde mig en del om andevärlden , har också fått veta att jag är guide till en vännina och hjälpt henne mycket nu .
har också fått bättre kontakt med min själ och mina guider …. men 3tal? jag är förvirrad
Tre (3) står för kreativitet och expansion av tvåan, som ger sig ut och interagerar med världen.
Under dagar, år eller månader som vibrerar "Tre" brukar man träffa grupper av människor och det är tider då man brukar njuta av samtalen med andra och ha roligt. Sådana dagar, månader och år är bra för fester och bröllop, samt för alla typer av sociala aktiviteter. Dessutom är man kreativare och man kan få inspiration när som helst. Man är utgående, glad och sällskaplig och om man inte kan umgås med andra, t ex för att ens vänner har andra saker att göra, kan man känna sig ensam och ledsen. Personer som man har träffat under ettans influens, lärt känna under tvåans influens kan nu fördjupa relationen genom att t ex festa loss, shoppa, gå på bio, skämta med varandra, organisera fester m.m. Personer som har dejtat en under en längre tid kan nu förlova sig eller bestämma sig för att offentliggöra sitt förhållande. Det som också kännetecknar treans influens är bristen på allvar. Att ha skoj är viktigare än något annat.
Om du bor på en gata som vibrerar tre eller om du bor i lägenhet nummer tre, kommer ditt hus hela tiden att vara fylld med människor. Du kommer sannolikt att organisera fester eftersom huset drar till sig många olika människor hela tiden. Du kan alltså räkna med ett rikt socialt liv - men detta betyder så klart även en del intriger, skvaller och dylikt.
TIPS: Om du är nyinflyttad i en stad och känner dig ensam och om du dessutom saknar 3-ans influens, kan du hänga en trea i ditt vardagsrum. Du kan också bära ett smycke med en 3-a hängande runt halsen eller en nyckelring på vilken det står en 3-a. Enligt numerologin och deras förespråkare kommer en sådan handling att förbättra ditt sociala liv.
Här lite taget från nätet, till allmänhetens förfogande….
Twice…
kanske du får en uppfattning om vad 3 vill säga dig….
Ursäkta storleken på texten, det blir så här när jag kopierar in text….