Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 4870 ggr
Quenee
0

Tidigare liv

Någon som kan se eller känna av vem man var i ett tidigare liv? Och OM man har haft något tidigare liv?

[Mariann]
0

Jag är övertygad om att reinkarnation exsisterar…

Gaiatri
0

Jag kan inte se vilken personlighet du var i tidigare liv, men tror absolut att vi alla lever många, många liv. Och att livet fortgår oasett om vi är inkarnerade som en person eller om vi är i en fas mellan två inkarnationer (dvs mellan två fysiska "liv" eller personligheter).

[ElinaQ]
0

Jag kan inte känna av det, men min sambo har däremot ett diffust minne av dödstillfället i sitt förra liv. Han var då en kvinna som förfärligt nog blev våldtagen och mördad direkt efteråt. han får "flashbacks" av detta då och då.

yogflame
0

Det är också en anledning till att vi inte ska minnas allt eftersom det kan påverka det liv vi lever nu. Om något hemskt har hänt vill säga , vissa klarar det men troligtvis inte alla.

Free-spirit-minded
0

Jag tror att jag levt förut. Tycker mycket av mitt liv nu är speglat av mitt tidigare liv. Mitt förra liv dog jag som barn i ett koncentrationsläger i Polen. Jag tycker inte om uniformer, jag tycker inte om fanatiska människor , jag tycker inte om religon. Skulle inte våga åka till Polen ensam, men skulle väldigt gärna åka och titta på ett koncentrationsläger där men i så fall med en buss resa med mycket människor runt om kring mig. Hur jag vet , har sett det i drömmar. Och är det inte sant tycker jag det är kul att tro såFörvånad

Skrattande

Zynell
0

Jag hade en dröm en gång om ett tidigare liv. Drömmen var otroligt verklig och övertygande. Jag var en söt ung flicka på 1940-talet, tror jag. Vet inte vilket land det var. Men jag hade långt, rött hår och jag minns kläderna. En ung kille, som inte var särskilt attraktiv, var kär i mig. Jag förnekade hans kärlek.

Det lustiga är att denne kille var min klasskompis i detta liv. Han var attraktiv och denna gång var det jag som var kär i honom, och han förnekade mina känslor.

Så om drömmen verkligen var ett minne så har vi båda fått smaka på båda sidorna av myntet, så att säga.

Idag känner vi inte varandra och har ingen kontakt. Vi är nog "färdiga" med varandra i detta liv.

[Mastre]
0

#5 En bok som berört mig mycket är "Beyond the ashes - Cases of reincarnation from the holocaust" av Rabbi Yonassan Gershom. Den handlar just om människor med sådana minnen som dina. Vet inte om den finns översatt, men orkar du med engelskan kan den vara värd att läsa.

[yodhe]
0

#0 Jag tycker att, om man inte är van att hantera detta med reinkarnation, ska man uppsöka en teraput i ämnet, för att få bästa möjliga feedback i det man upplever, det finns många bra om man googlar…

bluemary
0

Jag tror som dig *4 Yogflame.

Jag känner som så att man har nog med det som gäller i
nuvarande liv. Om man får veta vad som hände i de förra
så kanske man påverkas av detta.

Jag har fått veta att jag drunknat (jag är jätterädd för vatten)
att mina 9 barn dog och att jag därför valt bort i nuvarande
liv (jag har inga barn). 

Visst kan det vara intressant att få veta skälet till vissa saker men
att mina 9 barn dog känns tråkigt.

Så jag själv väljer nog att inte veta, det räcker som det ärGlad

dontknow
0

Jag har haft syner om min pojkvänn och mig i vårat förra liv. Och att jag var hans mamma men det var runt 1700 talet och jag var en ung mamma så jag lämnade honom på gatan men kom med mat till honom ibland och han dog när han var runt 10 och det är därför jag känner sådant ansvar för honom nu för att mitt omedvetna känner sig skyldig.

bluemary
0

Intressant dontknow!

Då förstår man varför just din pojkvän hamnade hos dig, i
ditt liv.

Jag känner oerhört starkt för min Mamma, jag bara VET att vi
har följt varandra och alltid kommer att göra det.

dontknow
0

jo men det är lite jobbigt i min situation måste jag säga , för att jag är inte kär i min pojkvänn, jag tycker att han är tråkig och inte speciellt attraktiv men jag kan inte lämna honom, har försökt men det slits i mig som att jag överger ett barn och jag kan bara inte. Han har ingen uppfostran från sina föräldrar och inget jobb och väldigt låst av sig och han har aldrig öppnat sig för någon för utom mig och han har varit med om hemska saker som barn ….. allt blandas ihop och jag vet inte vad jag ska göra …. han vill bara vara tillsammans med mig han vägrar vara vänn och det gör saken jätte svår. har hjälpt honom med att fixa utbildning, lägenhet och lite sociala moment . vad tycker ni att jag ska göra?

Zynell
0

#12 Det verkar som om du låser dig fast vid känslan av att du behöver beskydda honom pga hur det gick i tidigare livet. Och han låser sig fast vid att du är hans fötter. Han kanske måste ta eget ansvar någon gång och lära sig stå på egna fötter och inte på dina. Jag kan förstå vad du går igenom, är lite i samma situation. Men försök kanske att få honom att tänka själv. Om han frågar om råd ställ motfråga. "hur skulle du göra?"

bluemary
0

Ja, det är inte lätt "dontknow"

För självklart så måste du få leva på ett sätt som du trivs med,
är du inte kär i pojkvännen så måste det kännas jobbigt.

Det är egentligen bara du själv som kan avgöra.Det låter som
ett jättedåligt svar men om du tycker att det inte ger något…

Men med tanke på allt du har har gjort för honom; skaffa
utbildning, lägenhet och lite sociala moment.
Jag tycker att du gott och väl har "kompenserat" det som
har hänt i erat föregående liv.

Med tanke på vad du har gjort för honom så har du nu all rätt
att leva ditt eget liv.

Eller vad anser ni andra ?

dontknow
0

men jag har kännt ansvar från första gången jag såg honom, så det är inte att jag låst fast mig, synerna fick jag inte fören efter jag fixade lägenhet. När han och jag var i lägenheten så fick jag hela tiden känslan av att jag skulle lämna honom och vi hade ett jätte bråk och vi hade en time out men jag åkte hem och fick som ångest och det var svårt att släppa jag kände mig inte färdig med honom. Vi försonades och jag försöker få honom att göra rätt och pushar honom till att bli det bästa han kan bli och han väljer alltid enkla lata vägar som sabbar hans liv och jag vet och ser att han är kapabel till mycket mer och det gör ont i mig att se det gå till spillo, och jag har aldrig känt så för någon annan , det är bara som att han vore min son plus sex haha

bluemary
0

Fungerar sex så är det ju alltid ett plusSkrattande

Jag tror att det enda att göra att du stannar ett tag till tills du
känner att nu är det bra, nu vill jag inte längre.
Du bör nog känna till 100% att du kan gå utan att du för
ångest och mår dåligt.
Lämnar du honom så kanske du kommer in i en jättejobbig
period.
Så kanske att du försöker ett tag till tills du känner att nu
är det dags. Det bara är så. Punkt slut.
När du känner så, så är det nog rätt tid !

Kram !

kram !

[Mastre]
0

#15 Du har inte ansvar för någon annan än dig själv, men det är ju lätt att säga… Jag tror du behöver bearbeta dina känslor från det förra livet, så du förstår att det inte var ditt fel att sonen dog. När du kan acceptera det kan du också släppa dina skuldkänslor mot pojkvännen i det här livet, och släppa honom fri att ta hand om sig själv.

dontknow
0

jag vet men får nog vänta tills jag är redo att släppa, jag vet inte om han dog i förra livet , det jag såg var att han var en pojke som satt vid leran och jag kastade mat till honom i smyg och kände mig skyldig och en dag var han borta och jag fick ännu mer skuldkänslor och jag atar att han dog eller att något hemskt skedde men jag vet inte säkert vad som hände för det slutade där, efter jag hade synen så kollade han på mig och i hans ögon såg jag som besvikelse och ilska och jag frågade honom vad det var och han blinkade och var sig själv igen och sa bara inget och det var lite jobbigt att ta det med:( men som sagt ska bara vänta tills jag kan släppa och jag känner att det är inte lång tid kvar med honom. tack för att jag fick era tankar och tyckande det hjälper mycket !

KyssKram!

bluemary
0

Lycka till och du vet var vi finns !

Kram!Kyss

bluemary
0

>

Free-spirit-minded
0

#18 Jag har varit med om samma fast vi var aldrig ihopa, tyckte om honom fast egentligen inte, inte i detta livet iallafall blev ganska förvirrande när man inte riktigt kan hålla sär dem. Vi har ingen kontakt nu men nån del i mig saknar honom ändå fast det är bäst så tror jag

dontknow
0

vet vad du menar !

dontknow
0

Har gjort slut med honom nu , hade ett jätte gräl och han slog mig så nu ska jag bara släppa honom eller försöka.

bluemary
0

Om han slog dig så vet du du nu definitivt att du gjorde rätt !
För har han gjort det en gång så kan det bli två.

Stå på dig nu ! Stor kram !

Free-spirit-minded
0

#23 Ja absolut släpp honom. Det du gjorde i ditt förra liv kan du inte ta ansvar för i detta livet, omtändigheterna då kanske gjorde att du inte hade de val du kanske har idag. Ingen har rätt att slå någon.

dontknow
0

det var tredje gången .. :( men det har ju varit det där att jag inte kunnde släppa och sprang tillbaka tillhonom även om han höll på så:( men nu så är det verkligenn slut med hela den där relationen ! känns lätt och tomt:(

mayolica
0

Man ska aldrig någonsin acceptera att bli slagen och/eller kränkt i ett förhållande. Bra att det blev slut.

~ mayolica ~

VoxCelesta
0

Jag känner själv av mycket från mina tidigare liv. Jag tror också att det man inte uppfyllde i sitt tidigare liv är det meningen att man ska jobba med i det här livet.

Som exempel så sjunger jag mycket. Vet inte ens själv vad jag har fått den rösten ifrån. Och det folk säger till mig är att jag har en otrolig förmåga att beröra med min sång. Det händer alltid att folk sitter och gråter när jag ska sjunga. Hm, hur kommer detta sig egentligen…

Men sen fick jag hjälp av en kompis som är kinesiolog som sa att jag i ett tidigare liv hade varit en operasångerska osv. Jag skulle en kväll till en föreställning eller liknande för att sjunga. Men något hände på vägen dit och jag kom aldrig fram. Jag fick inte chansen i det livet att få beröra folk med min röst.

Det konstigaste är att jag faktiskt sjunger opera… Och jag har egentligen aldrig varit speciellt intresserad av det. Det är rätt mycket att fundera på.

Huygens
0

Tror ni det är bra att vi tar reda på vad vi gjorde i tidigare liv? Vi har ju trots allt fåtts att glömma allting i denna inkarnation från tidigare liv, och det måste ju finnas en anledning till den glömskan?

yogflame
0

#29 du vet att om man blir upplyst sa kan man komma ihag dessa saker.Precis som buddha med flera.

Man kanske da far upp nan tanke och om man mediterar pa det kan man komma at det i det undermedvetna.

tank dig sjalv om du kommer ihag alla liv da ar det inte sa roligt langre och da kanske man inte vill komma tillbaka till jorden sa det kanske ar guds satt att folk ska valja den inte ska valja den goda vagen pga att dom trottnat pa att komma tillbaka till jorden hela tiden.

Det ar nog sa nar man trottnat pa alla saker , allt finns i ens undermedvetna och vissa saker tankar kan man ha fran forra livet. Barn som tex ar tysta och inte lekfulla har nagot hemskt med sig fran forra livet darfor ar dom sa tysta.

Vissa kanske inte gillar hoga smallar dom kanske vart i krig eller nagot sadant. Sa genom sina tankar man har kan man klura ut vad man gjort i tidigare liv aven om det kanske ar kompliverat sa kan man ha en viss aning.

Ett annat bevis om man ska saga sa ar att man kan vara syskon i familjen men helt olika varandra som person. Detta pga att sjalen inte ar syskon om man sager sa. utan ar formade fran foregaende liv vissa ar elaka onda vissa ar goda.

sa det ar fullt mojligt att man har ett gott och ett ont syskon i samma familj.

Zynell
0

#30 skrev: Ett annat bevis om man ska saga sa ar att man kan vara syskon i familjen men helt olika varandra som person. Detta pga att sjalen inte ar syskon om man sager sa. utan ar formade fran foregaende liv vissa ar elaka onda vissa ar goda.

Låter intressant. Det får mig att tänka på min sambo och mig. Vi är som natt och dag. Vi har snart varit tillsammans i 10 år och har en son, men det går inte att hitta två personer som är mer olika varandra! Och då menar jag BOKSTAVLIGEN! Några ex: jag är djurmänniska, men inte han. Han är utomhusmänniska och jag inomhus. Han älskar naturlivet, camping, trädgård - jag avskyr det. Jag är väldigt organiserad av mig, han är det deffinitivt inte. Det är väldigt sällan vi är överens om något, vi har dessutom olika kommunikationsnivåer som irriterar mig enormt. Så fort jag tycker om något så bara VET jag att han inte kommer att tycka om det. Jag har ofta funderat vad detta kan bero på. Kan vi ha varit ovänner i ett tidigare liv på något sätt? Vem vet …

tilja65
0

Jag tillhör de som tror att det är viktigt att göra upp med de gamla liv som medför blockeringar i vårt nuvarande liv. Jag inser mer och mer hur viktigt det är för vår egen personliga och andliga utveckling. Det finns olika sätt att göra detta på, ett mycket effektivt sätt är genom regressionsterapi, som jag också jobbar med. Läs mer www.harmoniqa.se om du är nyfiken.

Ju fler liv jag själv varit inne i och ju fler blockeringar som lösts upp från dessa, ju djupare insikt får jag. Det blir också otroligt mycket lättare att hantera vardagen då det vi har svårt med bitvis luckras upp.

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

Kethy
0

Tidigare liv…..

Detta har jag hjälpt folk med: att komma i kontakt med sina tidigare  liv , delvis genom regressioner eller medial vägledning eller genom readings där jag ser var du har left/varit och vad du behöver i detta jordeliv, vad du har medtagit från ditt förrs jordeliv

Mail kethys@live.se

Quenee
0

Kethy: Var håller du till?

CherryIce
0

Jag skulle gärna vilja veta om mitt tidigare liv…… Men det är nog inte meningen att jag ska det. Inte nu iallafall……. Glad Är faktiskt lite avundsjuka på dem som ha sett lite av sitt tidigare liv Tungan ute

Howliten
0

Jag har gjort regressioner och har hittills upptäckt 4 tidigare liv. Mina livsöden i dem har varit olika. Vid 3 tillfällen av dessa var jag man, i detta liv är jag kvinna. Det har varit spännande att uppleva dem och vad/vilka jag möter i mitt liv idag som fanns med då. Jag använde mig av Kristina Wennergrens CD Regression. Första gången blev inte så bra för jag mer lyssnade för att få veta vad som sades i nästa steg. Men 2:a gången var det kanon. Ibland kommer jag en bit in i CDn men känner att jag inte riktigt är med, då bryter jag och provar en annan gång. Det är bara att prova. Lycka till! Skrattande

Jag är glad. Är du?

FetOchGlad
0

#0 Du var ett utedass.

Myzelon
0

hej hej.! jag har haft många olika drömar som jag drömmer om och om igen och det är ända sen jag vart jätte liten men en av drömmarna har fastnat så hårt att jag nästan själv blir rädd att jag ska drömma den igen… den är så svår att förklara men kan alltid försöka..

jag är en liten tjej och jag ska gå genom nån lång koridor kan man säga fast det är bara ljus och plötsligt så är det något stort som står och kollar på mig med arga ögon och sen så är jag på en grön äng och sen så får jag flera ton sten över mig jag försöker ta mig ur men det känns som att leta efter en nål i en höstack.

och varje gång jag drömmer den hära så vaknar jag av att jag det rinner svett av mig och även om jag föröker somna om igen så  börjar drömmen om och om igen.. jag blir så rädd och jag blir så ledsen att jag vet inte vad jag gör med mig själv när jag väl drömmer den drömmen för jag känner ingen smärta verkar det som för nästa morgon så kan jag ha blåmärken och blod i sängen och i ansiktet och på golvet.

jag kommer ihåg att jag låg i en vårningsäng förut och jag vart och drömma den drömmen om jag "rammlade" ner från sängen och kröpp upp igen sen låg jag på golvet igen men då låg jag kvar men då kommer min mammas sambo och lägger upp mig i sängen igen och det fortsätter att jag rammlar ner från sängen. och det ända jag kommer ihåg är att jag vaknar av att ha ont i kroppen och är blodig..

visa dagar när jag ska gå upp så kan det komma upp bilder i huvudet på mig från den drömmen och jag börjar må så dåligt.. jag föröker tänka på något annat men det är svårt men det brukar försvinna efter ett tag som tur är..

vad kan det hära betyda kan det va något som har hänt mig i mitt förraliv eller? eller kan drömmen betyda något annat som tex att det kommer att hända?

snälla, hoppas det är någon som kan hjälpa mig….kram

Liealia
0

jag tror att några personer hamnar leva sitt liv på nytt eftersom det fattas pussel bitar från deras förra liv, medan andra andar går rakt in i ljuset till nirvana för att leva i frid. Om du känner dig förvirrad på några platser eller plötsligt åker till en stad där du aldrig med ditt nuvarande sinne satt din fot på och ändå känner igen platsen kan det vara ett tecken på att det fattades pusselbitar i ditt förra liv.

Liealia
0

hej, Myzelon.

på tal om din dröm. jag har haft ungefär likadan bara att jag inte blivit mosad i den, nej det är så att vdet var en röst som sa åt mig "du borde inte vara här" men jag tror att det var på tal om andar. din dröm mot andra sidan verkar det som om det fattas något från början av ditt liv. var det möjligen något som hände när du var 4-6 år som du inte förstår varför det hände eller har någon du känt dött och du vet inte varför den personen dog? sätt dig ner och fundera ta fram gamla fotografier och sök innanför dig. kommer du på något? skicka mig då ett svar.

Myzelon
0

Hej Liealia

tack ska du ha..det ända som hände när jag va runt 4-6 år det var att min mamma och pappa flyttade från varandra och än idag så vet jag inte varför dom gjorde det.

men om jag tänker efter lite så brukar jag tänka på saker när jag är ute och går för mig själv, men jag vet inte om det har något med det hära att göra..men jag tänker jämt på hur jag skulle göra om det var någon som skulle komma/hoppa fram framför mig och försöka döda genom att hugga mig med en kniv i magen, jag blir och tänka på hur jag skulle göra för att stopa blodet och vilja som skulle hjälpa mig… 

men jag ska försöka leta i bilder och i gamla filmer om något som kanske har något med det hära att göra.. kram

Liealia
0

Hej igen !

jag tror att jag komit på någonting om din dröm..

det är en ganska lång radi ramsa så … om du kan vänta till 5 augusti när jag far till mamma, för jag har mer tid att skriva där .Skrattande pappa gillar inte mitt tredje öga, han tror att det skadar mig…nja…

hoppas du hinner vänta! kram…

Liealia
0
Myzelon
0

okej Skrattande jag har väntat länge på att få ett litet svar om det hära och då tror jag att jag klarar av att vänta en stund till Glad 

det skadar nog inte dig.. du kan nog bara skada dig själv om du använder det fel om man säger så..

men skriv då när du kan jag väntar iaf :) kram