Energi tjuvar
Hur ska jag kunna stänga igen mina chakran så att dom så kallade energitjuvarna slutar att sjtäla al min energi så att jag blir totalt utpumpad, har haft så här så lång tid jag kan minnas och det är förödande för min hälsa. Jag har provat med avslappnings band men det funkar bara tillfälligt.
varma hälsningar
tessifess
Innan jag förstod det här med chakran och hur de skulle öppnas och stängas, så talade jag inåt till mig själv.
Jag ropade(invändigt) inåt tills jag kände responsen i kroppen tills jag var medveten om mina ord rent fysiskt..
Sen bad jag helt enkelt om hjälp att stänga ner. Det funkar för mig.
Sen är det övnings sak detta med chakran och det överlåter jag till någon annan att berätta om./Rore
Hej Rore tack för ditt svar, jag försöker verkligen att använda dom råden jag fått t.ex djupandning, avslappning osv men det funkar bara för stunden sen när jag möter dom här människorna så är det färdigt igen, jag undrar om dom är medvetna om hur skadliga dom är för ovärlden 
Jag ska prova din metod oxå, tack för att du tog dig tid,
ljus och värme till dig.
Det fungerar för mig. Under en tid så gjorde jag på det viset varje morgon när jag vaknade och var i stillhet.
På något mirakulöst sätt så fungerade det, utom ordentligt.
Lycka till.
Ljus och kärlek till dig.
Det är ju i huvudsak solar plexus som vi dräneras genom, så att använda rores metod och be om att solar plexus inte är så öppet och genomsläppligt.
kalla på beskydd, det kosmiska ljusets beskydd, är en annan metod. Ärkeängeln Mikael är den som står för det.
Ibland kan man be änglarna om att det placeras en femuddig beskyddande stjärna framför sol pl. Eller man ka se sig gå i en pelrare av ljus att man är beskyddad till alla sidor. Beskyddet är ju också för att man inte ska låta "saker" påverka en och som gör att man dräneras.
Higly sensetiv persons har ju ofta problem med detta fenomen mm.
Jag tror att du kan ha borelia….
#6 trötthet kan grunda i många saker , jag antar att du är lite synsk om du nu kan påstå detta, stämmer det?
Isåfall undrar jag vad min trötthet beror på ?

har precis samma överkänslighetsproblem.
jag har därför svårt att vistas bland vissa människor.
ibland drar jag in så mycket av deras energi att jag får svårt att skilja på min egen sinnesstämning och deras.
jag har många gånger trott mig vara deppig, men när jag kollat efter grundligt i mitt inre var jag inte det. det var någon annans tunga energi jag gick och bar runt på.
ska oxå försöka arbeta på mitt beskydd. men det blir inte lätt.
Tiamat:jag har samma problem som du,känner mig ofta trött när jag är ute,men när ja går hem och kan vila någon timme då går tröttheten oftast över.Precis som du säger,det finns människor som bara drar all energi ut.Jag blir väldigt spänd i nacken och axlarna har jag oxå märkt.

#9….exakt!!! spända axlar och nacke har jag ständiga problem med och det är jobbigare än det låter.
jag gjorde självtestet på länken mariann gav (inlägg 5) och jag kammade hem 18 poäng!!!
inte illa må jag säga.
jaha ,ska testa mig oxå.få se hur jag är.varför är vi så stressade då?hehe
Pröva Ambres (?) föreslagna metod. Låt dej inte affekteras av konflikten, ingen vrede, irritation, rädsla. Ställ dej som en utomstående oberörd betraktare och betrakta även dej själv, sänk tempot och iakta händelseförloppet.
Titta på dej utifrån som du vore en staty av plast och titta därefter bara på situationen med energitjuvarna.
Betrakta enbart läget som en möjlighet att komma ett litet steg närmare att hantera en besvärlig situation, se det inte som lösningen.
*host*
Idag försökte jag tekniken med neutral icke-konflikt på en energitjuv. Det gick inget bra. Fast antagligen bättre än vad det hade kunnat gå.
Jag tar nog tillbaka att det fungerar bra med icke-affektion. Det fungerade visst bara aningen bättre än dåligt. :)
Puh… Nu sitter jag här på kvällskvisten ublåst och energistulen.
Jag behöver miljöombyte.

Energitjuvar!!!
Något som kan vara bra o ha när man är ute i bland människor är o ha något på Huvudet…
Sen bekantar som man har som Enegitagar.Får man ju försöka o bli av med…
Det är ju inte så lätt, om det är någon som man måste vara på grund av Skola Jobb…
Det är en svår sak o komma ifrån.För vi vill ju alla må bra…
#13 Att lära sig att inte bli affekterad i en konfliktsituation kan ta tid. Det är bara att fortsätta att arbeta medvetet med det så kanske det ger sig. Jag tänker att det är precis som Mariann skriver att det är solarplexus som är för öppet. Det är ganska bra att försöka att inte ge energi till situationen eller personen genom solarplexus och försöka istället att fokusera på hjärtchakrat.
Jag har jobbat medvetet med olika sådana metoder under flera år och bit för bit lär jag mig mer om hur jag fungerar och hur jag kan förhålla mig till olika situationer och personer. Man får prova på olika sätt och exprimentera.

Jag läser en bok nu som handlar om energipsykiatri, den heter " positiv energi" av Judith Orloff.Det handlar mkt om en slags personlighet som läkaren kallar " empatiker" ( läkaren är en sådan själv).
Empatiker har lätt att kunna känna in andra och även ta på sig deras bekymmer, läcka energi, bli trött av att vara i folksamlingar etc etc.Med andra ord ett öppet tredje chakra.Där finns många enkla, jordade tips om vad man kan göra för att stärka sig själv.
Att bara skylla på " elaka energitjuvar" är ju inte riktigt rättvist, för vi bär ju själva ansvaret att inte tillåta dem att dränera oss, det är vår egen uppgift att vakta och bibehålla vår kraft.Och det är en av sakerna empatiker kan ha svårt för
.Men med mkt övning och vakenhet kan man finna ut mönster i sitt egna beteende och se när det fungerar bra / mindre bra. Det är ett livsprojekt
Lycka till.
Rore gick genast in i förådet och plockade fram just den boken,,,,,
Lite skamsen ska erkännas
,, men ändå lite leende
.
Tack för att du väcker mig szirius. Jag köpte den boken för flera år sen,,,,så det kanske är dags nu,,,

*17 den är jättehärlig.Lite tjock, man får ta det pö om pö.Hon skriver så bra, för hon bjuder på sig själv och sina egna ständiga misstag,det är lätt att känna sig avslappnad då
.
Jag tror att väldigt många kan känna sig träffade av att vara just en intuitiv empatiker
Ja, nu är det nog dags! Allt sker av en anledning

Hej!
När jag gick min mediumutbildning diskuterade vi energitjuvar och jag hade då lite svårt att ta till mig det min kursledare sa. Nu har jag arbetat ett tag som medium och själv fått till mig och uppleva det hos sa.
Tidigare idag satt jag faktiskt och kanaliserade en text om just energitjuvar. Det känns som om det kommer att komma mer text framöver men jag känner att jag ska publicera den här ändå.
Detta kom fram:
Angående energitjuvar.
Detta är ett uttryck som blivit populärt sätt att förklara den trötthet och dränering ni människor ibland upplever bland mycket folk eller vid konflikter. Som många märker vid försök att "stänga" era chakran så går det inget vidare. Det beror på att människan kan egentligen inte leva med stängda chakran. Det är era energicentrum och faktum är att ingen annan människa kan dränera er på energi! Det som händer när ni känner er dränerade är att ni på grund av oro, irritation, rädsla osv helt enkelt stänger av uppåt. Ni tar inte enot den gudomliga energin på samma sätt som ni gör när ni mår bra. Det bästa ni kan göra när ni känner er dränerade är att be era skyddsänglar om hjälp att istället skapa kontakten uppåt istället för att stänga av. Det finns inget på denna jord som kan "ta" energi ifrån er. Energi omflyttas ibland men försvinner aldrig och ni kan lätt få energi igen. Känner du dig dränerad så är det alltså inte något "fel" på vare sig dig eller någon annan. Du har bara velat skydda dig själv och på så sätt kopplat bort lite extra.
Kanaliserat från Rafael
Åter text från mig. I början när jag jobbade så kände jag som ni mig ofta dränerad efter konflikter osv och provade de tis jag fick från ett medium jag mediterade hos ibland. Jag skulle stänga, stänga, stänga hela tiden och fick ibland "bannor" av min lärare för att jag inte lykades.Inom mig kände jag dock att nej…det här funkar ju inte. Det måste finnas ett annat sätt. Jag fortsatte ett tag efter att jag börjat på mediumutbildningen att försöka stänga mina chakran. Tillslut bestämde jag mig för att lyssna på mina änglar runt om mig och också min nya lärare Maria som arbetat med änglar sedan barnsben och är oerhört duktig. Jag slutade kämpa med att stänga mig. Istället mediterar jag varje morgon. Hejar lite på mina änglar och ber dem vara med mig idag. Precis som Eric Pearl säger i sin bok "Väck din inre healer" får jag till mig att vi behöver inte hålla på med en massa ritualer osv i våra liv för att beskydda oss för det vi egenligen uttrycker är att vi är övergivna av gud och skyddsänglarna. Och det blir vi aldrig. Dock….det Pearl inte nämner förmodligen för att han inte jobbar med änglar själv är att de alltid finns hos oss men ändå respekterar vår fria vilja och tränger sig inte på i vårt liv aktivt om vi inte ber dem om det. Precis som Maria sa känner jag mig nu nästan ALDRIG dränerad och trött. När vi har tillräcklig kontakt med vår egen själ och de änglar vi har runt om oss så känner vi oss sällan rädda på samma sätt, vi behöver då inte "dra oss undan" och tappar inte kontakten uppåt.
Det jag märkt gav mest nytta var alltså att fokusera på att meditera - och då att meditera med de själar som har höga vibrationer och slutat inkarnera. Inte våra släktingar - de får gärna komma och hälsa på o prata med huvudkontakten är högre. Det gör mina vibrationer lättare och behagligare och mer likt min själ. Då når jag också "mitt inre jag" lättare. Jag måde också bra när jag ändrade min inställning till själar runt om oss. Både "levande" och "döda". Alla människor finns här för både sin egen och varandras skull i min mening. Vi lever här för att lära oss. Vi gör alla så gott vi kan efter de kunskaper vi har skaffat oss. En gång när jag var ledsen över en konfilkt och hur människor kan bete sig fick jag från vägledarna "Se dem som barn Sofie. När du jobbar med dina barn ser du att barnen gör så gott de kan. När de gör något som inte är bra säger du ifrån och så småningom lär de sig rätt och fel. På samma sätt funkar det med människan. Stå upp för din sanning och det du känner är rätt så är du med och utbildar andra. Precis som andra människor är till för att ta fram saker i dig som du behöver lära dig för att komma närmare målet att inte längre behöva inkarnera". Jag slutade också att se spöken som något jobbigt. De är ju själar precis som vi levande. De bär i döden med sig rädslorna de hade i livet som håller dem tillbaka. Vill inte jag då precis som barnen hjälpa dem att komma vidare, förstå dem och också lära mig av dem. Jag lärde mig att onda andar finns inte. Ibland kan de dock på grund av sin okunskap och rädsla försöka skrämma oss. Men…så länge jag inte är rädd för dem… så är det inga problem. De kan inte göra mig något. Vägledarna berättar att den dränering vi känner när det finns andar och spöken runt om oss är ofta deras hjälplöshet. Deras frustration.
ojoj vad det här blev långt. Jag har egenligen mer att berätta om men sparar det :) Mitt…långrandiga tips är dock att fokusera inåt och stärka din kontakt med din egen själ. Efter att ha provat flera olika vägar känner jag nu att inget finns som kan dränera och skada oss i verklig mening och att tröttheten faktiskt kommer inifrån istället för utifrån. Den finns massor med bra meditationsskivor och en kurs jag gått som hjälpte mig mycket så är det något som är intresserad så bara skriv en liten rad.
kramar till er alla
Jag skulle tipsa dig om, som jag såg att någon annan också skrev att göra dig av med de vänner som är energitjuvar. Lättare sagt än gjort..=)
Eller att lära dig "blocka" dom.
Ett handfast tips som hjälper när man tränar sig på att inte läcka genom Solar Plexus är att bokstavligen "tejpa över naveln". Kirurgtejp duger utmärkt.
En period när jag "läckte" mycket hade jag tejpat fast en liten snäcka över naveln och varje gång jag befann mig i en situation där jag märkte att jag "tappade energi" så knackade jag lätt på snäckan och vips, hade jag kontroll över min egen energi.
Ett tips så gott som något… och jag gillar när det är praktiskt 
Man kan också låta det negativa bara passera runt omkring sig istället för genom sig. Som vattnet flyter runt omkring oss, men vi tar inte in det. Vi kan alltid välja hur vi vill reagera eller om vi ska reagera alls. Det är våra egna reaktioner på andra som gör att vi läker energi.
Man ska leva som lotusblomman ibland lera men fortfarande så är den vit och fin och ej påverkad av leran.
Så ska man försöka leva här i världen. agera men inte reagera.
#23: Huvudet på spiken! 

Hejsan t.
Förstår att det kan vara jobbigt med en sådan upplevelse av "energitjuveri". I all korthet:
Härifrån är tanken att om den upplevelse uppträder ofta, har vi varit alltför öppna för influenser via känslokroppen, att vår vanliga förmåga att "stänga till" blivit försvagad.Denna öppenhet kan ha varit under lång tid, och är därför inte alltid lätt att "stänga till".
Ett program bör sannolikt omfatta olika träningssteg som också torde ha individuell prägel, varför ett visst givet svar inte kan ges som gäller alla personer.
MEN:
En enkel grund att:
+ Bli medveten om själva den emotionella öppenheten.
+ Bli varse "signaler" om att - under en tid - undvika att möta vissa personer som tenderar att - omedvetet - "låna" eller "få näring" av samtalspartnerns egenenergi via känslokroppen.
+ Att kontinuerligt öva sig att bli mer tydlig, att säga "ja" när tanke och känsla säger "ja" och att säga "nej" när tanke och känsla säger "nej", dvs att undvika att "vela" fram och tillbaka - detta då osäkerhet medför ett omedvetet behov av att få accept av andra människor genom att "hålla med".
--
Hoppas att något att ovanstående kan vara dig till gagn.
med de bästa hälsningar
gma
LivsCoach och Kursledare
Varmt tack sophiegrace för att du delar med dig av den kunskap du har plus det du kanaliserade från ängeln Rafael!
Värdefullt