Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 9062 ggr
NaimaG
3

Han stärkte min själ.

Vet inte om detta är rätt forum men jag har en otrolig berättelse jag vill dela med mig. Den är helt san in i minsta detalj och har hänt i verkligheten för mig många många år sedan.  

**Det finns inget bättre än att vakna upp en morgon och vandra ut i skogen, lyssna på vinden som slår bland trädtopparna, fåglarna som sjunger och se ekorrar hoppa från träd till träd. Kanske stannar man till och matar en och annan fågel eller får känna den där närkontakten med det vilda. Men det mest magnefika är att sitta på det där speciella berget med klänningen viftandes i vinden och blicka ut bland träden för att sedan upptäcka att man inte står där ensam utan bredvid dig finner du en stor och ståtlig hjort med magnifika horn som bara står med ett avstånd på 30cm, detta hände mig.

Många år sedan satt jag på ett berg en solig morgon och lyssnade på fåglarna och vinden. Helt ensam måste jag ha suttit där i ungefär 30 min och bara drömt mig bort när jag upptäcker att jag inte är ensam. Bredvid mig finner jag en manlig hjort med de mest enorma hornen jag någonsin skådat. Sakta reste jag mig upp och stirrade på hjorten som i det ögonblicket vände sig och mötte min blick. Öga mot öga stod jag nu med en hjort utan att veta vad den egentligen ville. Jag förstod att flocken kan inte vara långt ifrån så jag böjde mig ner och säknte huvudet för att visa att jag inte vill den illa men jag tror den redan visste det, annars hade den aldrig varit där. Medan jag höll mitt huvud sänkt tog hjorten ett steg närmar och plasserade sin mule i mina handflator, i det ögonblicket trodde jag att jag skulle fälla tårar, sedan vandrade den sakta därifrån och jag reste mig upp och titta efter den. Det var första och sista gången jag såg den hjorten trots att jag gick tillbaka dit varje dag i hopp om att den skulle komma tillbaka.

Frågan jag alltid haft är vad ville den och varför var den inte rädd för mig?! I senare dagar har jag nu kommit att veta att just djuret hjort är mitt kraftdjur och att jag har stått öga mot öga med en vild hjort är en underbar känsla. Men tack vare denna hjort vars minne sitter nära mitt hjärta är jag en naturmänniska och lever ett med den i fullständig harmoni.**

Pagan
0

wow vilken …upplevelse. Så livsavgörande. Tack!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Mariann]
0

fantastisk upplevelse! Glad

och ett jätte tack för att du delar den med oss, var mycket fint att läsa.

Kram

Cathy
0

Whaow otroligt, det låter nästan som en dröm. Hjortar som brukar vara så himla skygga djur. När du skrev att det var ditt kraft djur tänkte jag att det var nog någon speciell mening med att den kom till dig just då, den ville säga dig något, ge dig kraft kanske. Hur vet man vem man har som kraft djur?

NaimaG
0

#3 Jag fick reda på vilket kraftdjur jag hade genom ett brittiskt orakel. Men vad den hjorten hade för mening att komma till mig just då vet jag än inte idag.

szirius
0

Hjortens budskap: att utvecklas och förändras ger dig mod och frihet.Gå med stolthet -du vet vem du är.

Detta är taget från boken " djurens språk" av Solöga, som kan kommunicera med djur.

Kyss

Jag har själv haft en liknande upplevelse i skogen med ett rådjur, som kom så nära så att jag skulle ha nuddat henne om jag sträckt fram handen.Det är underbara möten som man bär med sig resten av livetGlad.( Rådjurets budskap är att se kärleken i allt.)

NaimaG
0

#5 Det budskapet för hjorten stämmer så bra på mig. Jag utvecklas och förändras radikalt för var dag som går och är alltid stolt.

gyllenehjartljuset
0

Vilken underbar upplevelse.Glad

Tride
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Underbar berättelse! KyssSänder en bild från ett möte jag hade i somras.Glad

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

szirius
0

#8 också ett rådjur, va? Se dess budskap på #5 FlörtKyss

Tride
0

Jo, ett rådjur.Kyss

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

amier
0

Jag blev rörd av din upplevelse. Kände stark vad du upplevt. Så vad viktigt det är att vi kan dela med oss . Då sprider vi känslan. Känner mig starkt berörd. Tack.

Soul1973
0

Verkligen härligt

Du undrar vilken betydelse det nära mötet hade?

Du blev starkare och du vet nu din uppgift. Din styrka kommer du nog att använda för att få andra att hitta sin kraftkälla.

Ditt sinne är mycket mer öppet nu än tidigare - Det är en stor styrka.

Låt känslan leva kvar och dela den gärna med andra. Känn styrkan och tryggheten så kommer du att utföra godhet & underverk för dina medmänniskor, djur och växter.

[mossquinnan]
0

KyssGuuudars vilken otroligt underbar upplevelse..

Tänk vad mycket fint man kan få läsa på denna *Ö*

Kram på dig!!

NaimaG
0

Jo, det är ett minne för livet.

InaIna78
0

Vilken fantastisk upplevelse! Det är såna här ögonblick man kommer att komma ihåg resten av sitt liv, de som betytt någonting, de som berört… Guld värda! Du kan skatta dig lycklig att du fick uppleva detta!
/Ina

Gaiatri
0

En sån härlig upplevelse och fin kontakt med hjorten. Glad