Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 3064 ggr
stillness
0

Det är mycket nu

Tänkte ta och skriva här lite saker ur mitt liv, i min nuvarande Livssituation!

Jag har kommit långt på min resa i mitt liv själsligt, Personligt och jag är väldigt tacksamför det,

Men man får inte glömma av att varje dag måste man kämpa,Livet är nog så för oss alla.

Jag skall summera min livssituation lite snabbt utan att gå igenom alla jobbiga saker.

Jag är arbetslös sedan flera år, jag har jobbat förr med en del olika saker men sedan kom en väldigt hemsk grej in i mitt liv och vände upp o ner på allt och lite till.

Under dessa 4 år har jag kämpat igenom helvetet uppriktigt sagd, har varit med om allt ångest , livskriser deppression allt.

Nu när man börjar bli mer o mer stark känner man det, att ens praktiska Liv Med Arbetsförmedlingen (Arbetsförnedringen) och andra myndigheter bara Krossar ens själ rent sagt, Jag har blivit Svekt och ärrad så många många gånger av Arbetsförmedlingen och nu även försäkringskassan.

Man blir sjuk av systemet, när man försöker ta sig upp och få ordning på sitt liv

Jag är en ärlig kännslo Människa och jag sade till min handläggare på arbetsförmedlingen att jag har psykolog kontakt sedan 1 år tillbaka och att jag sakta börjar läka ifrån Posttraumatisk stress tackvare via AF bla.

Jag har alltså vaknat upp hjärtat slåt i 120 och får total ångest etc för man är så jagad, blivit utnyttjad på praktik platser  fått varit på dagis kurser där man får höra hur dålig man är samt att se andra människor som e knäckta, som jag vet bara måste komma rätt i livet sitället för att bli Tvingade.

Istället är de fast i ett system för att dölja arbetslöshetsstatestiken.

Min handläggare sade ,Det är lugnt (mitt namn) Lyssna nu på mig nu har jag och du en överenskommelse och Du bestämmer nu takten Vi kommer inte pressa dig mera, vi kan göra det och du har fått för mycket av oss men lyssna på mig nu säger hon och tittar mig i ögonen

Vi har en överenskommelse.

Och då kände jag gud vad härligt nu kan jag verkligen få läka i min takt gå till min psykolog ta lite saker i små omgångar träna på mina Mindfulness övningar, sedan närma mig hitta det med jobb, och tro mig när du mår så dåligt att du inte ens kan känna din själ utan bara totalt mörker så tänker man inte på Jobb den energin ahr man inte.

Detta var i slutet sep.

sedan fick jag ett papper jag skulle skriva på som det står FAS3 på och jag litade på min handläggare som jag förklarat för att jag måste ta det väldigt lugnt nu INGEN stress.

jag blev satt på en ny meningslös skit kurs som i pappren står den är på 2 år, fullt med trasiga människor som mår väldigt dåligt, det va inte detta jag behövde

jag stod ut i 4 dagar sedan kände jag lite demoner började komma tillbaka mörka tankar vilket inte är så konstigt…

Jag fick papper att jag hade en ny handläggare för min gammla skulle gå i pansion, jag pratade med min gammla och sade det jag är inte redo för denna kursen har ni något annat detta funkar inte hjälp mig??

du sa ju vi hade en överenskommelse?

Jag sade till min handläggare Vi hade ju en överenskommelse? och hon bara hon bara DETTA ÄR FAS3!! du har fått alla dina chanser

Jag blev så svekt!! så sårad men sådana är de på AF

de hjälper en inte tyvvär det är min erfaranhet i alla år jag haft med dem att göra..

Idag kämpar jag för att ta mig ur mitt andra helvete som nu är att komma loss ifrån AF,

att hitta mig ett jobb att bli självständig och tro mig detta är en stor kamp känner jag idag!

Jag säger som det är jag är frisk att arbete men jag blir sjuk av arbetsförmedlingen och detta är mycket allvarligt

Jag har nu fått flera intyg som stödjer detta som jag måste jaga nya för att helt enkelt vinna mer tid o hitta ett arbete, för på kursen sätter jag inte min fot då det handlar om mitt liv..

Ja GUD vilket samhälle vi lever i (only the good die young) ett ordspråk och jag förstår det mer o mer med tiden, samhället är så kallt och hårt emot de människor som har varma hjärtan..

Ni får ursäkta mig här om jag skriver rörigt men jag kände jag måste bara få ur mig detta..

Nu har jag hittat ett jobb jag var och provjobbade 2 dagar på (med riktig lön) helt på egenhand och gud så bra jag trivdes, kom överens med arbetskamrater chefer etc

sedan skulle de höra av sig, man sa vi hör av oss om 1 vecka för vi skall testa 2 st till som med skall provjobba.

(Detta jobbet är en stor vändning för mitt liv)

(jag blir självständig, slipper AF och andra jobbiga myndigheter som tar ens livsenergi)

så jag låg på och besökte jobbet igen och frågade men man sade att den ena chefen varit i stockholm på möte så de hade ej bestämt.

jag fick ett nytt datum man skulle höra av sig men ingen ringde så jag fick ringa igen, jag fick beröm att jag liggde på dem sa ena chefen, men de hade ej bestämt…

Och så här har de nu hållt på i över 1 månad snart och man blir så less, För man säger datum de skall veta sedan kommer med ursäkter.

Känns idag att ingen tar ansvar man blir behandlad som skit på många stället vet ej om det är en ny Trend

Har hela samhället blivit en enda stor IDOL tävlning?

vart finns ärligheten och moralen?

det är inte lätt i dessa tider måste jag säga får se hur det blir med jobbet.

jag har varit lite nerstämd en tid nu pga det men känner nu som ekchart tolle säger, man måste ge upp för NUET när man lidit tillräckligt ,det som är och det är inte alltid så lätt att acceptera..

/Peace

[Mariann]
0

jag undrar detsamma som du…

allvarligt oroad över människors mentala och för alla del också fysiska hälsa.

eremiten
0

Samhället är inte gjort för människor. Mer och mer inser man hur människofientligt vårt samhälle är. Vi lever i en värld gjord av robotar för robotar. Själv försöker jag starta upp ett eget företag för att på något vis göra mig själv så självständig som möjligt.

Zynell
0

Det är som du säger, man blir sjuk av Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan. Både jag och min sambo har dåliga erfarenheter av de. Omänskliga regler som ska följas till punkt och pricka, spelar ingen roll hur du mår.

Jag försöker göra allt just nu för att inte behöva vara beroende av detta sjuka system. Idag studerar jag på universitet och inom några år hoppas jag kunna vara självdrivande. Men hur det kommer att gå för min sambo är okänd …

*stor kram*

madlin
0

Känner delvis igen beskrivningen av AF, har dock inte haft så långvarig kontakt med dem. Tack och lov!! Men jag upplevde att det var mycket suck och stön från deras sida, tyvärr.

Jag var inne och kikade lite på din sida och såg att du fortfarande är ung. Jag tycker att du ska bestämma dig för vad du vill med ditt liv, och börja utbilda dig inom det. Ända lösningen att komma ifrån detta och bli självständig resten av livet är att ha en utbildning, då kan ingen hunsa med dig. Jag började själv på universitetet när jag var 28 år och var klar först när jag var 33år. Men nu kan ingen hunsa med mig, och jag har en universitetsutbildning som gäller hela livet. Är idag en glad lärare på en gymnasieskola i Östergötland.

Jag önskar dig lycka till!

Albin-
0

Enligt evangelierna så säger Jesus att Satan är härskaren över den här världen, jag har inte velat se det så innan men nu så kan jag bara instämma. Jag tror dock att en förändring är runt hörnet. Jag tror att Krsitus kommer tillbaks snart.

amier
0

Kristus i egen hög person kan inte rädda någon, människorna själva måste vakna och genomskåda systemet vi har skapat. Vi har ett energiskifte denna månad som hjälper till med detta. Allt som kommer upp till ytan nu kan hjälpa många att vakna.

Men snälla alla som läser detta. Förstå att detta pågått under mycket lång tid, så skyll inte på denna regering, som städat efter den förra. Vi behöver ett nytt demokratiskt system, som hjälper oss att sätta människor först. Vårt behov som andliga och själsliga individer, och att förstå att vi alla hör ihop.

Ha en bra dag !

lojna
0

God dag.

Ja det är mycket sjukdomar o elände runt oss.

Men mycket kan vi påverka själva genom o försöka o vara glada o klura ut ny möjligheter i stället för att lägga skulden på någon annan.

Ja lätt för mig o sitta här o säga-ja. Men jag har fått o har min skoppa av elände.Men jag omgivningen mår inte bätre av att jag ältar det.Utan försök o tänk posetivt o tag vara på dagarna.Fins mycket o göra som inte kostar pengar…Promenera Bibliotek.

Ja några ord från mig.

Posetivt!!!

stillness
0

Nellieclind:*Kram* önskar med din sambo lycka till.

madlin: tackar så mycket , jag antar jag vill väl bara bli självständig ha ett hyffsatt jobb som man trivs med,men det verkar lite svårt idag med det hehe.

Det kanske inte är fel att utbilda sig om man vet vad man vill här i livet, eller kanske bara testa på något hmm..Det finns ju MÅNGA vägar att ta jag försöker tänka med att jag är öppen för mycket då jag vet min potential, tror det är viktigt att se det så med för saker ändras ju i livet med Jobb kommer och går de med sett ur ett större perspektiv.

stillness
0
stillness
0

Albin: Jo det kan man väldigt lätt tänka sig, något är rejält upp o ner på denna planet kan med få sånna tankar. Dock tror jag vi alla måste ta eget ,ansvar som Mahatma Gandi sade

"Be the change that you want to see in the world"

Därför tror jag det är viktigt att vi alla pratar om sånna hära livssituationer och inte stänger in detta i oss själva och mår ännu mer dåligt.

Jag vet ju det att jag är inte ensam med detta Helvete utan att det är flera somsagt jo fler som pratar om det är viktigt etc sedan kan man hoppas bägaren rinner över och en förändring kommer.

stillness
0

Lojna: Håller med dig mycket där, att man måste träna sig på att välja sin inställning tankar etc KBT lite över det, Men sedan förr eller senare måste man i min situation möta det som är, och den praktiska biten Pengar att betala hyra mat etc måste man ju ha så det är kanske inte så lätt där alltid hmm..

Annars håller jag med dig jag älskar att njuta av solen ute och röra på mig men tyvvär betalar det inte maten och hyran tyvvär

sedan förstår jag hur du menar att inte älta negativa saker right?

Men jag tror det är viktigt att prata om det som är i vårt land idag, jag är ju inte ensam som har detta problem, och det känns som att det blir värre på Myndighetssidan (skrämmande)

Menar om människor inte vill välja att bli kriminella pga arbetslöshet

Tillsammans får vi visa att vi fått nog! det handlar i långa loppet om oss alla vi kan alla bli sjuka en dag, eller råka ut för svåra saker i livet

Skall vi möta det med förståelse och respekt? samt en hjälpande hand det tycker jag

Albin-
0

Mycket väl talat stillness! You nailed it! :)

lifeisagift
0

Väl talat!

stillness
0

Jag hörde på Eckhart Tolle idag här, han sa det att han inte tillåter världen att göra han galen för det gör världen där ute

För den är en spegling av människans inre (Intellektet)

Det Handlade om att känna sin inre kropp(bli rotad i den) om att stressa ner ,Eckharts föredrag..

Väldigt tänkvärt och xakt så känner jag att det är mycket Chaos där ute och man måste ha distans til detta lämna anderum för sig själv…

Hur känner ni?