jaaa du…. illa om inte sjukvårdsreformen går igenom…. iaf för de svagare i samhället. 
Har det redan gått 1 år?! Shit, vart tog tiden vägen.
Jag har inte än tappat hoppet om Obama. Det tar lång tid att vända hela systemet och 1 år är inte mycket tid för att genomföra stora förändringar. Man får också räkna in att det är många han också måste få med sig i arbetet. När han valdes var det mycket prat i medierna om att det skulle bli svårt för Obama att ta över och genomföra det han ville pga att han tog över ledarskapet vid en tuff tidpunkt.
Jag väntar och ser vad som sker under detta året. Han förde in mycket hopp och ljus under sitt första tal och det behövdes verkligen då. Kanske har vi gått händelserna lite i förväg med förväntningarna. Jag tycker ändå att Fredspriset var alldeles för tidigt…
Jag visste redan från början också att vi nog måste ha rimliga förväntingar på Obama. han är ju bakbunden, det är ju dock ingen diktatur i den meningen att Presidenten gör exakt som han vill så. Synd i detta falllet när man nu fått en sådan bra president….

David Icke säger att även Obama är lika mycket Illuminati som Bush…..Är han en ulv i fårakläder? Jag undrar ibland….
Jag tror på Obama, det går inte att få allt att vända på en gång. Ett år är väldigt kort tid för så stora skeenden som det handlar om. Reformen går igenom såklart, även om det ser lite mörkt ut just nu.
Ja är Obama en ulv i fårakläder? Eller är han bara elitens lakej.
Det spelar nog ingen roll vem som är ansiktet utåt. Han eller någon annan. Samma här jag visste redan från början att vi måste ha rimliga förväntningar på Obama. Han är bakbunden.
Paul Craig Roberts är doktor i ekonomi. Han var stadssekreterare i finansdepartementet i reaganadministrationen. Han har varit redaktör för Wall Street Journals ledarsida och redaktör för National Reviw och han är medförfattare till boken "The Tyranny of Good Intentions". Om Obama skriver han:
"Om den förändring, som Obama lovat, betyder att det blir ett slut på Amerikas anfallskrig och ett stopp för mäktiga finansintressens blåsningar av skattebetalarna, hur skall man då förklara Obamas val av rådgivare i utrikes- och ekonomipolitiska frågor?
Obamas rådgivare har hämtats från samma gäng av Washington - skurkar och Wall Streetbanksters som Bushs.
Obamas segertal var lysande och folkets ansikten visade det hopp och den tro som drev Obama fram till presidentposten. Men Obama kan inte förändra Washington.
Ingen i Washingtonskocken kan införa förändring. Skulle någon utanför den vanliga skocken vilja förändra något, skulle den människan aldrig vinna bekräftelse av senaten. Mäktiga intressegrupper använder sitt inflytande för att blockera oacceptabla utnämningar."
Vad ska vi tro? Det får verkligheten utvisa!