Varför ber ni om beskydd?
En fråga varför ber man om beskydd?
När man mediterar kommer man närme gud inom sig så ingenting kan hända sägs det. Iallafall inte enligt yogisk filosofi.
Eller ber man för att kunna slappna av som en säkerhetsåtgärd så att ens sinne lättare slappnar av?
Jag menar om man ser skräckfilm eller något och sen ska meditera så säger det sig självt att man är spänd och inte kommer att ha en bra meditation. Eftersom man kommer att se scenerna spela upp sig i huvudet.
Eller finns det någon här som har råkat illa ut under en meditation då ni ej bad om skydd och vad hände då?
Jag ber inte om beskydd, jag ber om att få fyllas med det vita heliga ljuset, vilket i sig är ett slags beskydd..
Men orsaken är inte av rädsla för att bli attakerad av något, utan för att de är väldigt lugnt och behagligt.. man blir som lite fridfull av det och slappnar av fortare i meditationen.
Man bör nog välja en tidpunkt för meditationer,när man känner för det och när det är lungt. så du är mindre påverkad utifrån.
Jag ber inte heller om något slags beskydd i meditationen.
#2 jag mediterar på natten kl 02-03 förut när jag vaknade men för mycket liv med småbarnen ena ska på dagis den andra vaknar om vi är uppe.
Vad jag sett på det här forumet är det väldigt många som ber om beskydd så det var därför jag undrade.
Då kanske Loet och jag är två av ett undantag??
Andra kanske inte vill uppge att det finns en rädlsa med..kan ju vara lite känsligt att erkänna.
Ja det har du nog rätt i , jag kan tex inte kolla på skräckfilm och sen meditera
inte för att man blir räddrädd men man kan inte släppa tankarna.
Så jag undviker såna filmer.
Jag ber inte heller om beskydd innan jag mediterar. Så jag kan inte klargöra något här.
Jag mediterar helst på morgonen innan allt brus från dagens göromål har satt igång.

Ja Brukar Be om beskydd Men det är utav rädslan För att "något" ska komma och störa eller "Gå in i en/Ta över en" vilket ja vet bara är Tankar och trams från Skräckfilmer och Min uppfostran Med jehovas, Vilka i sin Tur ser Meditation Som Djävulensverk och kontakt med demoner.. Håller på träna bort det För jag vet att det är och har upplevt meditation som något Gudomligt vackert och Det finns ingenting och vara rädd för och Jag har bara bett om beskydd när mina tankar lr så att säga mitt Ego har övertaget o skapar mig rädsla.. ALL rädsla börjar Med tanken så Sluta tänk!
. Råder en att avstå från Skräckfilm.. Ger bara onödiga Rädslor och tankebanor.
Ser väldigt många som har den rädslan Att något Hemskt kan hända under meditation ifall man gör det på "fel sätt" lr "inte är Beskyddad". det Finns bara ett sätt att verkligen Meditera och de är när man släpper alla sina rädslor och tankar och bara är i Känslan av rent lugn och tystnad i sig själv det är då det börjar Hända saker inom en. det skrämmer Människor att inte kunna slappna av och släppa tankarna för egot har sån kontroll så man fortsätter tänka sig tyst t.ex "nu e ja tom,nu tänker ja ingenting" och repeterar det När man försöker slappna av men märker inte att det oxå är tankar. vilket leder till att man inte får en lyckad meditation/inre färd..
Tycker man Ska Fokusera på sin Andning hela tiden under Meditationen och ifall en tanke kommer upp ignorerar man den lr Klipper av den innan den Får nån effekt. och man själv ska ej tro på tankarna. Egot vill styra en Och har fått Göra det så många år. Det är dags att Själen Får Säga sitt 
Kram! 

Ber inte om beskydd. Fylller mig med ljus, inifrån och utifrån och jag upplever inte att rädslan kan existera i ljuset. Då behövs inget skydd för det finns inget att skydda sig mot.

Men finns det då inga "onda" andar som kan "ta över" eller påverka? Eller är det bara ens egna tankar som ställer till det?
"Every point of view is a view from a point."
#9 Ja, enligt min mening är det dina egna tankar som projicerar fram det som du tror blir ont, i själva verket är det din egna rädsla, elementalerna livnär sig på den..
Eftersom svar väntas av mig
som ju är en av dem som ber om det kosmiska ljusets beskydd inför ljustjänset/meditaitoner….
Så ser jag det så här att när jag sätter mig för en ljustjänst/meditation så öppnas alla mina kroppar och chakran och jag är därmed väldigt mottagande, så är min upplevelse sådan att jag inte vet vad jag öppnar mig mer för och vad som kan smita in utan att jag ser eller märker det.
Eftersom jag själv inte till 100% vet vad jag innehåller och vad jag omedvetet kan dra till mig genom öppna chakran så ser jag det som nödvändigt att be om beskydd inför allt ljusarbete.
Jag inser att man bara möter det man själv innehåller och eftersom jag vet att jag inte är ren så ber jag om beskydd både från det som finns utanför mig och det som finns inuti mig. Lite det som internettan är innepå.
I privat meditation önskar jag inte bli störd av inifrånkommande mörker, om det inte är så att det ska av olika orsaker komma upp och bearbetas. Så mitt beskydd handlar om att beskydda min hjärteflamma så den kan växa. Handlar inte om att bli beskyddad från det man själv inte vill ska hända en eller annat "ont". Utan min hållning är att allt det som händer mig både i och utanför meditationen är ett led i att få min hjärteflamma att växa.
I ljustjänst ska det alls inte hända, i sådana tillfällen är det främst för att det mörka broderskapet inte ska kunna gå in och förstöra den inströmning och utströmning=arbete som kan ske. Därför samarbetar man med Ärkeänglen Mikael i sådana tillfällen och ett samarbete kräver (som jag ser det) en "bön" eller snarare en påkallelse av berörd part/energi för att det ska ske. Det är detta samarbete som 7 strålen bla handlar om.
Så har jag blivit lärd och så har jag förstått det.
Själv mediterar jag i totalt mörker och det kan vara skrämmande för vissa , man kan ju ha dämpad belysning om man inte kan ha helt släckt.
Men är det nån som inte beskyddat sig som råkat illa ut då? Förutom att bli skrämd då.
Jag gillar också att meditera mörker.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
#0 och andra
För mig handlar det nog mindre om rädsla än om att försöka skapa mitt livsutrymme så som jag vill ha det. Två saker händer för det mesta två gånger om dagen i mitt liv.
Det ena är att jag skapar en ljusbubbla runt mig och sedan drar ner vitt ljus genom kronchakrat, ryggraden ut genom fötterna in mot jordens mitt och säger högt 'jag är ljuset'. Kanske påminner om en kortversion av Sanaya Romans ljusövningar i någon av böckerna. Att vara ordentligt jordad varje dag känns bra.
Det andra är att jag faktiskt ber om beskydd, ljus, kraft, kärlek och healing.
Varför är jag så nitiskt och nästan autistiskt rituell med just två övningar då? Jo för att 'bruset' som några skriver om i denna tråd inte når mig lika lätt i den hektiska vardag som är mångas verklighet, såväl som min. Det hjälper mig att befinna mig på den lugna platsen i mig själv under både dagar och nätter.
Jag mediterar max en gång i veckan och då endast 15-20 minuter när jag och mina andliga vänner möts i etern och skickar ljus från vårt hjärta till någon av oss eller andra behövande. En timmes yoga i veckan blir det också utöver detta.
Det handlar ju inte om att prestera något. Däremot tror jag det handlar om att märka, uppleva, skillnaden. För mig är det stor skillnad i livskvalitet om jag gör min lilla ljusövning och beskydd jämfört mot när jag glömmer det. Märker jag att jag blir irriterad och sur så är det oftast i samband med att jag glömt bort det på morgonen bara för att ta ett exempel.
#14 du säger Det handlar ju inte om att prestera något!
Faktum är ju att meditera varje dag inte är någon prestation. Snarare tvärtom då man mediterar gör man ingenting. Meditation är inaktivitet på så sätt.
Dom gamla lärorna säger att man måste meditera varje dag för att få resultat men detta tror jag gäller generellt alltså för dom flesta, nån härinne skrev att om hon/han inte meditera varje dag drog egot ner henne. Så dt kanske är så att en veckas uppehåll är som en månads förlust för majoriteten jag kan ju bara tala för mig själv… för mig har jag fått resultat fast jag ej mediterade varje dag i början.
Man behöver inte meditera varje dag om man inte känner för det , i slutändan handlar det ändå om hur mycket man vill ha kontakt med sitt eget riktiga JAG.(self) Ju mer man vill ju mer mediterar man för det finns inga genvägar.
Marianne var det inte du som sa flera gånger i detta forum att den du känner inom jehovas inte säger att dom skrämmer en och säger att meditation är satans verk? Det är vid flera tillfällen då någon skrivit så som ni? kommenterat om er vän som inte nämt något sådant som är jehovas… om det ej var du, ber jag om ursäkt för det är ingent påhopp av något slag men här ser vi ju vad nummer 7 skrivit.
Min uppfostran Med jehovas, Vilka i sin Tur ser Meditation Som Djävulensverk och kontakt med demoner..
Och det är ju ett bevis på att medtation är bra för en själ till och med jehovas vet det eftersom dom skrämmer folk att inte göra detta för DOM vet att om man börjar meditera behöver man ingen sekt eller förening utom ens eget sanna jag. Därmed förlorar dom en medlem då detta händer.
Jag blir nu nyfiken på vart jehovas vitten började vem som startade det och i vilket land.
Det jag syftar på när jag skriver Det handlar ju inte om att prestera något!
är just att jag inte ser det här som enda sanningen: Ju mer man vill ju mer mediterar man för det finns inga genvägar.
Jag tror det finns olika sätt att nå in i sig själv och att det gäller att följa lusten, glädjen och känslan snarare än någon dogm.
#16 Jag skrev också att hon jag kände kanske helt enkelt respekterad mig bara och aldrig sa något sådant. Hon kanske ändå var mer öppen än andra… vad vet jag.
Tibetaner börjar gärna sina meditationer genom att säga att de gör detta "för allt levandes skull." Jag tror att det fungerar som ett bra beskydd mot sånt som kan vara destruktivt, förutom att det också vidgar det egna sinnet till att omfatta mer än den egna lilla täppan. 

Tride.
#17 ja då var det jag som tolkade texten fel du menade alltså samma sak..
Du kan ju berätta sen om det gick att gå in i sig själv utan att meditera varje dag.
jag har svårt att tro det enligt mina erfarenheter men alla är vi olika … det är i samadhi man kopplar bort sina sinnen och bara upplever sitt riktiga jag. Jag har själv varit i samadhi dock inte så många gånger men jag vet att det krävs att meditera varje dag för att uppnå det, det är så jag känner det. Sen har ju vardagsstressen en orsak till varför det är svårare att koppla av. Förra gången jag åkte till indien precis innan kunde ja meditera 8 min max sen gick det ej, dagen innan jag skulle åka och hade packat o fixat allt satt jag en 30min så det var stress som gjorde att jag ej kunde slappna av.
Och med tanke på hur många som har mediterat och upplysta så har dom ju mediterat varje dag , det är åtminstonde det man har läst om dom. Läser man deras böcker säger dom att man måste ha en bestämd tid varje dag när man mediterar för att få resultat. Alla kan ju inte ha fel.
Men är det meningen att man ska bli tex upplyst så kanske man blir det även om man inte mediterar varje dag, men så är det ju med allt .Generellt så är det på ett sätt men det hindrar inte en sak för att hända fast man inte följer riktlinjerna. tex
Kollar man på nätet och söker ser man att jesus mediterade , mohammed sägs också ha mediterat, det finns ju Sufimuslimer som har medititation och en guru fast det kanske heter någonting annat än just guru.
men att dom som blivit profeter sägs ha mediterat säger väl en hel del..?? Även buddha mediterade.
Alla dom stora har mediterat, jag har svårt att tro att dom mediterade en gång i veckan men så levde dom i ett mycket lugnare tempo får vi anta, för jag tror inte dom var jordbrukare och jobbade hela dagen för att sedan meditera. Men det är vad jag tror , undantag finns kanske även här som med allt det andra.
Sen har vi en annan aspekt KARMA man är där man har arbetat sig till. Vilket betyder att alla kan inte bli upplysta i detta liv hur mycket man än mediterar , däremot tar man med sig sina erfarenheter till nästa liv, man måste ju börja någonstans och lika bra att göra det i detta liv. Känner man tex att inte mycket händer så blir man trött o slutar meditera om man skulle göra det varje dag. För får man inget resultat tröttnar man till slut så är människan. Därför kan det ju vara bra att meditera med måtta.
Har man ett hektiskt liv så kommer inte heller meditationen att fungera.
Marianne din kompis kanske inte talade med dig om detta för alla vet ju hur det blir då man diskuterar religion o politik så hon kanske är klok nog att inte tala så mycket om det. Eftersom hon värderar eran vänskap högt.

Jag ber om ljus kärlek o beskydd innan varje gång jag ska meditera.
Jag gör det för att jag inte vill få in nåt som inte ska va där, sen så är jag väldigt känslig och mediterar jag med andra så har det hänt att jag fångat upp andras saker så därför skyddar jag mej. Men jag säger det också när jag är ensam. Jag tycker det känns fint o lite som att jag tillåter mej själv ljus o kärlek.
För mej går mediterandet i perioder. Just nu mediterar jag varje dag. Har gjort i flera månader. Men då är jag inne i en stor transformation där jag behöver det. Sen så efter det så brukar det komma en period där allt ska överföras o integreras till vardagen och då mediterar jag nästan igenting på kanske ett halvår. Jag känner helt efter vad kroppen vill.
Men jag känner människor som har sittningar o mediterar ingenting, men kontakten finns där varje gång ändå. Så det är väl kanske olika från person till person o vilket liv man fötts i osv….
#22 det beror ju också på vad du menar med kontakten. Menar du att alla du har sittningar med är upplysta? Eller menar du att dom har 10% kontakt jämfört med en upplyst för det är skillnad. Det är ju klart att folk kan ha tex 10%kontakt men det är 90 % ifrån upplysning o det är ju rätt så mycket.
Meditera gör man ju för att bli upplyst och uppenbarligen är endast ett fåtal i världen upplysta. Jag menar jag känner ingen i min umgängeskrets i sverige som är upplyst. Utomlands vet jag om några. Finns gör det självfallet i sverige men inte någon jag känner personligen .

Kan någon Definiera ordet Upplyst? :)
Upplyst är du när inre solen lyser fritt utan massa med lakan som gör att det blir suddigt . på vanliga människor är det inre ljuset dolt av massa med lager ego osv. Man kan säga att man ser verkligheten som den är då man är upplyst medans vanliga dödliga tror att dom kan mycket osv fast dom egentligen inte vet någonting om det viktigaste här i livet. Domtror kanske att dom behöver ett bra jobb en bra bil och en fru/man då blir allt bra..
Sökte på google så du kan läsa och förstå bättre eftersom det blir bättre då du kan läsa mer ingående. jag har själv inte läst igenom detta ännu.
Det är på engelska men det tar jag för givet att du kan.
http://www.pathwaytohappiness.com/enlightenment.htm
Ett tillägg till föregående inlägg som säger att man kan bli upplyst utan spirituella övningar , kan man bli snickare av att snickra en gång i veckan eller när man känner för det?Man lär sig att snickra men man blir ju inte lika bra på det som om man snickrar varje dag … Kan man bli en bra murare om man murar 1 gång då och då? allt kräver övning oavsett vad men visst vissa har lättare att lära sig osv. men något som gäller för alla är ju oftare desto bättre.
Sidan kan ej visas , postade igen o det vart dubbepost.. *raderat nu*
Jag förstår "upplysning" som att nå insikt enligt den högre intuitionen.
Tride.

Jag menade att en del medium mediterar inte så mycket men att man ändå får andekontakt om det är det man är ute efter. Sen hur "ren" den kontakten är då det är väl en annan fråga. Jag anser att man bör meditera o lära kännas sej själv om man ska ha ansvaret att ha sittningar inför andra människor. Så att man inte blandar in sina egna saker i sittningarna.
Jag mediterar för att lära känna mej själv och må bra och för att ha kontakt med min guide. Jag är inte ute efter upplysning utan händer det så händer det
Man kommer ju ett steg närmare sej själv hela tiden. Och jag tycker att det är inte målet som är det viktigaste utan själva resan.
Kram Jeanette
#27 Begreppsförviring? För mig är i alla fall uppstigning/uppståndelse inte samma sak som upplysning.
Tride.
#29 okej du menade sådan kontakt. För det är stor skillnad på medium och meditation , när man mediterar söker man inte ande kontakt. Utan kontakt med sig själv.
saken är att såna saker är en barriär i vägen för upplysningen. När man mediterar kan man få övernaturliga krafter (yogic powers) kallar rishierna det och använder man dom fel, så går man tillbakai den spirituella utvecklingen.
Tex astral projektion är bland det värsta du kan få för där är dina begär 10? gånger starkare om jag ej minns fel. Man längtar då till nästa resa och man börjar tycka att en här världen är trist grå och ohändelserik. Så man vill fly denna värld och utforska det astrala planet. Allt detta är hinder på ens spirituella väg. Men det är ju i den här världen vi ska verka och inte fly bort till detta. Även om det kanske verkar lockande. Händer en sån sak så händer det men man ska veta att det inte är något ställe som gör dig mera spirituell utan det tar bara på ens krafter. Man ska ju vara utan begär för att nå upplysning och om begären där är 10 gånger starkare så blir det svårt att vänja sig av vid dom.

Apropå upplysning så är den här lite rolig
:
att man ber kan jag väl känna att jag är bara människa och att man inte har alla svar etc
att man inte känner sig fullkomlig :S ?
samt nån rädsla
Yogflame, jag har ingen aning om vi menar samma sak eller ej egentligen. Jag är inne här och läser och skriver med viss oregelbundenhet men utifrån det jag sett att just du skrivit tolkar jag det som att du ser meditationen mer eller mindre som det enda verktyget och så kanske din väg faktiskt ser ut.
Min ser helt annorlunda ut och fram till den punkt jag står vid här och nu har jag använt en rad olika verktyg där meditation varje dag var ett inslag under någon månad. Det finns inget rätt och fel och sannolikt vandrar många av oss parallellt trots att vi valt olika vägar.
Jag anar dock inte om det är just upplysning jag söker. Jag vet att jag älskar den höjning av mitt medvetande som pågår kontinuerligt och manifesteras på olika sätt. I grunden tror jag dock just det handlar mer om uppstigningen.
Eftersom definitioner är en av mina sämsta grenar vet jag faktiskt inte vad som är vad. Tride, om du läser detta undrar jag om du vill och hinner bena ut skillnaden mellan upplysning och uppstigning/uppståndelse?
Upplysning ser jag mer som den insikt individen uppnår genom egna ansträgningar, inspiration, undervisning eller visdom. Uppstigning/uppståndelse ser jag mer som att lyftas, kanske kollektivt och tillsammans med andra, och där den inre personliga satsningen/ansträgningen inte är lika nödvändig.
Detta mycket hastigt nedskrivet, och inte speciellt djupt "utbenat." Men i alla fall. Själv upplever jag att det finns en viss skillnad i betydelse.
Tride.
Budewabo
Klart man kan utvecklas utan meditation men nånstans tar det stopp. Alla dom stora har mediterat som jag skrev förut och det måste ju tala lite för sig självt inte sant? att meditation är något alla kommer att gå igenom till slut.
Men man måste kombinera meditation med empati , karmayoga (hjälpa andra) Att bara meditera och inte göra något för dina medmänniskor fungerar inte heller. Så nej inte endast meditation men den är viktig. Jag minns jag läst något om sjunga då kunde man bli i extas också och få nån slags känsla av kontakt .Men har svårt att tro att det räcker för att just bli upplyst eftersom alla gospelkörer hade blivit det isåfall.
Som ja skrev i ett tidigare inlägg så är det inte så många i världen som VERKILGEN är upplysta. Folk tror att andra är upplysta för att dom har karisma , har talets gåva osv. Vilket inte behöver vara så. Ack så dom bedrar sig.
Tänk efter lite nu jesus buddha muhammed alla har mediterat , gandhi mediterade, visst nu finns det andra också som einstein men såna som han "mediterar" på sätt o vis också eftersom dom har one pointed mind, när man forskar på något o riktar all sin tanke o fokuserar på en sak blir det liknande en meditation. Om inte annat övergår det till nån slags meditation då dom är så inne i det.Huruvida dom blir upplysta eller ej kan jag tyvärr inte svara på. Det är utom mitt kunskapsområde just nu.
Meditation är en viktig del det kan man inte sticka under stolen , men man kan även med guds hjälp också bli upplyst .Säkert utan meditation men det beror hur ens livsplan ser ut. Allting har ju undantag och jag pratade bara generellt här att meditation är viktigt. MEN inte endast meditation fungerar heller om man inte arbetar på dom andra delarna eller har ett stort ego.
Och alla kan inte ha den livsplanen att dom ska bli upplysta i detta liv , många vill säkert inte heller bli det.
Massupplysningen ska ju börja sägs det i nästa tidsålder aquarius som händer nånstans 2050 om jag ej minns felän är det långt dit.
#22 läs detta.
regarding clairvoyants: there are many psychics and clairvoyants who ask for money for aura readings etc. Although this may seem like a fair service, remember that these people are psychics, they are not spiritual. They have an awakening into the etheric and astral (lower psychic) planes. They do not necessarily (or even) have a spiritual awakening.
Man kan meditera på olika sätt. Att koncentrera sig på att lösa ett matematiskt kan vara ett sätt att meditera. Eller att ta en promenad i skogen, om man verkligen är närvarande, kan vara en meditation.
Om man sjunger tex mantrasånger kan det också hjälpa med uppkopplingen (alignment) till sitt högre jag eller själen. Det kan stilla emotionalkroppen och föra in själsenergier genom emotionalplanet. Denna form av yoga kallas för bhaktiyoga.
Jag använder främst rajayoga som meditationsform. Det är en meditationsform som syftar till att lära sig att föra ned intuitionen från det högre mentalplanet till det lägre mentalplanet. Det är alltså en mental meditation där man använder ett "tankefrö" , dvs en mening eller ett ord som man mediterar på från det lägre mentala planet och sedan "lyfter" upp till det själsplanet en stund för att sedan föra ned förståelsen man uppnått till den fysiska hjärnan.
Hur man mediterar har också mycket att göra med vilken stråle man är på. En person på tredje eller femte strålen kan meditera genom forskning och att analysera problemställningar medan en person på tex sjätte strålen ofta använder sig av bhaktiyoga metoden.
Jag säger inte att meditation inte är bra. Men däremot så tror jag sättet att närma sig sitt inre kan se mycket olika ut och jag tror som #37 att en typ av meditation kan vara en promenad eller i kanske en lugn helg hemma i sin bostad om man så vill. Jag tror också att det är vikitgt att
Det här med 'de stora…'…Har du kollat in John of God? www.johnofgod.com Det sägs att han är nära kontakt med 37 berömda heales, t ex Jesus. Spännande. Huruvida han mediterar dag och natt vet jag inget om men makalösa krafter verkar han ha.
Gällande det du skriver till #22 håller jag inte alls med dig. Många av de främsta som jobbar med detta på heltid tar betalt och det med rätta. Varför skall man inte kunna betalt för energiarbete? Levnadsvillkoren på Jorden ser ut så just nu att pengar är ett medel för att leva. Vad representerar pengar egentligen tror du? Och vad är det som får dig att tro att det på något sät skulle vara 'not spirtual' att ta betalt för den tid man lägger ner på en annan människas andliga växt….?
Om inte alltför länge kommer vi ändå nog att bli varse detta andlig eller ej:
_
Först när det sista trädet huggits ner,
Först när den sista floden blivit förgiftad,
Först när den sista fisken fångats,
Först då -
Kommer människorna att upptäcka,
Att pengar inte går att äta…_
(ordspråk från Creeindianerna)
# 38 Kan hålla med om det sistnämnda,
som många tror betalar det för healing, vilket inte är fallet i min mening,
du betalar för healerns tid, inte för kraften…den är alltid gratis..
en väsentlig skillnad, den här diskutionen har varit uppe förut, och det blir alltid ramaskri när det handlar om pengar, för vi är ju som sägs ovan, bundna till dom i detta nu..
Min uppfattning är också, att människor ( inte alla) har ett stort behov av att få ge tillbaka, för att inte känna skuld, och för att inte lägga på skuld, är detta med pengar ett sätt att åtgälda den skulden,
ibland får jag andra saker eller tjänster som jag behöver än pengar, men driver man ett företag, som vilket som helst, är det svårt att bara ta emot det sistnämnda..
Detta är en balansgång man som healer måste avgöra hela tiden,
ska jag ge gratis? ja, då lägger jag in en skuld hos människor…
Inte helt enkelt att bedömma?? Eller..
Hur "god" är man då?? Pest eller kolera??

#39 ska jag ge gratis? ja, då lägger jag in en skuld hos människor…
Eller så hade du en skuld sedan innan som du nu betalar tillbaks…
..bara för att snurra till det hela lite…
Jag tror inte man ska tänka så mkt i de här frågorna utan göra det som känns rätt i stunden, varje möte är unikt
Men det här är viktiga ord :
du betalar för healerns tid, inte för kraften…den är alltid gratis..
#38 39 40 det står inte att clarivoyanta ,aurareaders , etc. ska göra det gratis.
Vad fick ni healer ifrån? eller är en healer klassad som clairvoyant, var det därav ni kom in på healer?
Då har ni ju tolkat fel det står att det är en rättvis service vilket jag förstår som att man betalar för deras tid , det jag ville framföra me detta är att dom clairvoyanta är psychic och behöver inte vara spriutella för den sakens skull.vilket också framfgår av texten.
Budewabo marianne skrev själv att mediala har öppet magchakra om jag ej minns fel. nånting om lägre planen också. och att ta betalt har ingenting med spiritualitet alls att göra man kan ta emot pengar om man är spirituell ….
det jag ville framföra som jag sa är att bara för att man är psychic eller clairvoyant så betyder inte det att man är spirituell. Bara för att man har kontakt med andevärlden betyder inte det per automatik att man är spirituell.
Men att dom ej ska ta betalt har jag aldrig sagt ni var nog för snabba att döma. Kanske ja skulle ha översatt texten innan jag skickade den för att inte förvirra er.
Dom säger att siddhis- yogic powers o astrala resor är ivägen för self realisation dom är snubbelblock i sin utveckling, inkluderat i detta måste ju kontakt med andevärlden också då vara. Såvida man inte gått ner för att hjälpa folk me just detta ,det kanske är en del i utveckligen som alla måste gå igenom innan dom går vidare , men nu menar jag i detta livet så är sådana saker bara ivägen.
OCH SEN, det är inte fel att tjäna pengar, det handlar om hur man sedan förvaltar dom. KOM IHÅG DET!
Den som säger något annat är bara hycklare eller har missförstått sanningen.
Det fanns en känd healer när jag var i goa.
Han tog inte betalt men man fick själv lämna pengar om man ville det ,då det fanns en låda där man kunde lämna pengar , hade man inga pengar fick man komma ändå.
Det var många indier som inte lämnade pengar , kanske för att dom inte hade.. men jag tror att alla vi turister gjorde det , det handlade inte heller om så mycket pengar kanske 10-15kr för oss.
Han hade fullt hela dagen man var tvungen att skriva in sig i en bok och sen komma tillbaka senare på dagen. Det fanns morgon- samt kvällstid.
Och det var mer än 40 st som satt o väntade både på morgon o kväll och så såg det tydligen ut varje dag.
Jag har härt om muslimska imamer?( tror det var imamer men låter det vara osagt så jag ej får någon arg peson på mig nu) vissa ska ha flera tusen kr för att hjälpa dom att tex ta bort negativ energi , något som tar 5 min ska dom ha flera tusen svenska för om jag minns rätt. vad jag hörde iallafall handlade det astronomiska summor kanske för att dom muslimerna bor i väst och imamen? tror att dom har mycket pengar och vill tjäna sig en snabb hacka DETTA är bluffpersoner . Dom bra imamerna? säger ge vad ni tycker det är värt och dom blir inte heller arga eller sura om du ger dom 100kr. Där har ni goda personer. Kanske det fungerar likadant i sverige? att man betalar efter vad man själv tyckte det var värt eller sånt kanske inte fungerar i det svenska klimatet. Vad Vet jag.
När jag mediterar - öppnar jag mej mot kosmos och alla energier, såväl goda som onda, positiva som negativa om ni så vill. Jag är alltså mottaglig för allt!
Ber man då om beskydd eller som jag i mitt fall alltid vill omges med ett skyddande nät av goda energier kan man våga sej ut i andevärlden. De onda krafterna (energierna) når då ej mej……
#43 så om jag förstår dig rätt så mediterar du får att nå andevärlden?
Menar du astral projektion eller?
#37 Det du pratar om att så ett frö heter ju kontemplation inte sant? Inom yoga finns meditation och kontemplation.
#44 Kontemplation är en del av meditationen. Först arbetar jag med tankefröet i meditationen och sedan lyfter jag upp det i kontemplationsstadiet.
#45 Mediterar du bara på det sättet eller använder du båda sätten separat också? Jag menar sår du ett frö varje gång eller sitter du också med one pointed mind och bara ser vad som händer?
Jag har mediterat till och från under drygt 5 år nu. Började med detta i samma veva som min mediala sida vaknade. Var fullständigt novis både när det gällde kontakten med allt som finns där ute i universum/kosmos och meditation. Visste ingenting om beskydd, vad man kunde möta/få kontakt med eller få till sig.
Efter att ha fått kontakt med det som var mindre gott ett par gånger lärde jag mig att skapa ett beskydd genom att visualisera en bubbla runt mig med ett ljusblått sken i ytterkanten. Utan detta beskydd har jag ingen aning om vad som kan komma till mig. Skapar även detta beskydd varje kväll innan jag somnar då jag är ganska mottaglig och har lätt att få till mig "innre bilder" så fort jag sluter ögonen och även där inte vet vad som kan komma.
Mediterar gör jag inte regelbundet, gör det inte heller för att bli upplyst. Utvecklas både som människa och inom det andliga har jag gjort mest utan hjälp av meditation. Jag mediterar helt enkelt för att det gör mig lugn och avslappnad. Ibland för att få kontakt med universum och svar på funderingar och frågor.
#46 Jag använder inte den metoden när jag mediterar, att sitta med one pointed mind och se vad som händer.
Eftersom jag använder rajayogametoden så innebär det att jag är aktiv under meditationen. Metoden går ut på att lära sig att gå mellan det lägre och det högre sinnet när man vill beroende på vad för slags arbete som ska utföras. Jag använder också visualisering under meditationen.
Jag tror att egentligen är rajayoga till för att lysa upp det lägre sinnet snarare än att lämna det.
Hej jag har svårt att tro att rajayoga endast skulle syssla med en sak eftersom både meditation och kontmeplation är bra.
Detta hittade jag på nätet men jag kan fråga vad det egentligen innebär av en som har kunskap inom detta.
Raja Yoga is also called the science of mental excellence.It consists of three main stages,Concentration,Meditation and Contemplation
Som du ser är det 3 steg koncentration meditation samt kontemplation. Sen om raja gör mera kontemplation som du säger det stämmer nog , men det är utanför mitt område.
Alla yoga går ju ut på ashtanga 8 limbs eller rättare sagt det är dom 8 stegen som är essentiella som alla måste gå igenom för att nå moksha . Vilket också är meningen med yoga.

#47 "Efter att ha fått kontakt med det som var mindre gott ett par gånger"**Skulle du eller kanske nån annan här kunna definiera vad som hänt då när sådant kommer inom ens radie?
ifall det inte känns Obehagligt :D
Är intresserad av och se vad människor verkligen varit med om. . ifall det varit deras egna tankar som projicerat fram något eller om det verkligen Finns ting som kan Påverka oss Fysiskt/Psykiskt.. För jag har aldrig upplevt något eller sett något som jag vet verkligen är där Men har haft otroligt mycket Tankar som kretsar runt sådant Fast jag inte har nån erfarenhet av sådana möten och inte den Blekaste ifall det finns eller ej..
Det är verkligen jobbigt att Tänka sig rädd.. Allting börjar där…i Tanken..** 
Yogflame, jag använder precis de stadierna i samma sittning och kallar detta för meditation. Först koncentrerar sinnet sedan mediterar på ett tankefrö och därefter lyfter upp medvetandet och kontemplerar. Tillsammans tar detta inte mer än 20-30 minuter.
*50 Är ganska svårt att i ord beskriva vad som hänt eller vad det var jag upplevde. Förstog inte själv först vad det var jag upplevde/mötte men fick hjälp av ett medium jag hade kontakt med via messenger att förstå.
Jag låg på soffan för ett antal år sedan med min dåvarande katt på bröstkorgen och mediterade som vanligt med slutna ögon. Allt var som vanligt till att börja med.
Men helt plötsligt kändes det som att jag inte var riktigt vaken fast jag vet att jag var klarvaken, kändes som att jag befann mig/förflyttades någon annan stanns samtidigt som jag visste att jag låg på soffan. Var närvarande samtidigt som jag inte var det.
Jag såg mig själv ståendes i ett tomrum med min son brevid mig, framför oss trädde bilden av en varelse fram. Det som skillde oss ifrån varandra var en osynlig vägg/glasruta eller liknande. Jag har aldrig då jag har fått "innre bilder" till mig kunnat få till mig sånna känslor som jag fick den gången. Ett sådan ilska och ett sådant hat sänt mot mig. DÅ som först började jag tycka det var obehagligt och bestämde mig för att avsluta det hela. Men kunde inte öppna ögonen, kunde inte röra mig. Kunde ingenting. Inte fören jag med ett skrik hoppade till då varelsen kastade sig med full kraft emot mig och katten sprang iväg.
Rädslan kom efter att jag "kommit ur" bilden. Men den bottnade i att jag inte förstog vad jag upplevt eller varför. När jag fick hjälp att förstå byttes rädslan ut mot ilska.
Andra gången var också när jag mediterade ( båda gånger utan beskydd) fick jag åter igen bilder framför mina ögon när jag blundade (var helt vaken) där jag såg mig själv i bilden få kontakt med en skepnad som tryckte sin armbåge mot en punkt strax nedanför struphuvudet och jag kände hur jag förlorade luft. När jag öppnade ögonen och lämnade den bilden hade jag i några dagar efteråt en ömmande punkt precis där skepnaden hade placerat sin armbåge i den "innre bilden"
Och kan tillägga att jag var fullt vaken, fullt närvarande, fullt medveten så det är inget jag har åsamkat mig själv.
Så i dag ber jag om beskydd och det har fungerat bra.
#51 okej när jag har hamnat i det sista steget samadhi så har jag mediterat mer än en timma. Men visst 30 min är bra det också. Men har det aldrig hänt att du varit borta längre?
Delfinen:S det där lät riktigt obehagligt ???
Demoner e de första ja tänker på shit!?
#54 Det VAR obehagligt men vet vad det handlar om.
Vet inte om det var demoner eller något annat negativt.
Att det kändes som jag inte var riktigt vaken fast jag var klarvaken, att jag samtidigt som jag låg på soffan kändes som jag var någon annan stanns var att jag omedvetet var på väg ut på en astral resa, men mina guider stoppade mig då jag inte hade tillräckligt med kunskap och inte hade tillräckligt med beskydd.
Det jag mötte var mindre gott som försökte stoppa mig från att vilja utveckla min mediala sida genom att skrämmas. Jag blev ordentligt rädd innan jag visste detta. Sen blev jag bara förbannad *S*
Andra gången då jag hade fysisk kontakt handlade det även den gången om att försöka hindra mig från att vilja utvecklas medialt. Då det inte lyckades första gången tog den/dom/det ytterligare ett steg genom fysisk kontakt.
Sen jag började be om beskydd, skapa denna "bubbla" kring mig, både när jag mediterar och varje kväll innan jag somnar, har jag inte haft någon sådan kontakt.
Så det är orsaken till att jag ber om beskydd.
Jag ber om skydd till högre makter oavsett om jag ska meditera eller ej och gör det varje morgon jag vaknar och varje kväll jag skall sova av den anledningen att jag en gång för många år sedan bott i ett hus som var hemsökt av en demon, enligt prästen och medier, som gjorde illa mig psykiskt som fysiskt på alla tänkbara plan. Livrädd att det ska återkomma så tar jag det gudomliga och andliga till försvar för att hålla det borta.