Öppna mig själv?
Hejsan, för några månader sen så fick jag en äcklig syn och då hjälpte en bekant med att stänga mig så jag inte skulle kunna se sådant, men hon lyckades stänga mig ordentligt så jag kan inte se eller höra någonting längre.
Någon som vet hur jag kan gå tillväga för att öppna mig igen?
Hej!
Kanske en meditation som öppnar hjärtat kan vara något? Kika i vår kategori meditaiton och där finner du fler lämpliga.
När man är öppen för sådant man inte vill se är det garanterat solar plexus som är öppet.

Intressant det där med att solarplexus är öppet då. Kan du inte berätta mer om det Mariann?

Tack Ska kolla det med meditation. Så om jag inte vill se hemska saker ska jag försöka stänga solar plexus?

#3 Ofta har man som känslig sökare ett för öppet solar plexus och då kan det vara bra att stänga det och istället föra upp energin i hjärtat. Detta sker också automatiskt ju mer kontakt man får med sin Själ, så att söka sin själ är alltid rätt väg att gå.
Intuitionen talar ju också helst via Själen…
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
#3 Den eteriska skyddsväven kan ofta vara förstörd runt solar plexus, den kan vara trasig och förstörd av olika orsaker oftast härleds dom till tidigare liv.
Så gör som #4 säger sök själen och det sker oftast bäst via meditation på hjärtat. 
#2 ett för öppet solarplexus är oftast orsaken till att man "ser" in på de lägre astrala planen och där finnes sådant man helst inte vill se eller uppleva. Läs gärna vår artikel serie om Döden ett äventyr (i synnerhet om astralplanen) så förstår man precis vad jag menar
.
meningen är ju att vi ska lyfta upp energin i hjärtat och vara öppen från hjärtats nivå och själen. Intuitionen kommer från de högre mentala planen och hör samman med själen.
"intuition" från astralplanet eller mellan människa o människa bör mer kallas för instinktiv telepati än intuition. Om man är nyfiken på detta så har vi fler artiklar om det kika här och här

Intressant, är just nu mycket känslig i solarplexus förstår nu att jag lyfter min intution till ett annat plan. Ska ta mej mer tid att sätta mej in i döden ett äventyr, det var mycket läsning