Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 3229 ggr
Lynxx
0

Ny Jord på G? ;-)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mars måne Phobos har konstaterats ha en blå fläck - som man inte har ngn förklaring till - ännu. Flört

Kanske de e nya Jorden som håller på kläckas? Förvånad Hoppas mänskligheten skickar så mycket energi t den att den snabbt orkar växa & bli stor - för just nu e'ren inte mycket att hurra för :-/

Att de e mannen (Män/Mars) som fått ta ansvaret för avkomman e ju lite ovanligt - men….de förkommer ju - även här på Jorden.

Såå…var finner man då kvinnan/modern - vad sysslar hon med? Jo - mycket riktigt - henne finner man nära Solen (Kvinnor/Venus) - där hon lapar solsken. Ack ja - de e sig lika överallt. ;-)

/L

(lika bra att påpeka att detta var ironi - så ingen får förhöjt blodtryck av att läsa detta).

[Mariann]
0

Skrattande

[yodhe]
0

Hur bra som helst jue…Skrattande

yogflame
0

Vem är det som uppfostrar barnen då och förhoppningsvis ger dom bra värderingar? är det inte främst kvinnan som gör det?

Lynxx
0

Verkar så - iaf om denna artikel e representativ:

"Jag har skött hemmet - han har jobbat och jagat"
Nu vill mannen skiljas. Orsak: hustrun är alltid arg, tycker han.

------------

Med tiden har jag förstått varför det finns så pass många bittra kvinnor i övre medelåldern - de har med facit i hand upptäckt att de har varit naiva & blivit utnyttjade i hela sitt hittillsvarande liv. Typ ovanstående ex.

Ja undrar ja - om inte Själen inkarnerar som kvinna väldigt sent i utvecklingen. Med tanke på hur kvinnors liv e betydligt besvärligare & kämpigare att ta sig igenom?

/L

yogflame
0

Jag tror inte man föds till kvinna i slutet det är individuellt, annars skulle ju alla som gör underverk vara just kvinnor och jag vet  både män och kvinnor som är upplysta , det måste ju finnas balans tänk om bara kvinnor skulle bli upplysta?

Sen en sak med kvinnor som är ett ev mindre problem , är att många  inte kan meditera. Dom tänker på vad dom ska handla , vad dom ska ge barnen för mat imorgon etc. Nu säger jag inte att alla kvinnor är så men många är det och även min fru är så.

Men en sak som är konstigt nu vet jag inte historian men varför är alla profeter män för? Varför ska inte en kvinna kunna bli det , eller har det funnits?

Lynxx
0

Nja - ja menade inte att det endast e som kvinna - utan att det dröjer innan den första inkarnationen som kvinna kommer in i processen.

Annars skulle vi ju inte ha N. Mandela m.fl. likn. män.

Betr. profeterna - har ja ingen aning. De har säkert funnits/finns - men de har väl - som vanligt - inte nedtecknats i rullorna av de som bestämde vad som skulle skrivas. Kyrkan har ju haft en total makt i flera hundra år - & deras syn på kvinnan e ju inte helt obekant:

''Kvinnan tige i….''

---------

Heliga Birgitta e väl ett ex på en kvinna som satt tydliga spår i historien? Helgon & Europas skyddshelgon - e ju inte fy skam, om man säger så.

/L

yogflame
0

ja undantag finns ju , enligt böcker av dom yogier jag läst var det svårare att bli man , om jag ej minns fel och varför har jag glömt bort.

Däremot är ni kvinnor mer omtänksamma och inte som män som kör över alla får att få det dom vill.. men detta är folk med stort ego, folk som blir mer spirituella tar oftast hänsyn till folk och deras känslor annars har dom ej blivit av med egot.

[Mariann]
0

Åjo… visst finns det kvinnor som är hårda

Järnladyn exempelvis

yogflame
0

jo självklart finns det regler utan undantag det finns också överdrivit toffliga killar med för den delen.

men majoriteten pratar vi om.

Volito
0

Det finns mycket detaljerad information vad kommer att hända med jorden nu, under 2012 och därefter till och med 2032 (rena bestsäller i världen)

Diana Cooper " 2012 and bayond"

yogflame
0

Vad kommer att hända enligt den boken 2012 and beyond då*?

Många har sagt saker i alla tider som inte stämt och vissa som har stämt men mera det första.