Karma är inte en helig lag
"Karma är inte mer ”helig” än de andra naturlagarna. Alla naturlagarna är uttryck för den gudomliga naturen, och människan lever och rör sig innanför naturlagarnas område, men de är inte ensamrådande. Det är tal om krafter som skapar de betingelserna som människan lever under, och som fungerar inne i människan såväl som utanför människan. Man kan manipulera dem i förhållande till förståelsen av dem, och efterhand som människan utvecklar sin intelligens härskar den mer och mer över lagarna, tills den blir en övermänniska och den materiella naturen blir dens tjänare."
läst idag på visdomsnettet….
Ursäkta den svarta texten fick inte bort den… 
var det bara jag som fann detta lite tankeväckande?
Nej då Marianne!
Intressant tycker jag, men det är för tidigt på morgonen för att få till tankarna, för mig
.
Återkommer.
En spännade reflektion, men också svår. Går den att sägas med andra ord?
Går väl antar jag….
som att naturlagarna är Gud och i dem/h*n lever vi, rör oss och har vår varan i…. 
de hör det fysiska till och eftersom vi är fysiska väsen (ännusålänge) så lyder vi under dem varteftersom vi utvecklas så förstår vi dem och kan sätta oss över dem. Precis siom vi gör med tyngdkraften
, uppbringar man tillräckligt stor kraft så kan ju flygplan lyfta…. man kan få väggar att stå upp osv osv…
Karman kan man alltså också bryta om man vet hur den fungerar 
Övermänniska är ju det man blir vid 5 invigningen som ju kallas mästarinvigning, dvs man mästrar (råder över eller som i lilla texten i #0 det materiella(fysiska) blir vår tjänare) de tre lägre planen dvs de fysiska/eteriska, astrala och mentala planen.
Tack Marianne