Saker händer vid meditation.
När jag skall meditera så händer det alltid saker som jag vill ha lite svar på. I början på en meditation så kommer en otrolig stark värme som genomströmmar hela mig och där efter så får man hjärtklappningar och känslan att någon står bredvid mig men då jag blundar under en meditation så har jag ej tittat upp för att se om det är "någon" där….kan tilläga att saker att lagts ut framför mig som ett bevis att "nån har kommit" men vem är min undran.
Kan tilläga att inga saker eller nåt har legat framför mig innan jag börjar utan nån har lagt dit dom när jag håller på….Törs man titta när detta händer?? Någon som har tips 
Jag hade tittat i alla fall. 
Sedan att du upplever värme och hjärtklappning kan förhoppningsvis betyda att du öppnar ditt hjärta i meditationen. Om denne "någon" inte syns kan det vara en hjälpare som stödjer dig i meditationen och just hjälper till att öppna din kanal via ditt hjärta.
#1 Okej…men man märker av i ögonvrån när man sitter och blundar att nån är där…
En annan gång hade jag en meditations-cd på och då var det precis som om nån vred upp ljudet för det blev genast mycket högre volym efter att värmen/-hjärtklappningen var.
Hej när man mediterar ska man aldrig titta eller bry sig om ljud som kommer. Det kan vara något annat plan , kanske någon som vill störa dig då du mediterar. oroa dig inte ingenting kan hända då man mediterar då man är beskyddad.
Att hjärtat klappar kan vara att du inte är beredd på själva steget , nu måste jag fråga om du ligger ner då du mediterar? Mitt hjärta börjar klappa och jag kommer aldrig till medittaion men om jag sitter får jag ej sådana problem.
Måste hålla med dig där # 4, fokus blir något helt annat när man ligger än när man sitter i meditation.
Många säger att det inte gör någon skillnad, men det upplever jag att det är.
Koncentrationen blir högre om du sitter upp, för då är du tvungen att fokusera mycket mer, i liggande är det lättare att tappa det i ett alltför avslappnat tillstånd.
Om du #0 ska titta när du känner av energier runt dig i meditation är din sak. Pröva o se vad som händer..
Skriv gärna och berätta hur det har gått.. Kan bli en spännande historia att läsa.
Yodhe
#4 Nej jag sitter när jag mediterar, har provat att ligga ner men då får jag ingen ro så det funkar helt enkelt inte…
Då kanske du inte är redo riktigt men fortsätt så går det nog till slut ,du verkar vara nära så ge ej upp.
Men vad du än gör öppna aldrig ögonen i meditation, då kommer du ej att lyckas. Det gäller att slappna av och öppnar man ögonen varje gång man hör nåt är man ju inte avslappnad
Du har inte provat att göra pranayama som är andingsövningar innan du mediterar?`det lugnar sinnet rätt så mycket.Du kan börja med att andas in genom vänster näsborre och ut genom höger om det är kväll annars tvärtom , upprepa iallafall 1 minut till att börja med rekommenderat är 5 min men i början kanske 5 är för mycket.
Fast jag vet inte vad det beror på att man börjar vibrera jag tror dock att det beror på att man känner sig osäker på vad som kommer att hända. Det kanske är undermedvetet. jag vet bara att det går över.
Kankse har det att göra med chakran det är ju en möjlighet att chakrat börjar att vibrera. nu spekulerar jag bara.
men fortsätt ge ej upp , så kommer du att få resultat.
Det som händer efter det där läget är att kroppen somnar och sinnet är vaket då är du i den djupa meditationen bortom sömn. Så är det iallafall på mig

Lägger in min fråga på den här tråden om det är ok?
#4 skriver:
"När man mediterar ska man aldrig titta eller bry sig om ljud som kommer. Det kan vara något annat plan , kanske någon som vill störa dig då du mediterar."
Här börjar det knäppa högt i olika saker så fort jag sätter mig ner och blundar. Innan dess hörs inga knäppningar alls. Det här började för någon vecka sedan men innan dess var det lugnt. Det börjar tyst men om jag fortsätter blir det bara högre och högre tills jag ger upp och då blir det tyst. Jag har bett dem vara tyst medan jag mediterar och det fungerade ett tag men nu har det kommit tillbaka. Hur ska jag få reda på vad de vill?
Det har hänt konstiga saker här nu i någon vecka men just den här veckan har det varit lugnt. Igår fick jag dock ett "baksug" under en meditation (ger healing under meditation) och jag höll inte på att ta mig därifrån, det var som om stället ville hålla mig kvar. Vad handlade det om och hur gör jag för att bryta det för att snabbt komma tillbaka till mitt "safeplace" igen? Första gången som jag har varit med om det och det var en aning läskigt…! Hoppas någon kan hjälpa!
/ Aleethia
Aleethia, jag vet inte hur du skyddar dig eller om du gör det. En viktig sak när man mediterar och inte är van vid energierna, man kan lätt ryckas med annars.
De ljud du hör skulle jag gissa är den hjälp du får av dina guider och änglar. Det behöver inte vara så att de vill något speciellt, bara tala om att de är där när du behöver dom.
Jag får en känsla av att du är lite rädd för kraften i meditationen och healingen, försök slappna av och inge dig inga förväntningar, låt saker komma till dig som det vill.
Lycka till

Yode, TACK för svaret!
Jag brukar jorda mig, flyga omkring i en "hubbabubbabubbla" samt be om beskydd från mina guider m.fl.
Jag har faktiskt varit rädd nu på slutet, speciellt då det har hänt saker som skrämt mig rejält men då inte vid meditation utan då jag ska till att sova. Att det knackade på balkongsfönstret och att någon/något öppnade min dotters fönster var det första som hände och sedan började knacka osv. Tror däremot att jag kan koppla knackningarna mm till vissa varelser. När jag ber om beskydd från varelser från det allra högsta ljuset, det är då som det börjar. Igår bad jag de lugna ner sig, sa att jag hörde att de var där och det blev lite lugnare. Däremot kom det en jättehög smäll mitt under avslappningsmeditation som gjorde att jag tväröppnade ögonen. Ser då.. Vet inte vad jag ska kalla det… Men aura utan människa i/energifält (?) framför mig och på sidorna. Kände dock att det var ok och blundade snabbt igen.
Så om jag känner ett "baksug" vågar jag då stanna på platsen ett tag till för jag vet inte om det var bra eller dåligt, fick lite panik över att inte komma därifrån? Jag bad om hjälp med att komma därifrån och det gick lite lättare men det var som att försöka ta sig ut ur en kola… Men ska försöka slappna av lite mer om det händer igen.
Hej
Man ska aldrig öppna ögonen , dom försöker bara störa dig , meditation betyder ju att man får kontakt med sitt inre. Och dom som stör dig vill inte att det ska hända.
nu vet jag ej om jag kommer ihåg fel men demoner etc asuras som dom kallas vill absolut inte att någon går mot själv realisation så då försöker dom störa dig och låter du dig störas ja då lyckas dom för det är enda sättet dom kan störa dig på. Får dom dessutom respons har dom ju också anledning att klänga sig fast vid dig man kan säga att man häller bränsle på dom.
#10 jag tycker att du lugnt kan vara kvar i dina energier, men slappna av mer..du utför ju dessutom healing i samband med meditationen, då blir upplevelsen kraftigare och du mer känslig..
Du kan inte fastna i det läget, det är som med självhypnos, du är alltid medveten..
Det du beskriver Yogflame, kallas för elementaler, dom vill störa för att bejaka ditt ego. Dom vill inte att du ska finna din inre ro, men det är bara att ignorera och fortsätta som du tänkt..

Ok, tack så jättemycket bägge två för era svar!! Ska nog prova att använda öronproppar nästa gång! 
Då kanske du hör dom i huvudet istället, jag har aldrig haft öronproppar men vore kul att veta hur det går för dig om det försvinner eller kommer inuti huvudet istället . Så glöm ej att berätta är du snäll.

Ha ha! Lovar att berätta hur det går 
ASG!!!!!
Den var riktigt rolig Yogflame..
kanske hör dom i huvudet..ja, så kan det bli istället, så har jag det..
:) hehe

Ingen hit med öronproppar, försökte att slappna av men fungerade dåligt att tömma huvudet för tanken på att de var där i öronen kom upp hela tiden så de åkte ut tillslut… 
Värt att testa iaf! 
Hehe då vet vi att vi inte ska prova det :=).
Du får köra ett par peltor istället Hörselkåpor , fast man får ett konstigt tryck i öronen som nåt spciellt ljud eller nåt , prova så ser du vad jag menar.

Ha ha! Jaa, måste leta reda på ett par! Har inte ett par liggande.
Misstänker däremot att det blir ungefär som med öronpropparna 
Ja obekvämt kan jag tänka mig. Låt ljuden komma men bli ej störd utav dom. sen så försvinner dom. Jag fick såna ljud en gång i veckan max. men nu har jag faktiskt inte hört något på länge.. så det är bara att fortsätta.
Vad som än händer bli ej störd, försök iallafall.
Ja, det gäller nog bara att koncentrera sig maximalt, det krävs träning för att inte " lyssna".
Men om man övar, så fungerar det efter ett tag..
Man får bara inte ge upp, måste vara envis..

Ja, envis är jag och ger sällan upp men det är svårt när jag är van att lyssna efter ljud som ex. min dotter gör när hon sover… Får helt enkelt försöka ignorera dem lite mer 
Ja det är ju svårare om man är mamma då kanske man inte kan slappna av helt enkelt… ingen annan i familjen som kan kolla dottern då du mediterar?

Nope, jag är ensamstående på heltid…
Då kan det nog vara svårt , att riktigt koppla av men det är ändå bra att du försöker tycker jag. allt är som träning och sen när dottern blir äldre så blir det ju lättare.
Hur gammalt är dottern?

Hon är 3½
Har hållit på med meditation ett bra tag men nu kom dessa ljud mm och stör och då har jag svårt med koncentrationen…
Dom ljuden kommer för att du ska bli störd och ej fortsätta meditera.
men fortsätt bara , att ljuden kommer är ju ett bevis på att meditationen fungerar.
För mig kom ljuden direkt då jag började meditera, men som sagt är dom borta nu.

Jag ska göra det, tack för svaren och råden 

Lånar den här tråden till en liknande fråga som #0 om det är ok 
Jag har mest mediterat med ledd meditations CD, oftast i samband med att jag lagt mig. Brukar somna alt "vakna upp" precis när Cd'n börjar ta slut.
När jag försökt meditera på egen hand (oftast med nån sorts meditativ musik för att stänga ute alla ljud) och det dyker upp nåt för min inre syn så hajjar jag till och kommer tillbaka till mitt tankevarande/förstånd och bort från medvetandet/nuet.
Hur stannar jag kvar i det meditativa tillståndet?
Är det övning som ger färdighet som gäller här?

# 3 De du länkar till e ett riktigt bra Sätt att Börja meditera På
om man Som jag haft svårt o Släppa på tankar o kunna riktigt slappna av o även för andra mer vana meditatörer de där e ett riktigt Skönt och befriande sätt.. rekommenderat de starkt.. Man ser så otroligt häftiga saker o Ja vet att de e bara början på vår Färd. Förut fick jag känslan av att Det e så jobbigt att meditera Och ta den egentligen Lilla tiden om dagen Som behövs för Meditation. Som att jag måste Få den o passa in i mitt "Fulla" schema fast man inte har något sådant. Jag byggde upp massa onödiga krav på mig själv och kände nästan som press på mig själv att de blev en jobbig sak att göra.. Men när jag börja meditera med Binaural beats Så Släppte De gravt o man Börja uppleva saker som verkligen Ökar min fokus på att släppa Allt o Låta Mig Dras in i mig själv och börja min utveckling. :D
Känner inte längre att Meditation e en börda utan längtar till nästa stund jag ska Meditera med glädje, Och känns som Själen blivit nästan som beroende att komma till det stadiet.. :D
varma kramar! Hoppas detta hjälper för er att komma en bit på vägen.
Ps. på den sidan finns mycke Olika saker så man ska helst läsa Informationen först för att se vilken meditation som Passar just dig :D eller Lyssna på dom olika o känna efter vilken som får just Dig o Din Hjärna att slappna av :D
#30 Helt klart ger träning färdighet 
sedan att belamra sig med en stor protion tålamod och en grunftanke på att "Rom inte byggs på en dag" är bra också.