Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 3469 ggr
Trazig
0

Söker ett medium eller 2

Är en medial kille som inte lyckats att stänga ner, inte ens för en sekund.

Nu har jag gått till psyket och där har de gett mig Seroqel Depot 50 mg och det fungerar, men jag är konstant hög och känner mig dyngrak från morgon till kväll.

Att höra röster är inget man ska säga till en psykläkare, men när man prövat allt och inget i över 4 års tid och inte lyckats så såg jag ingen annan utväg.

Nu känner jag inte av ett skit, men tyvärr så drabbas min omgivning istället.
Det jag hade kontakt med ger sig nu på allt och alla kring mig och jag som är avstängd kan inget göra, känner inte ens utav det.

Har sökt hjälp av medium förr, men tyvärr utan resultat.
Nu upplever mina kompisar som kommer hem till mig att mitt hem är hemsökt och jag blir helt utelåst från det så kallat sociala i gemenskapen.

Är psyket ända vägen för att stänga ner, eller kan jag lära mig att stänga ner?

[budewabo]
0

Trazig - du behöver någon i Terry Ewans klass. Någon som förstår energier.

Det finns väldigt många mediala människor som är 'bara' mediala och inte fattar det här med energiarbete. Min bild av Terry Ewans, Lena Ranehag för att nämna några som är kända från TV tycker jag verkar ha koll. Här finner du fler, Anders Åkesson var med i någon av de tidiga säsongerna av Det Okända, det finns mycket på Youtube med honom:

http://www.alternativterapeut.com/index.htm

Satsa lite pengar på att hitta en bra. Ta inte en 'random' härifrån siten.

[budewabo]
0
Trazig
0

#1 Är det någon utav dem som kan hjälpa gratis?

För jag är fattig, lever under existens minimum och har inte råd med att betala för någon hjälp, därav att jag valt psyket.
Hög kostnadskort på 900:- för läkarbesök och 1800:- för läkemedel,
och jag kan ta det på räkning.

Det jag behöver hjälp med är att kunna stänga av och på, för som det har varit sista tiden innan jag gav upp har de inte låtit mig vara.
Allt från vanliga andar till lite kraftfullare krafter har skickat bilder och känslor i ett överflöd, men det som gjorde att jag bestämde mig var när jag hörde andar diskutera allt från atomklyvning till olika dasspapper när jag skulle sova.

madlin
0

Detta ska vara en gåva, men har för dig blivit en förbannelse förstår jag. Ärligt så tror jag inte att du någon gång kan komma att få rätt hjälp av psykvården, detta ligger utanför deras kunskapsramar. Du måste stänga igen dina chakran, och dra ett äggskal/glaskupa över dig. Om du provat detta och inte klarat det på egen hand så är min rekomendation till dig att du ber några pålitliga vänner om deras hjälp med detta. Har du någon kompis som är lite insatt i detta så är det extra behjälpligt. Jag tänker att med dina energier tillsammans med dina vänners energier i ett samarbete kan hjälpa dig att stänga ner. Det kanske inte räcker med att stänga ner en gång, du kanske behöver göra detta upprepade gånger, flera dagar i rad. Jag tror dock inte att det fungerar om du har någon form av drog i dig, jag tänker på dina piller du fått utskrivna. Det gäller att vara helt drogfri för att energierna ska fungera väl. Jag kan bara önska dig lycka till, men hoppas också att du ska kunna använda din gåva/förbanelse på ett bra sätt. Det finns ett syfte med att du får kontakt med andra sidan, har du frågat dem om varför de kontaktar dig och vad ditt syfte därmed blir i livet. Jag tror att det också kan hjälpa dig.

Kramar

Trazig
0

#4 Jag vet vad jag borde göra, men jag klarar inte av det.
Tyvärr har jag inga kompisar som är insatta i energier, umgås mest med folk som pratar med vettar, tomtar och älvor och kristna.

Nu när jag har medicin så vet jag att det inte går att träna stänga ner, men jag behöver ett andrum och där av valet, tyvärr ger det jag har med mig sig på allt runt omkring mig istället.
*nödvändigt ont får man la ta och kalla det, tyvärr*

Jag vet varför de är på mig och jag vet syftet med det.
Man kan enkelt beskriva det med att de vill att jag lär känna mig själv inför det andra som komma skall.

Det har hjälp mycket, men jag behöver egen tid, vilket jag inte lyckas få utan mediciner.

Grannen längst ner i trappuppgången har i vart fall börjat leta efter ett medium för att bli av med det som hamnat hemma hos henne, frågan är om den som kommer dit klarar av att stänga ner där, med tanke på att problemet ligger ett par våningar upp.

[yodhe]
0

# 5 Du skulle behöva inte bara ett medium,

men också healing kanske skulle hjälpa dig att komma i balans, och lägga mer fokus på det som är positivt i livet. De så att säga elementaler, som andra kallar andar, livnär sig på negativ energi.

En sak du kan göra är att tänka att du kapslar in dig i bly och ber om det heliga vita ljuset att skydda dig.

Ett tips som min dotter gör är att använda keps, hon säger att det inte hörs lika mycket från andra sidan då..inte vet jag? men du kan ju alltid pröva..

Jag är healer, och vet att en obalans kan få enorma reaktioner för den negativa sidan..

Så, om du vill, kan du PM.a mig, jag kan behandla på distans..utan kostnad…

Trazig
0

#5 Biten med balans behöver jag definitivt inte tänka på, det är en av de stora delarna i mitt sökande, och någon healing behöver jag inte heller för jag har positiv energi så det räcker och blir över, men de bitarna räcker inte till för att jag ska klara av att ta emot 24/7 eller 24 timmar om dagen, 7 dagar i veckan år ut och år in.

Jag kan kapsla in mig i energier av olika de slag, kan be olika former av krafter om hjälp med det, men nackdelen är bara att då blir de glada för att jag tränar och ger mig ytterrligare prövningar.
Så tack, men nej tack prövat och utan resultat.

Din dotter är lyckligt lottad, har prövat olika så kallat världsliga ting och inget utav dem hjälper, inte ens hörselproppar…

Du får gärna försöka heala mig, men jag tror inte att det kommer ge varken dig eller mig något nämnvärt. I och med att just balansen är en av de stora stöttepelarna i mitt sökande. Jag har lärt känna vart och ett av ellementen i mig och även att jag är nerstängd mot andra sidan så vet jag vem jag själv är och om något av mina element börjar bråka.
Vanligtvis så brukar man säga att det finns 4 huvudelement + 1 som gör dem till ett gemensamt, men just för att finna balansen i mig själv så har jag delat upp alla 4 huvudelement i flera delar för att lättare känna av om något är på gång och om jag ska lägga in någon form av resurs för att det inte ska gå så långt att ett element tar överhanden.
På senare tid har de 4 blivit mer och mer den här 1, med andra ord jag är nästan, men inte riktigt fullt ut 1 med mig själv.

Men det räcker tyvärr inte med att vara 1 med sig själv när man inte kan stänga av, för ju mer jag lär mig ju kraftfullare energier får jag att göra med och jag har sett det som en kul lek, det har varit med humorn som jag klarat av att bemöta det, men nu räcker inte humorn till, jag behöver få sova och behöver en paus ett längre tag.

madlin
0

Det känns verkligen både jobbigt och tröstlöst när man läser vad du skriver. Om du har god kontakt med din granne som letar medium kanske du skulle kunna vara med om hon får tag på något. Jag funderar annars vidare på hur jordad du är. Du kanske skulle behöva ha bly i fickorna, men det kan man ju inte gå omkring med. Men att bära rött, och omge sig med jordande stenar och försöka få fler rötter att gräva ner sig i myllan från din huvudrot som går längs ryggraden och rakt ner är kanske något som behöver göras.

Kram

[yodhe]
0

# 7 Håller med madlin, väldigt tråkigt att du upplever det så, och förstår att du har prövat många olika former för att få frid..

Kanske det är något du bara måste gå igenom som en prövning, rent karmatiskt menar jag, låter hårt och kallt, men det kan vara ett faktum och tro inte att jag inte känner med dig, för som healer känner man sig väldigt hjälplös i ett sådant här läge, när man nu har en förmåga och inte kan hjälpa med den..

Hoppas du kan lösa din situation, kanske psykofarmaka är enda utvägen för att få lugn och ro.

Lycka till

Trazig
0

#8 Jag tänker inte säga ett skit till grannen om vad jag sysslar med, eller sysslat med, så väl känner jag henne inte.
Har inte bott i denna hålan så länge och jag tänker inte låta det komma ut till allt och alla.
Men så länge jag inte lär mig stänga av så lär det vara ett problem för dem i kring mig, och tyvärr så kan jag inget åt det göra.

Trazig
0

#9 Har misstänkt väldigt länge att det tyvärr är något jag måste gå igenom, men jag behöver oxå få tid att smälta allt jag får till mig annars så kommer jag att gå i väggen totalt och det är det jag försöker undvika med hjälp utav medicinen just nu.

Beroende på vilken sed man följer så kan man säga att kundalin har vaknat i mig, och att jag låtit den löpa fritt.
Vissa säger att draken har vaknat och en del andra att lotus blomman slagit fullt ut.

Det jag på något sätt och vis måste lära mig är att typ sjunga en godnatt visa för att få kundalin att sluta sig och ta en paus i kunskaps flödet.
Sedan att jag ska kunna väcka den varsamt och att det ska komma i lagom stora doser.
Tyvärr något jag ännu inte lyckats lära mig, och tyvärr så har jag inte fått några som helst ledtrådar till det heller.

För tillfället njuter jag av tystnaden, men jag bryr mig ändå om dem i kring mig och där av att jag ber om hjälp.

Kristall47
0

#10 vad är det som du sysslat med? Har du själv orsakat att det är som det är nu?

[budewabo]
0

Om det är så att du har ett ojordat kundaliniuppvaknande så finns en risk att du konserverar ditt nuvarande tillstånd när du medicinerar. Det finns en forskare som föreläser inom transpersonell psykologi och när jag lyssnade på henne rekommenderade hon hårt kroppsarbete för den som råkar ut för kundalinienergin. Hon följde ett fall där mannen i huset fick ett uppvaknande och blev superenergisk, han klippte av sig håret, han sov inget, han visste plötsligt hur man installerar el fastän han aldrig gjort det förut osv.

De satte honom i hårt arbete, i veckor varade tillståndet. Och han skulle gärna göra det igen menade han efteråt för det var en skön känsla med kunskapsinflöde osv.

Det sitter sannolikt många kundalinifall på institution med diagnosen psykos.

I fall där kronchakrat öppnar sig lite i taget, som för mig, så får jag en eller flera jobbiga veckor precis när det snäppt upp lite till för det ökar också informationsflödet. Naturligtvis inte som en kundaliniresning men ändå.

Jag tror som någon annan att jordande övningar många gånger per dag skulle kunna hjälpa dig.

När jag läst tråden upplever jag dock att du liksom slår bort alla förslag, du ger uttryck för att du har svaren själv på något vis och så kanske det är. Men fundera lite på om det är ditt tillstånd som gör att inget tips tycks gott nog åt dig. Energiarbete är ungefär som karate. I karate tjatar man grundslagen om och om och om igen tills man kan dem i sömnen och agerar reflexmässigt.

Som jag ser det är det samma med energiarbete. Jag gör mina jordande och beskyddande övningar flera gånger per dag. När informationsflödet blir för intensivt ber jag dem skruva ner volymen. Ett annat lätt sätt att 'stänga av' är att visualisera hur du vrider på en dimmer för att strypa flödet. Du får bästa effekt om du ör jordad. Inom karate tränar man även benpositionerna tills man automatiskt ställer sig centrerad och i balans, samma sak med jordningen. Jordad = centrerad och balanserad.

Det du säger om att intensiteten ökar så fort du jobbar med energierna tyder på att du inte har kunskap och erfarenhhet och bör ta det mycket försiktigt. Även om du sannolikt slår bort även mitt inlägg så vill jag trycka på JORDNING. Visualisera hur ljuset strömmar genom dig och ut genom enorma ankfötter hur ljuset letar sig in mot jordens mitt, jur ljuset bildar rotknölar på vägen ner för att förankra sig i marken extra mycket!

[budewabo]
0

Jordningsövning

Visualisera dig själv som stående i ett ägg. Gult ljus närmast kroppen, vitt ljus utanpå. Som äggula och äggvita.

Visualisera vitt ljus, nästan som silvertrådar som kommer från din lyckostjärna i universum, som rinner ner genom kronchakrat, ryggraden, bäcken, ben, som vattenkannastril ut genom fotsulorna mot jordens mitt.
Säg högt: Jag är ljuset/I am the light 3 ggr

Säg sedan högt, 3 ggr
Jag ber om beskydd, ljus, kraft, kärlek och healing.

I början kan man råka ut för att ljuset stoppar upp och det beror på blockeringar. Kanske har du inga sådana om du nu är vidöppen men det är svårt att veta.

När jag har det tungt med det öppna kronchakrat visualiserar jag även att jag drar ett visir över huvudet efter jordningen för att som täta lite utan att mixtra i själva kronchakrat.

Får jag fråga om det här bara har hänt dig eller om du har lekt med energierna utan att veta vad du gjorde?

[budewabo]
0

Du skriver:

#5 Biten med balans behöver jag definitivt inte tänka på, det är en av de stora delarna i mitt sökande, och någon healing behöver jag inte heller för jag har positiv energi så det räcker och blir över, men de bitarna räcker inte till för att jag ska klara av att ta emot 24/7 eller 24 timmar om dagen, 7 dagar i veckan år ut och år in.

Vem är det som påstår att du måste ta emot 24/7 år ut och år in? Du har ett eget ansvar att sätta gränser. De på andra sidan eller hur man benämner energierna bestämmer inte över dig. Du befinner dig på jorden och det finns en anledning till att du gör det. Du har något att göra här. Även de mest dedikerade ljusarbetarna lever ett gott jordiskt liv och är nedkopplade stora delar av dygnet. Jag har aldrig hört talas om att andra sidan KRÄVER uppkopplingstid….Vi människor har ALLTID vår fria vilja…

Utifrån det du skriver tycker jag du verkar vara allt annat än balanserad. Positiv kanske du är. Men balanserad?? När det blir sådana här konsekvenser som det verkar ha blivit för dig så tror jag definitivt att healing kan vara bra. Man kan vara trasig som bara den men ha hur mycket energi som helst i t ex en manisk period om man är manodepressiv. Men att ha positiv energi och att vara hel är inte samma sak….

I utgångspunkten är inte du eller någon annan ett offer för krav från andra sidan. Sedan verkar det hända då och då att det går överstyr med energierna för vissa och det är olyckligt men sannolikt inte andra sidans 'fel'.

Jag önskar dig allt gott och att du får den energihjälp du behöver!

[rore]
0

Hej Trazig!

Jag hade en period för några år sedan då det verkade vara alldeles hopplöst.

Inte lika svårt och skrämmande som det du upplever, visserligen. Men för mig var det oerhört läskigt och skrämmande.

Å andra sidan hade jag inget att jämföra med. Så var och en är sig själv närmast.

I det läget som jag då befann mig i så visste jag i stort sett ingentingg om avstängningar eller jordningar över huvudtaget.

Det enda jag kunde komma på var att ropa inåt till mig själv för att komma i kontakt med det som var jag.

Gensvaret fick jag genom magkänslan. Det hjälpte mig att stänga ner och hantera det som kom till mig.

Önskar dig lycka till och att du finner ro.

Trazig
0

#12 Jag vet inte riktigt vad man ska kalla det jag sysslar med, men jag låter energier och krafter löpa fritt kring mig med enbart en regel som de inte kan bryta nämligen att allt är välkommet att komma, men de får inte stanna utan är tvugna att gå.
Regeln är som en motsats ritual som många sysslar med, men som jag känner att även efter 5 år så har jag för mycket att lära för att ens försöka mig på att göra dem.
Det är ju så mycket som kan gå fel om man inte vet exakt vad man sysslar med och med tanke på att alla krafter inte blir så glada när man frammanar dem och att jag vägrar köra med skydd för att lära mig bevara lugnet och få kontroll på det som vi människor kallar för rädsla så är det en fördel om de kommer i goda avsikter istället för att vara på tvingat irriterade.

Istället för att tvinga saker till mig genom ritualer av olika de slag så har jag funnit att om de själva kommer till mig så lämnar de något istället för att de tar. Vad de lämnar vet jag först mycket senare, men det hjälper mig att komma vidare i det jag håller på med.
Det de lämnar brukar komma fram när jag väl behöver den formen utav kunskap och det har ännu inte slagit fel en endaste gång.

Så på din fråga om vad jag sysslar med så är den här förklaringen den bästa jag kan ge dig.
Och jag hoppas att den ger dig det du sökte.

Trazig
0

#13 Som du säger så hjälper arbete, men tyvärr så lever vi i ett samhälle där den som hamnat utanför det så kallade arbets systemet har väldigt svårt att åter ta sig in i det.

Jag har kämpat mot FK och AF i snart 5 års tid för att få hjälp att åter komma ut på arbetsmarknade, men tyvärr så kallar FK mig för moment 22 (fast mellan stolarna) och de anser av någon mycket besynnerlig anledning att det skulle vara billigare att låta mig gå hemma resten av mitt liv än att hjälpa mig tillbaka.
Jag är 38 år och har 22 år kvar till pension och min mattematik går inte ihop med deras, för om jag nu skulle behöva upp till ett års rehablitering så får de ju iaf in minst 21 års skatt efter det och på så vis borde det ju vara mer lönande att hjälpa mig åter in på arbets marknaden.

Jag har en nervskada i nacken efter en misshandel och genom den skadan så har jag en hel del hinder i vardagen, men med rätt hjälp så vet jag att jag är kapabel till arbete, men med utan hjälp så får jag som redan skett tacka nej för att FK inte har tid.

Jag söker efter saker att göra, och det sker att jag tar så kallade svart jobb i och med att den vanliga arbetsmarknaden tyvärr är helt låst för mig i dag.
Jag vet att arbete hjälper, men att komma ut i det är tyvärr inte det allra lättaste.

Och som du säger så kan jag nog ha haft ett ojordat kundalin uppvaknande, det låter mer än bara ganska troligt och då kommer nästa fråga.
Hur jordar jag det utan arbete?

Trazig
0

#14 och #15

Jag har aldrig jobbat med chakran och anledningen är att jag fått vetskap om så kallade dolda chakran, chakran som bara vissa har tillgång till av någon helt idiotisk anledning.

Gick på en kurs i chakran genom den andliga butiken som ligger inne på gågatan i Haga i Göteborg, har för mig att den hette något med regnbågen, men är lite osäker på namnet just nu.
Det var efter den kursen som jag försökte mig på det som slutade i totalt kaos.

Gjorde ett försök att stänga ner hela karusellen för ett par år sedan, men med tanke på att jag har de så kallat dolda öppna så blev det otroligt fel och hade jag inte fått hjälp av så kallade mörker magiker att öppna upp det jag stängt ner så hade det vid den tidpunkten gått otroligt fel.

De vanligaste chakrana kan man läsa om överalt och ingenstans, men av någon ännu mera idiotisk anledning så måste man bli medlem i en typ av mörker order för att komma åt kunskapen i de så kallat dolda och jag vägrar befatta mig med sådana nötter.
De låser sig vid detaljer som i det stora är helt betydelse lösa och de låser sig ännu mera till det som många då kallar för det mörka.
Jag vill inte låsa mig till något, bara få gå min egna väg.

Kristall47
0

Jag skulle inte välja att heala på dig i nuläget och jag vill råda andra att avvakta lite med detta. Jag kommer att sända dig ett pm i eftermiddag.

Lynxx
0

Ja hoppas verkligen att det kommer en lösning på detta för dig. Berätta gärna hur det går framöver.

/L

Trazig
0

#16 Jag ser inte detta som skrämmande för fem öre, bara jobbigt i och med att jag inte kan stänga av.
Jobbigt i och med att jag tyvärr inte får den sömn jag så väl behöver.
Att arbeta andligt kräver att man får tid att ladda batterierna ibland och gärna då under natten när man sover.

Om jag tar kontakt med mitt inre så får jag bara ett svar och det är att jag ligger efter och behöver ta tag i det andliga och inte som jag gjort den senaste tiden innan jag började ta medicinen, nämligen bara försöka flyta med och fånga det som går att fånga av allt och inget som de ger i tankar och känslor.

Det sista som blev för mycket var när jag började höra dem tala, och när de ignorerade mig när jag bad dem att vara tysta så att jag kunde sova.
Det hade ju inte gjort något om de diskuterat något som jag var intresserad utav, men tyvärr valde de ju då helt meningslösa samtalsämnen och bara för och att så höjde dessutom rösterna.

Jag har försökt med massor av saker för att stänga av, allt från bubblor till olika mantran, har även försökt be om hjälp hos krafter men bara fått till svar att kraften jag söker finns i mitt inre och att jag måste finna mitt egna sätt att bemästra den.
Tyvärr så har jag inte funnit vägen in i det allra djupaste och kraften som skall kunna överbemästra allt som kan komma att korsa min väg.

Ranamir
0

Trazig. Du skriver. men jag låter energier och krafter löpa fritt kring mig med enbart en regel som de inte kan bryta nämligen att allt är välkommet att komma, men de får inte stanna utan är tvugna att gå.

Är det så att du själv med din egen vilja velat ha det så här, det verkar så av vad du skriver, du välkomnar det? I så fall så har du fått vad du bett om. Då kan du själv när du vill stoppa detta med din vilja. När du verkligen vill till 100%. Vem vet vad du släpper in i dig helt frivilligt, du välkomnar det. Och rösterna mm som du hör och känner, det kan vara både från ljuset och mörkret.

Svaren du får som säger att allt är en test, och att du ligger efter, det kan vara någon som vill dig illa och kanske utnyttjar dig? Vem vet vem det är? 

Kanske bör du stoppa det nu genom att verkligen vilja det, säg att dom inte är välkomna längre.

Be till gud om hjälp, inget är för stort för Gud. Be ditt högre jag att stänga ner allt.

Ljus

[yodhe]
0

Oj, Trazig, nu förstår jag lite bättre,

har du haft en kundaliniresning är det svårt att behandla dig med healing, och som du själv säger, det hjälper inte…

Vad du kan göra, finns nog inte mycket mer att göra än det du har och gör.. som i tidigare inlägg tror jag nog att du ,som jag sa, har ett karma att utarbeta, eftersom du också har fått till dig att det här är något som du ska göra fort..

Jag har själv varit i det läget med min utrensning, att det skulle ske väldigt fort, vilket var väldigt jobbigt att arbeta sig igenom..

Men jag har en uppgift idag att fylla och gör det..kanske det är tid för dig att ta reda på vad det är du egentligen ska utföra på jorden….bara en tanke så…

Trazig
0

#23 Jag ber inte om hjälp med det jag har kring mig, jag ber om hjälp med att lära mig att stänga av.
Jag ser det som 2 helt skilda saker och om du inte ser skillnaden så är det upp till dig och inte till mig.

Ex: Jag skriver en novell och ber om kommentarer, du kommenterar mig som person och inte det jag skrivit.

För att förtydliga mig så att ALLA förstår, jag kan inte stänga av och det är det som är mitt problem, inte hur jag söker.

Mitt sökande är som ett schackbräde med svarta och vita rutor, en religion och en lära för varje ruta.
Jag försöker se hela brädet med dess pjäser, bordet det står på, rummet det är i och jag har öppnat dörren för att våga möta världen utanför.
Den biten har jag inga som helst problem med och det är inte den biten jag ber om hjälp med.

Utan mitt problem är att jag INTE KAN STÄNGA AV!

Ranamir
0

Jag förstår att du bara vill stänga av. Men min uppfattning som jag upplever det är att du kan stänga av när du själv vill, endast genom att inte välkommna allt längre, för mig känns det som enda sättet.

Nu är du öppen för allting. Vill du stänga av, då bör du inte vilja vara öppen för allt längre, då stänger du dig.

När du inte välkommnar allt längre, då blir troligtvis allt bättre igen. Jag tror inte som det ser ut nu, att du kan stänga av, du har ju bett om detta, allt går igenom dig med ditt godkännande.

Jag försöker bara hjälpa dig Trazig. Det som jag skriver är mitt råd, jag ser ingen annan lösning tyvärr. Min uppfattning.

Ljus till dig

[yodhe]
0

Vad jag förstår av de som har haft och har en kundaliniresning, så går det inte i detta läget att stänga ner helt, i vissa stunder kanske, men aldrig helt..

Så, jag förstår dig Trazig om du har stora problem med det..

Det ända du kan göra som jag ser det, är att rida ut stormen..

Trazig
0

#27 Så för att få lite lugn så är medicinen ända lösningen tills vidare eller tills jag känner mig så pass redo att åter ta upp allting igen då, eller?

Tycker ändå att det borde finnas något mer och eller annat som borde göra så jag får lugn så pass att jag kan ladda batterierna.

Ska i vart fall försöka mig på att anstränga mig mer fysiskt under dagarna och se om det kan hjälpa, och se om det ger grannen lugn nere hos henne.
För om det nu beror på kundalinjordningen så är det värt ett försök.

Om jag märker att det ger henne lugn så kanske jag till och med kan sluta med medicinen och jobba vidare mer på det fysiska.

solvinge
0

Jag för min del säger alltid och är väldigt bestämd med att jag bara tar emot kärleksfulla energier från det HÖGSTA LJUSET.

Jag har upplevt något liknande, visste bara inom mig att jag inte skulle ta mediciner, jag fick också från mitt inre en bestämd känsla som jag sa högt och var stenhård med "det är jag som bestämmer i mitt liv"

Sen klingade det av så småningom, men det tog månader, jag är nu noga med att göra jordande saker, gå i skogen, handdiska, städa, man kan ju även ta jord eller mossa i händerna om man känner för det.

Du får hitta din väg, jag tycker allt ska vara enkelt.

Trazig
0

#26 Jag har inte skrivit någonstans att jag inte vill fortsätta mitt sökande, utan bara varti mitt problem ligger.

Jag förstår om många tycker att jag gör fel, för jag vet att på det sättet som jag söker inte passar alla.
Till skillnad från många som försöker hålla alla skrivna regler så har jag från dag ett tvingat mig själv att bryta så många som går för att komma in i mig själv så pass att jag vet och inte bara tror på mig själv, och som jag skrivit innan: Den som aldrig går vilse finner heller aldrig något nytt.

Jag tror mig veta varför jag klarar av det och det beror på att jag har bla ADHD och Asperger, något många ser som ett handikapp men som i mitt sökande blir otroiliga tillgångar.

Min första känsla när jag började skriva här inne var att jag trampat in i en kristen gröt av dömande personer, men som tur är så har jag samtidigt fått insikten att alla här inne inte dömer utan faktiskt försöker hjälpa mig.
Där av att jag haft taggarna utåt, och där av att jag går i försvars läge.

Trots alla som skriver att jag gör fel så vägrar jag döma, för är det något i bibeln som jag tycker är bra så är det Matteus 7:1-5 och utan att vara kristen eller ens troende på den Guden så är det något jag i alla lägen försöker hålla, för jag har insett att det är något som öppnar portar och inte låser dem.

En tro är en tro på livet, och vem är jag att säga att den tron är fel?

Trazig
0

#29 Jo, men ska man dela upp sitt sökande i bara 2 så går det ju att göra så.
Många ser bara mörker och ljus, men ett mynt har fler sidor än 2.
En del kan se 3 sidor, men då säger de att det ena bara är en kant, men ta bort kanten vad har du kvar då?
Utan den obetydliga lilla kanten så har du varken framsida eller baksida, eller hur?

Själv går mitt sökande ut på att se så många sidor av ett mynt som bara är möjligt och av ett obetydligt litet mynt så har jag lyckats finna 10 sidor, men jag vägrar att se det som omöjligt att finna 100 sidor av samma lilla mynt.
Och för att lyckas med mitt mål så kräver det att jag bryter regler, regler som satts upp av folk som blivit rädda och sagt att så kan man inte göra.

[yodhe]
0

# Traszig, vilken skön insikt du har fått, gillar verkligen det om att inte döma, mycket information grundar sig ofta på rädsla och maktlöshet, förstår att det är svårt att ta till sig när man känner att det inte fungerar…

Vill också bara säga att det jag skrev i tidigare inlägg inte är ett råd, bara ett konstaterande av det faktum att med en kundaliniresning finns inte mycket att göra för att stoppa förloppet,allt är upp till dig, du tar beslutet… jag är övertygad om att du gör allt du kan för att stänga ner….men ibland är det då kanske inte meningen heller…gör det som din intuition känner är bäst..bättre råd kan inte jag ge i detta läget..

Lycka till..

Trazig
0

#32 Ja, många dömer pga rädsla, men en rädsla kan lätt leda till hat om man inte får kontroll på den och ett hat är precis lika tungt att bära som kärlek, är det då inte bättre att vara öppen och älska istället för att döma och hata?

I början av mitt sökande fick jag till mig att jag skulle lära känna mig själv, att det var A och O om jag skulle klara utav att nå till målet.
Då bara skrattade jag åt det, för jag var ju säker att jag redan då viste vem jag var, men ack vad jag bedrog mig, jag hade ju inte den blekaste aning vem jag själv var och det blev jag ganska snabbt varse om.

Mina ledsagare sa att jag var tvungen att lära mig 3 viktiga saker.
1. Söka svar i vart mitt hat låg och bemästra det.
2. Jag skulle lära mig att bevara lugnet genom att kunna använda rädsla bara som en varningsklocka.
3. Jag var tvungen att minnas, och då inte bara detta livet utan alla dessförinnan.

Jag har kommit långt i vissa bitar, för dessa 3 ting har visat sig vara 1000 och åter 1000 i ett enormt pussel som sakta men säkert börjat ta form.
3 har blivit till 6, 9 12 osv osv och genom att dela det i mollekyler så har jag funnit hur man ur kaos kan skapa en perfekt ordning.
En ordning som i balans gör att man kan leva i total harmoni med dels sig själv och parallellt med andra sidan.
Kunskapen har jag funnit, men teori och praktik är som ni alla vet 2 helt skilda ting och inte alltid det lättaste att leva upp till.
Men jag kämpar och jobbar minst lika mycket på mig själv som med det jag får till mig.