Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2214 ggr
[ouioui]
0

Tidigare liv...?

Hejsan! Jag skulle vilja gå tillbaka till mitt Tidigare liv, alltså gå tillbaka till något liv jag levde innan jag föddes och började leva detta liv som den jag är nu. Jag har försökt och hitta skivor och inspelingnar men har inte hittat någon som funkat riktigt bra för mig, jag hittade en inspelning men och den funkade lagom, jag kom då tillbaka till en del av mitt tidigare liv men vid de andra försöken funkade det inte lika bra… Och det hade varit fördel om det var på svenska men engelska funkar bra oxå. Eller om någon har ett bra tips om någon som är bra på dessa regressioner eller har någon bra skiva eller vad som helst.

Tacksam för svar och är det något otydligt så bara fråga!

Kramkram

[Mariann]
0

Jag hoppas några kan ge dig mer tips än jag kan, jag har bara gjort en enda regression och det var med Kristina Wennergren för många herrans år sedan…

hatchepsut
0

Det råder lite delade menigar om man ska göra en regression…Vi kommer ju hit som tomma blad och har inget minne av de liv vi levt för att vi i dettta livet ska hitta den "röda tråden" på egen hand. Det kan ju också vara så att vi har levt liv med otäcka händelser som ligger dolt för att det inte ska inverka på detta livet. Om du ska använda dig av denna metoden skulle jag råda dig att vara mycket noggrann med vem som ska utföra det och att den personen själv har kommit långt isin egen utveckling.För egen del vill jag hitta mig själv utan en "gammal karta" att gå efter, jag skapar nog hellre en alldeles ny i detta livet. Lycka till Flört

Aldebaran
0

Vi har inget minne eller dåliga sådarna för att vi lägger av personligheten av liven vi lever här, när vi kommer tillmentalvärldens kausualplan.. Fysiksa-Astral- halvaMental är personliga plan…Därutöver blir det individuella plan…

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

[Mariann]
0

Jag förordar egentligen inte regression som sådan, min gav mig inget. Men kan helt klart ta det som en kul grej.

Det kan ske en sådana spontan "regression" i en Kristusterapi.

När man i en Kristusterapi kommer tillbaka till ett tidigare liv sker det för att det är själens önskan om att klienten ska uppleva det och få svar på vilka problem i detta livet som kan hänga ihop med ett gammalt liv.

Sådan regression sker alltid mer eller mindre spontant och aldrig på beställning.

Aldebaran
0

Sant.. Det kan ju finnas saker i ditt förra liv som kanske inte skall komma idager i detta…Alltså kan hämma..

Farwuq
0

Det är bara skönt att man inte har fullständig tillgång till de förra liven, de skulle bara sabotera ens möjligheter att förutsättningslöst utföra sina uppgifter.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Mariann]
0

#5 ja man får ju hoppas att man inte får upp saker som man inte kan hantera i en regression, men det bör väl terapeuten klara utgår jag ifrån.

[Mariann]
0

#6 Det är nog också därför de flesta av oss inte har tillgång till dem heller.

Och läser man  i artiekln om högre o lägre psyksim så förstår man vad man kan se när man pratar "tidigare liv"…

Aldebaran
0

Jag har minne av ett tidigare liv där jag dog 1471 vid Brunkeberg.. detta har följt mig sedan 5-årsåldern- Kunde allt om slaget , platser, namn på personer som bl.a min mamma fick kolla upp då jag inte ens kunde läsa..Å allt stämde.. Jag dog i något som hett Klara Kloster efter att ha blivit träffad av en dansk pil genom halsen.. Efter denna dröm så kunde jag knappt prata på en vecka (hade ont i halsen)

[ouioui]
0

Tack för alla inlägg och förlåt att jag själv har varit väldigt dålig på att hålla tråden någorlunda igång men det har varit så mycket nu i en längre tid att sådant här bl.a. har kommit i sista hand.

Jag har nu i alla fall köpt en Tidigare liv regressin CD med lite hopp om att det ska hjälpa mig en bit på traven och skulle inte det fungera så har jag i alla fall försökt ^^
Jag har hittills lyssnat på skivan en gång knappt (jag lyssnade aldrig klart på den eftersom att jag var för trött för att hålla mig vaken) och jag kom faktiskt "längre"/djupare men så får vi se hur det går andra, tredje, fjärde….. gången jag lyssnar på skivan.

Kramkram <3

cillaj
0

Har ett litet tips på en bra Reinkarnations CD ( det kallas så om du går tillbaka i ett annat liv) Reggretioner är det du går tillbaka i detta livet med.

Jörgen Sundvall, har en väldigt bra skiva.

Finns på Vattumannen bokhandel att beställa.

Annars är det nästan bäst att gå till en terapeut själv. Det ger mer, dessutom har du bättre uppbackning om det skulle uppstå något som du upplever att du inte kan hantera.

Monky
0

#0  Jag har själv stött på lite i mina drömmar, men annars har jag använt Brian Wiess skivor. Han är läkare och författare till bla "Många liv många mästare" som är en väldigt bra bok som jag kan rekommendera om man är lite nyfiken.

CD-skivan jag har är på engelska och jag tror inte de går att få tag i på svenska.

Glad

[Mariann]
0

#10 Lycka till med din cd! Glad

[alica]
0

Hej
Visst är det intressant med tidigare liv och jag personligen tror att man kan plocka upp dem som är viktiga för det som man ska jobba med i det här livet.
Jag har inte gjort någon regression (än) men däremot har jag upplevt tidigare liv både genom tarotkorten och när jag gett mig själv healing. Då har sekvenser spelats upp framför mina ögon som filmer och varje gång finns detaljer som gör att jag förstår situationer eller relationer i detta livet.

Aldebaran
0

mmm jag tror att man har tillräckligt med sig för att kunna jobba och utvecklas detta liv även om man inte kommer in i sina tidigare liv. Men visst är det intressant..

[Myy2000]
0

Jag tror att man ska vara lite försiktig med fokusera för mycket på tidigare liv. Det är väldigt lätt att fly i tanken till en annan, och kanske mer intressant tillvaro, än den man lever i just nu.

Själv har jag haft spontana tidigarelivs upplevelser, men tycker inte att de har påverkat mitt nuvarande liv speciellt mycket. Men jag förstår din nyfikenhet. Flört

Jag tror att det kan vara svårt att plocka fram ett specifikt liv, eftersom det finns spärrar som bestämmer vad vi får tillåtelse att se.

Tyvärr har jag inget bra tips om hur du ska bära dig åt. Men ibland kan olika kroppsterapier väcka minnen till liv. Rosenterapi gav mig flera tillbaka glimtar från tidigare liv.

Lycka till i ditt sökande!!

Monky
0

Jag har tyckt att det varit lite spännande med tidigare liv. Men när jag sen upplevt det så har det inte varit särskilt märkvärdigt utan ganska avdramatiserat.

Därempt har det hjälp mig att förstå flera fysiska åkommor/rädslor (eller hur jag nu ska uttrycka det) i det här livet som inte har någon logisk grund och koppling till just det här livet.

Fast egentligen tror jag inte man behöver CD-sivor och dyl. Att forcera fram upplevelser gör att det kan bli svårare.

Be om/var tacksam för att det kommer till dig när du mediterar eller sover. Du kommer själv veta skillnaden från en vanlig dröm och nåt sånt här.

Lycka till och berätta gärna hur det går!

Glad

[ouioui]
0

#17----> Jag tror egetnligen inte heller att man behöver ha CDskivor osv men jag kände att jag ville ha n ågon form av vägledning, eller som ett alternativ och lite hjälp. Som en början.
Självklart är jag tacksam för det jag har fått reda på när jag sover men jag skulle gärna vilja komma längre än det jag har fått reda på.  Jag vet att jag kommer att komma längre men att få reda på flera alternativ m.m. är ju alltid bra Skrattande

Tack för alla svar.
Ta hand om er
Kramkram

aangeleyes
0

Jag gick på en sittning hos en grymt duktig medialisk dam =) Jag såg hela mitt tidigare liv utspelas som en film på bioduken + man kände deras känslor, var en fantastiks känsla, men jag tycker personligen att du ska gå till någon som är utbildad inom det området än och prova på själv. Man måste hamna i en väldigt djup meditation.

Lycka till

[ouioui]
0

#19---> Jo, jag vet om det, att gå till en person som vet vad hon gör är ju alltid en fördel… men det är svårt att veta vem som verkligen är bra.

Mairi
0

Om man blir mystiskt trött och tycker att man "somnar" under meditation är det nog oftast så att man istället mediterar mycket djupare än man är van vid.
Att man sen inte minns nånting tror jag är en form av självcensur. Flört

Ovanstående baserar jag på otaliga iaktagelser av nybörjare som i grupp med mer erfarna meditatörer oftast slocknar som små ljus och sen inte kommer ihåg nånting. De vaknar lite besvikna i tron att de gått miste om hela grejen, men kommer sen tillbaka vecka efter vecka för att det ändå ger dem "nånting" de inte kan förklara… och snart orkar de var medvetet med.
Jag har också varit en sån nybörjare förstås Glad

Dessutom börjar jag själv få tillbaka fler och fler minnen av upplevelser jag haft i meditation, drömsömn, och rent av sjukdom, men inte varit mogen för förrän nu.
Alltså, flera av de där frustrerande nybörjar-bläckorna var inte så bläcksvarta… de tog bara lite tid på sig att framkallas. Som väldigt långsamma polaroidbilder!
De var inte så misslyckade som jag först trodde…  Skrattande

Mairi
0

Huruvida man ska ägna sig åt regressioner till tidigare liv eller ej, det beror nog mycket på varför man gör det…

Visserligen tror jag bergfast på att man ska leva ett liv i taget och därmed hålla sig till det här och göra det bästa man kan av det, men samtidigt tror jag också att man kan sitta fast i väldigt, väldigt gamla mönster och behöva lite större perspektiv på det för att ta sig loss.

När jag skadade min kropp i det här livet, i en trafikolycka, så utvecklade jag specifika kroniska besvär som inte var helt logiska i sin koppling till de ursprungliga skadorna.
Efter en regression tillbaka till ett tidigare liv, där jag dog av skador som exakt speglade mina kvarvarande besvär, så lossnade det rejält för mig i min medicinska rehabilitering - såväl inom landstinget, som alternativ medicin och egenvård.

Den regression jag gjorde var en enkel parövning under en kurs som egentligen handlade om annat inom meditation och andlig utveckling.
Vi följde ett manus av Brian Weiss som var tämligen idiotsäkert (i den mån nånting nånsin är det) och allmänt hållet… uppmaningen var ungefär så här: "när jag knäpper med fingrarna kommer ditt undermedvetna att välja ett liv att titta på, ett liv som betyder nånting för dig där du är just nu i ditt nuvarande liv."
På det viset borde man väl inte kunna forcera fram nånting man inte ska veta eller är mogen för?
Trots det rev det upp väldigt mycket känslor och tog ett tag att bearbeta.
Nu tycker jag förstås inte att sånt är nåt att vara rädd för egentligen, inte om man är någorlunda stabil som person, men man bör vara beredd på det och känna att man har lite utrymme i sitt liv - inte ha svärföräldrarna på besök eller högt tempo med många deadlines på jobbet samtidigt!

Tride
0

Jag tror egentligen inte att man skall tala om för andra om de skall försöka minnas sina tidigare liv eller inte. Var och en måste ju lära sig att hantera sin egen livsprocess och ur sina förutsättningar. Misstag är ofta en väldigt bra skola. Det är verkligen sant, att vi kan lära av misstagen, för om vi förstår hur vi missat, gör vi inte om det, utan lär oss söka nya vägar.Utan att döma oss själva, förstås.

Minnen kan komma spontant, och minnen kan tona fram i meditation, och minnen kan också hjälpas fram i regressions-terapi. Allt är bra och allt duger.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

bluemary
0

Jag har varit på 2 regressioner men tycker att det är oerhört
svårt att avgöra om det hela verkligen är sant om det kommer
från någon annan. Efteråt visste jag inte om det var det
eller om hon bara hade mycket livlig fantasi och bara hittade
på. Och det var inte gratis precis………. Men jag tycker ändå
att det var bra att få pröva på, så slipper jag gå och fundera
på det. Men Lycka till i alla fall och hoppas att du får ut
något av det hela !

Branneli
0

En spontan tanke från mej ….Oskyldig….varför inte leva i det nuvarande livet ? Obestämd….

[ouioui]
0

#25---> Jovisst så lever jag i det nuvarande livet men jag känner ändå att det skulle vara otrolligt kul och intressant att få reda på mitt tidigare liv, kanske  få svar och så.Skrattande

Branneli
0

Aha, det finns lite undringar…jaja, det är klart att det finns någon som kan hjälpa dej. Det gäller att våga hitta denna person !!

Lycka till Flört

[Hukanson]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

För er som undrar vad regression är för någonting och hur det går till visar jag en session nedan med transmediala kanalen April Crawford som med hjälp av högre guide VERONIKA kan se med tydlig skärpa in i tidigare liv .

aangeleyes
0

#24 vadå berättade hon ditt tidigare liv ? hm det är ju helt fel det är ju du som ska hamna i en meditation och hon ska ställa frågor som dylikt, vart befinner du dig hur ser platsen ut osv? är du en pojke/flicka, vad gör du ? etc , det var så jag fick göra. tycker det verkar rätt så mysko om dom säger till dig hur du levde till liv verkar ju inte ett dugg seriöst.

[Mariann]
0

#29 Så har jag uppfatta regression också. Att man själv gräver fram infon inte någon som talar om det, för mig blir det då med att man får enkanalsiering.

Den gången jag fick en regression gick det tills om så att jag själv upplevde inifrån liven….

[yodhe]
0

Jag ser det som # 29 skriver,

har genomgått många reggretioner och det är alltid min syn och upplevelse som kommer fram, ingen annan talar om för mig vad jag ser…

Verkar lite underligt att få det serverat, ungerfär som ett medium som talar med andra sidan då?

[Hukanson]
0

Det kan ju vara så att när man själv har upplevt sitt tidigare liv men ändå har frågor för att man inte förstår riktigt så kan man konsultera en medial regressionsterapeut som kanske bekräftar eller förklarar vad man själv kommit fram till .

[yodhe]
0

#32 Jo, så kan det vara, men under själva reggretionen tror jag inte att man vill bli vägledd..

bluemary
0

Jag har upplevt båda sakerna (men det här var för länge
sedan, anser också att det är nuet som gäller och att
man har nog med det liv man lever nu.)

Den som berättade om mitt förra liv var ett medium, det
borde jag kanske ha skrivit.

Har även varit med om när frågor ställdes men upplevde
inte att jag kom in i någon "trans" eller liknande utan hade
säkert hört om de släppt en synål på golvet.

Hon ställde frågor men mina svar var vad min fantasi
kunde komma på, det var samma svar som jag skulle
ge när jag sitter här.
Jag var oerhört besviken efteråt, upplevde bara det som
en avslappningsövning. Och hon är ett seriös, jag blev
rekommenderad att gå till just henne av den som ledde
alla kurser mm på kursgården.

Upplevde som sagt efteråt att det inte gav mig någonting
alls (och det var inte billigt heller för den delen :)
För min del så får det nog vara.

[yodhe]
0

Så kan det ju vara att man inte har behållning av reggretionen, men för många hjälper den att lösa blockeringar i detta livet..

Det är också så att efter en reggretion kan man ofta uppleva att den är osann, att man hittat på den, men det ingår i reggretionen,

en terapeut sa till mig en gång att det beror på att själen egentligen inte vill gå tillbaka..om det stämmer vet jag inte..

Jag har själv upplevt i en reinkarnation att allt var påhittat, det tog många år att bli av med den känslan…