Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2041 ggr
petronellapan
0

MOMENT 22

Jag går igenom något som jag upplever är så jobbig. Jag har precis flyttat till eget då min "man" och jag valde olika vägar. När min far dog så valde jag ljusets väg. Redan innan detta så stal "mannen" energi och jag läckte gladeligen som ett såll. Jag ville ju rädda denna själ, som dessutom är far till min underbare och också seende son. Nu när jag har flyttat kommer det fram att han sedan länge har en annan kvinna och ingenting kunder göra mig mer lycklig. Då skulle han logiskt sätt börja att stjäla energin från henne. Nej nu gör han mycket mer dåligt vad han gjorde innan. Dessutom så har vi jobbat ihopa i 20 år (han är egen företagare). Nu bryr han sig så mycket om sin son (vilket han inte gjort tidigare, då han bara kunnat sticka till ett annat land i veckor utan att höra av sig till sonen), så nu vill han ha gemensam vårdnad. Jag har alltid haft ensam vårdnad. Jag provar allt från affirmationer, till tänka i ljus, meditation, men som jag har sagt i mitt tidigare inlägg så är mitt ego stort. Jag kommer att byta jobb, så fort jag får ett, då jag får mindre betalt, mer jobb (har även blandat in facket) och ett ständigt missnöje att jag inte sköter mitt jobb. Jag måste börja med stämpel klocka (något jag aldrig har behövt tidigare under 20 år) men jag vill göra mer så att han inte kan påverka mig mer. Allt detta här skulle inte påverka mig om jag inte hade ett stort ego eller jag kunde uttnyttja alla verktyg på ett effektivt sätt. Jag har varit så stolt att jag har flyttat och trodde väl i min enfald att saker och ting skulle lösa sig, men tvärtom. Någon som har hjälpande råd. Petronella

May the force be with you :)

[yodhe]
0
[yodhe]
0

Hej!

Vet inte om det är tillfälle egentligen att ge råd i din situation, men vad jag kan känna är att du famlar efter en andlig utväg,

har du tänkt på att det kanske ska vara så här, att det är en karma du ska utarebeta och ta dig igenom för att göra en lärdom, jag tror att din situation är oundviklig,

vad är det för fel i att pappan nu vill vara pappa? se det som något positivt istället, om det nu inte förekommer något negativt i hans beteende som gör att han inte är lämplig, men bara för att han inte brydde sig tidigare, behöver inte innnebära att han inte gör det nu..

Vad vi ofta tenderar att göra i våra relationer som vuxna är att se vår sida, inte barnen, din och hans sorg i relationen, inte barnen..

Tänk på de positiva sidor som det medför att du får avlastning istället för att göra det till en negativ ritual i din egna sorg..

Be om vägledning för att hitta den bästa vägen för ditt barn, även om du kanske inte känner så nu, så vinner du på det i längden.. tro mig, jag vet..

Lycka till

[Mariann]
0

Låter som du är i "mistaprocesser" det är ofta så när man närmar sig 1 invigningen och även efter….

Har inget råd än att släpp efter och acceptera smärtan.

Be också änglarna om hjälp att kunna göra det.

petronellapan
0

Det är så skönt att få dela med sig och samtidigt få ta emot den lärdomen ni ger.

I går var "en dålig dag", idag var allt mycket ljusare och nu när jag har läst era svar så ser jag mycket "lättare" på mitt "världsliga problem" och inser att allt har en mening och att det inte behöver vara något dåligt.

Jag tackar ödmjukaste för era kloka råd.

Petronella

May the force be with you :)

[yodhe]
0

Vad skönt att du kan se det så idag, hoppas att du orkar ta dig igenom hela processen utan alltför mycket kaos..

Lycka till