Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2336 ggr
Fidelina
0

Vem kan säga mig...?

Kommer min drömhäst att bli min?

Hur ser han/hon ut?

Kommer jag att finna ett bra jobb?

Vad för jobb?

Kommer jag att flytta?

Hur ser bostaden i så fall ut?

Kommer min ekonomi att stabilisera sig?

Crowone
0

Lagt tartotkort för dig….

1) Är lite osäker, men kortet visar på en stark gemenskap. Sen om det är med drömhästen eller med en annan häst vet jag inte riktigt. Kärlek till hästen (vilken det nu blir) kommer bli mycket stark.

2) Kan inte säga nåt om utseende men i sin personlighet kommer den antagligen vara en praktisk, duktig, målmedveten(?) häst som tycker om och behöver stadiga rutiner. Ev kan den bli stressad av nya saker som inte ingår i vardagen men trygg och stabil i övrigt.

3) Ditt nästa jobb kommer bli ett jobb med ansvar och pliktkänsla. Du kommer få ställa upp i din arbetsroll. Jag tror det är ett vårdjobb.

ELLER så kommer du bli gravid och då blir ditt "arbete" att ta hand om den lilla bebisen, fniss!

4-5-6) Korten vill återigen visa "en gemenskap" (säker på att du inte är gravid? förlåt men jag sitter här och fnissar lite).  Jag får också fram något om ett arv eller gåva eller vinst. Kan det vara så du får pengar i någon form till en flytt? I vilket fall som helst så förstärker det din matriella standard i alla fall. Du kommer bli ställd mellan 2 val (val av boende?) Och så fick jag ännu ett kort som visar på gemenskap, som iof kan vara den där hästen, eller en bebis……kanske både och?

Hör gärna av dig om vad du tänker angående mitt svar. Jag tränar och lägger normalt inte kort för andra via datorn, men jag vill prova, så jag skulle bli jätteglad om du hör av dig om hur det lät och hur det går i framtiden. Gör ju inget om det dröjer med svaret isf.

Kram från Crowone

[Mariann]
0

#0 Välkommen hit!

men normalt så sysslar vi inte med detta på denna sajt. Så du hade tur att crowone ändå svarade dig och gjorde sitt lill test med tarot. Glad

Om du läser i fliken om sajten så ser du vad sajten Andlig utveckling behandlar.

lycka till med häst och jobb!

Fidelina
0

# 1 Tack snälla! Skrattande Jag funderar både på att skaffa häst och dessutom se om jag kan adoptera ett barn, som syskon till det biologiska jag redan har. Mitt barn längtar efter syskon! Men det är lite som måste "falla på plats" innan jag vet hur det blir, min tillvaro känns just nu ganska kaotisk och jag är osäker på hur det kommer att bli.

Jag återkommer till dig privat när jag vet lite mer.

# 2 Jag tackar för välkomnandet och lovar att läsa vad som "ingår" på detta forum. Namnet på forumet fick mig att tro att även sådant här skulle kunna diskuteras.

[Mariann]
0

joo jag vet att det finns mycket missförstånd omkring vad andlig utveckling är… visst kan vi prata om att bli spådd, tarot spöken osv, men jag tror vi egentligen inkräktar lite på ÖNs domäner då.

Men jätte välkommen ska du ändå känna dig och kanske du hittar mycket intressant här att läsa här och fördjupa dig i.

kram på dej!

[budewabo]
0

För många av oss är andlighet hela paketet och inte den lilla nischen dolda läror och mystisk litteratur….

Tride
0

Fidelina, välkommen till AU!

Jag har sysslat en del med "hela paketet" och det är inget fel i det. Tarot kan ge underbar vägledning, kristaller och stenar fantastiska inspiration, astrologi ett förtydligande av vem du är på den här planeten mmmm. men ju mer jag har sysslar med detta, också som vägledning till andra, ju mer har jag börjat känna att det finns djupare plan och aspekter, som inte får försummas. Men visst hör allt samman.

Det finns ju ockå en sajt "Personlig utveckling" som är intressant och, som jag har sett, håller god kvalité, för den som är mer intresserad av råd och vägledning på det planet.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

[Mariann]
0

#5 Joo och det är det ju också på sitt sätt, men ändå så när människan börja trampa på vägen som kan kallas andlig utveckling, dvs vägen mot anden/monaden så är det själsintegration som det handlar om och då uppstår plötlsigt nya problem än de som man har under personlig utveckling. Och jag vill göra klart att många går på båda samtidigt ett långt tag och därför "blandas" de ihop.

Så här ser jag vägarna.

PU------------------------------

AU------------------------

Jag vill bara att vi inte konkurrerar med ÖN om spådomar, tarot mm. Det är det enda Oskyldig. Vi har våra olika nischer och givetvis kommer man in på varandras områden, men denna sajt AU ska ju inte vara en annan ÖN.

Ytterligare: jag har också sysslat med hela paketet, menn denna sajt ska inte det Flört Då hade den fått heta något annat. .

Tride
0

Jag har alltid varit medveten om skillnaden mellan Andlig utveckling och spådomar mm. Jag har blivit väldigt förvånad när jag märkt hur begreppen börjat förväxlas. Det har väl sina orsaker, som jag inte vill gå in på här. Men jag har heller inget intresse av att diskutera spådom mm på den här sajten, eftersom jag ser de områdena som att de börjar bli alltför vildvuxna och många gånger dessutom oseriösa.

Tride.

Fidelina
0

Jag har ställt ungefär samma frågeställning på ÖN, och har inte fått ett enda svar. Däremot fick jag ett intressant svar här på Andlig Utveckling.

Kan inte heller förstå, att spådom skulle klassas som ÖN fenomen medan devor/änglar/naturväsen och astrologi faller under AU.  

Jag vet inte riktigt om jag förstår de gränsdragningar du beskriver, kanske för att jag är ny och grön på dessa områden. Men för min del löper personlig och andlig utveckling parallellt, för min del går det inte att särskilja dessa två då de hela tiden interagerar med varandra och därmed har ett beroendeförhållande. Utan personlig utveckling blir det svårt att nå en andlig, utan andlig blir det svårt att nå vidare personlig.

Risken finns att det blir en "liten" grupp medlemmar här på forumet, som gör att andra faktiskt inte känner sig välkomna just för att de känner att diskussionerna förs på en nivå man inte förstår, med gränser man inte förstår. Där man faktiskt kanske känner sig lite dum, om man råkar fråga om "fel saker" och därför väljer att istället gå ur forumet. Jag känner mig inte välkommen till gemenskapen.

Tride
0

Om jag har uppfattat samtliga sajter här rätt, så finns det egentligen ingen där vi kan ställa frågor om vårt personliga livsöde och förvänta oss svar. Förvånad

Tride.

Aldebaran
0

#10 alldeles riktigt Tride…Iallafall inga seriösa svar…Glad

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Tride
0

Jag var faktiskt inne på ÖN och kollade lite.Jag har inte läst den sajten förut.

I tråden med namn "Övernaturligt iFokus har blivit en sträng sajt" #22framgår tydligt att inte heller den sajten är till för personlig vägledning, men avsedd att vara ett diskussionsforum inom ramen för det som kan kallas Övernaturligt. Också AU har en liknande avgränsning, tycker jag. Avsikten är ju främst att vara ett diskussionsforum inom vissa ramar som det faktsikt är sajtvärdens både ansvar och rättighet att sätta. Själv blev jag medlem för ett par veckor sedan, just för att jag uppskattar dessa ramar och dessa gränser. Inom dem finns frihet.

Tride.

[Mariann]
0

#9 Fidelina, du har helt rätt i att vägarna gås på samtidigt i långa stycken, flera inkarnationer och att man till och med går mer på än den ena eller den andra under en enda inkarnation också. Så ser jag det också.

Jag tror de flesta av oss ser det exakt så. Problem uppstår när man är mer o mer är på väg mot att bara gå på den andliga utvecklingens väg och det är där sajten AU kommer in, som jag önskar det.

Det finns ett oändligt antal "personlig utvecklings sajter" nätet vimlar av dem, att jag upplevde det som "vart ska vi vara då?" vi som har större o större fokus på AU och mer o mer lämnar PU bakom oss.

Vart ska vi vara vi som har behov av att förstå de djupare (esoteriska) livets sammanhang och tjänandets betydelse. Problem som uppstår när man har en djup önskan om att tjäna och att göra en skillnad, men inte får till det, inte vet hur man gör och känner frustration över sina tillkortakommanden, känner en sorg över att vara dubbel i sin natur, att vara pinsamt medveten om sin personlighet och dens brister… ja  det finns mycket att säaga om saken…

När man dras till en inre religiositet, en som inte förstås varken av kyrkan eller new age osv osv…

Den platsen önskar jag AU ska fylla. En plats där gamla mysterierna kan få komma till liv, själen får ta plats, där vi tom kanske börja söka monaden/anden osv osv. Där vi uppmuntras till att gå vidare i sökandet efter själens syfte med sin inkarnation på jorden, där vi kan finna andra i samma situation och där vi kan finna denna gemenskap och att känna att man inte är helt ensam därute med just denna sorts utveckling.

När fler o fler lämnar sitt fokus på PU så uppstår nämligen andra "problem" och det är dem mer som vi (AU) finns till för.

Du är visst väkommen in i gemenskapen om den passar in i din väg och där du är. Glad

Inget är heller fel, men jag behövde bara säga vad AU är och jag hoppas du kan respektera det. Jag menade inget illa, utan ville bara förklara vad vi behandlar här.

szirius
0

Kanske någon känner sig manad att skapa en egen sajt, där människor får öva på att lägga tarot, läsa av, distansheala osv?För det verkar ju finnas ett intresse hos många, då vore det ju bra om dessa kan finna ett gemensamt ställe att mötas på? Ni som läser detta och är intresserade av det,kolla med iFokus, vetja.Glad

#9 det är självklart inte menat att någon inte ska känna sig "välkommen i gruppen", men det finns likväl en viss "riktning" hos de olika sajterna som vi försöker och även VILL hålla oss till.Det kan bli för mkt av allt och då är det bra att "nischa" sig.

DaVinci-dotter
0

Håller helt med Tride, Mariann och Szirius. Det är just därför jag är här på denna sidan och fördjupar mig i de esoteriska tankarna och den tidlösa visdomen. Det finns något större än vårt ego och det är dags att vi börjar sökandet efter det som förenar oss och den större planen för mänskligheten.

Tride
0

Det här handlar ju inte om "ju mer vi är tillsammans" eller "ju fler ju hellre"

utan en gemensam känsla, som inte så lätt att uttrycka i ord. Å andra sidan tror jag faktiskt att vi blir fler som kan samlas i just den känslan.Behovet växer allteftersom problemen på jorden tycks öka. Paradoxalt kanske, eller också helt naturligt. OskyldigKyss

Tride.

[Mariann]
0

#14 Vilken bra idé! Skrattande Eftersom tydligen ÖN som jag förstår det nu inte heller vill ha för mycket av denna vara så vore ju en egen sajt typ Tarot.ifokus alldels lysande.

Hoppas någon känner sig manad…

Tride
0

#1 och #14: Det finns tarot-intresserade lite här och var på sajterna har jag sett. Vad sägar du, Crowone? Skulle det vara något för dig, tror du att vara med om att skapa en sådan sajt? Att pröva sig fram med läsningar för olika människor är ett utmärkt sätt att höja sin förmåga.

Tride.

szirius
0

Jag tänkte också på dig Crowone, och CHOKLAD är duktig på drömsymbolikGlad.Finns även en på feng shui som lägger tarot, som jag just frågat om hon är intresserad av detta…

[Mariann]
0

Tummar hålles för en sådan sajt. Glad

[budewabo]
0

Kan vi inte göra ett litet namnbyte samtidigt då?

Det som för den stora massan är andlighet och andlig utveckling är just stora delar av paketet med tarot, rökelse, shamantrumningar, kanaliseringar osv osv.

Det syns inte minst gång efter annan här i AU när jag och andra kommer som nya och inte förstår att det endast är esoterik och den Sanningen som skall diskuteras här.

Kalla forumet för Esoterisk utveckling då istället. Den ohyggligt snäva definitionen av andlig utveckling som gäller här är inte gemene mans och jag blev själv snopen när jag insåg att det inte var andlig utveckling i dess vida bemärkelse som var önskvärt. To define is ti limit skrev jag en gång i ett inlägg och just den defintionen av andlighet som avses här är ohyggligt begränsad.

Andlighet och andlig utveckling är allt det andra också, som livet självt.

Tride
0

budewabo: det här är en knepig fråga. Jag kom ju in på sajten när sökte "esoteriska samtal", så jag borde vara för ett namnbyte. Men jag funderar. Det finns människor som utnyttjar tarot-läsare, medier etc och suger ut dem på energi för att de själva skall må bättre. Det är därför ÖN, tex, inte vill ge vägledning, för de får inget tillbaka. De är på den ena sidan, som jag ser det. På andra sidan har vi "esoteriker" som ofta hamnar i ett slags andligt högmod. Båda finns och jag vill försöka undvika båda.I esoteriken ingår, enligt mig, också vår vanliga vardag med dess fysiska verklighet och alla de problemen som vi måste lösa om vi vill ha mat o sånt. Därför vill jag inte utesluta Tarot, astrologi mm från andlighet, eftersom dessa system ju faktiskt är givna oss till hjälp för vår utveckling,och fungerar väldigt bra på flera olika nivåer. Det är själva rådgivningen som jag inte tycker skall förekomma här, om det inte sker på basis av ett gemensamt samtal. Jag menar tex att jag själv vill inte fungera som proffs rådgivare här på sajten, och söker heller ingen sådan här. Däremot kan jag engagera mig i andra sajt-medlemmars oro och problem, kanske bara genom att läsa något de skrivit här och för att de är uppriktiga.

Alltså: allt är andligt, om vi drar det till sin spets. Hmmmm-----SkrattandeFörvånad

Tride.

[budewabo]
0

Jo just det här med vägledning tycker jag skall ske öga mot öga och med personer som rekommenderas av någon man känner till och litar på.

Min bild har med tiden blivit att det mesta som intresserar mig inom andligheten absolut inte ryms inom AU och det gör mig förundrad. För jag fattar inte hur man orkar hålla på med alla dessa invigningar och Sanningar och strålar. Det är ju bara en pyttedel av alla förklaringsmodeller. För mig ryms David Ickes reptilteorier, Mayakalendern osv inom andlig utveckling.Och jag älskar det Glad För att inte tala om alla spännade sammanträffanden kring människor i Bilderberggruppen…

Min egen andliga utveckling har bestått av enskilda sittningar hos min bästaste E som är medial healer som kanaliserar från mina mästare och guider via sina egna under sittningarna och det är detta som är skillnaden som gjort skillnaden för min galopperande utveckling och ett kronchakra som envisas med att öppna sig mer och mer i tid och otid.

Så ja, jag kan tycka att det är en smula fisförnämt här mellan varven och  att det typ bara är Blavatsky/Bailey och danska artiklar som är the shit på något vis. Men å andra sidan kan man bli blasé på det mesta så varför inte på kristaller, tarotkort och shamantrumningar, Mayakalendrar och annat fascinerande…Jag får dock ibland en känsla av att det är våldsamt mycket mentalkropp här trots att det är mycket snack om hjärtat osv.

Å andra sidan har jag själv inte tid/lust och ork att starta något på iFokus så jag håller mest till på UJ där jag tycker man har en skön ton och trevliga värdar och andra skribenter. Existensarna tycker jag är för mycket möhöhö och hårda så där trivdes jag inte. Så vem är jag att klaga…här är det i alla fall en trevlig ton och vem vet, en dag kanske jag sitter där och tycker att dessa dolda läror är det enda som gäller även om jag tvivlar nu i denna stund.

[budewabo]
0

Jo just det här med vägledning tycker jag skall ske öga mot öga och med personer som rekommenderas av någon man känner till och litar på.

Min bild har med tiden blivit att det mesta som intresserar mig inom andligheten absolut inte ryms inom AU och det gör mig förundrad. För jag fattar inte hur man orkar hålla på med alla dessa invigningar och Sanningar och strålar. Det är ju bara en pyttedel av alla förklaringsmodeller. För mig ryms David Ickes reptilteorier, Mayakalendern osv inom andlig utveckling.Och jag älskar det Glad För att inte tala om alla spännade sammanträffanden kring människor i Bilderberggruppen…

Min egen andliga utveckling har bestått av enskilda sittningar hos min bästaste E som är medial healer som kanaliserar från mina mästare och guider via sina egna under sittningarna och det är detta som är skillnaden som gjort skillnaden för min galopperande utveckling och ett kronchakra som envisas med att öppna sig mer och mer i tid och otid.

Så ja, jag kan tycka att det är en smula fisförnämt här mellan varven och  att det typ bara är Blavatsky/Bailey och danska artiklar som är the shit på något vis. Men å andra sidan kan man bli blasé på det mesta så varför inte på kristaller, tarotkort och shamantrumningar, Mayakalendrar och annat fascinerande…Jag får dock ibland en känsla av att det är våldsamt mycket mentalkropp här trots att det är mycket snack om hjärtat osv.

Å andra sidan har jag själv inte tid/lust och ork att starta något på iFokus så jag håller mest till på UJ där jag tycker man har en skön ton och trevliga värdar och andra skribenter. Existensarna tycker jag är för mycket möhöhö och hårda så där trivdes jag inte. Så vem är jag att klaga…här är det i alla fall en trevlig ton och vem vet, en dag kanske jag sitter där och tycker att dessa dolda läror är det enda som gäller även om jag tvivlar nu i denna stund.

Tride
0

Kalla det gärna mänsklig utvekling. MU.Glad Är det därför korna är heliga i Indien månntro? För att de säger Mu. Ursäkta, men nu är klockan mycket, och då blir jag gärna sån.

Jag gillar också tonen på UJ och även här.

Enligt Teosofin, som jag har hört under samtal på teosofiska samfundet. är anden hel och oföränderlig. Det som förändras är vi, människorna, genom våra handlingar och tankar och denna förmåga till förändring är viktig. De som vägrar förändras och stanna i den orörliga anden, kommer att utvecklas långsammare och anses lata.

Jag gillar det där med förändring. Det är vi agerar,tänker och skapar.

Ja, detta blev kort och sömnigt kring stora tankar. Gäsp o gonatt!Cool

Tride.

szirius
0

#23 haha ,jag skrattar av ditt inlägg -på ett HJÄRTLIGT sätt, du är så rak och ärlig på ett härligt sätt.Kyss

Och jag kan hålla med dig i mkt, visst kan det upplevas fisförnämt ibland att hålla så strikt på vad denna sajt innebär…å andra sidan förstår jag anledningen.

Iaf tre av oss medarbetare  samtalade nyligen i vår medarbetartråd om tarotkortens djupa visdom.Men vi tar alla avstånd från att spå kring kärleksfrågor o ska jag ta det här jobbet osv.

Mayakalendern har det skrivits en hel del om här inne, har det inte? Vi har ju tom Calleman som en samarbetspartner, om jag inte minns fel…Obestämd

Jag får dock ibland en känsla av att det är våldsamt mycket mentalkropp här trots att det är mycket snack om hjärtat osv.

Det BLIR mkt mentalkropp via analytiska samtal o texter här inne, hjärtats arbete är ngt vi GÖR i form av tex ljustjänster o andra sorters dagliga meditationer.Så hela bilden kan inte upplevas och ses, den skapar man själv.

Men jag håller med även här, att det finns stor risk att man babblar teorier hit o dit utan att det verkligen landat i en kärleksfull vilja.Det är arbetet vi alla står i, att iakkta hos oss själva och utveckla.Det tål att påminnas om.Glad

[Mariann]
0

Jaaa… jag har ju valt att kalla denna sajt för andlig utveckling Oskyldigeftersom den handlar om det, fokus ligger på att integrera själen och att vara själen på jorden i inkarnation. Detta tar ju lång tid och görs inte över en enda inakarnation och därför uppstår problem.

Dessa människor som är "där" finner väl  hit med tiden och de som inte är där letar sig någon annanstans.

Jag inser att vi får lägga tid på att hänvisa vidare människor som inte riktigt förstår vad andlig utveckling är, men har vi tur hinner de få med sig något härifrån ändå Flört

Visst är hjärtat dörren och oerhört viktig, men när väl dörren är öppen (1 inv o isynnerhet vid 2 inv) så kommer mer o mer fokus på huvudet och mental polarisering. Nu är det ju som så att upp till första invigningen är det i stort sett enkom fokus på hjärtat, men en balans där man också använder sin mentalkropp är väl det bästa. Detta görs ju givetvis i perioder för alla. Jag använder mitt hjärta varje dag i olika sammanhang  och jag väljer att också använda mig av min mentalkropp, det är som szirius säger att bilden av vad vi enskilda gör och med vad, den skapas av den som väljer att tolka oss.

Sedan tycker jag det är härligt att du Budewabo funnit din sajt på UJ! Skrattande

[budewabo]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#25, #26, #27

Ja, vi kommer nog alla att stå där på andra sidan och sjunga 'I did it myyyyyy waaaaaaay' för full hals när det väl beger sig.

Själv skall jag undersöka Sanningen i Göteborg 24 oktobernär David Icke kommer och håller seminarium. Han har mycket klokt att säga. Många fördömer honom för att han kritiserar andliga människor men så långt som jag lyssnat på honom på youtube så ser jag poängen i det han säger. Många kommer aldrig förbi hans prat om reptiler vilket är synd för det finns sammanträffanden kring namnen på 'the few that controls the many' som är hisnande. Kring Bilderberggruppen inte minst.

http://www.anarchos.se/product_info.php/manufacturers_id/10/products_id/42

http://www.anarchos.se/product_info.php/products_id/29

Länken är till ett seminarium han höll i Melbourne tidigare i år.

Tride
0

Jovisst. Hjärtat e me. för min del handlar det mycket om att ha just den insikten, även om inte hjärtat alltid visar sig, eller klarar av att visa sig i vår värld. Men just för att vi har det som vi har det på jorden, är det hjärtat viktigt, dvs empati och förmågan att se till andra människors situation. även djuren, växterna, alltså hela planeten och dess plats i universum. Det är ju bristen på hjärta som gör att folk börjar kriga etc. Det mentala är faktiskt också viktigt. Analys, kritik, skepsis, och en viss distans i många sammanhang. Liksom drifter och instinkter. Vi skall ju vara hela människor, helst, med alla våra funktioner igång. På den här sajten tycker jag det finns en förståelse för en sådan hållning, som åtminstone inspirerar mig i mitt nuvarande utvecklings-skede.

Fö är jag också intresserad av "de få kom kontollerar de många." Det ligger nåt i det, onekligen. Men jag vill inte fastna i konspirationsteorier.

Jag har en annan käpphäst. Gräver gärna i den tibetanska kulturens mörkare sidor, för att inte ledas vilse av något som kan förefalla både välvilligt och charmigt, men som inte ifrågasätts tillräckligt mycket. Än så länge. Det kommer, tror jag. Det finns en del litteatur av västerländska avhoppare från tibetanska sekter som är mycket intressant. Nog om detta tills vidare.

Så länge det finns en möjlighet till öppene dialog på den här sajten får den heta vad den vill. Den öppna dialogen finns, och just nu finner jag inget bättre namn än AU. Låt folk missförstå! Det leder ju till samtal och att vi försöker förklarar oss.

kramar till alla, reptilier, kossor, människor och andar!

Tride.

Tride
0

ps. Hela tarot-systemet är esoteriskt uppbyggt. Att det sedan har uppfattats som ett sätt att spå framtiden är en annan sak.

Tride.

Crowone
0

Men hejsan Ojsan vad ni varit flitiga vid tangentbordet medan jag haft annat än datorsurfande för mig sen jag skrev här, fniss!! Tungan ute

Inte visste jag att ni kände så vad det gäller tarot…..ska erkänna att jag inte läser så där förfärligt mkt på denna saiten (dålig koll på ämnet), men jag kunde liksom inte låta bli att svara…..kände bara som att jag var manad på något underligt sätt…..hoppas ni ursäktar.  Oskyldig

Tackar och niger även för era önskemål angående att starta upp ett "ifokus-tarot", men nu är jag lite svårflirtad vad det gäller att starta upp ett eget ämne pga av att jag är en sån där omöjlig människa som är "periodare" vad det gäller att sitta vid datorn….Sorry, men sån är jag bara. Jag är periodare vad det gäller det mesta på fritiden och den friheten trivs jag med. Sist jag var inne på iFokus var den 12:e, nu är det den 18:e. (Ni fattar läget va?). Sen så har jag lärt mig att jag inte ska ta på mig saker och ting som jag inte är klarar av att hålla på med till 100%. Administratörerna verkar ju sitta och kolla allt…hela tiden? Uff! Jag berömmer dom och avundas flitigheten.

Till Fidelina: Du kunde inte veta (precis som jag) och det är väl ändå ingen skada skedd? De menar inget illa. De kom bara på att tarot var "off topic", värre än så är det inte.

KRAM på er allihop!! MVH Crowone

PS: Håller med er alla om att Choklad är SNUSK-DUKTIG! på drömtydning!!  (stor applåd)  Det är vi många som upptäckt.

[Mariann]
0

Exakt, vi menar inget illa på något sätt, och det är lugnt vi vill bara påpeka att det hör inte hit som huvudämne, men visst OT kan det alltid vara. bara inte allt blir OT Flört Kyss

och det var helt ok att svara SJÄLVKLART Glad

men vi ville bara göra klart vad som helst ska behandlas på denna sajt Oskyldig

Tride
0

Jag tycker inte att innehållet på sajten är snävt eller smalt. Tvärtom. Jag fattar det som att den syftar till ett vidgande av vårt medvetande och vår uppfattning om tillvaron.

Tride.

[Tunridan]
0

Lite OT kanske men:

#28 Ville bara inflika ett tack till dig Budewabo för klippet. Hade inte hört talas om denne man innan, har kollat och ja, han har en del klokt att säga. Mycket stämmer överens med mina egna upplevelser och insikter.
Tänk så mycket vi tar för givet, tar för att vara "sanning", "det är ju så det är helt enkelt, det vet ju varenda människa"..o s v..

När man ser saker som man själv tagit för givna och börjar ifrågasätta dem (är det verkligen sant detta?), så kan man ju bli rent häpen och ganska chockad över vad man faktiskt bara svalt, även om det varit omedvetet!

Om man går emot strömmen, man helt enkelt sällar sig inte till ledet s a s, så möts man ju ofta av motstånd och oförståelse, t o m rädsla.

Men frågan att ställa när man vill göra något eller när någon säger till en; "så där kan du inte göra, säga, vara, tänka, agera" o s v, är:

Varför inte? Förklara varför jag inte kan säga/vara/göra detta, eller vet du kanske inte själv varför du säger så?

Skrattande

Ursäkta att jag kom lite OT i mitt inlägg här. Tillbaka till ledet (haha!) Flört

[budewabo]
0

Skoj att du gillade. Jag fascineras själv mer och mer ju fler klipp jag ser med David Icke.

Han verkar ha tagit ett kliv tillbaka och liksom betraktat och analyserat våra beteendemönster.

Hade ett samtal med min goda kollega igår som också lyssnat mycket på David Icke. Han gjorde en intressant reflektion och tillämpade David Ickes teorier på verkligheten. Lite konspirationsteoretiskt…eller ett möjligt scenario?

Då och då får vi olika erbjudanden som säger sig förenkla våra liv. Till exempel finns det en tjänst man kan köpa som gör att om man tappar sin plånbok kan man ringa ETT nummer för att spärra alla sina kort. Spärrlinjen heter en aktör, G4S en annan bara för att nämna några. Då ger man dem sin tillåtelse att spärra korten när man ringer in om olyckan varit framme. Man ger dem alltså möjlighet att i någon mening utstänga en själv från sin ekonomi om det vill sig illa. Jag insåg plötsligt att jag inte har en aning om vem som äger G4S eller Spärrlinjen.

Varför lämna ut delar av min 'kraft' till en okänd aktör bara för 'rädslan' att någon annan skall komma över mina kort? Det är det David Icke vill göra oss uppmärksamma på som jag ser det. Att vi skall se hur vi lämnar bort vår egen kraft genom att vi inte tänker utan bara följer våra gamla mönster som det kanske börjar bli dags att ifrågasätta.

Ju mer jag läser och hittar om vem som kontrollerar vad inom media, TV, bank/finans, försäkring, bevakning etc desto mer upplever jag att det är hög tid att ta tillbaka min kraft på alla fronter. Det gäller att identifera läckagen vilket inte är självklart enkelt.

De som jobbar långt ner i hierarkin, tex väktare eller kundtjänstpersonal osv har ju ingen aning om eventuela agendor högre upp i strukturen.

Bara en sådan sak som Apoteket. De har Sveriges i särklass största kundregister med mycket känslig onformation om oss medborgare. Nu skall de säljas ut, privatseras. Den informationen som finns om oss i deras kundregister sprids plötsligt ut som rö för vinden till typ vilka nya ägare som helst vilket jag personligen tycker är en smula märkligt även om PUL ger ett visst skydd.

[yodhe]
0

Vilken enorm insikt..

Där har du något väldigt viktigt # 35,

ta tillbaka "kraften".

Vi bestämmer snart inte över någonting om oss själva i det här samhället, allt ska göras åt oss..

Känns för mig väldigt obehagligt… eller är det bara en rädsla för att tappa kontrollen? Som vi för övrigt inte ändå har, men tror att vi har..

Allt ligger i Universum..

Tride
0

jag blev uppringd av någon som erbjöd skydd för mina konton, kort mm enligt Spärrlinje eller G4S. Jag minns inte vem som ringde. Alla som ringer på det sättet till mig och erbjuder vad det vara må får automatiskt nej från mig. Alltså sa jag nej Därefter ringde jag upp min bank och frågade efter deras uppfattning om det hela. Då fick jag veta, att jag kan få samma tjänst genom banken.Ett bättre alternativ, eftersom jag redan har etablerat kontakten med banken och vet hur det har fungerat gneom åren. Ändå finns ju samma problem där. Kontroll på ett sätt som vi själva inte kan kontrollera. Hela vårt samhälle är uppbyggt på den principen. Exemplet med Apoteket är belysande.Jag håller med om att vi måste ta tillbaka kraften. Hur? Det räcker ju inte bara att förstå att något är fel.

Tride.

[Tunridan]
0

#35, 36, 37 Intressanta reflektioner från er alla.

Det finns många exempel på hur pass vi lämnar bort vår kraft till andra, till samhället. Vi tar sååå mycket för givet, eller hur? Apoteket är ett lysande exempel. Mediciner och sjukvård öht för den delen. Jag blir snurrig när jag går in på Apoteket för det finns för många sorter av allt.

Varför förstår inte människor att Läkemedelsindustrin är just en industri som är till för att tjäna pengar? Självklart, det är ju alla industriers mål. Men att tjäna pengar på att folk är sjuka genom att ge dem mediciner som gör dem än mer sjuka och behöver fler mediciner som "måste" tillverkas?! Det är inte klokt!

Vi har så många mediciner idag, det görs så många medicinska ingrepp och undersökningar och tester, nya vaccin mot det ena och andra och ändå: Är vi friska, mår vi bra som en hel människa??

"Svälj medicinen utan att grina illa, lyssna nu på doktorn och säg inte emot, ta emot det här sticket i armen, nejdå det är inte farligt. Lite ont gör det och du kanske kommer få en massa biverkningar och eventuella följdsjukdomar av det vi sprutar in i dig, men det gör väl inget? Vi vet vad som är bäst för dig, så ifrågasätt nu inte!"

Överhuvudtaget så är det ju alltid utifrån vår rädsla som allt baseras. Rädsla för att förlora kontrollen så därför behöver vi någon som tar hand om det hela åt oss. Så att vi är skyddade och trygga. Försäkringar på allt från klockor till bilar, läkarundersökningar  och tester "utifallatt" (för man vet ju aldrig!)…

Rädslan närs av allt som vi får höra (=blir matade med) och automatiskt tror på utan egen reflektion.
Ett rädslebaserat samhälle är inte ett tryggt samhälle. Så ju mer otrygga vi känner oss, trots att vi borde vara mer trygga med alla försäkringar och omhändertagande, ju mer kontroll måste finnas. Alltså; fler försäkringar, fler som tar hand om oss eftersom vi uppenbarligen inte klarar av det själva. Fler piller.

Och detta går vi på! Vi sväljer kroken med betet som en hungrig fisk.

Jag ser idag med helt andra ögon. Som på vad läkaren sa till mig (reumatologen) när jag inte ville ha ännu en medicin. Han envisades, jag sa att jag ville kolla upp det mer först innan jag bestämde. Han blev paff och nästan irriterad på mig, haha.

Vid nästa besök hade jag kollat lite info och känt efter inombords och visste att jag inte ville proppa i mig mer mediciner. Då sa han, mäkta irriterat;

"Jaha, men du kommer bara bli sämre!"

Jaså? Hur vet han det? Varför skulle jag nödvändigtvis bli sämre? Och varför är det så viktigt för en läkare att sätta mig på en medicin jag inte vill ha?

Många mediciner, många undersökningar, många operationer tas och görs i onödan. Varför? För att vi är rädda för vad som kanske kan hända om vi inte gör dem…Rädsla igen.

Så om vi inte låter oss styras av vår egen rädsla, kan ingen annan styra oss heller. Om vi inte bara går på vad som helst utan använder vår egen inneboende intuition och visdom, så tror jag starkt på att vi kommer få ett helt annorlunda samhälle också.
"Be the change you want to see", sa ju Gandhi. Klokt och sant.

Vi behöver lita på oss själva, på att ingen annan kan veta eller säga vad vi är och begränsa oss. Bara vi själva kan ju begränsa oss. Så allt handlar om en själv.

Tride
0

#38. Håller med. Intressant meningsutbyte du hade med läkaren. Vill du berätta hur det har fungert utan medicinerna?

Tride.

[Tunridan]
0

#39 Ja, jag har inte blivit sämre i lederna för att jag inte tar den medicinen läkaren ville jag skulle ta. Vilket jag innerst inne visste.

Tride
0

Toppen!

Tride.

[budewabo]
0

En av mina bästa väninnor fick reumatism för några år sedan. Hon sa att jag skall bli frisk! Och att vi skall springa en stafett tillsammans 2009. Stafetten var då på betryggande långt avstånd i tiden :-)

Hon har sedan dess jobbat på med andliga bitar (dock ej esoteriska…), använt konventionell medicin under en del av resan men inte hela och miraklet har skett. Nu är det 2009, hon är frisk, använder inga mediciner och om några veckor springer vi Bellmanstafetten tillsammans.

Hur tar vi då tillbaka kraften? Den springande punkten så att säga. Hon tog tillbaka sin kraft på sitt sätt. Vi andra gör på vårt.

Det generella sätt jag ser som vägen fram är att höja vårt medvetande. Kontroll är ett nyckelord för de 'lägre' chakrorna. Framförallt rot- och sakralchakrat. Och egot.

Och de som kontrollerar verkar utifrån de lägre chakrorna. Genom att nå än högre medvetenhet och leva utifrån hjärtat kan vi inte längre kontrolleras. Där tror jag både esoterikerna och andra andligt intresserade har en gemensam nämnare. Att hjärtat är en central del i utveclingen.

Hur går det till då? Att höja sin medvetenhet alltså. Och nå hjärtats medvetenhet? Det är där alla möjliga vägar bär av till samma mål som jag ser det. Det var lite detta jag for efter när jag skrev en tråd och frågade om medialitet bland esoterikerna här i forumet. Jag får mer och mer information 'bara sådär'. Någonstans ifrån. Inifrån? Utifrån? Från det kollktiva medvetandet?

Information har varit ett kontrollmedel bland präster, despoter och andra sedan Hedenhös och före det. Nu blir det plötsligt vars och ens tillgång. Då är inte kontroll möjlig på samma sätt. Så ser jag på det. Sedan är det givetvis en väg att vandra för att våga tro på informationen som kommer till en osv osv men medialiteten är en viktig gåva i detta sammanhang.

Det är det paradigmskifte jag ser som nästa. Att det sker kring vårt medvetande. Jag pluggade på universitetet alldeles för länge och runt millenieskiftet hade jag en lärare i energiteknik som sa just det. Att nästa paradigmskifte kommer att ske i våra hjärnor. Jag tror han har rätt.

[budewabo]
0

Åh vad jag dubbelpostar. Ber om ursäkt för detta.

DaVinci-dotter
0

#38 m fl - just detta med kontrollen av oss håller på att reta gallfeber på mig varje dag nu när jag hör om det kommande vaccinet mot svininfluensan. Det känns som om dom skall tvinga oss alla att ta det. Det talas aldrig om en frivillighet eller att de som önskar skall få det. Utan man utgår helt kollektivt att alla skall vaccineras. Jag vill inte! Jag tänker vägra. Om jag anser mig behöva detta vaccin så tar jag det beslutet själv. Jag är inte rädd för en influensa. Häromveckan sa f ö min duktiga hälsokostrådgivare att det bara är bra för kroppen att ha en och annan tuff förkylning/influensavariant då och då eftersom immunförsvaret då hålls igång. Att bara lura kroppen med allsköns piller och vacciner är inte rätt väg. Vi måste våga lita på att våra kroppar kan klara av att hantera sjukdomar. Och dom som ev stryker med - hur vet vi att det inte var livets mening att dom skulle avlida just av detta här och nu? Det kanske händer mig och då är det så. Jag får ta den risken - livet är ändå evigt och vad spelar det för roll när jag egentligen dör ifrån den här inkarnationen. Vi måste lära oss att acceptera livet hur det än gestaltar sig. Någon dör ung, andra dör i gammal ålder. Döden kan vi i allla fall inte lura.

Sen är det självfallet upp till var och en som känner sig orolig att ta vaccinet, jag kan inte ha en åsikt om detta. Men tvinga inte på människor som själva vill ta ansvar över sina liv. Det är det jag stör mig på i mediebevakningen av den fruktade förväntade superpandemin. Man skrämmer upp oss för att vi skall bli rädda och alla gå och massvaccinera oss. Sen är det inte alls så illa som dom säger. Helt rätt som du skrev där Tunridan - det är en industri som vill tjäna pengar. Det är bara att öppna ögonen och inse detta. Det handlar inte om att rädda våra liv - det handlar om att tjäna mycket pengar på vår rädsla. Hu så hemskt!

[budewabo]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

DaVinci-dotter
0

#45 TACK!! Han har helt rätt. Jag går på min maggropskänsla vad det gäller detta vaccin. Det är inte bra för oss, precis som Icke säger. Snälla sprid det till alla ni känner: vaccinera inte mot svininfluensan. Det är troligen farligare än själva influensan. Tänk efter själva, rannsaka era själar och fråga dem: är detta bra för mig. Dras inte med i masspsykosen och tro att andra vet bättre än du själv. Om det inte känns bra ÄR det inte bra. Ta tillbaka makten och kontrollen över ditt liv. Var inte en slav och livegen utan bestäm själv. Dom äger dig inte - ännu..

Detta ämne kanske inte hör hit, men jag känner att det är så viktigt. Borde kanske starta en ny tråd om vaccinet. ?

Tride
0

Våga vägra vaccin! Ett sånt otroligt trams detta med influensan. Den kommer och går varje år. Till stor förtret ibland o sätter käppar i vissa hjul som tänkt rulla. Men vanligtvis reser folk sig och rullar vidare i alla fall. Det ligger väl en massa vaccin och väntar på att användas och folk som väntar att tjäna pengar på sina investeringar i dem. Skrikandes

Tride.

[budewabo]
0

#46, #47

Alla som spelar på rädsla ifrågasätter jag extra mycket numera. Även Icke själv. Jag har dock kommit fram till att i fallet vaccin eller ej så är jag helt eig med honom.

Ser fram emot att lyssna på honom i Göteborg om ett par månader.

DaVinci-dotter
0

#48 När kommer han till Gbg?

[Mariann]
0

Vi har redan en liten tråd om D vitamin och influensan…Oskyldig

[budewabo]
0
[budewabo]
0

För övrigt så slog det mig igår att jag inte heller har en aning om vilka som äger iFokus…Någon här som har koll?

http://www.ifokus.se/About/TeamIfokus.aspx

En snabb kik hos allabolag.se gav inte så mycket…

http://www.allabolag.se/what/staffan_hansson/page/2

[Mariann]
0

Jag tror du hittar dem inne på Support ibland, det är ett gäng grabbar bla Niklas, Johan o Staffan.

[budewabo]
0

Kundtjänstpersonalen är oftast inte desamma som ägarna - jag skall gräva lite i helgen…

Tride
0

Hela webben kan förstås ifrågasättas vad kontroll beträffar.

Tride.

[Mariann]
0

#54 De är ägarna.

DaVinci-dotter
0

#50 - tack Mariann - jag visste att jag stött på det tidigare här. Men nu känns det än angelägnare att sprida tankar om vaccinet än tidigare. Det har närmat sig… Fast jag lämnar ämnet för denna tråd här och nu.

Tride
0

Ett tips: Kolloidalt silver, även guld, håller bakterier borta och stärker immunförsvaret.

Tride.