Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1490 ggr
tessifess
0

Energi tjuvar

Hur ska jag kunna stänga igen mina chackran så att dom så kallade energitjuvarna slutar att sjtäla al min energi så att jag blir totalt utpumpad, har haft så här så lång tid jag kan minnas och det är förödande för min hälsa-

yogflame
0

Förklara mera jag har också haft trötthet länge men det beror på något annat.  har du vart trött sen du var liten också eller kom det på äldre dagar?

Om du nu vill stänga chakran så kan du när du sitter och sluter ögonen , ha en vision i dina tankar att chakrat blir mindre ,, visualisering mao.

Sen vet jag inte vilket charka eller vilka du vill stänga.

Har du provat att göra pranayama (andningsövningar) för att balansera prana= energin i kroppen?

Du kan även ligga ner när du gör visualiseringen.

Mvh yogflame.

Tride
0

tessifess: Du nämner ett svårt problem, som det kan vara knepigt att komma tillrätta med. Jag tycker det verkar hoppfullt att dina övningar fungerar "för stunden." Fortsätt att öva, så stärker du din egen stabilitet, och en dag kanske du upptäcker att resultatet stannar kvar över längre tid.

Du kan också pröva att koncentrera dig på rotchakrat och nedåt, mot fötterna, så att du stärker din stabilitet.

Dessa människor tror jag, tyvärr, inte är speciell medvetna om att de skadar sin omgivning. Kan du inte helt enkelt undvika dem, så att du på så vis lämnar utfymme för andra och bättre kontakter?

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

yogflame
0

Hej igen

jag tänkte på en till sak. Om du är som mig och blir arg på irriternade idioter, så har det inget med chakrat att göra utan mera med huvudet

När du ser dessa personer så blir du irriterad, och sen försöker dom reta upp en medvetet.

Mot dessa folk gäller ignorera dom, går det ej pga arbetsplats m,m Går det alltid att sätta dom på plats göra bort dom offentligt så dom slutar med dessa fasoner. Men detta krävs att man är stark som person. Kan tänka mig att det blir värre annars.