Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 3922 ggr
Caziel
0

Vad rör sig i min lägenhet?

Hello!

Jag, enligt mig själv, har narkolepsi. Har haft det i 3 år och det va ju i samband med det som det hela började. Så jag har ju en del frågor.

1. Att hamna i sömnparalys när man är narkoleptiker utan medicin är inte några problem alls. Har lärt hamna i sömnparalys själ nu oxå. Hur skulle ni här förklara sömnparalys? Jag vill se det som ett mellanting mellan sömn och vakenhet där man har större chans att kontakta andra sidan!

2. Under början av sömnparalysen hör jag ofta någon som springer runt i sovrummet/vardagsrummet eller vart jag nu har somnat. Vem/Vad är det? Har hört att alla som har sömnparalys ser, åtminstone 1 gång, samma sak! En man i olika skepnader, Lieman, Lodis, Pirat eller vad som helst som kommer fram till sängen och ser ner på en. Vem??

3. Sista och mest irriterande sak jag nånsin vart med om. Det händer oxå när jag har sömnparalys. Jag öppnar ögonen och cirka 4-5 meter bort i luften ser jag en amöbaliknande sak hänga i luften. Den är genomskinlig så man ser den knappt. Att man ser den är för att den har ett svagt kristall liknande skimmer. Jag stänger ögonen och efter ett tag öppnar jag dom igen. Nu är den närmare och jag hör ett surrande ljud. Stänger ögonen och till slut är den innpå kroppen. Sist la den sig över halsen och det kändes som om den skulle strypa mig. Den lägger sig på olika ställen och gör olika saker varje gång. Jag vet ju att jag inte kan röra mig men jag känner att jag rör händer och armar. Jag skulle tippa på att det är själens händer och armar som jag rör på. Till slut greppar jag tag i den med händerna och känner att den är väldigt slibbig. Som en ål eller nåt och den börjar sprattla som att den blir rädd eller vill bli fri. Att man ska släppa den, typ. Jag brukar hålla stenhårt tills jag vaknar å då går jag med knuten hand till fönstret och slänger ut den =) Men den kommer alltid tillbaka. Vad kan de va för nåt??

Hoppas ni har några svar, tankar eller nåt liknande på de här. Speciellt fråga 3 =) Värt att nämna är att jag kan inte mycket om sånt här men vill lära mig att förstå. Jag tror på en andlig sida, skyddsänglar osv. Jag gillar inte den mörka sidan, den ljusa är bättre.

Tack för mig! Hoppas det blir disskutioner på det här nu. I will stay tuned =)

[Mariann]
0

Hej och välkommen hit!

jag skulle säga att du har ett för öppet solar plexus och att du ser in i och upplever de något lägre astrala planen, fascinerande kanske men det är illussioner.

Om du verkligen vill söka ljuset så ska du högre upp i planen än så, du bör fokusera på hjärtat och nå vibrationerna på minst de mentala planen och gärna de buddhiska.

Ljus/hjärtemeditation brukar vara vägen att öppna hjärtat.

Just nu upplever du det du kallar det "andliga" genom solar plexus och det är ju bara en illsuionsvärld och astralplanet är inte ett dugg mer andligt än det fysiska skulle jag vilja påstå. Bara mer fascinerande för de som gillar att fascineras…

Detta var kanske inte det du ville höra, men denna sajt är estoteriskt baserad och fokuserar på andlig utveckling, vilket är lika med att integrera själen.

Andlig utveckling har inget som helst att göra med astrala väsen som befinner sig på de astrala planen.

Ifall du nu ändå blir lite undrande och nyfiken på vad jag svamlar om läs gärna artikel serien:

Döden ett äventyr

och

människa känn dig själv

så lär du få öppnat till en djupare förståelse av vad jag försöker förmedla med mitt svammel. Oskyldig

Ajnstajn
0

hej.

Har ingen aning om vad du är med om, men har ändå en spontan känsla.

Den där slibbiga saken, som jag antar att du tycker känns hotfull, kanske du ska testa olika sätt att ta hand om den. Mestuppenbara vore att göra som du provat, att hålla fast den och sen slänga ut den, men då det inte fungerar, testa något annat. Kanske genom att acceptera den, så kommer den att försvinna, prova att inte hålla fast den utan att klappa den vänligt. Hörs kanske skitkonstigt, men hela din upplevelse är ju konstig. Har en hel del erfarenhet av att styra drömmar, och ibland när en sak inte fungerar, prova något oväntat. Jag tror att många saker vi ser, möter i "drömvärlden" handlar om att bemöta, acceptera det. Den dagen du inte visar rdsla för slemklumpen, har den kanske mist sitt syfte och försvinner.   =)   Om du provar detta, skriv gärna och berätta vad som hände.

[budewabo]
0

När jag upplever närvaro säger jag högt tre gånger rakt ut i luften:

Välkommen i ljus och kärlek, annars återvänd till era ursprungsplatser.

Det funkar Glad

szirius
0

Har du pratat med någon alternativ läkare kring din narkolepsi?

Enligt antroposofi tror jag att det har att göra med viljekraften…som man kan stärka på olika sätt…bara en tanke som slog mig…

Även nr 2 får mig att tänka på "väktaren vid tröskeln" som är ett fenomen som Steiner skriver om, men även andra esoteriker.Även det handlar om viljekraft och det du själv är inne på, att visa starkt vilken sida du väljer! Det kan du göra genom de tips du får av #1, olika ljusmeditationer och böner.

Lycka till!

Caziel
0

Tack för svaren!

Det låter ju som om jag ska bemöta min varelse. Jag ska göra mitt bästa men "han" är väldigt irriterande så man vill ju helst slänga bort honom =) Men jag ska försöka.

Ang. min narkolepsi så har mina läkare här där jag bor en förmåga att strunta i sina patienter. Jag har bråkat med dom i 3 år nu. Men nu äntligen så har jag fått en tid i Uppsala på akademiska. Men kanske lite bra ändå att det tagit så lång tid. Annars hade jag nog inte vart där jag är idag inom det "andliga"

Jag ska ställa en fråga till.

I min lägenhet har det hänt väldigt mycke om sista 3 åren. Jag har sett folk, pratat med folk. Jag har hör folk röra sig utan att jag ser dom. På vanliga narkolepsi sidor säger dom att det är ens egna drömmar man ser, hör osv… Vad tycker ni? Jag har aldrig varit helt vaken när dom här sakerna händer. Jag ligger i sömnparalys då. Mellan sömn och vakenhet.

Ajnstajn
0

Jag tror att det mycket väl kan vara energier som omger dig. Kanske dom alltid finns runt dig, men när du hamnar i det tillståndet kanske du blir mer mottaglig för att se eller höra. Som jag läst här nånstans, under temat döden, så pratade de om där att andar får lättare kontakt med en när man sover för att man är mer andligt öppen, eftersom man är mindre kroppslig. Det låter logiskt tycker jag. Vilka dom är som går runt där, kan vara energier sen tidigare boenden, eller kanske skyddsänglar. Om du kan prata med dom är det ju bara att fråga vilka dom är. Det hade jag gjort =)

..eller så har du bara sjukt lyhört och det är grannarna du pratar med.  =D