Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 3334 ggr
hyacintia
0

det mediala

hej!har precis fått veta att även jag har det mediala sidan,och det ger svar för mångå mina funderingar och rädslor,har alltid känt att jag har massor av energi som jag inte har kontroll över,och den sätter sig mellan två ögonen,då när jag träffar folk som är energikrävande och då när jag koncentrerar mig mycket.Har ni bra tips?vad e det man ska göra nu?Förvånadvaknar plötsligt mitt i natten och känner massor av energier.Kram Hyacintia

VelourVenus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag känner igen det där, jag såger till mig energier som en tvättsvamp.

När jag går och lägger mig måste jag "sända ut" energierna för att kunna sova;

1. Jag tänker mig en skyddande "såpbubbla" runt om min kropp.

2. Jag brukar måla upp bilden av att jag har rötter som växer ur kroppen. Rötterna sträcker sig ända ner till jordens kärna - dit skickar jag sedan allt tungt, all värk, oro, rädsla o.s.v. (i jordens kärna neutraliseras energierna)

3.  När jag har gjort mig av med det jag inte vill bära på, då börjar jag att suga upp nya "rena" energier. Jag låter de nya energierna spridas i min kropp och skapa balans.

Ibland när det blir jobbigt mitt på dagarna så brukar jag gå på en toalett, låsa in mig, och göra dessa tankesteg lite hastigt. Det brukar hjälpa för mig.

Såpbubblan är förresten ett effektivt sätt att skydda sig från andras energier.

Om du får en "energitråd" mellan dig och någon energikrävande, då kan det kännas som att det fäster sig någonstans på kroppen ( t.ex mellan ögonen). Om du tänker på att detta kan vara en tråd som den andra har kastat ut för att de behöver (din) energi, och ifall du inte är berädd att ge av din energi; Klipp av tråden! Det kan hända att du behöver göra det flera gånger vi samma tillfälle.

Hoppas att det han vara till hjälp :) Kram och ha en underbar sommar! / VelourVenus

[budewabo]
0

Hyacintia, mellan ögonen en liten bit upp har du ditt tredje öga. Googla lite på det så får du se vad du hittar. Det står mycket spännande saker om tallkottkörteln på nätet.

VelourVenus och jag gör tydligen samma övning. Skickar denna variant också som jag fått från min bästa guide:

1. Visualisera ägget eller vad du vill runt din kropp (såpbubblan i #1)

2. Visualisera ljus, ungefär som silvertrådar som kommer ner från universum (din lyckostjärna om du så vill) som rinner ner genom kronchakrat, ryggraden, bäcken, ben, som vattenkannastril ut genom fotsulorna mot jordens mitt. Ljuset rinner på baksidan av ryggrad/ben osv - läkande..)

3. Säg högt för dig själv medan du håller ljuset från universum, ner genom dig själv mot jordens mitt:

Jag är ljuset/I am the light 3 ggr

4. Avsluta med:
Jag ber om beskydd, ljus, kraft, kärlek och healing

Också 3 ggr.

Gör detta morgon och kväll. Det är det enda jag gör dagligen och det räcker otroligt långt. Det behöver inte vara mer komplicerat i vardagen. Har jag extra jobbiga perioder så gör jag några gånger extra under dagen på toa var jag än befinner mig.

amier
0

Jag brukar meditera en timme på morgonen i sängen, på eftermiddagen tjugo minuter och en timme på kvällen. Varje gång ber jag mina kosmiska hjälpare om hjälp till meditation och om det högsta och bästa för mig och min familj.

Detta fungerar bra för att vara i balans. Viktigt att vara i sin kropp. så testa och se vad som fungerar för dig.

Lycka till !

[budewabo]
0

#3 Det är säkert jättebra med massor av meditation. Om man lyckas trycka in det i sitt vardagsliv. För en ovan kan det ibland vara bra att börja dosera med tesked istället för soppslev. Det är lätt att det blir prestation och krav istället för ljus och glädje.

Att be om hjälp och det högsta bästa goda är superbra. Det finns en underbar liten bok av Bärbel Mohr som heter Kund hos Kosmos som avdramatiserar hela beställningsprocessen. Det är inte så märkvärdigt att komma i nära kontakt med sina hjälpare, guider och UBS, Universums BeställningsService. Sprättlätt. Och UBS leverar bra bara man är exakt i sin beställning. Det går bra att reklamera men jag tror de kan bli sura om det beror på slarviga beställningFlörtar

Lionadh
0

Det kan också räcka med en retreat ibland, då och då, om man har svårt att få in det i sin vardag.

De små tysta minuterna i vardag är djupt meningsfulla… Oavsett hur många de blir…

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

amier
0

Hej igen, självklart ska man ha små doser i början. Berättade bara om hur jag brukar göra. Prestationstänkaknde finns det tillräckligt av i vårt samhälle. Tack för era synpunkter, så att det inte blir några missförstånd.

Oskyldig