Drömmar och Symboler
Vi omges av symboler, varje dag, vi än befinner oss. I drömmarna när vi sover och på dagen när vi är vakna.
Vad kännetecknar en symbol? Solen är en en symbol, en blomma eller ett fat. Allt är symboler. Man kan också säga bilder enligt min mening.
Bilder får vi till oss när vi drömmer de kommer även när vi är vakna, då blir de istället kallade för tecken.
Hur vet man att man ser ett tecken? Det är väldigt personligt, jag kan känna inom mig när ett tecken dyker upp, man liksom bara "vet". Jag tror det är så för de flesta.
Hur vet man vad ett tecken vill säga? Man får en särskild känsla inför det man har sett, den första känslan är det man ska ta till sig. Ett tecken brukar ha en speciell betydelse, en "grundbetydelse", men ändå kan samma tecken vara olika för olika personer, beroende på hur de känner och vad för erfarenheter man har haft i samband med detta.
Var kommer då tecknena ifrån? Symbolerna?Jag tror att de kommer från livet självt, de är tecken från universum som vill ha en kommunikation med oss.
Tänk ändå..vilket underbart språk symbolerna är! det enda (som jag vet) språk som kan förstås av alla se`ende varelser i universum, är just bilder. Trots det är de många gånger svåra att lista ut. De kan ha en eller många betydelser, dessutom beroende på situation och vilken person som får dem.
I drömmarnas natt är det den tid då vi är lättast mottagliga för budskapen från universum. Då kommunicerar alla våra sinnen med varandra, vårt inre förenas på ett sätt som kan vara svårt att göra på dagen. Då har vi inte tid att lyssna på samma sätt eftersom våra sinnen är upptagna med alla måsten.
Drömmarna är viktiga, enligt min mening, man ska inte ignorera dem.
Om man gör det, upprepar de sig och om man inte uppmärksammar en viktig dröm så kan det bli till en mardröm.
En del drömmar är rentav äckliga och inget man vill tala om för någon. En del kan vara så hemska att man hellre håller tyst om dem än får en förklaring.
Men av någon anledning så brukar det finnas de enklaste men ändå väldigt viktiga budskap just i detta äckliga och hemska, ofta visar det sig att budskapet inte alls var så äckligt som man trodde. Symbolerna i en dröm är just bara bilder som ska tolkas, och de bilder man ser är ju bara tecken och de kan vara vad som helst. Blod t.ex, drömmer man om det och är rädd för det, så är det förståeligt att man inte vill drömma det igen. Men blod kan betyda stor kraft och kärlek.
Jag kan ibland drömma om vita små maskar, inte kul. Men då vet jag att någon är falsk , och vill luras.( Men det är personligt för mig.)
Om man vill komma ihåg sina drömmar ska man ha en lila ametist under kudden när man sover.
Vill man drömma bra drömmar kan man skaffa en drömfångare, eller göra en själv. De sägs fånga in mardrömmarna.
Allt jag här har skrivit är enligt min egen uppfattning och erfarenhet vill jag tillägga.
Vänligen Laila
U R us

Spännande!! Och vilken "tillfällighet"!
Funderat på att skriva nåt om detta i samband med en dröm för bara ett pardagar sen.
Jag drömde att jag var ute i fält med min gamla klass. Vi var vid en aktiv vulkan eller nåt liknande och det fanns en man där med bar överkropp som uppmärksammade mig.
Han hade en symbol (som jag lyckats rita på biforad bild) tatuerad lite varstans på överkroppen. Symbolen var ca 5cm stor och betydligt snyggare än jag lyckats få fram, den var liksom 3D och hade skuggor.
Jag har dålig koll på såna där symboler, för ofta, som du skriver, så fattar man själv vad det handlar om. Men detta är för mig ett stort frågeteckan…

horus öga var det första jag tänkte på

Lustigt, satt och funderade på det strax efter det att jag skrivit inlägget 
En något moderniserad version i alla fall…. Vad står Horus öga för? Hittar inte mycket när jag googlar.. 

Horus eller Ra:s heliga öga symboliserar förutsägelser och visdom. Stärker den intuitiva varselblivningen. Skyddar mot onda ögat och ansågs som symbol ha läkande krafter, och bars ofta som symbol i Egypten som skydd mot en förtida död.
# 1 Är ditt stjärntecken Jungfru? den betyder enligt en egyptisk hierolyf "kött" men är då lite annorlunda. Jag söker vidare….ska sova nu..
U R us
Tack för dessa tankar. Jag förbereds inför ett viktigt möte, och får dagligen oliika tecken till mig i situationer, som kan tyckas vara inget annat än vanliga möten eller händelser. Men jag vet att jag är guidad till detta och vet att de vill säga mig något. Och det gör livet så spännande. Mirakel dyker upp hela tiden varje dag.
Så börjar man se detta har man aldrig tråkigt. Allt blir så spännande.
Jätte fin text, tack choklad!
ja det är mycket intressant när man upptäcker tecken på saker och ting, när drömmar visar en vägen osv. 
Det har hänt mig några gånger att man fått tydliga sådana….

#4 Tack! 
#5 Jag är ett annat jordtecken, oxe.

Choklad - du är mycket i mitt liv nu och det är väl ett tecken också kan jag tro. Läser allt du skriver och tar till mig.
Spännande med den lila ametisten - ska prova. Men att fånga mardrömmarna vet jag inte om jag vill. De har väl också en betydelse kan jag tänka mig.
Det här med tecken har pågått en längre tid i mitt liv och det är två siffror som "spökar" 3 & 5. I måndags när jag körde på motorvägen körde jag om en bil som hade regnr NUU 3?5. Okej tänkte jag - undrar om det är ett datum? Och NUU - fatta Lena! Men jag är fortfarande inte säker på om jag gör det. Kanske den 3:e maj eller 5:e mars?
Ber om andra tecken till en trög hjärna och det är väl meningen att jag ska sitta här på sajten och hitta och läsa och lära.
Tack choklad för alla dina trådar du skriver och för dina fantastiska drömtolkningar
Kram Lena

Choklad jag har siffror som förföljer mig har gjort tror jag i två år nu det är nr 57. Tittar jag vad klockan är eller frågar någon annan slutar det på 57. Står 57 för något eller vad är det? Är det bra eller dåligt. Ett tecken jag har är när jag funderar på något och inte är säker men när rätt tanke kommer fryser jag till lite snabbt.
Tecknen brukar uppmuntra oss, aldrig bli "elaka". Kanske man får varningar men då kommer de i god tid, och de är bara små till att börja med. Lyssnar vi då inte så blir de lite tjatiga och till sist så "skriker" de..kan vara både i drömmar, i känslor och i tecken på dagen. Ibland eller för det mesta så ser vi inte ens detta, utan kanske går omkring med en gnagande oro som vi inte vet var den kommer ifrån, och sedan utan förvarning, så sker det som vi inte ville skulle ske. Kan tro att universum har ett stort tålamod…
Tecken är glada, uppmuntrande och vår vän på livets stig.
1 = början på något nytt, ledare,
2= balans, yin yang, att sätta andra före sig själv
3= treenigheten; Kropp, sinne och själ. Kommunikation
4= trygghet, grundning, jordnära. Symbol för de fyra elementen och de fyra heliga riktningarna
5= Att känna frihet. Resor och nyfikenhet.(En privat tydning ; Även att man ska hålla ut, ge inte upp, du är på rätt väg)
6= Harmoni, kärlek, konst, omsorg skönhet
7 = Det inre livet och visdom.Den är en mystisk siffra som även symboliserar de sju chakrapunkterna och de sju himlasfärerna. En symbol för födelse och och återfödelse, religiös styrka, heliga löften samt ensamhetens väg
8 = Oändlighet, materiellt välstånd, personlig kraft, överflöd, kosmiskt medvetande, ledarskap
9 = humanitära värden, att viga sitt liv åt andra. Fullbordan och avslutande,universell visdom tolerans och medkänsla.
Elitsiffrorna ansågs i den pytagoreiska traditionen besitta en särskild kraft och betydelse;
11 = Att utveckla intuition, klärvoajans, andligt helande och andra metafysiska förmågor
22 = obegränsad potential för mästarskap på vilket område som helst, inte bara andligt utan även fysiskt, emotionellt och mentalt.
33 = Allt är möjligt
En stor del av texten är tagen ur "Vägvisare" av Denise Linn
U R us

#11 Tack
Vassego! Tack ska ni ha för att jag får tyda. Behöver öva..
U R us
# 1 I drömmar är det oftast aspekter av sig själv som man ser…så mannen du såg representerar troligtvis dig…Jag tolkar att hans bröst visar på styrka. Vulkanen kan vara något som som är på väg att explodera, ilska, passion, en vulkan brukar innehålla färger som orange och gult. Något djupt inom dig är på väg att renas. Och du kommer att bli klokare och lugnare av den erfarenheten.
Symbolen tror jag har att göra med en port till något..
Jag tror också att den har med cirkel att göra, livets cirkel, eller /och den har med chakran att göra, eftersom de fanns lite överallt på kroppen..kan vara så att du håller på eller ( borde?) öppna dig för kärleken, eftersom bröst står för kärlek, för här finns kärlekens känslomässiga centrum. ( Det antar jag eftersom den lilla linjen ovanför cirkeln finns med och verkar vilja snurra) Jag tecknade upp din symbol, och jag tänkte att man kan sätta ihop tecknet till flera, de bildar en sort kedja…livets kedja, cirkel..och om du känner att det är ett öga, så tror jag att det kan stämma mycket bra , eftersom mannen (dvs du) uppmärksammade dig…du är nu uppmärksam på det du ska lära dig av livet…Vill tillägga att manlig energi är den utgivande, högra energin, den praktiska och logiska.( det är något som du ska ge ut)
Hoppas att något stämde..
U R us
Så om jag förstår det hela rätt eller tolkar det rätt så betyder 3 treenighet och 5 att jag är på rätt väg.
OM det är så hänger jag med i svängarna. Och tackar allra ödmjukast åt alla svar jag får till mig. En tröst och stor är den också.
Vad gjorde jag utan dig choklad? Stor ask med de bästa av praliner till dig.
Kram Lena

En dröm jag hade för ett tag sedan, kommer sällan ihåg vad jag drömmer. Jag tror jag gick ut från ett hus ut i en trädgård det var natt trädgården var stor hade gått en bit då jag ser tre katter som börjar jaga mig jag börjar springa mot ett annat hus känns som det var i samma trädgård men långt ifrån det andra huset. Jag springer och katterna efter, de hinner upp mig, jag stannar till en kort stund och tittar ser då att den ena katten är en sköldpadda men den var lika snabb som katterna. Sköldpaddan kryper upp för mitt ben och försvinner (in i benet). Jag fortsätter att springa och katterna efter når dörren på det andra huset öppnar och rusar in ska stänga men klämmer då katterna i dörren. Sen vaknade jag innan jag dödat någon av dem
# 15 oo mums!
Ja..treenigheten är att dina sinnen samarbetar på ett bra sätt eller att du ska vara uppmärksam på dem, de samarbetar ju hela tiden…men att man ska lyssna mera..du är på rätt väg, men du kanske har eller kommer att få kämpa för att allt ska bli ok..håll ut..kanske du ska känna mera? ta dina tre sinnen till hjälp..sedan har vi ju tredje gången gillt också som en betydelse…
# 16
Men du ska inte döda dem….de är dina vänner du har bara inte insett det än.
Huset är du, så som det är beskaffat, så tar du hand om ditt inre Jag, så ser det ut inom dig. Trädgården symboliserar också dig, du går ut i ditt inres mystiska trädgård, då kommer det fler magiska symboler. Katterna. De är dessutom 3 (Läs ovan vad det betyder, eller kan betyda) Du har en aspekt till av dig som du söker skydd i, hur ser det ut?
En katt är listig, kan vara tjuvaktig, men ändå kelen och väldigt snäll. en snäll och go varelse men med klor som kan rivas ordentligt. Skicklig jägare, men grym, en katt plågar ofta ihjäl sitt byte…här finns det ingen som helst empati, bara en stor leklust…kort sagt är en katt en utomordentlig livsnjutare och "egoist" ( Jag bara älskar katter) trots det…
En sköldpadda bär ett gediget skydd, ett pansar som omsluter dess kropp och vid fara så kryper den i sitt "fort" ser inget men hör….( du kanske ska krypa ur ditt skal?)
Men inuti är den mycket sårbar. Den tar god tid på sig att ta sig fram i livet. Kan bli gammal, minst hundra år. Den har då en stor vishet och vet har lärt sig livets läxor. Den representerar också världars födelse.( Vad är du rädd för som gör dig sårbar? glöm inte att du är ju skyddad)
När sköldpaddan kryper in i ditt ben (höger eller vänster?) så får du dess kraft och dess kunskap, du stödjer dig på den och går med den visheten i ditt liv. Det innebär också att du har samma egenskaper som katten, men att de blev till sköldpaddans, du har förändrat dig så att du blir skyddad från de andra katterna med sköldpaddans skal ( ditt skal)
Du stänger din inre dörr för du är rädd för vad som ska hända om all denna lärdom från katterna kommer in, dvs du vägrar erkänna dessa aspekter av dig själv..
.För att komma vidare i din utveckling i livet ska du ta och lyssna på den kloka skölpaddan så att du lättare kan hantera katterna.
Och då kan också sinne kropp och själ samarbeta lättare..
U R us

#17 Tack, fast jag vet inte om jag förstår det här riktigt. Jag ville inte döda katterna men jag visste inte vad jag skulle göra, jag uppfattade dem som väldigt agressiva som de tänkte döda mig.
# 17 någon känsla inom dig skrämmer dig….men du är beskyddad av ditt starka skal, du har förmåga att försvara dig så du behöver inte vara rädd
U R us

#14 Det där stämde mer än du kan ana!
Särskilt det där med manlig energi som du nämner, det har jag funderat på i några dagar nu. Att jag när jag va liten hellre lekte med killar och faktiskt ville va kille ibland, det verkade friare, de var mer okomlicerade.
Har i mitt vuxna liv försökt trycka undan det men i o m att jag försökt göra det så trycker jag även bort min feminina sida, jag är ju väldigt logisk av mig, så jag bejakar min manliga sida, men jag erkänner det inte, jag älskar inte min manliga sida kom jag på för bara ett par dagar sen
Och kan jag inte älska den så kan jag inte älska mig själv helt och hållet…
Även om jag tänkt på det så har jag inte tänkt på det som en jätteviktig grej, men nu inser jag vikten av detta! TACK!!! 
#16 En bok jag brukar använda mig mycket av är Djurens språk av SOlöga. I den stär följande om katt;
Älska dig själv och sätt dig själv främst. Utan rädslor är du fri att njuta av allt som livet ger dig. Stärk relationen med dig själv. Din gåva är att njuta av livet samt när du älskar dig själv till fullo - fruktbarhet. Allergi eller rädlsa för katter - rädsla för att älska sig själv, rädsla för att sätta sig själv främst, samt svårighet att till fullo njuta av livet.
Om sköldpaddan står följande;
Ta det lugnt och ta ett steg i taget. Ha inte för bråttom. Din gåva är att du bär hela världens visdom inom dig. Förutom det uppenbara att inte ha för bråttom så handlar det här om att söka svaren inom dig själv, istället för på ett yttre plan. Ge dig tid till att lyssna inåt.
Hoppas det kan ge dig lite vägledning. Döden i drömmar kan ju verka brutalt men det kan symbolisera att man avslutar något, bryter upp från något, eller början på något nytt.

TACK #19 och #20
.
Får väl fundera på det här lite mer.
# 20..Alla har en feminin och en maskulin sida ..den feminina tar emot energi och den maskulina ger….kan möjligen din symbol vara en av halvan av yin och yang? De går ju in i varandra! 
U R us

#22 Jo jag har funderat i ett halvår nästan på att nån gång vill jag ta reda ut maskulint och feminint, separera energierna, föra de samman och få balans men jag har funderat på hur det ska gå till. Men det verkar lossna när man är redo.
Precis, det ser ju ut lite som en av yin/yang!

# 23 Har du möjligen lite för häftigt humör? Kanske du blir lätt arg? (Vulkanen)….
U R us

#23 Ha ha, nej nej, inte alls, nästan aldrig arg faktiskt. Kanske undertryckt ilska… 
Det kan ha varit en vulkan, inte helt säker. Nån typ av geologisk plats var det i alla fall. Fast jag har pluggat geovetenskap så jag vet inte om det påverkat. Något jordiskt i alla fall.

Underlig dröm inatt…åkte omkring i en öppen bil, jeepaktig, bredvid mig satt en kvinna som jag inte har pratat med på säkert 10 år, hon hade brutit med sin livspartner sa hon. Hon skulle åka med mig för att träffa nytt folk.. jag åkte omkring i ett bostadområde där det var folk och fester i olika hus, folk som jag känner mycket väl men undvek..! Ville gömma mig o åka förbi fastän jag visste att de väntade på att jag skulle komma dit..
Till slut kom jag ur bostadsområdet och stod o funderade på vilken väg jag skulle ta, någon sa; ta vänster, valde den vägen och körde över en hög lång bro m vatten under. Sen vaknade jag upp. Hade en olustig känsla hela tiden och varmt var det!
Vad kan detta vara??
~ Medarbetare på Tarot ~
# 26 Du är inne i en perod där du tar in mycket kvinnliga energier, verkar som att du behöver ta hand om dig själv och den aspekt av dig som är bortglömd.
Ny början och cirkeln den eviga, börjar om.
Du klarar av de flesta hindren i din väg
Något du inte vill möta…kanske du behöver gå in i ditt inre mörker för att utreda vad du egentligen är rädd för? Har det samband de bortglömda energierna? Möt din rädsla….när du är redo
Du står i begrepp att välja din väg i livet, och du lutar åt att ta emot vänliga och kärlkeksfulla energier, du ska ta den väg som känns bra och kärleksfull mot dig.
Du tar dig över känslorna istället för att gå igenom dem, vad blundar du för? ( var det lugnt eller stormigt vatten?
Lugnet före stormen…Är du ännu inte redo att möta din rädsla?
U R us

Åh..jösses..kusligt ju.. allt stämmer ju..spark i baken att ta tag i saker o ting alltså…av mig själv till på köpet. Vattnet var lugnt men strömmade fort fram (inte vilt men det var ju inte lugnt heller)
Vad bra du är! Tack!
~ Medarbetare på Tarot ~
# 28 Du kan avgöra på vattnets beskaffenhet hur ditt humör är…du är lugn och har bråttom Kan det stämma?
Vatten står bl a för känslor
U R us

japp..precis så!
~ Medarbetare på Tarot ~