Möta elakheter
Hej Myy2000
Jag har haft några arbetskompisar och en släktning som har hackat på mig årtal.
Jag har bett ljus till de och ibland har det hjälpt direkt.
Jag har fått råd att tänka en spegel mellan mig och de elaka människor. Spegeln vänd mot de själva. Då studsar elaka tankar på de själva. Prova!
Det gäller att hinna tänka spegeln så fort motståndaren kommer i närheten. Lycka till!

Tack för tippset!
Idag ska jag testa spegeln mot förtäckta elakheter som jag troligast kommer att möta idag.
jag tackar också för tipset! Jag behöver verkligen ett…
U R us
Det var en kanonbra idé!
Ska jag verkligen prova. Jag har nämligen en kvinna i min närhet (som jag tack o lov inte träffar alltför ofta längre av naturliga skäl) som är en mästare på att stickas och ifrågasätta. Ska använda mig av den här spegeln när jag stöter på henne nästa gång. Tack.
Jag är glad. Är du?
Det där med spegeln är ett bra tips ska jag använda mig av. Man kan samtidigt tänka att man omger sig med ett vitt ljus och dit in når inga negativa energier alls.
Jag brukar tänka ljuset som kärlek som jag ger till människor med behov att "sticka" till andra, men en spegel utöver det bör man vara ganska skyddad.
Kram Lena
Det lät bra, ska pröva det vid första bästa tillfälle!!
Tack för tipset
Hur kommer det sig att man alltid är så duktig på att ge andra människor råd och så går man själv i fällan.
Jag skriver att man ska omge sig med vitt ljus och sprida kärlek till de som måste förlöjliga en och ta energi från en. Både igår och idag har jag gått på exakt samma mina. Har fått ta så fruktansvärt mycket skit att man baxnar. Skönt att gå in här och läsa vad ni skriver och vad jag själv sagt.
Blir bara så trött! Och tom på energi. Men ska tänka om, inte göra mig till martyr utan ta fram en stor spegel och omge mig med ett extra stort ljus.
Tack hörrni allesammans
Kram Lena
Jaa du… man glömmer helt enkelt av sig ibland… jobbigt men läraktigt kanske… 
#6 ja man sitter där efteråt och kommer på massor man skulle sagt. Dragit gränsen osv Läraktigt kanske, men f*n så jobbigt! Jag hoppas du får upp spegeln och att den håller 
Jag är glad. Är du?
#7 & 8 Tack för era ord. Ibland behöver man väl en käftasmäll för att vakna till. Somnade gott med ett frid i sinnet men vaknade arg. För att jag tänkte på det igen.
Men så mediterade jag en stund och hörde ordet förlåt från honom så friden känns bättre.
Solen skiner vilket gör livet så mycket lättare och härligare. Ska tänka positivt och sprida positiva energier runt mig. Tänka på orden att tankar är skapande och är de negativa faller de bara tillbaka på mig själv.
Må gott alla vänner idag.
kram
Lena
Ett likande tips som jag stötte på för några år sedan var att föreställa sig en mantel eller ett annat klädesplagg som man 'bär' som skydd, så väljer man själv när man vill ta av detta plagg.

När jag vill ha hjälp brukar jag tända ljus, komma in i ett meditativt tillstånd, be om beskydd och ljus omge mig. Sedan ber jag att de människor omkring mig som sprider elakheter, ska se sig själva i ett kristallklart ljus..se sig själva "ovanifrån" och be om insikt för deras skull, att de ska se vilket intryck de ger och om de själva vill bli utsatta för samma sak. Fungerar väldigt effektivt oftast. Man känner att man är bönhörd när lugnet kommer över en
#11 Det är ett kanonbra tips verkligen. Men du vet när folk är elaka, förlöjligar en, osv på arbetsplatsen eller i affären, ja var som helst. Då gäller det att man har ett försvar så man inte sväljer med hull och hår all den skit som försöker tryckas ner i halsen på en.
Då kan det va bra att använda sig av spegeltipset. Ditt tips är bra efteråt men kanske även innan om man vet att "risken" finns att stöta på någon som kan dräpa ur sig i princip vad som helst.
Har varit i bråk med en och samma person sen i måndags och det har tagit enorma mängder energi från mig. Nästan så man storknar och man mår ju så dåligt. Både fysiskt och psykiskt. Och i det här grälet har jag varit slagpåse och vaknade som jag skrev arg. Hade gjort som du rekommenderade Soola men det varade bara över natten - så den var lugn i alla fall.
Velade fram och tillbaka men ringde upp. Måste få reda ut det här annars får jag dåndimpen. Hade bestämt innan med mig själv att jag skulle lyssna och vara helt lugn.
Givetvis spottade han ut mängder med gift och jag responderade lugnt hela tiden. När han var klar så ville han att samtalet skulle vara klart men då flikade jag in.
Och vet ni vad jag fick honom till - förlåt Lena. Vi har båda ett ansvar i det här, vi ska fortsättningsvis vara rädda om varandra. Det satt långt inne men det kom utan att jag behövde lägga orden i munnen.
Så dagen blev rätt bra till slut och så ska den förbli.
Tack för att ni orkade läsa.
Må gott alla vänner i solskenet.
Kram Lena
härligt!!

På något sätt brukar de som kastar ut elakheter råka ut för elakheter själva inte så långt efter;) Försöker att hålla mig någorlunda neutral, ilska och agg vänder sig ofta mot en själv..svårt, jag vet
Precis, karman slår alltid tillbaka förr eller senare, det är en sak som är 100% säkert.
Soola du har så rätt - för det du ger det får du tillbaka - karmalagen kan ingen ställa sig över.
Visst blir det lättare att le och klappa alla på kinden när solen skiner?
Kram till er alla och ett stort smile
Lena

"Hur tänker du nu?" kan jag bemöta energitjuvar…….
Intressant att se reaktionen…..för oftast har de inte tänkt….eller inser då vad de sagt…..
#17 Ja det har du rätt i, att man säger att man inte riktigt hänger med och frågar vad/hur de egentligen menar, ofta så backar de eller svamlar fram en förklaring. De har inte räknat med att någon ska kräva ett djupare svar på ett påstående eller antydning. Men det gäller att man kommer över klumpen av osäkerhet hos sig själv och det är inte alltid lätt, tycker jag. Samt att komma ihåg att göra det.
Jag är glad. Är du?