Är det möjligt?
Jag hittade precis den här sidan, jag är aktiv på iFokus men har aldrig sätt just denna sidan tidigare.
Jag satt precis och läste om att man kan heala bort värk? om det är möjligt så gör jag vad som hellst för att någon ska hjälpa mig med det. Min rygg är hopplös jag har alltid ont i den och jag kan inte gå längre sträckor, då måste jag sätta mig och vila. Jag är spänd och stel i hela kroppen och min nacke är låst. Sen så är jag alltid stressad och förvirrad, går det att få bort med healing?
Jag är bara 18 år och har redan dessa besvär.
/ Alexandra :)
Varmt välkommen hit! 
Jag fick mina ryggbesvär runt 24 så visst kan man få saker tidigt i livet.
Mina besvär har lindrats genom hjärtehealing av en hjärtehealer. Lindringen håller jag vid liv genom hjärtemeditaiton.
Om det kulle funka för dig vet man ju inte.
Ett sätt att ändå lindra både stress och stressrelaterad värk är ju mediation så varför inte prova?
Kika på sajtens forumkategorier och leta upp meditation och där finner du ett flertal olika och se om någon där kan kännas som rätt för dig. Kan vara ett bra ställe att börja på i alla fall.
Om du annars känner en duktig healer så kan du ju gå även till denne. Men man ska vara lite kräsen i det fallet, eller väldigt kräsen skulle jag vilja tillägga. 
Undrar du mer är det bara att fråga på och andra här kommer säkert in med sina infallsvinklar.
Tack 
okej, då ska jag läsa på lite om det!
Det tråkiga är att jag känner bara en som håller på eller iaf har hållt på med sånt här men hon mår inge bra alls just nu så jag vet inte om jag vågar fråga om det. Om jag pratade med mina föräldar om det här skulle dom skratta åt mig.
Hur får man tag på en person som kan hjälpa en?
allobosia
Jag kommer inte in på din sida här. Det står att den inte är aktiverad? Är det så tro? Jag skulle vilja skriva ett brev till dig. Annars kan du gå in på min sida, där kan du nå mig.
Vänligen/ Eva
Ja det är inte lätt…
Men att börja meditera är väl ändå inget som varken är svårt eller som föräldrar borde tycka något om.
Säger jag med en dotter på snart 18 och ett par äldre söner…
om hon mår dåligt så ska du nog inte fråga. Kör på meditation som ju är ofarligt om de är av typen de som ligger som rekommendationer på sajten. Avsalppningsövningar är givetvis också ok.
men om du kan jobba med en sort som typ hjärtemedtiation så är den en slags självhealing i det.
#3 jag tror att min sida är aktiverad, den har funkat innan på de andra iFokus sidorna jag är med på :)
Men jag pmar dig!
#4 okej, ska ta och testa iaf.. krävs det mycket tid och arbete? jag har ganska dåligt tålamod och vill se snabba resultat, men är självklart villig att försöka :)
Vad är det som kan hända om man får hjälp av en person som inte mår bra?

Den finns en bok jag vill rekommendera dig också, LaUna Huffines har skrivit Ljusets helande änglar, en esoteriskt grundad bok med enkla övningar man kan följa. Se mitt inlägg om denna!
Jag har god erfarenhet av de metoiderna, bl a har det hjälpt min migrän - efter 14 år använder jag dom fortfarande ibland!
Var på seminaium hos henne i San Francisco 1996, det var ett kul möte…
Lycka till!
Kram Maud
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
#5 Eventuellt kan healingen inte gå rent igenom, man kan ju få svårare att öppna sig om man är sjuk.
*L*
I den här svängen så är det A och O att ha tålamod. Ingenting fixar sig på en kafferast *Ler igen*
Tålamod är en dygd…

Och ge inte upp om det inte känns så varaktigt de första gångerna, jag lovar - det blir bättre med lite övning…
#6 tack så mycket, ska ta och kolla :) kram!
#7 okej då förstår jag, tänkte om dom kanske för över något ont på en eller så.
#8 hehe jag misstänkte att det var så ;D
#9 okej, ska försöka att inge ge upp!
Hur funkar sån där healing när man inte träffas?
Då när man bara skickar en bild på sig själv och förklarar vad man har för problem.

Reiki kan man ge på distans om man har reiki steg 2 kursen. Det räcker med ditt namn och var du bor - och tillit till att universums livkraft når sitt mål.
Hjärtehealing, som Mariann jobbar med, kan man också ge på distans, ung på samma sätt.
Vi brukar i våra ljustjänster ge en healingimpuls och lägga ut en tråd man kan skriva upp sig på. Bön och energistödslistan.
När sker detta nästa gång, Mariann?
#12 okej :) är det någon som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig på det sättet kanske? Står inte ut med den här hemska ryggsmärtan, migränen och all stress. =/

En fransiscanermunk lärde mig be denna bön: "Jungfru Maria, full av nåd, sänd dina helande änglar till oss (N N, mig, den eller de det gäller). Amen"
Jag kan be änglarna omge dig, allobosia? Du kan också själv be änglarna om att få hjälp och healing.
Dra fem djupa andetag, pusta ut och låtsas att de är runtomkring dig! Känn sen efter… Ge det en stund…
Choku rei på dig!
Kram Maud
Okej, ska testa!
Allobosia kallas jag för men heter Alexandra :)
Tack!
Kram
Usch, så tråkigt att du har sådana besvär med ryggen, när du är så ung!!
Jag har själv besvär med nacken och får lätt låsningar i hela ryggen. För mig har det inte fungerat med healing. Men styrketräning, massage, spikmatta och akupunktur har hjälpt mig mycket.
Om du har lång rygg, lång nacke, blir det extra viktigt att bygga upp starka muskler. Annars orkar man tillslut inte hålla upp kroppen.
Det är lätt att hamna i en ond cirkel eftersom svaga muskler lätt ger en dålig kroppshållning också. Vilket ger ytterligare muskelspänningar och dålig syresättning.
Stressen och förvirringen får man liksom på köpet när man har låsningar i nacken. Har du prövat att gå till en kunnig naprapat?
Pröva dig fram till vad som fungerar allra bäst för just dig. Vi är alla unika individer med olika känslighet på olika områden.
Lycka till!!