Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 3301 ggr
enola
0

Gyllene snittet

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har länge fashinerats av gyllene snittet och inatt fick jag idén till ett litet bildspel i ämnet, och här är resultatet. Att se detta och känna igen mönstrerna i naturen har hjälpt mig mycket i mitt uppvaknande, och jag hoppas att jag kan bidra liten till eran.

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Hoppfull
0

Verkligen fascinerande! Fantastiska former!

Tack!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Mariann]
0

TACK så jätte mycket Enola att du bjöd oss på detta bildspel, mycket vackert o tänkvärt!

Lionadh
0

Fint bildspel! Roligt enola! Kram!

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Caspersson
0

Gyllene snittet är djupt förknippat med oss som människor och vår historia.

enola
0

Det enda jag ser nuförtiden är fraktaler över allt. Skrattande

Ayena
0

Tack för ett mycket vackert bildspel. Jag njuter!

Visst är naturen perfekt, detta gyllene snitt finns överallt.

Mysan59
0

Wow!

enola
0

Lite fördjupning i ämnet kanske är intressant. Ni som är bevandrade i hinduismen och buddhismen vet att enligt dem så skapades universum av urljudet aum. Men hur kan ljud skapa mönster? Titta på denna så ser ni de fraktaliska mönstrerna, från lågfrekventa och enkla mönster till högfrekventa mer inveklade system.

http://www.youtube.com/watch?v=wio728lLOh0

[Mariann]
0

tack!! Glad intressant!

[Myy2000]
0

Vackert bildspel!! Och så intressant med tanken ljud- och skapelse. Jag fundrar på om även vi människor kan skapa med våra ord. Har varit med om många dråpliga händelser på det temat.

En gång lyckades jag kläcka ur mig," kan inte någon köra över mig så jag slipper det här lidandet!". Jaha, två sekunder senare var jag mycket nära att bli överkörd av en lastbil.

Finns det fler som varit med om liknande situationer?

szirius
0

Om nån är mer intresserad av just det fenomenet som #8 visar, så kallas det för chladniska klangfigurer.Det går att experimentera med själv om du har en fastskruvad platta som du häller tex mannagryn på( sand kan också fungera) och sedan drar med en fiolstråke på kanten.

Enola, var det du som länkade på en annan sajt till japanen som gjort så många experiment med vattenkristaller och ord? Du får jättegärna visa det här med!Kyss

szirius
0

http://www.youtube.com/watch?v=lkbpXRSIUnE&feature=related

här finns en kortis på youtube( kopiera om det inte går att klicka)

Masaro Emoto heter han!

[KROFF]
0

TACK, VERKLIGT INSTRUKTIVT !

[Hukanson]
0

Så mönster är överallt men är i sig självt ett resultat av ljudvibrationer - hur coolt är det !

Vad ska man då tro om vissa grundläggande generella mönster som gyllene snittet ?

"universum hörde någon ropa aj!!!!!"

solarcarl
0

# 11. Hej! råkade se detta som hastigast. Hade med detta material tidigare, om det var det du menade?

Se vidare SoulBooks och/eller på Nya Tiden (blogg; http://nyatiden.blogspot.com)   

Verkligen vackra former/"budskap"/energier i dessa rymdäventyr på marken, sädesfältscirklarna  

Glad

Loet_old
0

Mycket vackra mönsterGlad