Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1783 ggr
always89
0

Intressant artikel

En intressant artikel i dagens Aftonbladet :)

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5183848.ab

Lynxx
0

Wow! Glad

[Mariann]
0

Intressant! jag tog mig också friheten att göra en snabbare länk av din länk… hoppas det var ok…

tyyppi
0

So, den där förfadern visade också CNN-kanal i gårdagskväll.

Naturvetenskapen säger att konkurrens mellan slumpartade genetiska mutationer och deras anpassning till omgivningen driver evolutionen av en art. Vad mådde andevetenskapen påstå om denna sak?

[Mariann]
0

Jag vet inte vad exakt du tänker, men visst säger andevetenskapen att kropparna utvecklats enligt Darwin, men man menar också på, som jag hört det, att det funnits inslag då och då genom tiderna av människor komna utifrån som inblandats.

always89
0

Helt ok att fixa till länken, hade visst lite bråttom när jag postade inlägget Flört

tyyppi
0

Jag tänker att innehållet av esoteriska förklaringar och uppfattningar om hur evolution, den levande naturen och den fysikaliska materien fungerar eller får sina egenskaper, härstammar till största delen från tidsåldrar då naturvetenskapen var relativt outvecklad. Den esoteriska och den vetenskapliga världsbilden går även i dag tyvärr inte mycket in i varandra, och har föga gemensamt. Till mig ter utvecklingen sig so att naturvetenskapen alltmer blir i stånd tll att förklara det som förr förklarades till exempel som elementalernas verksamhet.

Vi vet att människor upplever eller tom förnimmer existensen och närvaron av änglar, elementaler osv. Jag antar att också dessa energier, intelligenser eller processer blir eventuellt upptagna i den naturvetenskapliga världsbilden. Kanske får vi då se vetenskapliga debatter om huruvida änglar är bara komplicerade processer eller om de är ickefysiska organismer, eller tom har något medvetande!

[Hukanson]
0

Något som är dualistiskt kan ju alltid beskrivas och förklaras utifrån ett enögt perspektiv . Även de som erkänner att allting har ande så har det ju inte bara ande utan en fysisk organism också . Därför kan man alltid prata bara om det fysiska men avse och mena även det andliga , vilket då egentligen är helt fel då det andliga är heligare och mer mäktigt betydelsefullt egentligen . Men även skapelsen har ju vanliga vardagar då allt rullar på och är stabilt som en mätt och belåten fysisk organism .

tyyppi
0

Jag är också nyfiken om det finns information utanför det materialistiska vetenskapen om vad som uppehåller formen av en organism, och hur förändringar dvs evolutiv utveckling omsätts. Mariann har redan hänvisat till humanoida utomjordingar (så har jag det förstått) i detta sammanhang. Kanske vet du också något relevant?

[Hukanson]
0

Bäste tyyppi , välkommen till den esoteriska klubben av andliga forskare . Kan rekommendera alla andliga sällskap som Martinus , Rosencruetzarna , Antroposoferna , Religionerna , Andliga Kyrkan Spiritisterna , Teosoferna .

Har du möjlighet att slå telefonnummret till någon av dessa och bli aktiv deltagare så har du ett livslångt forskningsuppdrag i livets skola .