En märklig men sann berättelse
JAg har alltid så länge jag kan minnas trott på det andliga, även om jag inte riktigt insåg det då.
Livet efter detta, att avlidna kan komma o visa sig för oss, att det finns beskyddare av olika slag i den icke fysiska världen.
Den tron har varit djupt rotad inom mig. Men det är först nu de senaste fyra fem åren som jag börjat nysta i det.
Det började med att jag själv insåg att jag behövde jobba med mig själv, eftersom jag trasslade till mitt liv alldeles otroligt.
Ju längre jag kom i min personliga utveckling,, desto mer trängde sig tankarna till det andliga på.
Jag började läsa böckar av olika slag, kommer dessvärre inte ihåg författarna, eller titlarna på alla.
De närde mig och det fanns en längtan inom mig att få nå dessa visdomar,
En av böckerna satte verkligen fart på de "osynliga" krafterna i universum.
"Vinden är min mor" hette boken. och den handlade om en indian-schaman.
När boken var ut läst,, så skrek hela mitt inre efter en sådan visdom. Jag ville verkligen träffa någon med medial förmåga. Det skrek inom mig.Längtan var väckt.
Mina tankar cirkulerade runt det,,, även när jag inte medvetet fokuserade på det. Detta pågick nog i två, kanske tre dagar.
En dag så var jag o min väninna på väg till köpscentrat.
Jag skulle träffa min systrer där Kl 17.00
Vi var tidiga klockan var runt halv fem när vi gick genom stora entren. Då brandlarmet plötsligt slog på. I högtalarna om bads vi stanna där vi var, medan personal undersökte vad som pågick.
Min vännina föreslog att vi kunde gå in i hälsokost butiken som fanns precis brevid.
Vi gick in ,och jag omfamnades av en värmande atmosfär, behagligt. Det var som om jag klev in i något annat.
När jag sen tittade på expediten som stod och var upptagen av en kund.
Då ville jag bara springa fram, slå armarna om henne och säga " Men herre gud,,, vad länge sedan,,, hur har du det" Känslan av igenkännande var så otroligt starkt. Men nånstans inom mig inser jag att ,,, nä,,, jag vet inte vem hon är.
Jag kände förvirringen inom mig, gömde bakom en av hyllorna och kunde för mitt liv inte fatta vad som pågick med mig. Vem var hon? Vi måste ju ha träffats nånstans?
Min väninna hade gått fram till kassan och samtalade med expediten och hon ville att jag skulle komma dit.
Atmosfären som jag känt av när jag gick in i butiken formligen exploderade,Det var som om jag stod under ett enormt kraft fällt, jag rös och det fullkommligt sprakade av energier när expediten vänder sitt ansikte till mig och utbrister " Nä men hej!! Gud så länge sedan…. sen tystnar hon. påtalar energifältet som hon i sin tur upplevde. Vi tittar på varandra men ingen av oss kommer på var vi setts. Igenkännandet är en mystisk gåta.
Hon ber oss vänta en stund så försvinner hon en liten stund. I handen, när hon kommer tillbaka har hon sitt visit kort. Det visade sig att hon var/ är ett medium.
JAg hade aldrig varit med om någonting liknand. Jag tog emot visit kortet. men det dröjde nästan 1 1/2år innan jag gick till henne.
Samma energier infann sig även då.

Tack för att du delar med dig!
När jag först mötte den healer som hjälpte mig för tjugo år sen så hade jag en liknande upplevelse.
Det har också hänt när jag träffat människor som omedelbart blivit mina bästa vänner. Det vi har gemensamt är att vi är på en andlig väg.
Jag tror vi möter just de vi behöver möta för att växa och ha stöd i varandra.
De tillhör, för mig, samma själsgrupp dvs vi har ett själsband redan från början.
Men just detta igenkännande är en märklig känsla. Sist jag hade den var på vår resa till Egypten. Den norksa kvinnliga ägaren till hotellet vi bodde på kändes märkligt bekant. Jag sa det till henne, och hon sa Det måste va från tidigare liv då.
Kanske är det så.
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
Ja, så tror jag verkligen att det förhåller sig
Det är mäktigt att ta emot livet, när det ter sig på det viset.
Tydligare guidning kunde jag ju inte få =)
underbar berättelse! Tusen tack för att du delar den med oss. 
Jag har också haft sådana omedelbara igenkännande och att det finns osynliga band med någon man ( i detta livet) aldrig träffat.

Tack för att du delade med dig.

Stort tack till dig som vill dela detta fantastiska med oss! VIsst är det spännande att leva just här och just nu!? Det händer så mycket med många av oss att jag blir stundtals alldeles exalterad 
Ja!!
Nya förunderliga dörrar som öppnas,,,,,,,, Livet blir magiskt,,,,,,och själen lycklig