Var finns Gud?
Satt och funderade ikväll på hur mycket händelser det skett de senaste tio åren, som har lett till att barn fått sätta livet till.
Vi har discoteksbranden i Göteborg som inträffade för tio år sedan, då en massa ungdomar blev offer för lågornas rov.
Vi har en massa galningar världen över som går in på skolor och skjuter ner vettlöst skolbarn och skolungdomar för att sedan ta sina egna liv.
Detta hände ju i veckan i Tyskland. Någon hade satt upp ett plakat på minnesplatsen där det stod "Var finns Gud?"
Sen ska vi inte glömma alla barn som faller offer för krigets fasansfulla meningslöshet. Och för självmordsbombare.
Ja man kan ju faktiskt undra vad som pågår.
Finns där någon djupare mening med allt detta. Vad tänker ni därute?
Jaa jisses vad det händer saker… somliga lever i en helt annan värld också…
men jag tror det har en djupare mening (hoppas det), jag tror att nu när jorden rensas genom uppståndelseinströmningen från negativa energier och mycket av detta ligger i fickor i jorden. Detta kommer nu upp och kan besätta vissa människor som är mottagliga. Lite det som också hände i Serbien/Bosnien.
Vi har sådana fickor i Sverige också, jag har hört att vi har mörka pyramider omkring Siljan… 
Sedan är vi problemet att Gud inte kan ingripa om vi inte har förtjänat det, via karman alltså. Så hur mycket elände människorna ska uppleva enskilt och globalt är ju avhängigt av hur mycket positiv karma vi har samlat ihop. (som vi människor bedömer positiv alltså)
Sedan har vi alla ljusarbetare som jag tror faktiskt inte gör sitt yttersta, utan den andliga latheten har satt sig i många, alltför många….
Vilket gör att hjälpen blir mindre, för det finns ju även den kosmiska lagen som vi känner som "be så ska du få"… men den handlar inte om att be för egen del utan för mänskligheten.
jag har skrivit en gång här hur proportionerna ser ut omkring böns och ljusarbete… ska se om jag hittar det.
Svårt med sökfunktionen, det var lättare att hitta boken 
ur boken Gudomligt samarbete, av Asger Lorentsen
Mörkrets slöjor är fortsatt starka på Jorden. Min (Asgers) värdering är att slöjornas makt är helt avgörande bruten, och att övergångstidens katastrofer är onödvändiga när:
100 esoteriska grupper har arbetat på det sätt som är beskrivet i ljustjänster 25/12, 29/12 och 31/12
(väldigt djupa och esoteriska ljustjänster, inte som de ordinarie ljustjänsterna, Marianns anmärkning)
10.000 ljusgrupper har arbetat varje vecka med andra former av ljustjänster i 10 år.
10.000.000 människor dagligen har bett för Jorden eller påkallat Guds hjälp till hela mänskligheten i 10 år.
Just nu (runt 1998) är talen ungefär:
10-20 djupa esoteriska grupper
1-2.000 ljusgrupper
1-2.000.000 bedjande människor
Med det tempot kommer det ta 100-200 år innan slöjornas makt är bruten och den grövre delen av mänsklighetens karma är förlöst.
Tursamt nog tar medvetet ljusarbete till så övergångstiden kan förkortas och lidandet förminskas.

Dessa siffror kan tyckas "tillhöftade", men visar tydligt hur oerhört viktigt det är att vi engagerar oss!
Det är alltför lätt att "skylla på Gud" eller förneka Guds existens utifrån allt ont som händer, i synnerhet när oskyldiga, framför allt barn, drabbas. Då är det som mest omöjligt att se en mening med det hela. Jag har full förståelse för att människor grips av desperation och förtvivlan när dessa tragedier utspelar sig gång på gång.
Sorgen som väcks varje gång man får ta del av nyhetsrapporteringen behöver inte leda till tvivel. När vi förstår att vi kan göra kraftfulla insatser som i förlängningen vänder tillståndet inom mänskligheten och för oss mot kärleksfullt respekterande och ljus, blir vi starka.
Bönens kraft är större än vi tror!
Grupparbetet är oerhört viktigt. Tillsammans ackumulerar vi effekten av det individuella ljusarbetet. Jag hoppas innerligt att utveckligen får den grafiska formen av en "svamp", så att det inte behöver ta hundra år för oss att nå fram.
"Från det centrum som kallas mänskligheten, låt Kärlekens och Ljusets plan ta form, och låt den besegla dörren till det onda."
(Ur Den stora invokationen)
Fair Winds and Following Seas!
Med utgångspunkt från första inlägget så kommer då nästa frågeställning om vi människor någonsin kommer att vända vårt hjärta till Gud. Alexander Solsjenitsyn skrev ju att när Sovjetunionen uppstod vände sig människorna från Gud och därigenom foll landet ihop. (Han fick ju fly landet) Men man kan ju undra om där inte ligger något i detta, att vi människor vänder vårt ansikte bort från Gud.
Nu talar jag inte om islam eftersom de ber fem gånger om dagen men sedan går ut och dödar lika många för att de tror att Allah gett dem detta uppdrag.
Mina tankar kretsade också mycket kring ljusarbetarna men om de har minskat ……………ja då är ju inte utsikterna speciellt lysande för mänskligheten.
Frågan är om Gud kommer att rycka in eller inte.
För hur ska vi få människor att ändra sig och öppna sina hjärtan?
tror nog inte de har minskat, men många har glömt vem dom är och uppgiften och också hänfallit åt lite lathet…
Det är väl just genom dessa händelser som det så sakteliga öppnas hjärteblad, de utvecklas ju bäst och snabbast genom lidande (tyvärr). 
Nu är det ju ytterst få muslimer om man ser till hur många det finns på jorden som är fanatiska, det får inte glömmas.
Gud rycker in om det är nödvändigt och om vi har karma till det, inte annars…
Jag tänker också lite som så att först vänder vi bort ansiktet, för att sedan söka och leta med ögonen och sedan hela vårt jag… när nöden kommer och smärtan är där, är det många som ber även en ateist…
Minns min farfar som inte trodde på något som helst, när farmor dog, då var han djupt ner på knä och bad…
Är det så att vi glömmer bort Gud i vår dag? Att vi är så upptagna av att delta i alla aktiviteter, jaga runt och skaffa oss vackra saker, att tänka på våra fysiska behov och status, att vi glömmer Gud i våra hjärtan.
Och när något sorgligt drabbar oss, ja då kommer vi ihåg Gud men han blir snart bortglömd igen………..
Ja det tror jag tyvärr….
fast vi får inte glömma att de som inte är där ännu har ju behov av smärta, för att skapa dessa hjärteblad. Smärtan finns ju med som en ingrediens i livet säkert fram till 2 invigningen i alla fall. För att nu snacka esoteriska termer…
Mmm…………..jag förstår ditt resomemang och att den inre smärtan är verktyget att öppna hjärtat. Den största inre smärta en människa kan uppleva är att förlora sitt barn…………
Jaaa, herre gud det är ren tortyr… går inte att beskriva…
smärtornas smärta, skulle jag vilja säga…
Jag har skrivit i en likadan tråd inne på Existens också.
Enligt min mening är Gud, Alltet och vi tillhör Alltet och därför är Gud och vi samma sak.
Vi måste lära oss att till att börja med, älska oss själva för att kunna älska vår nästa. Vem kan kriga med, misshandla osv. den man älskar. Vi måste lära oss förståelse och vi måste lära oss att förlåta.
Vi kan inte sitta och vänta på att någon som heter Gud ska göra något åt oss. Det är vi som måste göra detta.
Vi som har förstått hur allt hänger ihop får gå i främsta ledet och visa de som finns i vår närhet, kärlek, förståelse och förlåtande så kommer det att spridas som ringar på vattnet. Klarar vi inte det så kan vi inte begära det av andra.
#8 Jag kan hålla med om att det är en väldigt stor smärta att mista sitt barn. Det har jag gjort så jag vet vad jag talar om. Men det finns annat som händer i livet som också kan orsaka stora smärtor.
Att tappa en nära anhörig gör så ont men samtidigt så vet man att den personen har tagit del av det som den var här för att lära. Vi kommer att träffas igen. Det finns även stor smärta i livet genom människors svek, otro och falskhet som kan vara lika svår om inte ännu svårare att bära.

Jag instämer i föregående talares syn på det hela, dvs att Gud är alltet, och vi är en del av detta.
Det är det som ACIM bygger på, där står att läsa meningen:
"Gud är."
#11 "Jag är den, jag är"!
Ja, det är bara att jobba vidare med ljusarbete, inte titta hur andra gör utan själv gå i första led…
#10 Håller helt med dig! Vi måste börja älska och förlåta, men samtidigt även säga ifrån när det blir fel. Många förstår inte att dom sårar och söndrar med somligt beteende, då måste man våga säga ifrån. Vi kanske inte kan påverka krigen direkt, men vi kan påverka människorna att inte vilja kriga. Innan vi går ut i vårt arbete måste vi se till oss själva och vårt eget beeende, älskar vi allt levande? Visar vi vår kärlek? Förlåter vi? Lyssnar vi till vår omgivning? Är vi lyhörda? osv osv
Jag kan inte tro att det finns en gud, det är vi och våra själar som styr världsalltet… och det känns som de mörka själarna blir fler och fler, vi måste vända den trenden.
Att tro att Gud låter världen bli till vad den är, det är det samma som att sätta på sig skygglappar och tro att andra ska lösa problemen. Ingen står utanför skyldigheten att göra vår värld bättre.

Håller med om i princip allt som skrivits här.
Gud är för mig Alltet och The Mastermind som allt utgår ifrån och återvänder till, och som genomströmmar allt in i det minsta, ut i det oändliga.
och därför kan vi inte separera oss från Gud.
Begreppet "GUD" är tyvärr färgat och ibland till och med infekterat av otaliga definitioner. Jag tror att det oftast står för en kraft eller högre makt som har självständighet i förhållande till människan och därmed kan styra och ställa, gripa in eller avstå. Men det sättet att se på Källan vi alla fötts ur måste människan lämna.
Jag är så glad för att forum som till exempel det här finns! Att ni, underbara människor som skriver här finns, och att vi tillsammans delar tankar, böner, visioner och drömmar. Bara i enhet kan vi komma framåt.
Kärlek!
Fair Winds and Following Seas!
Jag skriver samma sak som jag skrev i samma tråd inne på Existens. (Tyckte ämnet var så viktigt att jag lade in det på två sajter)
Vi måste öppna våra hjärtan för Gud och vända våra ansikten till Gud igen eftersom vi tillhör Gud/Alltet. Att leva på något annat sätt är fel och detta ser vi resultatet av i världen.
Vad vi kan göra nu är att be till Gud, Kristus, Maria Kristi Moder och Maria Magdalena om hjälp att människorna här på jorden ska åter öppna sina hjärtan för Kärleken, för Gud.
Böner är starka och ber man från hjärtat och känner att hjärtat växer med bönen, då tror jag att vi kan få hjälp.
Vi får utgå från våra hjärtan och via Gudskraften försöka nå hjärtan hos andra människor.
Och så ska jag börja med att förlåta i mitt hjärta
Kram!
Nu när vi står mitt i Årstidernas Nyår passar det bra att vända sig till Gud Kristus Sonskapet Maria Världsmoderskapet och tacka för att människorna i Världen får öppna sina härtan för Kärlekens inströmning och spontant ändra systemet till frihet och omsorg om alla människor.
Gud är allt. Vi är en del av Gud. Och Guds handlingar sker genom oss.
Men Gud har satt människan fri. Han kan inte tvinga oss. Så vi måste låta Gud få handla genom oss.

10-20 djupt esoteriska grupper? Är hela TS Adyar 1 grupp av 20 då? Eller hur räknas det?
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.
#19 djupt esoteriska tjänstegrupper, sådana grupper som samarbetar med de inre världarna i nedtransformering av ljus, kärlek och kraft.
Om Adyar gör sådant är de en av dem, om det är mestadels studiegrupper ingår de inte, det (studier) är ju inget gudomligt samarbete i den meningen som boken omhandlar, även om andliga studier är viktigt, men är bara en del av fler viktiga aspekter för utveckling.
Jag kan tänka mig att vissa fullmånemeditationer som görs av vissa esoteriker kan nå upp i den klassen att kunna ingå i den gruppen.
Nu är ju det 10 år sedan den boken Gudomligt samarbete skrevs så att den gruppen har ökat det får vi verkligen hoppas…
# 20 - Mariann, vet du om denna bok finns översatt till svenska. Danskan är inga problem för mig som är Malmöit, men ibland är jag lite lat dock…………
För ung 10 år sedan var jag intresserad av Svenska Kyrkan och jag lyssnade på prästernas förklaringar om hur Gud var och då sade de att Gud "var inte 100 % god " vilket jag tyckte lät konstigt men jag har förstått att de menar att Gud tillåter de onda att förgöra de onda plus att Herren inte inskränker vår fria vilja .
Gör gott utan att skryta så följer andra efter.

Jag minns att jag hade den här frågan som barn -om Gud är så god varför tillåter han så hemska saker hända i världen?Jag fick till svar av en kristen bekant att det hade med människans fria vilja att göra, att Gud( jag är den jag är) aldrig kan hjälpa utan att det finns en sann tro och önskan av det goda.Det var något som slog an i mig då, att det behövs en sann tro på det goda, för att den ska kunna växa.
Det gudomliga är ju ingen "makt" som bestämmer rätt och fel, utan finns som en ren kraft, som handlar om handling och konsekvens i en evig kedja, under många liv.
Jag tänker också att en del av syftet med dessa fasansfulla dåd är att människor runtom öppnar upp och börjar känna, bry sig och engagera sig.(Som den omtanke och kärlek som spreds i Sverige kring Englafallet .) Vi kan bestämma att det finns ett gott syfte -att värna om godhet som vi kan sprida och kultivera runt oss, som motbild för omedvetenhet.

Apropå gruppbön, går det inte att bestämma en fast tidpunkt varje vecka då vi ber tillsammans för hela jordens bästa härinne? Eller dag
? Det är oerhört viktigt att INTE lamslås och tvivla då världen rasar -det är nu vi behöver vår tillit! Apropå handling och konsekvens så får ju våra tankar också konsekvenser…om vi tänker i negativa, förtvivlade, uppgivna banor så leder inte det till något ljus.Våga be för ljuset.Lita på att människor har förmåga att öppna sig för det!
# 25 - Du har läst mina tankar!
Naturligtvis ska vi göra detta. Vi tänder ett ljus och ber en bön. Det kommer ge stor kraft.
Torsdagen den 26 mars är det svartmåne och ett utmärkt tillfälle! Klockan 21.00
Någon som hänger med här så kan vi skicka budskapet vidare!
Vad säger ni?

Jodå, det är ju det som är själva meningen med våra träffar. Att samlas för att meditera och att "studera" ett visst ämne. När man gör detta på rätt sätt så kan man användas av det stora vita brödraskapet för att förmedla olika saker. Det vågar jag på stå att vi är bättre än vårat västra grannland på…Sedan är Vårat östra ännumer långt komna när det gäller detta..

Det var svar på #20 alltså 
#26 o #25
Skulle det då kunna vara varje vecka torsdagar kl 21.00?
Ps:
Vi är en liten grupp som sitter i ljustjänst varannan onsdag i jämn vecka kl 19.00.
Sedan görs det ljustjänst kl 12.00 varje söndag, vilket man också kan följa via webradio om man vill.
man kan ju också använda sig av dessa dagar och hänga på om man vill.
Om vi summerar samtalet om Barnen och Döden 2000-talets början vad blir det då - behov av gruppbön ?
# 29 - Detta tycker jag låter som en mycket bra idé!
Med tanke på frekvenshöjningen som pågår så passar det ju väldigt bra om vi medverkar till förstärkningen av öppningen av hjärtan, och att det finns en regelbundenhet i detta.
Jag skulle vilja lägga in trådar om detta på andra sajter.
Om jag skickar in ett förslag till text här så kanske vi kan komma på gemensamt om en bra och förklarande text.
Kramar på er alla!

Frekvenshöjning som pågår?
Frekvenshöjning / Energihöjning
Det finns några trådar om detta dels inne på ÖN och dels inne på UJ.

Ahh e vi tillbaka på 2012 och Maya igen…
#32 kanon 
Mitt förslag:
Gemensam manifestation av hjärtats nätverk!
Vill du vara med i ett synligt nätverk av öppna hjärtan?
Vill du bidra till mänsklighetens hjärteöppning?
Då har du chansen att delta i en gemensam bön varje torsdag kl 21.00 i ett nätverksamarbete, för fred och harmoni i mänskligheten.
Tänd ett ljus som en symbol på ljuset i mänsklighetens hjärta och be sedan med egna ord en bön om tex:
att freden och kärleken stärks i mänskligheten
att broder/systerskapets anda bir mer och mer synligt i mänskligheten.
Hjärtligt välkomna att delta varje torsdag kl 21.00. Du är försjunken i bön så länge du själv önskar.

Detta kan man även/också göra varje dag. Tända ett ljus och meditera ca 5-10 på morgonen samt samma sak på kvällen.
Jag tror nog Gunilla menar den allmänna höjningen som sker nu genom att uppståndelseströmmen blir kraftigare och kraftigare…
Det sker en succesiv höjning genom att ljuset/kärleken intensifieras på Jorden, oavsett 2012 eller människor som inte vet om något om frekvenshöjningen.
Sedan råder det delade meningar om vilken fart och vilken verkan detta har…. men det är ju något annat…
Jättebra Marianne! Hur ska vi göra med informationen? Ska vi underteckna med några namn?
# 37 - Absolut att man kan göra detta själv men det blir starkare ju fler som ber på samma gång.

Oki.. då é jag med igen.. 
Jag ska leta fram en passande bild, eller göra en.
#37 det tror jag många gör…. eller jag hoppas många gör det…
men det kan vara bra att hänga upp det på en dag i veckan vid en o samma tid, då kan man få med fler kanske…
många gånger falerar ju sådant, för folk har en tendens att glömma och de som inte har vidhållandet (och ett globalt intresse) starkt i sina egenskaper, lär falla ur…
men försöka kan man väl alltid?
#41 Gör en, du är ju super på sådant! 
Vet ej med namn…. jag pm ar dig
Jag skriver inne på Existens så kan ni se hur den ser ut :-)
UNDERBAR bild!!! underbar….
# 46 - Tackar o bockar :-)
Det kanske vore bra att skapa ett mantra eller positiv affirmation som man upprepar 103 gånger så blir det lättare att hålla sig till något konkret i våran nätverksmeditation.
Gud ser jag som "någon" som finns inom oss och utom oss, och om vi är i kontakt med gud är vi i ett med alltet, även med våra medmänniskor.
Så att vända sig till Gud innebär ju också att man är kärleksfull och vänlig och respekterar andra människors tro…
Hur pass förenligt är det med det, att var i ett med Gud, att vara vänd mot Gud, att här i detta forum, skriva att man inom islam ber fem gånger om dagen och sen går ut och dödar folk…
Extrema och hjärntvättade människor dödar andra människor, ja, så är det men denna extremism finns inom alla världsreligioner…
Glöm inte korsriddarna, som ju var kristna, de dödade en hel del de också, bland annat muslimer…
# 49 - Det finns en flera extrema grupper inom Islam som använder Koranen och Allah's namn i våldets och hatets syfte. Det där ser vi ju så gott som dagligen rapporter om i medias nyheter. Detta pågår för fullt just ni i världen.
Vad som har hänt i historien är inte relevant med denna tråd.
//

Vi behöver inte gå till den muslimska världen.. Vi kan stanna här i Europa.. Irland Katoliker och protestanter som mördar varandra.. Vi hade ett besinningslöst krig i forna Jugoslavien (där jag själv var en del under ett år) som pågick mellan olika folkgrupper samt olika religioner…
Vågar man titta på det uppifrån och lägga in lite om vad man tror sig veta om Karma så kan man ana en viss grupp/nationell karma i Ungern-Österrike-Bosnien..
Skotten i Sarajevo (Bosnien) blev starten på det blodiga 1:a VK som övergick i 2:A VK 20 år senare. Hitler kom från Österrike liksom tronarvingarna som blev skjutna i Sarajevo 1914. Sedan hela det blodiga inbördeskrig i forna Jugoslavien å då främst i Bosnien. Det finns fortfarande mycket att arbeta ut karmatiskt i folkgrupperna och hela området….
Hmm. Började fundera lite på hur det var mellan oss svenskar och danskar. Under nästan 600 år var vi i konstant krig med varandra. Och nu har vi levt som "brodersfolk" i över 200 år. Vi har till och med byggt en bro mellan våra länder. Man börjar ibland undra vad det är som har gjort att vi kan leva ihop nu men kunde göra det i historien.

roligt att det blev kl 21! Det var precis vad jag tänkt föreslå rent numerologiskt ( 2:an för relationer, 1:an för den individuella kraften, och 2+1 = 3.an, som står för gemenskap, grupper, samarbete! )
Gör du en ny tråd kring detta Marianne? Med de ord som du skrev på #36? Och jättefin bild Gilla! ( kanske kan man nämna att idén uppkom genom detta samtal om vikten att inte tappa hoppet för det goda i människan - att i stället för att lamslås av maktlöshet fokusera sin kraft på att fortsätta nära sin tillit ?)
Namn kanske inte behövs, utan varje torsdagkväll kl 21 så ber vi tillsammans, fast på varsitt håll.Om man vill kan man ju "signa in sig" här då,visa att man är på plats kanske?

Jaha, såg precis att detta redan är gjort

#53 jag gjorde just ett inlägg i den tråden om det du nämner där om signa in osv… samma tanke igen…

Ett kinesiskt ordspråk som klippt och skuret för detta :
Det är bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret
# 56 - Så sant sååååå! 
Jag tror tyvärr att människan alltidvsrit grym och utfört dessa fruktansvärda saker gentemot barn och varandra. Det som känns bra är att det dock finns så många som bär ljus med sig och som bryr sig. Kan vi bara konstant öka i antal så måhända blir världen en bättre plats en dag. Guds jobb är ju inte att förhindra vad vi gör mot varandra, den uppgiften tror jag nog är oss själva ålagda. Så jag tror Gud finns omkring oss hela tiden och tyvärr inte alltid kan han vara särskilt nöjd med vad han skapat.
Amor Vincit Omnia
#58 Håller med dig! Det är vårt eget jobb att bli bättre människor…
Jag är övertygad om att ljusbärarna ökar i styrka och mängd 
always look at the bright side of life…. *nynnar Mariann*
# 59 Ja eller hur ?! Det är så lätt att lägga det på någon annan eller något högre än en själv för att inte själv behöva ta tag i sig själv, sitt handlande och sitt sätt att leva. Tror det var du Mariann som skrev tidigare i tråden om lathet. Och många är alldeles på tok för lata. Ibland ( och nej, jag är inget helgon ) när jag arbetat mycklet med att hjälpa har det tagit mycket energi och jag kan ha kännt att nu orkar jag inte mer eller vill inte mer. Men efter en kort stund går den känslan över och jag tar nya tag då jag vet att detta är min livsuppgift just här och nu.
Och du, nu kommer jag också att nynna på den för nu hör jag den i huvudet hela tiden..always look´on the bright side of life..och så visslar Mads allt vad hon kan 
Amor Vincit Omnia
Jag tror ett uppvaknande sker runtom som Eckhart Tolle själv säger
jag tror det i denna värld av illusioner att människor kommer vakna upp
ifrågasatta saker och ting och mer börja KÄNNA saker sig själv etc
det är ju så mycket vi människor skall OROA oss för 24/h Pengar, Jobb , trygghet etc vi måste ha allt säkrat.. se på Media de bara sprutar ut Negativitet över allt och alla och de skapar knappast mer positivitet…
A NEW EARTH med eckhart Tolle rekommenderas
våra EGON står i vägen för mycket här på jorden..
Peace/Andreas
Heter inte Egon Oro i efternan ?
# 61 - Jag har denna bok liggandes oläst, men ska ta itu med den så fort jag får tid. Har lite svårt för Tolle ska erkännas 
#63 Tveka inte, denna boken skiljer sig från de andra han skrivit…egentligen tror jag att denna boken skulle kommit före de andra…
aha okej, själv gick det Tolle säger in direkt här..
Finns en väldigt bra serie med Operah winfrey där Tolle gästar
man kan ladda ner Gratis, hela kursen va 10 veckor så det e många avsnitt, men där går de igenom hela A NEW EARTH BOKEN med folk ifrån hela världen som ringer in med sina problem och tolle och operah är så bra vägledare mycket bra vinklat….
Se denna!
Ni andra har inga bra tips på liknande författare?
#65 Paul Brunton är en av mina favoriter, du kan säkert goggla på honom…
föresten nån speciell bok med honom du rekommenderar?
#68 Inre verkligheten, Hemliga vägen, Vägen till Överjaget 1 och 2…
Ok tack så mycket skall genast kolla upp :D