Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2446 ggr
[andtic]
0

Tredje ögat

Jag försöker att lokalisera mitt tredjeöga. I dom flesta böcker och på internet står det att det tredjeögat är placerat mellan ögonbryna. Men när jag försöker känna efter får jag en känning längre upp. Upp mot pannan. Över ögonbrynen. Är detta chakra individuellt placerat hos oss människor. Eftersom jag har lyckats lokalisera dom andra chakrorna på dom ställen som oftast beskrivs. Så är det någon som vet ?

[budewabo]
0

Mitt tredje öga siter en fingerbredd upp om man tänker sig ett horisontellt streck mellan mina mina ögonbryn. Det knölar runt som bara den där emellanåt. Skönt på något sätt :-)

[Mariann]
0

jag lokaliserar mitt trejde öga till också något över brynen. Denna bild och denna artikel (2 delar) säger en del mer tycker jag.

Free-spirit-minded
0

Det är där du känner att det är. Det är nog bara en ungefärlig beskrivning i du läst.

[andtic]
0

Ja. Ibland när jag har vaknat på morgonen och står framför badrumsspegeln är det en stor röd fläck i pannan där jag ibland känner mitt tredje öga.

vad kan det beror på. är det blockerat?

Oanna
0

#4 Jag tror snarare tvärtom, att ditt pannchakra är aktiverat och inte blockerat. Det där kan ju gå i vågor, att den inre energin (genom själen) periodvis ökar i styrka. När du upplever att ett chakra aktiveras, så passa på att knyta kontakt med din egen högre medvetenhet (själen). Förloppet sker ju förstås ändå, även om vi är upptagna med annat. Men jag har märkt att om vi "möter upp" den inre aktiveringen, så kan medvetandeutvecklingen gå lite fortare. Att ett chakra blir rött (på huden) ser jag alltid som ett tecken på att vi kan ta ytterligare steg i vår inre utveckling.

[andtic]
0

Tack för dit svar. Men hoppas att du ursäktar mig, men jag är rätt ny inom inre/andligutveckling. har mer eller mindre halkat in på det här spåret.

Det som jag nu undrar är hur kan jag möta upp min inre aktivering?

[Mariann]
0

För mig är meditation svaret på den frågan, eller i alla fall en bra väg att öppna sitt hjärta för själen. Glad

Oanna
0

#6 Först och främst genom att möta upp din egen inre visshet om att du har en själ. Att du äger en högre medvetenhet som är förbunden med ännu högre ljusvärldar. När du vet det (minns det) i ditt hjärta, kommer du att känna ett ökat förtroende för livet och utvecklingen.

När du känner den där inre kontakten eller den inre Närvaron, kommer du antagligen vilja sätta dig ner och meditera och öka den kontakten. Du kan känna hjärtats lust att lära känna dig själv ännu mer, HELA dig. Att meditera är på många vis att möta sig själv - den del av jaget som evigt, obegränsat, fyllt av visdom och villkorslös kärlek. Även om vi inte upplever den helheten varje gång vi mediterar!

Känn glädjen i att "undersöka" dig själv. Då kommer du förr eller senare att få kontakt med din själ mer påtagligt. Det är själen som aktiverar din andliga utveckling, därför är den kontakten så väsentlig. Men själen är också beroende av ett "samspel" med dig. Allt för att öka din medvetenhet.

Hur du upplever själens närvaro är individuellt, men mycket händer bara av att du acceptera att kontakten ÄR DÄR. Att den existerar. Att den vill ditt högsta, bästa. Att den på ett högre plan ÄR DU.

Ta emot den inre Närvaron. Det handlar inte så mycket om att tänka ut eller att nå den inre kontakten. Öppna dig, känn tilliten, glädjen i att du är evig, alltid beskyddad, alltid vägledd. Slappna av på djupet och ta emot ditt större jag.

[andtic]
0

Tack så mycket Oanna för dit svarGlad