Andlighet för alla
Vill bara snabbt säga, att jag kom tydligen in på denna chatt mitt i ett slags "råkurr" (?), en het diskussion vad jag förstod av senaste inlägg.
Jag har inte följt med i den debatten o vet inte riktigt vad Existens gör, men det låter som en vettig sak att det finns rum för alla - alla dessa sajter och att begreppen inom esoterik/andlighet måste förstås vara allmängods, upp till var o en att bruka, under eget ansvar samtidigt förstås.
Som jag tolkar det behöver väl ingen "hängas" för det? Marianne gör ett bra arbete vad jag förstått, håller en energi åt/med många genom denna sajt.
Sedan är det säkert så att många får olika prövningar och ska "testas" då o då, det känner vi alla till förstås. Nu är det också en hel del prövningar i vår tid, i världen, astrologiskt, politiskt, maktspel, uppbrott, en ny tid håller på att födas…
Inte konstigt lite skummande vatten slår över till denna chatt också kanske…?
Starka personliga reaktioner är alltid i motljuset av själens syften. Dvs mörka som ett negativ kanske, bilden är inte framkallad ännu. Det behöver inte vara "ont", men kan bära på sin ofullkomlighet i det ljuset (därav det mörka). Det mörka framkallas och på sikt blir även det ljus, genom processer av erfarenheter, ögonblick till ögonblick, liv efter liv…

Tack för att du förmedlar förlåtelse och förståelse.
Välkommen hit!
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
#0 Så fint uttryckt…

Tack för mycket kloka och positiva ord.
jag önskar dig oxå välkommen till en härlig sajt

Välkommen hit och tack för fina tankar.

Dina reflektioner är sunda, kloka och riktiga.
Välkommen