Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1001 ggr
solarcarl
0

Andlighet för alla

Vill bara snabbt säga, att jag kom tydligen in på denna chatt mitt i ett slags "råkurr" (?), en het diskussion vad jag förstod av senaste inlägg.

Jag har inte följt med i den debatten o vet inte riktigt vad Existens gör, men det låter som en vettig sak att det finns rum för alla - alla dessa sajter och att begreppen inom esoterik/andlighet måste förstås vara allmängods, upp till var o en att bruka, under eget ansvar samtidigt förstås. 

Som jag tolkar det behöver väl ingen "hängas" för det? Marianne gör ett bra arbete vad jag förstått, håller en energi åt/med många genom denna sajt.

Sedan är det säkert så att många får olika prövningar och ska "testas" då o då, det känner vi alla till förstås. Nu är det också en hel del prövningar i vår tid, i världen, astrologiskt, politiskt, maktspel, uppbrott, en ny tid håller på att födas…

Inte konstigt lite skummande vatten slår över till denna chatt också kanske…?  

Starka personliga reaktioner är alltid i motljuset av själens syften. Dvs mörka som ett negativ kanske, bilden är inte framkallad ännu. Det behöver inte vara "ont", men kan bära på sin ofullkomlighet i det ljuset (därav det mörka). Det mörka framkallas och på sikt blir även det ljus, genom processer av erfarenheter, ögonblick till ögonblick, liv efter liv…

Lionadh
0

Tack för att du förmedlar förlåtelse och förståelse.

Välkommen hit!Glad

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

hatchepsut
0

#0 Så fint uttryckt…Glad

diaz55
0

Tack för mycket kloka och positiva ord.

jag önskar dig oxå välkommen till en härlig sajtFlört

Rosan
0

Insiktsfulla och levande ord. Verkar som om du levt din sanning och väg Glad Kul att du är med och skriver på iFokus!

szirius
0

Välkommen hit och tack för fina tankar.Glad

Andriel
0

Dina reflektioner är sunda, kloka och riktiga.

Välkommen